mumsoft Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 Jack,ik sta 200 procent achter jou, het klinkt wat softer als je net kabel van wandcontactdoos naar apparaat van litze maakt, maar dat heeft niks met s-klanken te maken,als hij een beetje slim is moet die alleen met opnames bezig houden Mooi zo. Het maakt kennelijk toch wat uit. Natuurlijk kun je niet beïnvloeden wat er met de kabel gebeurt voor het bij het stopcontact komt, maar vandaaraf de rommel eruit halen (of beïnvloeden, zoals jij deed) kan wel. De een heeft een PS Audio Power Plant, de ander een aparte stroomgroep, en Mumsoft - de gek - heeft een paar druppies Trollensnot op de stekkertjes gedaan. Nog goedkoper gaat niet. Ik neem aan dat die Fritz de With iets heeft ervaren toen hij zijn 230 ging 'afschermen', iets van gehakt. Zuiver toevallig hoor. En bij hem waren die S-klanken toen niet meer scherp. Zal wel weer het halve forum over mij heen krijgen.... kom maar op àls je durft M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 Marc wie zegt dat je rotzooi eruit haalt! dan zeg ik dat je elektronische rotzooi toe voegt aan het geluid Ik bedoel met die PS Audio Power Plant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 Zal wel weer het halve forum over mij heen krijgen.... kom maar op àls je durft Hij is, leuk Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 september 2010 Author Report Share Posted 17 september 2010 Marc wie zegt dat je rotzooi eruit haalt! dan zeg ik dat je elektronische rotzooi toe voegt aan het geluid Ik bedoel met die PS Audio Power Plant. Blijkbaar ken je het ding niet Ik zal 'm vanwege de prijs niet snel aanschaffen, maar wat die Power Plant doet is echt dik in orde. Het resultaat is hoor- en meetbaar. Ook voor de aanhangers van "less is more" is dit apparaat een optie, want minder verstoring is beter. Maar we dwalen een beetje af. M.i. zijn de slissklanken op Tom's set niet te wijten aan wel of niet afgeschermde netsnoeren. Het kan wel een een iets te lage of vervuilde netspanning liggen. Dat is een kwestie van meten. In het eerste geval zou je Essent (de netwerkbeheerder) kunnen vragen om het aan te passen. In het 2e geval zou een goed netfilter uitkomst kunnen bieden. Nu ben ik geen aanhanger van netfilters, want ze "knijpen" vaak de dynamiek. Maar als het moet, dan moet het. Dan is het afwegen wat je meer waard is, iets minder dynamiek, of harde SS-en en T's en fluitende FF-en. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 Roger, die maken alle maal het beeld groter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 september 2010 Author Report Share Posted 17 september 2010 Roger, die maken alle maal het beeld groter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 Als je kunt aantonen d.m.v vervuiling kunt aantonen dat ss klanken uit het lichtnet komt dan heb je een heel groot probleem, maar tegenwoordig kunnen ze de rotzooi goed zichtbaar maken van het lichtnet,en als het zo is dan heb je grote pech.dan ben je genoodzaakt of net filters of accu,s. Roger je geeft toch aan dat je geen voorstander bent voor net filters,voor mij geeft het een groter en trager geluidsbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 Als ik de harde S'en zelfs hoor als ik mijn hoofdtelefoon rechtstreeks op mijn cd speler aansluit, een cd speler die we tijdens de luistersessie niet gebruikt hebben, dan zou ik bijna zeggen dat het wel aan de stroomvoorziening m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 S-klanken die je niet zou moeten horen zijn gewoon vervorming. Dat kan overal vandaan komen: Kan in de opname zitten, kan in de versterker zitten en maar al te vaak zijn het de tweeters. Het kan ook akoestisch zijn: Flutter echo's. En niet te vergeten, het kan ook nog gewoon in je oren zitten. Een oud collega hoorde overal s-klanken, ook gewoon live. Heel hinderlijk voor hem. Grappige was dat dat na een jaartje vanzelf voor weer verdwenen was. Maar het laatste is wel dat s-klanken uit het lichtnet komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 John woon jij dicht bij een transformator huisje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 John woon jij dicht bij een transformator huisje! Daar komt normaliter een lichte brom uit. Als daar ss-klanken uit gaan komen zou ik maar snel de brandweer gaan bellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 S-klanken die je niet zou moeten horen zijn gewoon vervorming. Dat kan overal vandaan komen: Kan in de opname zitten, kan in de versterker zitten en maar al te vaak zijn het de tweeters. Het kan ook akoestisch zijn: Flutter echo's. En niet te vergeten, het kan ook nog gewoon in je oren zitten. Een oud collega hoorde overal s-klanken, ook gewoon live. Heel hinderlijk voor hem. Grappige was dat dat na een jaartje vanzelf voor weer verdwenen was. Maar het laatste is wel dat s-klanken uit het lichtnet komen. Mijn ervaring is dat de meeste scherpe S-klanken in de opname zitten, waarbij de zangeres te dicht op de microfoon zit. Diane Krall is er zo een. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 Als ik de harde S'en zelfs hoor als ik mijn hoofdtelefoon rechtstreeks op mijn cd speler aansluit, een cd speler die we tijdens de luistersessie niet gebruikt hebben, dan zou ik bijna zeggen dat het wel aan de stroomvoorziening móét liggen. Ik wil graag van Roger zijn uitnodiging gebruikmaken om bij hem een paar nummers te luisteren, dan zou ik zelfs zover gaan om mijn cd speler en hoofdtelefoon mee naar hem te nemen om daar eens aan te sluiten op het lichtnet of zo. Is er iemand die bij mij de stroom eens kan checken? Harde S en is vaak een probleem van de apparatuur zélf ..... maar ok ik ken één heel goed net-filter dat ook werkt maar is nogal duur.... maar probeer eerst dit eens... Tom ik weet niet wat je relatie met de buren is, maar pak je cd-speler eens op en sluit hem bij de naaste buren aan en luister ... probleem weg? Zoja en zonee ga eens naar de andere buurman direct naast je eigen woning. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Ik weet niet meer of iemand, oa Roger, het nu al voorgesteld heeft, kun je bij hem niet een paar cd's lenen waarvan hij weet dat deze absoluut geen scherpe ss en hebben? Deze bij jou afspelen en proberen vergelijken Hans Onno Michel, jullie hebben bij mij geluisterd met de oude luidsprekers en haast geen demping tegen de muren, vele reflecties enz. Kunnen jullie je nog herinneren of de s klanken toen ook naar de scherpe kant waren en later minder met de wandtapijten en met de masters nog minder? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 opnames zal john toch aal wel gecheckt hebben? ik denk nog steeds de versterker (als het de opnames niet zijn) probeer anders eens een koolstof interlink? vd hull the first. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Wat een dom verhaal van Fritz de With zo,n man heeft totaal geen verstand van audio,wat een pipo En die onzin staat nog wel in het jubileumnummer, een soort " Best of...". Music & Emotion zou Suggestion & Emotion moeten heten. In elk geval verdenk ik de speakers. Je hebt ze weliswaar vervangen door Thiels, maar dat is eerder " meer van hetzelfde". Probeer eens speakers met een betere verticale afstraling. Coax of speakers met een beter filter. Dan hoor je ook niet zo'n dramatisch verschil als je opstaat. Vergeet niet dat het geluid onder andere verticale hoeken toch je oor bereikt door reflecties en dat dit gereflecteerde geluid voor een groter deel het tonale karakter bepaalt dan het directe geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Threshold,is dat geen vriend van Pass :D Ik heb het Best of...". Music & Emotion gekocht, en wat Fritz vertelt is gewoon reclame praatjes,hij heeft wel gelijk, origineel cd klinkt beter als....., steun Buma-Stemra :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 ja...muziek enzo Ik zou eerst een paar leuke sinaasappelkistjes aanschaffen daar moet tenslotte het geluid uitkomen. Audio-Note is misschien een optie daar een leuke buizenversterker aanhangen een platendraaier met een aardig elementje eventueel een cd spelert en luisteren maar. audio note kwijl... geen geld voor als hulpverlener. maar dromen is ook mooi. op en dag staan ze er wel of een paar mooie spendor bc3's H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Roger is gisteren bij mij geweest en (bof ik even) geen scherpe S-en Het verslag volgt Wanneer...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 ja...muziek enzo Ik zou eerst een paar leuke sinaasappelkistjes aanschaffen daar moet tenslotte het geluid uitkomen. Audio-Note is misschien een optie daar een leuke buizenversterker aanhangen een platendraaier met een aardig elementje eventueel een cd spelert en luisteren maar. audio note kwijl... geen geld voor als hulpverlener. maar dromen is ook mooi. op en dag staan ze er wel of een paar mooie spendor bc3's H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Een setje Kef Chorale aangesloten, zelfde effect. Nu gaat zeker iemand vertellen dat de tweeter die daarin zit ook harde S'en heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 ja...muziek enzo Ik zou eerst een paar leuke sinaasappelkistjes aanschaffen daar moet tenslotte het geluid uitkomen. Audio-Note is misschien een optie daar een leuke buizenversterker aanhangen een platendraaier met een aardig elementje eventueel een cd spelert en luisteren maar. audio note kwijl... geen geld voor als hulpverlener. maar dromen is ook mooi. op en dag staan ze er wel of een paar mooie spendor bc3's H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Een setje Kef Chorale aangesloten, zelfde effect. Nu gaat zeker iemand vertellen dat de tweeter die daarin zit ook harde S'en heeft. Nee waarom, dat heeft waarschijnlijk sowieso weinig kans. Tijd om dingen uit te sluiten er zijn m.i. naast een hoop geoh best zinnige dingen gezegd. Ga eens naar de buurman direct links of rechts van je samen met je cd-speler en hoofdtelefoon. Met een klein beetje geluk zit hij op een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Ik heb inmiddels alles al zowat uitgesloten behalve de akoestiek en, inderdaad, de stroomvoorziening. Vrijwel alle versterkers, speakers en cd spelers die ik in huis heb zijn in de afgelopen dagen aangesloten geweest in de woonkamer. Zonder enig merkbare verandering. Ik ga het advies om een en ander bij iemand anders thuis aan te sluiten ook opvolgen, dat is een goede tip. Overigens zit ik nu naar Jazz in Barcelona van Frank Boeijen te luisteren, kippenvel. De S'en beginnen me hoe langer hoe minder te storen. De set klinkt los daarvan gewoon erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Ik heb inmiddels alles al zowat uitgesloten behalve de akoestiek en, inderdaad, de stroomvoorziening. Vrijwel alle versterkers, speakers en cd spelers die ik in huis heb zijn in de afgelopen dagen aangesloten geweest in de woonkamer. Zonder enig merkbare verandering. Ik ga het advies om een en ander bij iemand anders thuis aan te sluiten ook opvolgen, dat is een goede tip. Overigens zit ik nu naar Jazz in Barcelona van Frank Boeijen te luisteren, kippenvel. De S'en beginnen me hoe langer hoe minder te storen. De set klinkt los daarvan gewoon erg goed. Ik heb een joekel van een scheidingtrafo (ringkern 3500W) liggen. Je kunt eens proberen dat ding voor je set te zetten. Het enige probleem is dat hij nogal bromt, maar voor een test is het misschien mogelijk om hem in de hal of zo te leggen. Dan weet je zeker dat het niet aan de stroomvoorziening ligt. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts