Guest tubejack Posted 23 september 2010 Report Share Posted 23 september 2010 Vertrouwen... in de kwaliteit? Of in de winstgevendheid? We moeten eens af van het idee, als een ander "winst" maakt dat het iets vies is Als zo' n leverancier toegevoegde waarde heeft b.v. in kennis (mijn winst) wat is er mis met zijn winst? Of zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 september 2010 Report Share Posted 23 september 2010 Is Johnhifi inmiddels van zijn scherpe esjes af? Is er al iemand naar zijn stroomvoorziening gaan kijken? Dit topic gaat nergens meer over. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 september 2010 Report Share Posted 23 september 2010 Beste Tubejack, Wat vreemd, dat jij je zo door zilverdraad laat boeien! Ik had toch echt gedacht dat je verstandiger was... Menigmaal zijn er al bij audioclubs vergelijkende luisterproeven gedaan met signaalkabels en luidsprekerkabels van allerlei soorten en materialen. Bij een aantal van die sessies was een goede bekende van mij, die ik volledig vertrouw, aanwezig. Afgezien van kabels met correctienetwerken erin of met sterk afwijkende L en C (bijv. gevlochten kabels), bleek telkens het volgende: goede koperen kabels waren niet te onderscheiden van goede zilveren kabels. Vaak meende men wel kleine verschillen te horen, maar men kon niet de betere kabel consequent aanwijzen. Zulke sessies eindigden altijd in verwarring, want op den duur had men er geen idee van naar welke kabel er werd geluisterd. Bij "omschakelen" naar dezèlfde kabel (ter controle) hoorde men vaak net zulke verschillen als bij omschakelen naar een andere kabel... Overigens ben ik het met je eens dat je beter een Apple computer kunt kopen dan een PC. Spido gebruikt al drie decennia niet anders dan Apple. (Ook omdat hij geen verstand van computers heeft...) En je kunt ook beter een Mercedes diesel kopen dan wat anders, en een Thorens TD 126 draaitafel, en een Honda grasmaaier... Al die dingen zijn of waren niet goedkoop, maar ze zijn hun geld waard. Dat is heel wat anders dan een restpartij Draka vermogenskabel opkopen, je naammerkje er op drukken (de naam wàs al bekend van de artikelen in de technische tijdschriften!) en ze voor tig keer de prijs verkopen, met de gedachte "Als ik 't maar duur genoeg maak, dan geloven ze wel dat het goed is! Alle waar naar z'n geld, nietwaar?" Het was wel goede kabel, hoor, die eerste die hij zo op de markt bracht. Maar de prijs was dat niet. Elk kabeltje dat duurder is dan de goede kwaliteit van Monacor of Vivanco is gewoon te duur. En wie zich zo'n duur kabeltje laat aansmeren is een sufferd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 september 2010 Report Share Posted 23 september 2010 Over het algemeen, kun je stellen dat: waarheden zijn dingen/zaken/ervaringen die voor grote groepen verifieerbaar zijn. Dit vind b.v. Dick van de Merwen [.....] Met het wikkelen van zilver op de secundaire kant van de trafo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 september 2010 Report Share Posted 23 september 2010 dat zeg je tegen mij? Nee hoor niet specifiek, het is een algemeen verhaal. Het staat te àlle tijden iedereen vrij, om er zélf wat van te vinden..... Dat is denk ik beter ook Jack P.s. Spido kom er vanavond even op terug ..... erg druk vandaag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 september 2010 Report Share Posted 23 september 2010 Dat is heel wat anders dan een restpartij Draka vermogenskabel opkopen, je naammerkje er op drukken (de naam w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 september 2010 Report Share Posted 23 september 2010 Beste Tubejack, Wat vreemd, dat jij je zo door zilverdraad laat boeien! Ik had toch echt gedacht dat je verstandiger was... Boeien? ik gebruik het gewoon Spido, niets boeiends aan. Maar kennelijk ben ik tòch niet zó boeiend, ànders had je geweten dat ik niet zomaar wat roep en terdege zélf onderzoek gedaan heb... afgezien van genoemde heren ... Vergeet ik Klaas helemaal Ook van hem géén enkele "wanklank" ... Maar goed, ik heb het voornamelijk in mijn versterker. In een uitgangstrafo zit al gauw tientallen meters draad, als je daar zuiver zilver gebruikt zoals dat van Siltech vind ik (en velen met mij) het verschil aanzienlijk. Verstandig? waarom niet in mijn geval juist verstandig! het scheelt me op jaar basis zo' n 300€ ! Slechte ervaring met zilver heb ik ook, maar dat kwam door 2 dingen, goedkoop industrie zilver en teflon isolatie. Het spul van Siltech heeft een zeer taaie dubbele kapton isolatie waardoor je net als gewoon gelakt koperdraad de wikkelingen in de trafo dicht tegen elkaar kunt leggen. Kapton is heel mooi spul wordt ook door Monacor in de spreekspoel van de KEP-165 gebruikt. ABX testen waar jij waarschijnlijk op doelt, daar heb ik niks mee Het is m.i. namelijk héél gemakkelijk om mensen in een voor hen vreemde omgeving van de wijs te brengen. Tegen A/B testen heb ik niets, ik stel zélfs 2 versterkers beschikbaar gewoon fair spelen.... Iedereen mag er inkijken of ze wel hetzélfde zijn.... Versterker A en versterker B wèlke vind je het mooiste. Wat interlinks betreft die van mij zijn: 14,95 en 49,50. Ik en mijn ega menen verschil te horen tussen beide. Hangt wel af van de aangesloten apparatuur.... Is die uitgaand laagohmig en ingang relatief hoogomig dan is het verschil weer veel moeilijker te ervaren. Verder heb ik er geen moeite mee, als mensen géén spekstenen boxen kopen net zo min als ze bij een mooie set ook fraaie kabels kopen. Of dat wel-of-niet-verstandig is? moeten zij toch weten Over "graaiers" heb ik het al gehad ..... wist trouwens niet dat je een Mac had.. verstandig en als je kunt rekenen een goedekoop. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 september 2010 Report Share Posted 24 september 2010 [(...) Verder heb ik er geen moeite mee, als mensen géén spekstenen boxen kopen net zo min als ze bij een mooie set ook fraaie kabels kopen. Of dat wel-of-niet-verstandig is? moeten zij toch weten (...) Beste Tubejack, Oh Brother... Where Art Thou? You ARE Your Brother's Keeper. Or NOT? Overigens: het modale menselijk brein kan niet méér aan dan A-B vergelijking. En dan ook nog tamelijk snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 september 2010 Report Share Posted 24 september 2010 You ARE Your Brother's Keeper {...] Wakker Zeker wel. Je kunt wel oeverloos ergens over discussiëren. Maar vaak is simpeler om gewoon even A/B te luisteren. Als mensen hier komen luisteren, mogen ze gewoon hun eigen spullen meenemen. Verder hou ik er over op, 1 minuut muziek zegt soms meer dan 1000 woorden. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 september 2010 Report Share Posted 24 september 2010 Beste Wol, Wat ben jij geestig! Je moet er z Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 24 september 2010 Report Share Posted 24 september 2010 Beste Wol, Wat ben jij geestig! Je moet er z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnhifi Posted 24 september 2010 Report Share Posted 24 september 2010 Is Johnhifi inmiddels van zijn scherpe esjes af? Is er al iemand naar zijn stroomvoorziening gaan kijken? Dit topic gaat nergens meer over. M rc Ik heb niet eens tijd meer om naar muziek te luisteren, laat staan om me er actief mee bezig te houden! Het is dat ik nu heel even een paar uurtjes voor mezelf heb; dit is de eerste keer deze week dat de stereo überhaupt aanstaat. Ik ben nu naar Elvis Costello en burt Bacharach's Painted From Memory aan het luisteren. Ik hoor best nog wel de scherpe S klanken. Ze storen me alleen steeds minder. Overigens, dat einde van het nummer My Thief, die ijle vrouwenstem... Wat is dat toch adembenemend mooi en wat komt dat toch bínnen als je er goed naar luistert. Als je dat hoort dan vergeet je die hele S klanken gewoon. Want er is een ding dat deze set echt goed doet; hij trekt mij helemaal de muziek in. En daar gaat het uiteindelijk toch om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 24 september 2010 Report Share Posted 24 september 2010 Inderdaad laat je niet gek maken omadat toevallig iemand iets te mekkeren heeft, nou ja zo toevallig is het niet eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 Is Johnhifi inmiddels van zijn scherpe esjes af? Is er al iemand naar zijn stroomvoorziening gaan kijken? Dit topic gaat nergens meer over. M rc Ik heb niet eens tijd meer om naar muziek te luisteren, laat staan om me er actief mee bezig te houden! Het is dat ik nu heel even een paar uurtjes voor mezelf heb; dit is de eerste keer deze week dat de stereo Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 Ik ben al vanaf 1981 bezig met zilver en koper kabels, andere soorten kabels van een ander legering , en elke kabel heeft zijn voor en nadelen en daar kom je allen achter als je proef projecten maakt En dan praten we nog niets eens over massieve draad of verschillende litze kabels in verschillende vormen dus kom niet aan zeuren zilver is the best Voor mij wel Wollie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts