spido Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 (...) wat heb ik hier nog te zoeken Beste Tubejack, Misschien heb jij hear inderdaad niet veel meer te zoeken... Maar je zou anderen, veel ongelukkiger dan jij, toch kunnen helpen te vinden wat jij vond? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Leuke platen Tubejack, ik heb Face value denk ik, ga 'm dit weekend eens opzetten! Maar je zou anderen, veel ongelukkiger dan jij, toch kunnen helpen te vinden wat jij vond? Mijn "begrijpend lezen"-chip moest aangesproken worden. Maar ik begrijp de zin nu ook. Ik ga eerst maar eens een bakkie maken! Jack, audio-adviseur. Ja, dat zou best kunnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 De "beste" audioadviseur die ik ooit ben tegen gekomen, had ook die naam als bedrijfsnaam. Dus: "De Audio Adviseur". Die man was briljant en adviseerde gewoon niets.....drong je niets op... Kijk dan, heb je m.i. je zaakjes goed voor elkaar Terwijl ik muziekminnend Nederland zou voorzien van speksteen, buizen en een draaitafel (misschien een tunertje voor vrouwlief) Dus ik vrees, dat ik niet geschikt ben Hoewel volgende week heb ik een aantal luisteraars .... even zonder gekheid van mij moet niemand iets.... Mensen "moeten" al zoveel Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 februari 2013 Report Share Posted 21 februari 2013 Na 3 jaar zit ik na wat transistor omzwervingen op nagenoeg hetzelfde niveau. Ok de radio is nóg iets beter geworden, maar dan hebben we het wel gehad. Het enige grote verschil is dat veel nu gewoon te meten is. Saai Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 februari 2013 Report Share Posted 21 februari 2013 Tijd voor nieuwe speakers Jack? Schijnbaar is dat nu de zwakste schakel in je set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 21 februari 2013 Report Share Posted 21 februari 2013 Het enige grote verschil is dat veel nu gewoon te meten is. Dat was drie, zes, tien en twintig jaar geleden toch ook al zo? Ben je pas kort bezig met de meterij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 februari 2013 Report Share Posted 21 februari 2013 Was loos? Eindelijk gewend aan je geluid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 februari 2013 Report Share Posted 21 februari 2013 Dat was drie, zes, tien en twintig jaar geleden toch ook al zo? Ben je pas kort bezig met de meterij? Zeker 35... 40 jaar Ravon maar toen kon ik die apparatuur niet kopen. 1700 gulden voor een Sony ST-5130 was veel te duur voor een jongen van 16-17 die 12,50 gulden met een zaterdag baantje verdiende. Meten doe ik zolang ik met elektronica bezig ben dus bijna mijn hele leven. Maar zo diep als nu, is pas sinds een paar jaar betaalbaar. Nu heb ik die jongens droom 2x staan.... Toch zijn sommige nieuwe beter... @Kappa7 ik durf die luidsprekers een van de sterkste schakels in mijn set te noemen, wat je er instopt komt er gewoon uit. Net weer een paar uur naar de radio geluisterd des te beter de bron des te meer details en zijn b.v. stemmen nog beter te verstaan. Heel veel muziek die ik toch al 10 tallen jaren ken klinkt als nieuw via de MD 102T die er nu staat. Jammer dat Klaas geen opvolger heeft, waardoor deze speakers t.z.t. niet meer gemaakt zullen worden. @Marc écht mooie dingen en mensen wennen nooit, ze zijn altijd bijzonder. Van veel, is het beste al geweest ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 21 februari 2013 Report Share Posted 21 februari 2013 Meten doe ik zolang ik met elektronica bezig ben dus bijna mijn hele leven. Maar zo diep als nu, is pas sinds een paar jaar betaalbaar. Ah, je bedoelde dus dat het voor jou tegenwoordig óók te meten is. Kennelijk verklaart dat het enthousiasme waarmee je dit forum overspoelt met indrukwekkende vervormingsgrafiekjes als je weer eens een tuner getuned hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 februari 2013 Report Share Posted 21 februari 2013 Klopt Jack, écht mooie muziekweergave went nooit. Daar ben je nooit mee klaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 februari 2013 Report Share Posted 21 februari 2013 Ah, je bedoelde dus dat het voor jou tegenwoordig óók te meten is. Kennelijk verklaart dat het enthousiasme waarmee je dit forum overspoelt met indrukwekkende vervormingsgrafiekjes als je weer eens een tuner getuned hebt. Een van mijn àndere dromen was een Tektronix ...... die was zelfs voor een van mijn leraren een paar jaar terug nog te duur.... Al een paar jaar kan dat prachtig mooi en betaalbaar met Arta, leuk om te doen. Voor mij onmisbaar om objectief iets te kunnen beoordelen en proberen te verklaren. Veel is gewoon meetbaar. Beleving en gevoel weer niet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 februari 2013 Report Share Posted 21 februari 2013 idd als je eenmaal een bepaald niveau bereikt hebt blijft de muziek aan je trekken. wil je steeds meer horen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 februari 2013 Report Share Posted 21 februari 2013 Een gezonde verslaving Kennelijk hebben méér mensen dit niveau bereikt, want het is erg stil op dit forum. Maar ook op andere fora is het saai.... tijd voor wat anders misschien Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 22 februari 2013 Report Share Posted 22 februari 2013 Kennelijk hebben méér mensen dit niveau bereikt, want het is erg stil op dit forum. Maar ook op andere fora is het saai.... tijd voor wat anders misschien Welk niveau bedoel je? Bij de meeste audio liefhebbers klinkt het voor geen meter. De spullen zijn meestal wel in orde en de bijbehorende attitude is vaak ook prima voor elkaar maar die verdraaide akoestiek verpest alles. Dit soort fora zijn veel teveel gericht op dure audiospullen terwijl dat eigenlijk alleen voor de handel interessant is. Men zou zich hear veel beter richten op verbetering van de akoestiek en van de opnamekwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 februari 2013 Report Share Posted 22 februari 2013 Die akoestiek is bij mij prima in orde, en op de opnamekwaliteit hebben we niet allemaal invloed. Je kunt natuurlijk wel goede opnames kopen, en in mijn voorkeursgenre is dat meestal ook dik in orde. Inderdaad kun je met weinig audiospullen, zelfs de goedkoopste, vaak de beste resultaten bereiken. Less is much, much more Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 februari 2013 Report Share Posted 22 februari 2013 Binnen een gegeven akoestiek kun je vaak fraaie resultaten bereiken Ravon. Maar als je dan gaat meten raken sommige mensen al vlug gefixeerd op de meetresultaten die onder de gegeven omstandigheden moeilijk te corrigeren zijn. Als je je vrouw,vriend of vriendin op deze wijze gaat bekijken wordt je ook niet gelukkig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 22 februari 2013 Report Share Posted 22 februari 2013 Binnen een gegeven akoestiek kun je vaak fraaie resultaten bereiken Ravon. Maar als je dan gaat meten raken sommige mensen al vlug gefixeerd op de meetresultaten die onder de gegeven omstandigheden moeilijk te corrigeren zijn. Als je je vrouw,vriend of vriendin op deze wijze gaat bekijken wordt je ook niet gelukkig. Als je je vrouw, vriend of vriendin elke dag vol hangt met nieuwe sieraden in de hoop dat zij/hij er knapper of slanker van wordt maak je alleen de juwelier gelukkig. Laat die negatieve fixatie op dat meten eens los, Carl. Meten is slechts gereedschap waar je alleen maar wat aan hebt als je begrijpt wat je aan het doen bent. Binnen een gegeven akoestiek kun je alleen die resultaten bereiken die binnen die akoestiek mogelijk zijn en dat lukt alleen als je die akoestiek begrijpt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 februari 2013 Report Share Posted 22 februari 2013 De akoestiek is hier ook wel aardig na wat simpele Ikea aanpassingen. Geen reden tot klagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 22 februari 2013 Share Posted 22 februari 2013 · Hidden 22 februari 2013 - Zuigen Hidden 22 februari 2013 - Zuigen De akoestiek is hier ook wel aardig na wat simpele Ikea aanpassingen. Geen reden tot klagen Geen grafiekje deze keer? Link to comment
robx Posted 22 februari 2013 Report Share Posted 22 februari 2013 zo te zien heeft moderator de stal geveegd. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 februari 2013 Report Share Posted 22 februari 2013 Het was niet negatief bedoeld Ravon maar ik ga misschien nog wel eens op zolder aan de gang en dan vraag ik je nog wel eens om advies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 februari 2013 Report Share Posted 23 februari 2013 @Kappa7 ik durf die luidsprekers een van de sterkste schakels in mijn set te noemen, wat je er instopt komt er gewoon uit. Net weer een paar uur naar de radio geluisterd des te beter de bron des te meer details en zijn b.v. stemmen nog beter te verstaan. Heel veel muziek die ik toch al 10 tallen jaren ken klinkt als nieuw via de MD 102T die er nu staat. Jammer dat Klaas geen opvolger heeft, waardoor deze speakers t.z.t. niet meer gemaakt zullen worden. Tuurlijk jack speakers geven door wat je er in stopt maar daar zitten ook grenzen aan. Als je nu op een niveau zit waar bij het niet meer uitmaakt wat je er voor zet dan is blijk baar het maximale bereikt wat er met jou speakers mogelijk is. Dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn, integendeel heb ik al een paar keer bij jou kunnen beluisteren. Maar zo als je aangeeft is het bij jou nu klaar en zou je wel verder willen, maar dan zal je toch verder moeten kijken dan de bron en de versterking alleen. De keten is immers zo sterk als de zwakste schakel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 februari 2013 Report Share Posted 23 februari 2013 Hallo George, Ik heb een andere versterker neergezet ===> Geluid is nog beter geworden. Ik heb een andere tuner neergezet ====> Geluid is nog beter geworden. Simpele conclusie: de luidsprekers zijn geen beperkende factor, die geven het slechts door. Voor de aankoop heb ik heel wat research gedaan en ik verwacht niet dat er betere luidsprekers zijn in deze prijsklasse. Die aan mijn lange wenslijst voldoen. Ze hadden allemaal wel wat ... Ook die in een veel duurdere prijsklasse. Ik wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Maar ondanks een maanden lange speurtocht vooraf, heb ik ze niet gevonden. Verder zit ik meet technisch wel aan het maximum wat je met buizen en tuners kunt bereiken. Het is wel goed zo Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 februari 2013 Report Share Posted 23 februari 2013 Binnen een gegeven akoestiek kun je vaak fraaie resultaten bereiken Ravon. Maar als je dan gaat meten raken sommige mensen al vlug gefixeerd op de meetresultaten die onder de gegeven omstandigheden moeilijk te corrigeren zijn. Als je je vrouw,vriend of vriendin op deze wijze gaat bekijken wordt je ook niet gelukkig. "Fraaie resultaten"? Is realisme een kwestie van smaak? Eigenaardig, dat audiofielen altijd zeuren over akoestiek. En dat muziekliefhebbers dat nooit doen. Ik heb heel wat huiskamerconcerten en muziekboerderijconcerten meegemaakt in akoestische condities die niet aan de maatstaven van onze geachte audiofielen zouden voldoen. Maar die concerten klonken toch altijd heel echt en natuurlijk, hoor. Op hun hoogst individuele manier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 februari 2013 Report Share Posted 23 februari 2013 Maar wanneer je dat boerderijconcert inclusief akoestiek opneemt en in die huiskamer met slechte akoestiek gaat afspelen, hoor je toch heel wat anders. Andersom naruurlijk ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts