Jump to content

De Ware Audiofiel -

spido
 Share

Recommended Posts

je kunt ook zo de vraag stellen,Jack als 50.0000 euro,s te besteden hebt, kocht je onmiddellijk de KAAM 1000!Ja of nee.

Ben je nou helemaal bezopen! Ikke niet hoor.

Wat moet je nou met zo'n glasbak? :D

voor 50.000 zou ik KT's riem losmaken en roepen

ga je gang, leef je uit. bouw wat je nooit eerder hebt gebouwd ^_^

Guest tubejack

Jongens toch, zo komt Arden nooit van zijn spullen af :blink: bovendien er stond Jack!

@Arden misschien is Duitsland inderdaad een veel betere markt, het is in ieder geval veel groter.

Zelf heb ik geen moeite als er iemand verdient aan "mijn" plezier, d

Heren,

heeft m.i. allemaal niet veel met audiofielie te maken maar veel meer met de hollandse kneuterigheid.

Een italiaan koopt zonder blikken of blozen een linnen pak van 2000.- een duitser koopt een Audi A4 met alle opties, een nederlander gaat liever 10 x naar de C&A en koopt de grootst mogelijke auto voor het budget, zonder opties, dan maar zelf het raampje naar beneden draaien. Je status (voor wat het waard is) wordt niet bepaald door de Ferrari op de oprit, maar door wat je er op hebt kunnen afdingen :(

Als ik een winkel binnen loop om me te laten voorlichten over product X Y of Z en zo'n "pikkie" vraagt als eerste naar m'n budget, dan ben ik weg.

De ene die niet weet wat er in het apparaat zit ,en niet weet wat het wel kan en niet kan, zal altijd menen dat je met een duur apparaat beter af bent :)

je kunt ook zo de vraag stellen,Jack als 50.0000 euro,s te besteden hebt, kocht je onmiddellijk de KAAM 1000!Ja of nee.

Wat een vreselijke web site hebben die Kanzy zeg

Wel gevoel voor humor; Home/Gallery/Best viewed pictures

Under construction

En die menu indeling is volslagen absurt.

Kanzy?, kansloos lijkt me een betere naam

edit, oeps typoos, Spido kom er maar in

Edited by Duck-Twacy

Heren,

heeft m.i. allemaal niet veel met audiofielie te maken maar veel meer met de hollandse kneuterigheid.

Een italiaan koopt zonder blikken of blozen een linnen pak van 2000.- een duitser koopt een Audi A4 met alle opties, een nederlander gaat liever 10 x naar de C&A en koopt de grootst mogelijke auto voor het budget, zonder opties, dan maar zelf het raampje naar beneden draaien. Je status (voor wat het waard is) wordt niet bepaald door de Ferrari op de oprit, maar door wat je er op hebt kunnen afdingen :(

Als ik een winkel binnen loop om me te laten voorlichten over product X Y of Z en zo'n "pikkie" vraagt als eerste naar m'n budget, dan ben ik weg.

die kneuterigheid heeft samen met ons opportunisme anders best ver gebracht ;)

verder denk ik dat "de "italiaan niet bestaat net als "de "nederlander"

als generalisatie snap ik wel wat je bedoeld maar toch......

spido voldoet maar aan een criterium: zijn leeftijd

Vlak de criteria van de DSM-IV niet uit, Hansko! :D

:lol: Zo is dat, Hansko: een beetje audiofiel voldoet volledig aan tenminste enkele van die criteria!

Dat heeft die meneer van de marokkaanse acouscoustiekwinkel goed begrepen. ;)

Spido is absoluut geen audiofiel, want hij hoort all

• Members

Wat een vreselijke web site hebben die Kanzy zeg

Wel gevoel voor humor; Home/Gallery/Best viewed pictures

Under construction

En die menu indeling is volslagen absurt.

Kanzy?, kansloos lijkt me een betere naam

edit, oeps typoos, Spido kom er maar in

Iemand hem al gehoord? :unsure:

De kans is aanwezig dat 9 oktober ook wat ''problematisch'' gaat worden...

:lol: Zo is dat, Hansko: een beetje audiofiel voldoet volledig aan tenminste enkele van die criteria!

spido voldoet maar aan een criterium: zijn leeftijd

Vlak de criteria van de DSM-IV niet uit, Hansko! :D

(...)

Beste Spido,

Hoe meet je eigenlijk "resolutie"?

Beste Hansko,

Daarvoor is spectrumbrede ruisburst met decay spectrum meting (in dode kamer) het meest geschikt.

Want resolutie is voornamelijk afhankelijk van de àfwezigheid van vertraagde resonanties ("versmering", "vertroebeling").

P.S. Men mete dit ook bij hoge belastingen! Veel installaties (m.n. speakers) doen het best aardig op een vriendelijk voltje, maar zakken door het ijs bij wrede watts...

(...)

Beste Spido,

Hoe meet je eigenlijk "resolutie"?

Beste Hansko,

Daarvoor is spectrumbrede ruisburst met decay spectrum meting (in dode kamer) het meest geschikt.

Want resolutie is voornamelijk afhankelijk van de

Beste Hansko,

Inderdaad! Het grote verschil tussen goede weergevers (want m.n. de luidsprekers zijn hierbij van belang) en slechte weergevers in dezelfde ruimte (akoestiek) zit 'm in het primaire geluid: het geluid direct vanaf de speakers, dus nog zonder reflecties.

• In verband met de golflengte is er bij lage frequenties natuurlijk directe koppeling met de kamerwanden/vloer/plafond. De golf van de reflectie is dan in dezelfde fase als die van het primaire geluid. Bij lage frequenties kan men dus de bron niet gehoormatig lokaliseren. (Wie meent dat wèl te kunnen, gaat af op hogere bijgeluiden: geruis, gezoef, getril o.i.d.)

• In een harde akoestiek kan het dan ook verstandig zijn luidsprekers te gebruiken met een beperkte spreiding van de hogere frequenties.