Jump to content

Radiostreams

mart
 Share

Recommended Posts

Mooi zo'n lijstje maar de Url's veranderen nog al eens.

Voor de iPod/iPhone is er vTuner: http://radio.vtuner.com/en/index.html Dat maakt gebruik van de vTuner server waar zo'n 10.000 Url's op staan. Die server is ook het meest up to date naar mijn ervaring en wordt goed bijgehouden.

vTuner is ook de server waar de meest internet radio doosjes gebruik van maken, alleen de SB niet, die heeft een eigen server. Je kunt er overigens ook gewoon met je browser bij http://vtuner.com/setupapp/guide/asp/BrowseStations/startpage.asp en is er een PC progje: http://www.vtuner.com/app.html

;)

Hier heb je b.v. een van de pagina's van de Nederlandse stations in vTuner: http://vtuner.com/setupapp/guide/asp/BrowseStations/BrowsePremiumStations.asp?sCategory=Netherlands&sBrowseType=Location&sViewBy=&sSortby=&sWhatList=&sNiceLang=&iCurrPage=13

Als je op play drukt open je de url in Windows Media Player (of in een andere player). Als je dan op eigenschappen klikt in WMP krijg je de url van de stream die je dan naar believen kunt koppiepaisten. Zou idd wel handiger zijn om direct die url te kunnen zien. Maar meestal werkt een station met een playlist die je eerst moet aanroepen (.m3u of .pls). Die playlist verwijst dan naar de eigenlijke stream.

;)

De Q-Music die jij noemt is een Belgische; 'k weet niet of het een probleem is, maar als je toch de NL versie wilt:

http://vip2.str.reasonnet.com/qmusic.mp3.96

Deze link heb ik in iTunes toegevoegd. Om er via de computer naar te luisteren is de kwaliteit voldoende goed.

[edit]

ik heb de link uit de volgende lijst gehaald (zeer helpvol!):

http://www.sygysweb.nl/n900forum/viewtopic.php?f=16&t=232

[/edit]

allemaal mooi en wel maar soms neem ik iets op (tja dat was vroeger zo) met Orbit downloader maar dat #$@%^*&^% programma werkt niet meer, sorrie moest even m'n frustratie kwijt. Op ie 7 en 8 en firefox, de steam vindt ie nog maar downloaden werkt niet meer. Ook niet als ik de stream bijvoorbeel kopieer in vlc mediaspeler, dan speelt ie niets af.

Wie heeft er een alternatief om streams te onderscheppen en op te slaan?

Mart

allemaal mooi en wel maar soms neem ik iets op (tja dat was vroeger zo) met Orbit downloader maar dat #$@%^*&^% programma werkt niet meer, ....

Wie heeft er een alternatief om streams te onderscheppen en op te slaan?

Mart

Ik gebruik Audacity (op m'n Mac). Simpelweg instellen dat ie niet van een externe bron maar van de internetstream opneemt. Gaat gewoon goed. Of dat op een pc net zo handig gaat? Geen idee...

Daarnaast heb ik een programma op m'n Mac dat van een link het geluid (of eventueel ook een bijbehorende video) ript en bijvoorbeeld in iTunes opslaat. Ik zal eens kijken welk progje dat is.

http://www.wmrecorder.com/

Is niet gratis maar kost je ook de kop niet en neemt alles op naar schijf. Zit ook een timer in. Gebruik ik al jaren probleemloos en niet real time streams zoals Uitzending Gemist haalt het high-speed binnen.

Grappige van dit progje is dat je geen gezeur met Url's hebt. De stream die je met je player op dat moment afspeelt herkent het automatisch en neemt ie op in de achtergrond. Uiteraard kun je ook gewoon Url's opgeven.

;)

Ik gebruik Audacity (op m'n Mac). Simpelweg instellen dat ie niet van een externe bron maar van de internetstream opneemt. Gaat gewoon goed. Of dat op een pc net zo handig gaat? Geen idee...

Daarnaast heb ik een programma op m'n Mac dat van een link het geluid (of eventueel ook een bijbehorende video) ript en bijvoorbeeld in iTunes opslaat. Ik zal eens kijken welk progje dat is.

En dat progje is dus "Evom". Voor de Windows-gebruikers is het helaas alleen werkzaam op een Mac.

Informatie is hier te vinden:

http://www.thelittleappfactory.com/

Ik gebruik Audacity (op m'n Mac). Simpelweg instellen dat ie niet van een externe bron maar van de internetstream opneemt.

ik weet niet hoe je dat doet. wave uit mix? Bij alle keuzes die er staan komt het geluid van je geluidskaart. Ik wil een stream opslaan. De stream aan de voorkant van de geluidskaart. Dus als die stream een mp3 is sla ik een mp3 op en als het een wma is sla ik een wma op. Wat audacity volgens mij doet is geluid van de geluidskaart opnemen en opslaan als mp3.

Mart

Volgens mij streamt Spotify de muziek met DRM, DGG-radio doet dat ook. Replay Music kan dat niet onderscheppen en WM Recorder ook niet. Misschien dat WM Capture dat kan? Zelf nooit geprobeerd.

;)

Hier zeggen ze dat Spotify drm vrij is:

http://voato.com/tec...s-from-spotify/

In Computer!Totaal staat beschreven hoe het kan met Spotify. Las zo'n kop bij de kapper

M :ph34r: rc

Ok, daar wordt eerst de stream gedecodeerd naar PCM audio en daarna weer terug gecodeerd naar MP3. Is een manier maar kwalitatief niet de beste. Maar ach met een free account bij Spotify is de kwaliteit toch al niet zo hoog. Het is wel volkomen legaal voor eigen gebruik.

WM Recorder onderschept de MP3´s of Mpegs die direct via je netwerkkaart binnenkomen en slaat die op. Dat kan alleen als ze niet gecodeerd zijn. Is ook gewoon legaal.

;)

Ok, daar wordt eerst de stream gedecodeerd naar PCM audio en daarna weer terug gecodeerd naar MP3. Is een manier maar kwalitatief niet de beste. Maar ach met een free account bij Spotify is de kwaliteit toch al niet zo hoog. Het is wel volkomen legaal voor eigen gebruik.

WM Recorder onderschept de MP3

Weet niet of dat gaat werken. WM Recorder slaat de binnenkomende MP3 streams direct ongewijzigd op zoals ze binnen komen. Misschien niet DRM maar ik dacht dat je wel de Spotify software nodig hebt om de muziek af te spelen.

Je kunt toch altijd eerst een gratis trial versie van WMR downloaden om het te proberen? Als het dan niet werkt kun je altijd nog verder zien.

In Computer!Totaal staat beschreven hoe het kan met Spotify. Las zo'n kop bij de kapper

Weet niet of dat dezelfde Computer Totaal is als die ik gezien heb (okt '10) maar het gaat daar alleen over afspeellijsten. Hoe je het moet opnemen/saven kan ik er niet in terug vinden.

;)

Weet niet of dat gaat werken. WM Recorder slaat de binnenkomende MP3 streams direct ongewijzigd op zoals ze binnen komen. Misschien niet DRM maar ik dacht dat je wel de Spotify software nodig hebt om de muziek af te spelen.

Je kunt toch altijd eerst een gratis trial versie van WMR downloaden om het te proberen? Als het dan niet werkt kun je altijd nog verder zien.

Dank voor de tips. Replay music is trouwens erg slecht met tags. Hij vind van de klassieke albums bijna niets. Wat is echt een goede tagger? Of is het kwa klassieke muziek allemaal erg behelpen.

Dank voor de tips. Replay music is trouwens erg slecht met tags. Hij vind van de klassieke albums bijna niets. Wat is echt een goede tagger? Of is het kwa klassieke muziek allemaal erg behelpen.

Dat schreef Pjotr al: dbPoweramp: http://www.dbpoweramp.com/

Krijg het helaas onder Linux niet aan de praat, maar dat gaat vast nog wel eens lukken.

Weet niet of dat dezelfde Computer Totaal is als die ik gezien heb (okt '10) maar het gaat daar alleen over afspeellijsten. Hoe je het moet opnemen/saven kan ik er niet in terug vinden.

;)

Ik heb geen C!T meer thuis, maar ik zag sowieso twee artikelen over Spotify, de eerste bij een artikel over stream-software, en de andere over het opnemen elders in het blad.

Het zal wel het laatste nummer zijn geweest, het zag er tamelijk nieuw uit.

Wat je aan streams binnenhaalt is MP3. Dat is doorgaans maar magertjes getagd of soms helemaal niet. Dat is dus gewoon geluid zonder verdere gegevens, a la een ouderwetse tape zeg maar. Dat later taggen wordt lastig want je moet dan wel zelf weten wat het is en moet je dat met de hand doen.

Dat werkt anders dan met CD's rippen. Een CD heeft een productienummer waaraan ie herkend kan worden en die staat meestal al wel ergens in een data base op het net vanwaar de gegevens opgehaald kunnen worden.

Wat je aan streams binnenhaalt is MP3. Dat is doorgaans maar magertjes getagd of soms helemaal niet. Dat is dus gewoon geluid zonder verdere gegevens, a la een ouderwetse tape zeg maar. Dat later taggen wordt lastig want je moet dan wel zelf weten wat het is en moet je dat met de hand doen.

Dat werkt anders dan met CD's rippen. Een CD heeft een productienummer waaraan ie herkend kan worden en die staat meestal al wel ergens in een data base op het net vanwaar de gegevens opgehaald kunnen worden.

CD's een productie-nummer? Mij niets van bekend, had ik hear al eens gevraagd, en toen was het antwoord dat de CD herkend wordt aan het aantal tracks en de duur van de tracks.

Zit wel verstopt in een heel oud topic.