Guest tubejack Posted 14 september 2010 Report Share Posted 14 september 2010 Ga je (nog) meer in de theorie verdiepen, Jack, je had toch iets gezegd over een driver voor eindbuizen? Ben ik ook mee bezig, maar ik heb zo'n versterker echt nodig, en dan eerst alle theorie gaan doorwerken.. Jij kunt in alle rust lekker gaan pielen met een muziekje erbij Kijk eens naar de 6336 versterker van Wim de Haan, met een extra 6SN7 kathode folower kun je b.v. ook de 6AS7 mooi aansturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wanderer1952 Posted 14 september 2010 Report Share Posted 14 september 2010 ach Jack ik heb dat ook wel hier wat valt er nog te verbeteren sja voor mij nu even niets hoogstens eens een ander elementje en wat experimenteren met wat zelf(om)bouw dtjes ik zie het wel. Eerlijk gezegd radio is niet leuk meer dat is het al heel lang niet meer dus de tuner die ik heb wordt echt niet meer vervangen. Radio heb ik wel eens aan als ik niets anders aan wil zetten. Eigenlijk uit luiheid en meestal bevalt het me toch uiteindelijk niet wat er aan programma's is dus maar weer uit dat kreng . Maar voor de rest is mijn setje ook wel klaar . Maar jij kan idd zoals Sander ook al aangaf nog zat doen op dit gebied voor anderen . grtjs Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Maar jij kan idd zoals Sander ook al aangaf nog zat doen op dit gebied voor anderen . D Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Hey Jack, In feite ben ik positied jaloers op je Naar een set kunnen luisteren waarvan je voelt : "Wow this is it, nothing more nothing less" Geen onrust van zou ik dit of dat. Nog wat sparen en dan kan ik eindelijk mn nieuwe luidsprekers kopen enz enz. Je kan onbezonnen in alle eenvoud naar je muziek luisteren en genieten! Zou ik nu een tijdje doen, bepaalde lp's gaan herontdekken met je Delos. Wedden datmettertijd de creativiteit naar boven komt borrelen Heel veel genot Jack ! Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Dat je set klaar is, is eerder noodzaak dan hobby. Toch? Ik zou zeggen, doe met je set waar je hem voor gekocht / gemaakt heb en ontdek heel veel muziek. Verder vind ik wielrennen ook een leuke hobby, net als waterpolo. Misschien ook iets voor jou? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Vanmiddag even een NOS LP gedraaid van Kraftwerk Klinkt heel bijzonder met geluidjes en effectjes waarvan het bestaan, mij nog niet eerder opgevallen was @Stef dat gevoel van onrust snap ik wel. Met mijn vorige boxen, was ik ook heel erg tevreden. Die nieuwe zijn er toevallig gekomen, door een topic hier op dit forum, waar ik me een beetje aan irriteerde en op een gegeven ogenblik ga je dan zelf dingen onderzoeken... De oude staan in een veel grotere kamer en doen het daar erg goed.... Vaak moeten dingen zo zijn @rbh ik sport zo' n 5x in de week.... 3x hardlopen en 2x Nordic Walken e.e.a. is een perfecte aanvulling op elkaar Verveel me bijna nooit en Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Ik vroeg me hardop af: of jullie d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Jack, weet je, op een gegeven moment denk je met iedere hobby wel klaar te zijn, en alles te weten/hebben/kunnen. Dat dacht ik ook op een gegeven moment, toen ik mijn brevet Dive Master gehaald had. Daarna nog een jaar of 10 met veel plezier over de hele wereld gedoken, en verschillende duikers begeleid, en zelfs op verschillende plekken op de wereld duik instructeurs bijgestaan. Totdat ik afgelopen zomer weer de kriebels kreeg, en ben begonnen met de cursus duik instructeur. Je kan altijd verder in hetgeen je passie is, ook al heb je op een gegeven moment het idee dat het wel genoeg geweest is. Ook met mijn installaties dacht ik de heilige graal wel gevonden te hebben. Nu ben ik voor de slaapkamer toch wel weer verder aan het zoeken, vooral in de speakers, wat hoogstwaarschijnlijk binnen zeer korte tijd wel weer iets anders gaat worden. Ook plaatste ik afgelopen week de Fostex hoorns die ik bezit + de filters die ik daarvoor gemaakt heb (in samenwerking met een 15" woofer) eens bij een maat van met op zijn (15") speakers, die normaal voorzien zijn van heel dure/onbetaalbare (Duitse) hoorns. Daar hebben we ons allebei ernstig verbaasd over de geluidskwaliteit, waarbij we beiden tot de conclusie zijn gekomen dat we die combinatie willen hebben. Hij gaat dus op zoek naar een set van die hoorns, en ik ga zo snel mogelijk proberen tijd vrij te maken om kasten te bouwen voor die 15" woofers (wat er al bijna een jaar niet van komt, door tijdgebrek/veel te veel andere interesses). Jack, je bent op een gegeven moment wel klaar voor jezelf, totdat je iets hoort, of ziet, of tegen komt, wat zoveel beter is dan wat je hebt. Dan ben je ineens niet zo heel erg klaar meer. Mvg. Miracle. P.S. Kom eens een keer deze kant op om te luisteren (of toch beter niet, als je dit gevoel van klaar zijn vast wilt houden. ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Miracle,hier in Holland bouwt toch ook iemand hoorns uit kunststof, bij je niet eens daar geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Kom eens een keer deze kant op om te luisteren (of toch beter niet, als je dit gevoel van klaar zijn vast wilt houden. ). Hela! Miracle, je moet m.i. dingen relatief en realistisch zien.... Natuurlijk er is àltijd beter..... mooier.... daar hoef ik niet één noot voor te horen dàt snap ik zo ook wel Maar als je naar de prijs/kwaliteit kijk, mag ik denk ik niet klagen. Van duurder spullen buiten mijn budget droom ik niet Duikinstructeur leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Miracle,hier in Holland bouwt toch ook iemand hoorns uit kunststof, bij je niet eens daar geweest. Wie bedoel je wol? Ik ben al helemaal geen voorstander van kunststof in speakers, en al helemaal niet voor hoorns. Resoneert als de nete en genereert een echo waar je eng van word. Zo stond ik laatst een meter of 2 naast een set Avantgarde Duo's, en kon mijn eigen stem als echo terug horen uit die middentoners, maar dan met een geweldig plastic sausje eraan. Toen die dingen muziek gevoerd werd kwam er voor mij enkel nog ziek uit. Mu werd vergalt door die plastic sound die die hoorns produceerde. Ook die dingen kosten een vermogen, maar zijn voor mij nog geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Jack ,of was je geschrokken van die Kaam 1000 dat ie zo goed klonk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Jack ,of was je geschrokken van die Kaam 1000 dat ie zo goed klonk "Schrikken? " als iets mooi klinkt, ben jij gek Daar word ik alleen maar blij van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Kom eens een keer deze kant op om te luisteren (of toch beter niet, als je dit gevoel van klaar zijn vast wilt houden. ). Hela! Miracle, je moet m.i. dingen relatief en realistisch zien.... Natuurlijk er is Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Miracle,hier in Holland bouwt toch ook iemand hoorns uit kunststof, bij je niet eens daar geweest. Wie bedoel je wol?(...) Hij bedoelt ongetwijfeld Bert Doppenberg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 Hij bedoelt ongetwijfeld Bert Doppenberg. Getfer, die gebruikt de zelfde galmhokken als wat Avantgarde (Duitsland) doet. Die dingen wil ik niet eens gaan beluisteren. Alleen al de echo die die dingen produceren als je ernaast staat te praten geven mij kippevel, de kriebels en maagkrampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 [....]Toewijding en liefde voor wat je doet is veel meer dan budget. En dat is in het hele leven zo volgens mij. Damn right bro'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 [....]Toewijding en liefde voor wat je doet is veel meer dan budget. En dat is in het hele leven zo volgens mij. Damn right bro'. You know what I mean. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 2 maanden clean complimenten miracle. dat is heel netjes. ik hoop dat je er ook beter bij voelt dan. keep it up bro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 september 2010 Report Share Posted 15 september 2010 2 maanden clean complimenten miracle. dat is heel netjes. ik hoop dat je er ook beter bij voelt dan. keep it up bro Is voor mij niet zo moeilijk M. Ik voel me er ook niet beter of slechter onder. Geheel niet anders zelfs. Gebruik bleef (en zal altijd blijven) voor mij bij gebruik, en was absoluut geen misbruik, zoals ik dat noem. Gebruik is voor mij het zelfde als 1 keer per week een visje eten, in het weekeind met mijn Mustang rijden, naar een concert gaan, met mijn maten de kroeg in, of naar een festival gaan, communiceren op een forum, enz. Geen noodzakelijk kwaad, maar een genotsmiddel. Mijn enige echte verslaving is muziek, en daar zal ik nooit clean van geraken. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 september 2010 Report Share Posted 16 september 2010 (edited) Mooi Miracle, dat je dit met ons wilt delen Maar eh "blindstaren" laat ik het zo zeggen: "je moet eerst leren fietsen, voordat je kunt fietsen" Op een geven moment beseft je, hoe mooi sommige dingen zijn gemaakt. En hoe moeilijk is om dat ook maar te evenaren... veel is immers pure natuurkunde. Menno van der Veen heeft zeker invloed op mij en waarschijnlijk vele Nederlanders gehad... Logisch Hij publiceerde al in de jaren 80 in bladen zoals de Radio Bulletin. Verder is een cursus bij zijn TS een van weinig opleiding mogelijkheden om dieper in de materie te duiken, zonder dat je "verzuipt" in bergen wiskundige formules. Maar ik ken nog zoveel méér mensen die hun sporen op audio gebied hebben verdiend. En het mooie is, als ik wat vraag, geven ze gewoon antwoord of denken hardop mee Doe ik ook Jack P.s. vergeet ik helemaal... Mijn dochter gister.... "Pap die nieuwe laptop die ik heb gekregen maakt mij echt niet gelukkiger ...." "Net als een nieuwe broek of trui na 2x wassen is het al gewoontjes...." "Het zijn juist dingen die je meemaakt waar je gelukkig van wordt ...." Ik antwoord: "nou ik ben anders best gelukkig met mijn stereo-spulletjes.." Zij: "Pap muziek is een ervaring " Edited 16 september 2010 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 september 2010 Report Share Posted 16 september 2010 Ook met versterkers, en dan met name buizenversterkers, is mijn ervaring dat je nooit klaar bent. (Staar je vooral niet blind op (de kennis van) Menno. Er zijn veel meer theorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 Oef "Een weekje vakantie" weer overleeft Opgepast op de katten en huis van de oudste ..... Gelukkig hadden ze daar, WiFi en een redelijke installatie Maar ik misde mijn eigen set wel Ben al de hele avond LP' s aan het draaien Een aantal van Phil Collins die ik normaal niet eens een blik waardig keur Maar met mijn nieuwe element is élke LP ... elke track... élk nummer is gewoon een hernieuwde kennismaking. Het klinkt zo fijn dat de "irritatie grens" lijkt wel verdwenen is.... hij ligt in ieder geval flink een stuk lager En Phil die kan er wat van .... ook op voor ons onbekende nummers ..... prachtig Aanrader! zo' n Lyra Delos ..... Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 Ja, hou nu maar op, voor ik bij je op de bank kom zitten! Ben je nu nog niet klaar, met klaar zijn? Welke platen van Phil Collins zijn het eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 september 2010 Report Share Posted 17 september 2010 Face Value No Jacket Required En deze vond ik wel altijd al mooi .....But Seriously Klinkt spectaculair .... je hebt eigenlijk wel gelijk wat heb ik hier nog te zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts