Jump to content

Op Bezoek Bij Johnhifi

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Tom, je kunt altijd ff bij mij terecht om te horen of de harde SS-en in de opnames zitten. Ik denk echter dat daar het probleem niet zit, omdat je het met bijna alle software hebt.

Ik weet helaas niet meer of je gordijnen voor je venster hebt. Als dat wel het geval is, trek ze eens dicht als je gaat luisteren. Gordijnen zijn prima diffusers voor het hoog (daar waar de SS-en staan te schitteren). Het kan nl zijn dat een door het raam teruggekaatst signaal voor de scherpte zorgt.

Wat is er mis met zilver? :confused::blink:;)

niks... maar ik vind koper beter klinken

Toch ken ik koper kabels die scheller klinken dan verschillende zilver kabels.

Veel, nee, h

Guest tubejack

zoals ik al zei "zilver houdt informatie vast. daarom word /werd het in de fotografie ook gebruikt.

maw...het houdt het gehakt effect tegen.

Kleine correctie dàt vind jij Ik niet en velen met mij. Goed toegepast is er m.i. geen ander

materiaal dat instaat is zoveel details en structuur door te geven. Je moet net zoals Miracle zegt

geen goedkope rommel of verzilvert koper gebruiken. M.i. zijn niet voor niets zijn de beste koppelcondensatoren voorzien van zilverfolie en de beste uitgangstrafo 's van Siltech zilver.

Gehakt heb je helemaal niet nodig, bovendien het verschil met siltech zilver of Audio Note zilveren pio's is verifieerbaar en dat zweverige gedoe met "gehakt" niet.

zoals ik al zei "zilver houdt informatie vast. daarom word /werd het in de fotografie ook gebruikt.

maw...het houdt het gehakt effect tegen.

Kleine correctie dàt vind jij Ik niet en velen met mij. Goed toegepast is er m.i. geen ander

materiaal dat instaat is zoveel details en structuur door te geven. Je moet net zoals Miracle zegt

geen goedkope rommel of verzilvert koper gebruiken.

Gehakt heb je helemaal niet nodig, bovendien het verschil met siltech zilver of Audio Note zilveren pio's is verifieerbaar en dat zweverige gedoe met "gehakt" niet.

volgens mij zeg ik al vaak genoeg ( mijn inziens e.d.)

geen ander

geen goedkope rommel of verzilvert koper gebruiken.

om vervolgens zelf de "waarheden " te gaan verkondigen?

bijzonder.

@fmjwillems

Mooi :)

Jij hoort wat jij hoort en ik hoor wat ik hoor...toch?

Guest tubejack

M44 ik vind je ronduit irritant, keer op keer kom je te pas en onpas met dezelfde stokpaardtjes

Iedereen Hear weet nu wel dat JIJ zilver niet mooi vind.... hou er eens mee op.

Waarheden zijn m.i. dingen die voor grote groepen verifieerbaar zijn. Zilver is dàt, niet alleen voor mij maar

ook voor de meest toonaangevende audiomerken.... "Gehakt" is voor de happy few. Ik heb tot nu toe of 3

sets gehoord die daar mee "behandeld" zijn en die klonken bijzonder goed, véél beter zelfs dan je op

grond van de gebruikte apparatuur zou mogen verwachten. Echter voor een grote groep mensen vaag, niet te

begrijpen en al helemaal niet verifieerbaar.

Jack

dat mag je vinden.

jij komt keer op keer ook met hetzelfde dus pot...ketel.

(aanvulling)

dat voor jou zaken onduidelijk zijn en volgens jou niet verifieerbaar is niet mijn probleem.

ik denk dat het hetgeen jij als feit beschouwd net zo min verifieerbaar is. zilver beter dan koper?

omdat het beter geleidend is?

kun je dat horen?

volgens velen niet.

ik denk niet dat het echt helpt om op een forum te gaan verklaren wat je allemaal irritant vind.

ik ben trouwens niet degene die iedere keer over gehakt begint hoor. maar als ik zeg dat ik zilver niet prettig vind klinken ligt de verklaring wel in het verlengde daarvan.

ieder keer weer gaan roepen dat ik ongelijk heb wanneer ik iets zeg over zilver ( dat doen er hier heel veel nl)

zal alleen maar leiden tot reactie van mijn kant.

het advies dat jullie mij altijd geven is "ach M44 laat toch waaien het is puntjepuntjepuntje maar"

dus laat toch waaien zou ik zeggen.

Ik denk dat BG haren op zijn hoofd spijt heeft, om jou gehakt te geven :angry:

Verder bekijk je het maar...

weet ik niet, vraag het hem..

en verder beluister ik het liever dan dat ik het bekijk :lol: