mumsoft Posted 25 september 2010 Report Share Posted 25 september 2010 Dat ziet er verdomd interessant uit die DAC202. Hoe zou de hele configuratie er dan uitzien? Ik lees dat je het beste je PC via firewire met de DAC202 kunt verbinden voor het beste resultaat. Mijn PC en/of mijn laptop hebben geen firewire-aanlsuiting. Dat is eenvoudig te realiseren neem ik aan? Je bent verder ook niet afhankelijk hoop ik van de kwaliteit van de geluidskaart in de PC? Met welke software kan ik dan muziek die op mijn NAS staat afspelen via de DAC202, die ik dan via XLR zou aansluiten op mijn MBL5011 voorversterker? Zal ook wel wat kosten die DAC202. Ik zag een prijs in dollars van +/- 7000. Je bent wel z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 25 september 2010 Author Report Share Posted 25 september 2010 Kan dat dan ook met de SB Classic die ik heb i.p.v. de SB Touch? De SB Touch heeft het voordeel boven de Classic dat hij 96kHz/24 bits kan doorgeven? Anders kan ik ook gewoon een goede DAC (bv de Weiss DAC202) achter mijn SB Classic hangen. Als ik dat doe haal ik geen hoge resoluties en mis ik de kwaliteit van de firewire connectie. Het budget is rekbaar overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 september 2010 Report Share Posted 25 september 2010 Kan dat dan ook met de SB Classic die ik heb i.p.v. de SB Touch? De SB Touch heeft het voordeel boven de Classic dat hij 96kHz/24 bits kan doorgeven? Anders kan ik ook gewoon een goede DAC (bv de Weiss DAC202) achter mijn SB Classic hangen. Als ik dat doe haal ik geen hoge resoluties en mis ik de kwaliteit van de firewire connectie. Het budget is rekbaar overigens. Als je tijd hebt, kom dan eens hier luisteren. Het meeste wat ik heb zijn gewoon geripte cd's, maar ik heb wel een paar hires downloads ook. Ik vind dat het niet veel toevoegt, van meer belang is de opnamekwaliteit, en die kan bij cd's ook heel goed zijn. T.o.v. jouw budget is het hier eenvoudig gehouden, met een Olive 4 plus een dacmagic, die beide overigens gemodificeerd zijn (totaal kostte het denk ik iets van 3000 euro). Ik ben ervan overtuigd dat je met een veel duurdere dac niks opschiet, liever gezegd, wel een ietsiepietsie, maar niet wat je ervan hoopt. Nijmegen is best ver van Leiden, maar met een beetje goede wil... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 25 september 2010 Author Report Share Posted 25 september 2010 Dank voor he taanbod om te komen luisteren. Ik weet echter niet of dat er de komende tijd in zit. Ben net begonnen met een nieuwe interim management opdracht in Essen (Duitsland) en dat is ook nog eens een keer de andere kant op. Daarnaast moet ik in november ook nog even "tussendoor" een opdracht doen in Cambodja. Verder wil ik liefst thuis met eigen installatie en in mijn eigen luisterruimte horen welke verbeteringen er eventueel te halen zijn. Maar een SB Duet is snel gekocht. Ik heb ak eens 2 SB Classics gehad, Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 september 2010 Report Share Posted 25 september 2010 Dank voor he taanbod om te komen luisteren. Ik weet echter niet of dat er de komende tijd in zit. Ben net begonnen met een nieuwe interim management opdracht in Essen (Duitsland) en dat is ook nog eens een keer de andere kant op. Daarnaast moet ik in november ook nog even "tussendoor" een opdracht doen in Cambodja. Verder wil ik liefst thuis met eigen installatie en in mijn eigen luisterruimte horen welke verbeteringen er eventueel te halen zijn. Maar een SB Duet is snel gekocht. Ik heb ak eens 2 SB Classics gehad, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 september 2010 Report Share Posted 25 september 2010 De op de pro markt gericht DAC2 is een stuk goedkoper (2000 bpnd ofzo). http://www.avguide.com/review/weiss-dac2-da-converter-hi-fi-72 Mogelijk niet zo mooi als die 202, maar voor minder dan de helft zou ik daar niet wakker van liggen Verder: http://www.weiss-highend.ch/computerplayback/guide_to_computer_based_music_playback.pdf Maar nogmaals er zijn zoveel mooie dacs, dat is niet het probleem denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 De op de pro markt gericht DAC2 is een stuk goedkoper (2000 bpnd ofzo). http://www.avguide.com/review/weiss-dac2-da-converter-hi-fi-72 Mogelijk niet zo mooi als die 202, maar voor minder dan de helft zou ik daar niet wakker van liggen Verder: http://www.weiss-highend.ch/computerplayback/guide_to_computer_based_music_playback.pdf Maar nogmaals er zijn zoveel mooie dacs, dat is niet het probleem denk ik. De Weiss dac 202 heeft ook een volume knop . Tevens heeft hij een ' hif'i uiterlijk waar je 1,5 x meer voor betaald, bij weiss, dan de studio versie ( zie verschil minerva/dac 2) Ik verwacht niet heel veel verschil tussen de dac 202 en de dac2 , behalve de simpelere bediening door middel van de volumeknop ( en koptelefoon ingang) en volgens mij krijg je er gratis Amarra software bij.(t.w.v. 700 dollar) De dac 2 is wel duurder geworden in Nederland, maar het prijsverschil is wel erg groot met de dac 202. Als je echt niet weet wat je met je geld moet doen zou ik naar een Prism dac gaan kijken. Voor het prijsverschil zou ik eerder gaan voor een betere Apple en een power isolator zodat je minder last hebt van de vervuiling van je computer op het net. De amarra software kun je gewoon los kopen. marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 Ik verwacht niet heel veel verschil tussen de dac 202 en de dac2 , behalve de simpelere bediening door middel van de volumeknop ( en koptelefoon ingang) en volgens mij krijg je er gratis Amarra software bij.(t.w.v. 700 dollar) Een muziekplayer voor US$ 995 wat niet veel anders doet dan vergelijkbare van rond de US$ 50 en zelfs gratis versies? Amarra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 Voor $4000 kun je nog deze erbij kopen http://www.sonicstudio.com/products/hw/304.html Digitaal lijkt dezelde absurde prijzen tendens te gaan vertonen als analoog/vinyl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 ja maar die is 8 in 8 uit , dus relatief goedkoper Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 september 2010 Report Share Posted 27 september 2010 Als je 8 fietsen koopt zul je ook wel voordeliger uit zijn. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 september 2010 Report Share Posted 27 september 2010 Als je 8 fietsen koopt ben je Mormoon of heler Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 september 2010 Report Share Posted 27 september 2010 Als je 8 fietsen koopt ben je Mormoon of heler :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :o Twee is genoeg (voor 3D) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 27 september 2010 Report Share Posted 27 september 2010 daarom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 En, is Sinterklaas al langs geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 die werkt niet met de mormonen, maar met de moren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 4 december 2010 Author Report Share Posted 4 december 2010 Als topic starter toch nog even een nieuwe vraag. Heeft iemand van jullie inmiddels ervaring met de PS Audio Perfect Wave DAC met Network Bridge? Dit lijkt me ook een interessante mogelijkheid. Groeten, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 december 2010 Report Share Posted 4 december 2010 Fabrikanten kunnen toch mooie kreten verzinnen :D :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 5 december 2010 Author Report Share Posted 5 december 2010 Fabrikanten kunnen toch mooie kreten verzinnen :D :lol: Maar heb je er nu ervaring mee? Aan zo'n weinig zeggende reactie heb ik natuurlijk niet zo veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 december 2010 Report Share Posted 5 december 2010 Als topic starter toch nog even een nieuwe vraag. Heeft iemand van jullie inmiddels ervaring met de PS Audio Perfect Wave DAC met Network Bridge? Dit lijkt me ook een interessante mogelijkheid. Groeten, Theo In het januarinummer 2011 van het Duitse blad Stereo, staat een uitgebreide test. Preis/leistung verhaltnis = UBERRAGEND ! (5 sterren = max. score) DAC kost in Dld. 3.500 euro uitbreidbaar met een kaart/bridge voor plus 1.000 hiermee wordt de DAC ook een netwerkspeler/streamer Kan je zelf niet aan dit nummer komen, dan wil ik ,m wel naar je opsmurfen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 5 december 2010 Author Report Share Posted 5 december 2010 goh, dat zou mooi zijn! Is het januarinummer 2011 nu al uit dan of heb je het over jan 2010? Ik hou me in het laatste geval wel aambevolen voor een electronische kopie! Als het inderdaad jan 2011 is, dan koop ik hem zelf wel. Overigens kost de DAC + Network Bridge in Nederland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 5 december 2010 Author Report Share Posted 5 december 2010 Overigens is het blad Stereo in mijn regio wat lastig te krijgen. "Audio" en "Stereoplay" gaat makkelijker. Ik hou me dus graag aanbevolen voor een elektronische kopie via een PB. Met dank en groet, Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 5 december 2010 Report Share Posted 5 december 2010 Overigens is het blad Stereo in mijn regio wat lastig te krijgen. "Audio" en "Stereoplay" gaat makkelijker. Ik hou me dus graag aanbevolen voor een elektronische kopie via een PB. Met dank en groet, Theo Theo Via PB krijg ik de bijlagen niet mee Via PM krijg ik onderstaande foutmelding [#10314] Sorry, you are not permitted to send an email via this board. Stuur me dus ff je mail adres Dan reply ik deze incl. bijlagen. Ik zie dat je in de omgeving van Nijmegen woon (ik kom uit Groesbeek, vlak bij de duitse grens) Andere optie is hier op komen halen ! By the way Als je van Nijmegen richting Kleef rijdt via Kranenburg, en aan je linkerzijde het Aral tankstation passeert en ff verder de rotonde (je rijdt dan net Kranenburg uit) heb je vlak daarna aan de rechterzijde een witte pomp/tankstation met een kiosk met een grote keuze uit Duitste bladen, zoals Stereo, Stereoplay, Audio en Audio-test etc... Meestal heb ik zal uitgelezen voordat ze in de Nederlandse kiosken liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 6 december 2010 Report Share Posted 6 december 2010 Dat ziet er verdomd interessant uit die DAC202. Hoe zou de hele configuratie er dan uitzien? Ik lees dat je het beste je PC via firewire met de DAC202 kunt verbinden voor het beste resultaat. Mijn PC en/of mijn laptop hebben geen firewire-aanlsuiting. Dat is eenvoudig te realiseren neem ik aan? Je bent verder ook niet afhankelijk hoop ik van de kwaliteit van de geluidskaart in de PC? Met welke software kan ik dan muziek die op mijn NAS staat afspelen via de DAC202, die ik dan via XLR zou aansluiten op mijn MBL5011 voorversterker? Zal ook wel wat kosten die DAC202. Ik zag een prijs in dollars van +/- 7000. Volgens mij is de discussie firewire vs USB nog niet afgelopen. Volgens mij kom je firewire niet zo veel meer tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 december 2010 Report Share Posted 7 december 2010 Volgens mij is de discussie firewire vs USB nog niet afgelopen. Volgens mij kom je firewire niet zo veel meer tegen. Hoe leuk Firewire ook is. Wegens het moeten betalen van rechten aan Apple passen de fabrikanten sinds jaar en dag USB toe. Zo gaat dat. Men kiest lang niet altijd voor het beste Met USB 3.0 ( 10 x sneller dan 2.0 ) is Firewire niet meer het ideaal en voldoet USB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts