WanFie Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Maar dan hoef je hem toch niet te gaan helpen..?? Je lijkt Ruud Jonker wel.. 1) Ik ken Ruud Jonker niet. Ruud Jonker, Array enthousiast. Dat heeft toch niks met dit topic te maken..?? Bovendien is zijn "muziekbeleving" de laatste jaren nogal gewijzigd, maar is de laatste maanden sterk vooruit gegaan in zijn beeldvorming betreffende Audiofielen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 ik denk dat Hans de ware audiofiel is,want wie bleef het langste zitten op afgelopen meeting :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Dat heeft toch niks met dit topic te maken..?? Hans jij haalt Ruud er toch bij Ik ken de beste man nog steeds niet maar zo te voelen heeft hij weinig op met audiofielen. Maarre kijk eens in je eigen avatar We "adverteren" toch allemaal de dingen die we mooi vinden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Dat heeft toch niks met dit topic te maken..?? Hans jij haalt Ruud er toch bij Idd. @Hans: Ik haalde enkel dit als voorbeeld naar voor omdat JIJ de naam Ruud Jonkers liet vallen, en IK hem nogal met Array in verband breng, door zijn enthousiasme daaromtrent. Maarre kijk eens in je eigen avatar We "adverteren" toch allemaal de dingen die we mooi vinden.... Allemaal.... Dan zou het bij mij een nogal heel erg drukke avatar worden. Ik ben niet bepaald merkgebonden. Ik ken zo veel merken die mooie spullen maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Dan zou het bij mij een nogal heel erg drukke avatar worden. Dat istie! Net als de mijne. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Hoeft niet noodzakelijkerwijs alleen via je avatar ..... na deze tekst is ruimte genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Ineens heb je het..... kan de topic-starter niet even een poll toevoegen, met b.v. een rij namen van actieve leden. Zodat we kunnen stemmen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 Dan zou het bij mij een nogal heel erg drukke avatar worden. Dat istie! Net als de mijne. M rc Die van mij is idd geen rustige, maar die van jou zou ik eerder irritant noemen. Maar beide duidelijk geen reclame voor een bepaald merk. @Jack: Ik dacht dat ik ook in mijn texten, en onderschrift niet bepaald reclame maak voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 september 2010 Report Share Posted 18 september 2010 [....] geen reclame voor een bepaald merk. Wat maakt het uit... als je ergens enthousiast over bent... Het is volgens mij altijd een kwestie van combineren, en zeker niet alleen maar dure spullen aan elkaar knopen. Zeker, het is de combinatie die muziek maakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Ik weet voor een budget van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 september 2010 Members Report Share Posted 19 september 2010 De ware Audiofiel... Bestaat die uberhaupt in Nederland? Nog bijkomend van de Milan Top Audio Show terugreis heb ik mijn defenitie van Audiofiel toch wel wat bijgesteld. Degenen die hier in NL het hardst roepen dat zijn/haar set alles op die beursjes verpletterd, sprokkelen de set set het liefst op de plaatselijke braderie en Marktplaats bij elkaar. Dat kwaliteit wat mag kosten is verleden tijd, stel je voor dat iemand wat zou verdienen aan jouw plezier... Absurd! De zgn. ''Happy Few'' waarbij de prijs geen issue is kopen meer voor de exclusiviteit. Dat het misschien wel top is weten ze vaak niet eens, daar is namelijk geen tijd voor. Er moet worden gewerkt (of wat dat in dat geval ook mag betekenen). Terug naar die Milan Show, hier weten de heren distibuteurs als geen ander merken uit elkanders pakket z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Terug naar die Milan Show, hier weten de heren distributeurs als geen ander merken uit elkanders pakket z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 De eerste installatie bestond uit Primare versterkers (voor + 2X mono eind), een DCS DC-speler en Lumen White Artisan speakers.De tweede installatie bestond uit Accuphase voor + eindversterker + CD-speler + Audio Physic Cardeas speakers. Beide klonken heel verschillend, maar kwamen voor mij absoluut niet in de buurt van een liveoptreden. Zelfs niet aangenaam voor mij. Wat mij betreft beiden verkeerde combinaties. Bij de laatste gaan de speakers deze week dan ook retour winkel waarvan ze zijn, en komen de Cabasses die er normaal staan (Van die regenjassen met hoofd erop. Type weet ik niet. Ziet er niet uit, maar klinkt geweldig met die versterkers.) Waarom zou je die Cabasse in hemelsnaam willen inruilen?! Ik zou kwijlen bij die set. Die combinatie stond op de AZ show 2009, dacht ik. Ok, het is een specifiek Accuphase geluid, maar de combinatie! Voor geen goud zou ik het wegdoen! Doe er anders een stoffenjasje om? Dan oogt het anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Terug naar die Milan Show, hier weten de heren distributeurs als geen ander merken uit elkanders pakket zó te combineren, dat het resultaat vaak veel groter blijkt als de som der delen. Kamers worden afgesloten voor geïnteresseerden die uren met de ogen dicht kunnen genieten van het aangebodene en -schrik niet- daarna zonder blikken of blozen en handtekening onder een contract van 30-40 mille zetten. Zo gaat dat daar! Kwaliteit is een schaars goed, daar wil men ook voor betalen, en gráág! Daarna zal deze set ook worden behandeld alsof het een schone jonkvrouw is, deze zal toch echt ettelijke jaren het benodigde plezier een jarenlange trouwe verhouding op moeten leveren . Wegdoen na een paar maanden? Ben je niet goed snik? Dit is een investering voor de lange termijn... Interessant insight view, ofwel invalshoek Arden. Importeurs die elkaar spullen lenen en daarmee promoten, zou ik dat in Nederland zien gebeuren? Dat is hier meer de rol van de 'uitstervende' audio-winkelier. Maar ik begrijp dat de korte termijn-visie in Nederland meer invloed heeft op de audio tweedehands markt. Misschien zit het ook wel in het aard van het Nederlandse beestje. Het nieuwste willen hebben? Of mist de winkelier service om het juiste apparaat te adviseren of in bruikleen mee te geven? Of ligt het aan de Nederlandse audiofiel? Mist hij de 'ware oren', zodat hij zijn set en geluid echt goed kent. Of zijn het macro-economische details, zijn de marges te laag in Nederland bij de bedragen, die een audiofiel kan en wil uitgeven? Draait de Italiaans audio-sector kosten technisch en omzet technisch anders? Audiofilie == Marketing ??? Een audiofiel in de positieve betekenis, ontwikkelt zelf een beoordelingsvermogen van wat hem aan staat of niet en leert wat wel combineert en wat niet. Een goede handelaar respecteert dat en gaat met de klant een discussie aan van wat naar de visie van de klant optimaal zou moeten gaan werken over langere termijn. Garanties in deze kan hij nooit geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Audiofilie == Marketing ??? Nee, dat is een vooringenomenheid Pjotr. Dat staat er niet! Blijkbaar durven importeurs in Italie wel te mixen en te matchen en vinden de merken dat ook goed! Een audiofiel in de positieve betekenis, ontwikkelt zelf een beoordelingsvermogen van wat hem aan staat of niet en leert wat wel combineert en wat niet. Een goede handelaar respecteert dat en gaat met de klant een discussie aan van wat naar de visie van de klant optimaal zou moeten gaan werken over langere termijn. Garanties in deze kan hij nooit geven. Maar wat als Arden stelling klopt, er staat snel nieuwe apparatuur tweedehands op de markt. Wat is daar de oorzaak van ligt het bij de importeur of de winkelier of de koper? Een koper hoeft natuurlijk niet overeen te komen met je definitie van een audiofiel. Missen we meer kopers in Nederland of echte audiofielen of audiofiele kopers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 september 2010 Members Report Share Posted 19 september 2010 [...] Terug naar die Milan Show, hier weten de heren distributeurs als geen ander merken uit elkanders pakket zó te combineren, dat het resultaat vaak veel groter blijkt als de som der delen. [...] Interessant insight view, ofwel invalshoek Arden. Importeurs die elkaar spullen lenen en daarmee promoten, zou ik dat in Nederland zien gebeuren? Dat is hier meer de rol van de 'uitstervende' audio-winkelier. Maar ik begrijp dat de korte termijn-visie in Nederland meer invloed heeft op de audio tweedehands markt. Misschien zit het ook wel in het aard van het Nederlandse beestje. Het nieuwste willen hebben? Of mist de winkelier service om het juiste apparaat te adviseren of in bruikleen mee te geven? Of ligt het aan de Nederlandse audiofiel? Mist hij de 'ware oren', zodat hij zijn set en geluid echt goed kent. Of zijn het macro-economische details, zijn de marges te laag in Nederland bij de bedragen, die een audiofiel kan en wil uitgeven? Draait de Italiaans audio-sector kosten technisch en omzet technisch anders? Niet dus... Daar is reeds een front voor! De ACF show op 1 en 2 oktober zal een eerste dergelijke show zijn. Hier vind weer daadwerkelijk een kruisbestuiving plaats tussen de diverse importeurs om het geheel weer naar een hoger plan te trekken. Slechts 1 uitzondering, Audio Note wil alleen als concept demonstreren (wat ik nog wel kan begrijpen)... Een margeverhaal kun je ook niet noemen als je het economische plaatje bekijkt, die zijn hier niets beter of slechter als in de andere landen. Wel de pakket-eis, die is hier soms gewoon idioot. Je krijgt een merk alleen als je alles neemt, soms zelfs alleen in aantallen. Wederom een eis die te belachelijk is voor woorden. De winkelier die deze investering heeft gedaan zal dus eerder geneigd zijn dit merk te verkopen als iets wat niet op voorraad is (of in het pakket zit). Vind je het gek dat de Nederlandse consument dan steeds meer wantrouwen krijgt richting de handelaars? Audiofilie == Marketing ??? Een audiofiel in de positieve betekenis, ontwikkelt zelf een beoordelingsvermogen van wat hem aan staat of niet en leert wat wel combineert en wat niet. Een goede handelaar respecteert dat en gaat met de klant een discussie aan van wat naar de visie van de klant optimaal zou moeten gaan werken over langere termijn. Garanties in deze kan hij nooit geven. Zou het zo niet moeten zijn? Probleem in deze is alleen dat er idd importeurs bij zijn die gewoon niet accepteren dat een bepaald merk van de concurrent naast het pakket van deze importeur in een winkel staat. Wil een uitbater met een dergelijk merk in zee? Dan is hij het andere pakket kwijt. Hoe kan een consument dan nog beoordelen of hij daadwerkelijk de ideale combinatie krijgt voorgesteld? Tel daar de eigen import van winkeliers nog bij op, en je weet hoe het hier is gesteld... Iemand nog bekend met de ''klassieke'' sets van weleer? Een Accuphase E-405 met DP-60 en B&W 801 mkIII, dat was een echte! Kwam echt niet uit de koker van 1 importeur. Zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen. Die ''gouden'' Avalon-Spectral-MIT combinatie? Vergeet dat maar. Een Avalon kan met andere versterking naar een veel hoger platform worden gedragen, maar ja, dát kan natuurlijk niet. De Nederlandse ''audiofiel'' wordt dus idd gestuurd door marketing, misschien dat er met een frisse nieuwe wind weer naar een echt hoog niveau kan worden gegroeid? Nee, Nederland loopt graag voorop, maar als het om dit soort dingen gaat kunnen we nog een hoop leren van de landen om ons heen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 @ Arden, Ik ben het volledig met je eens. Gisteren hier thuis nog een hele leuke discussie gehad met Ron hierover en hoe erg het is gesteld met de commercie hier in het kikkerlandje. Hoe sommigen importeurs en ook fabrikanten zijn opgeschoven naar geld verdienen en nog meer geld verdienen. Hoe sommigen grote importeurs hun bedrijf hebben verpand aan de grotere jongens investeerders en nu spullen verkopen die ze vroeger nooit in hun pakket zouden hebben opgenomen. Vanuit hun idealisme ooit begonnen en opgeschoven naar geld verdienen en nog meer verdienen. Zo is het ook met de grotere shows hier zoals de VAD en nu de AV-nu show. Gaat ook nergens meer over, behalve geld verdienen over de rug van importeurs en consument. Als je hoort wat men moet betalen momenteel voor een zaal en dat men volledig voorbij gaat aan de kleine importeur of net beginnende importeur. Het interesseert die organisatie helemaal niets. Als er maar geld binnenkomt. Kijk naar de audio bladen en de hifi nieuws webpagina's. Allemaal doen ze eraan mee om het uit te buiten met grof geld vragen voor advertenties. Het wordt tijd om er tegen te gaan ageren en de knuppel het audiohok in te gaan gooien. ik ben strijdbaar en er klaar voor. Audiofiel is ook zoiets. Een woord met een vloek erop. Zeker hier in Nederland. Je wordt hard uitgelachen door anderen. Men zegt dat je gestoord bent als je verteld dat je net 2000,- € heb uitgegeven voor een kabel of elementje. Dan wordt je aangevallen en zegt men dat het met een kabeltje van de BCC of een element van een 200,- € ook goed genoeg is. Kijk naar de 2e hands markt en verkoop maar iets waar jezelf een aantal jaar geleden flink voor heb moeten betalen. Het is haast niets meer waard. Als je vast houdt aan je gevraagde prijs, dan krijg je emails met dat je een zielige audioidioot bent en hoe je het durft om vast te houden aan je vraagprijs. Dat je er helemaal niets van snapt en dat je van lotje getikt bent. Onlangs heb ik een Kimber digitale kabel verkocht aan Finland en heb daar een leuke correspondentie aan over gehouden en deze koper is blij met zijn Kimber en stuurt mij steeds updates over zijn indrukken en zijn waardering dat ik de Kimber wilde verkopen aan hem. Niks geen moeilijk gedoe en gewoon de gevraagde prijs betalen. Zo en nu ga ik weer lekker iets audiofiels doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 klopt wel hoor arden. ik probeer voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. das redelijk gelukt denk ik. maar als ik geld genoeg had zou ik echt wel weten hoe het allemaal beter kon, mooier kon ook. en idd. het is schandalig hoe er gereageerd word op mensen die hun beurs getrokken hebben voor een kabel of cd speler. Gekke is wel dat bij platenspelers dat nauwelijks gebeurd. daar is een arm van een rooitje weer de moeite waard. We kopen met zijn allen ook geen cd's meer, want de platenmaatschappijen verdienen er teveel aan. Ik vind 20 euro voor een band die een jaar bezig is om een plaat te maken echt niet teveel. Dat de platenbaas daar dan dik aan verdiend......duh...das met alles zo. koop dan ook geen auto, fiets of televisie dus idd. ik wil graag goedkoop maar als ik geld zou hebben dan had ik het wel geweten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Het wordt nu wel heel erg naar de financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Klein stukje hieruit ... Audiofiel is ook zoiets. Een woord met een vloek erop. Zeker hier in Nederland. Je wordt hard uitgelachen door anderen. Men zegt dat je gestoord bent als je verteld dat je net 2000,- € heb uitgegeven voor een kabel of elementje. Dan wordt je aangevallen en zegt men dat het met een kabeltje van de BCC of een element van een 200,- € ook goed genoeg is. Ik denk dat het komt door gebrek aan "inlevingsvermogen" een ander koopt met hetzelfde gemak een horloge van 2K. En wat een ànder "goed genoeg vind" daar kan ik niet zoveel mee. Helaas kent mijn budget ook beperkingen. Gelukkig heb ik wèl tijd genoeg om er van te genieten... Wat heb je aan bezit... als je er géén tijd voor hebt... Dan bezit ik het liever niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Audiofilie en dure spullen zijn kennelijk onlosmakend met elkaar verbonden. Toch heb ik ook heel mooi klinkende sets gehoord die echt geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Mijn collega snapt niet dat ik duizenden en duizenden euro's kan uitgeven aan mn set, als je alles optelt tenminste Ik snap niet dat ze vr hun beiden een horloge kopen van 3500 stuk Stiekem denk ik dan; "Had ik ook maar die 7000 euro, ik kocht gelijk een nieuwe versterker en draaitafel" Laat ons wel wezen, moest je de prijs van ieder zn set vr het volle pond uitrekenen, dan staan er veel sets te spelen die gemakkelijk 30 000 euro nieuwprijs zouden kosten Waar of niet waar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Audiofilie en dure spullen zijn kennelijk onlosmakend met elkaar verbonden. Dat is dan jouw conclusie. Dat is slechts één manier om er tegenaan te (willen) kijken. Prijs en kwaliteit hebben zeker een relatie tot elkaar maar bij de top audio is die vaak, maar zeker niet altijd, behoorlijk zoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 Datzegik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 september 2010 Report Share Posted 19 september 2010 De ene die niet weet wat er in het apparaat zit ,en niet weet wat het wel kan en niet kan, zal altijd menen dat je met een duur apparaat beter af bent je kunt ook zo de vraag stellen,Jack als 50.0000 euro,s te besteden hebt, kocht je onmiddellijk de KAAM 1000!Ja of nee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts