hansr Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 Beste audio/video liefhebbers! Het valt me op dat op audio/video beursen vaak hele saaie muziek wordt gedraait! Wat zouden jullie adviseren aan de standhouders qua muziek? Mijn voorkeur gaat uit naar herkenbare top40 muziek. niet de commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 ik zou ze adviseren muziek te draaien die past bij hun doelgroep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansr Posted 26 september 2010 Author Report Share Posted 26 september 2010 doelgroep is meestal 25+ maar de meeste 30ers zijn goed op de hoogte van hedendaagse muziek, 50ers minder en zoeken herkenbare muziek van vroeger. lijkt me moeilijk om hier op in te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 Het klopt dat er vaak saaie muziek wordt gedraaid. maar niet altijd. Vorig jaar bij de Rega/Totem stand speelde de grootte grijze vent van Totem (ben zijn naam kwijt) diverse muziek. van Trentm Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 leeftijd heeft er volgens mij niet zoveel mee te maken. Muziek die raakt je of niet. Je kunt moeilijk iedereen zijn favoriete nummer draaien. Natuurlijke instrumenten of stemmen zijn het best om een geluidsinstallatie op waarde te schatten. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 Ik vind het altijd leuk om muziek te horen die je niet kent maar toch overtuigd. Dat is namelijk ook een kwaliteit van een set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 Standhouders willen het liefst dat je de demoruimte uitloopt het idee 'Dit is een geweldig set' en niet met het idee ' waar kan ik die cd downloaden' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 september 2010 Members Report Share Posted 26 september 2010 Nou, wij zijn net terug van een beurs in Engeland waar wij een dag voor de demo's moesten zorgen, wat zowel daar als hier opvalt (en dat zal volgende week weer precies hetzelfde zijn): *Draai audiofiel verantwoorde muziek, en je stand zit vol. *Draai muziek die je vooral zelf leuk vind (in mijn geval Rock en dergelijken), en je draait voor jezelf alleen! Aan het eind van het verhaal gaat het er nog steeds wel om dat je een boterham moet eten (het liefst nog met beleg), dan is de keuze dus vrij snel gemaakt. Van die 3 rakkers die zo graag wat heftigere muziek willen horen hou je de boel niet draaiend, die zullen dus gewoon een demo bij de dealer moeten organiseren met eigen muziek. Het is niet anders... Ook ik laat regelmatig bezoekers de eigen muziek draaien, daar doe ik echt niet moeilijk over, maar vraag bijvoorbeeld eens aan grote vriend Miracle hoe lang hij nodig heeft om mijn stand leeg te krijgen, zo snel kun jij zijn antwoord denk ik niet lezen! Moet je daarna weer een half uur audiofiel verantwoord gepingel draaien om je tent weer vol te krijgen. We zitten daar namelijk niet om muziek aan de man te brengen (ok, Gerrit Nutters dan weer wel natuurlijk)... Snapez vous? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 Ik denk dat het ook het tempo van de muziek betreft! Reguliere muziek kan, maar denk aan het tempo van het nummer. Ofwel standaard draai je natuurlijk al die audio-klassiekers! Dat maakt het de bezoeker ook makkelijker om een set te beoordelen. Maar knal er ook maar eens 1x per uur, een crooner tussen door of een ballad van een bekende rockband. Michael Jackson - Human Nature of Lenny Kravitz - Believe. En daarna dus meteen weer zo'n audio-klassieker! Ofwel hou het rustig! Wat ook handig zou zijn. Is een message-board of een aankondiging van een rooster. Bijvoorbeeld dagdelen, die zijn ingeruimd. Zeg maar 3 uur op 1 dag: 1 uur klassiek, 1 uur pop, 1 uur jazz. Daar tussen door draai je de normale audiofiele potpourri. Met om 17:00 een aanvraag uur, waar mensen zich moeten inschrijven of aanmelden. De deur gaat dan wel dicht, toegang op eigen risico. Ofwel maak het maar exclusief! Alleen als de dealer zo'n dag kan volhouden natuurlijk! Ook het aankondigen van nummers via een elektronisch bord, lijkt me wel wat. U luistert nu naar Nirvan akoestisch. Hierna komt Diana Krall opgevolgd door de Dire Straits. ok, een goedkopere oplossing, de hoezen gezet op een lijst-plank. Zo van na deze komt de volgende... Is ook leuk te volgen voor de bezoeker. Moet je natuurlijk wel een draaiboek hebben of veel nummers kennen. Zoals je ziet plaatjes draaien vind ik leuk en ja, audiofielen zijn vast het meest moeilijke publiek. Ook enige aandacht voor de opname lijkt me leuk ofwel interactie met het publiek, maar dat kan mensen ook irriteren. Wat merkte u op aan de opname? Welke arm vond u beter klinken 9 inch of 12 inch? Wat hoort u liever 24 bits op .... Hz. of .... Hz. Maar goed het gaat natuurlijk om de apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 een goedkopere oplossing, de hoezen gezet op een lijst-plank. Zo van na deze komt de volgende... Is ook leuk te volgen voor de bezoeker. Moet je Kijk daar zie ik wel de meerwaarde van in, de luisterende bezoeker weet dan of hij nog een nummer moet uit zitten dat hij niet leuk vind om dan toch even het volgende nummer mee te pakken wat dan wel weer de moeite waard zou zijn. Je kan op deze manier wel meer gevarieerde muziek draaien. De echte liefhebber zal dan even wachten en kan al inschatten of hij het mindere nummer wil uit zitten. Wel mag er van mij meer klassiek gedraaid worden met voor al groot orkestraal werk. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 voor de muziek ga ik al niet eens meer. een beurs is voor mij mensen kijken EN apparatuur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 september 2010 Report Share Posted 26 september 2010 Idd en het is zoals Arden aangeeft. Het moet trekken EN verkopen. De muziek moet dus voor iedereen lekker zijn en niet te moeilijk en dan wordt het al snel easy listening muziek. Op een beurs kun je nauwelijks kwaliteit beoordelen door te luisteren. Je gaat daar naar toe om de nieuwtjes te zien/ontdekken en voor de gezelligheid. Kritisch luisteren doe je later bij een dealer met je eigen muziek die je goed kent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 september 2010 Report Share Posted 27 september 2010 Idd en het is zoals Arden aangeeft. Het moet trekken EN verkopen. De muziek moet dus voor iedereen lekker zijn en niet te moeilijk en dan wordt het al snel easy listening muziek. Ja en nee. Ja, je hebt gelijk daarom mijn advies ook ballads & rustige nummers van bekende pop/rock/alternatieve acts. Audiofiele muziek lijkt trouwens bij voorbaat wel easy listening. Maar mensen komen toch echt op een beurs om een indruk te krijgen. Ze willen luisteren! Van de gezelligheid merk ik nooit zoveel, tenzij je samen bent. Wel van de sfeer natuurlijk Praatjes Maar verkopen lijkt hier gelijk gesteld te worden met mensen trekken. Het lijkt me meer promotie. Echt verkopen gebeurt niet, wel een goede indruk krijgen van een merk, wat ik eigenlijk bedoel is dat ik de eerste importeur nog moet tegen komen, die vol trots en met enig "swung" een product leuk kan introduceren met enige technische details. Behalve die meneer van Accuphase. Daarnaast zit er ook een balans in een verkooppraatje, teveel "verkoop" dan gaan mensen zich ergeren: speel nu maar, dan vertellen wij je wel of het 2 mille waard is! Te weinig praat, dan kom je niet verder dan: Nieuw model X is aangesloten op model Y. Model X vervangt model G. Is ook weer zo droog. Maar goed ik moet Arden nog in actie zien... Misschien is hij wel de Willem Duys waar ik op wacht of misschien beter Willem Ruis! Je moet die audiofielen ook wel wakker houden! Onze gezellige azijn..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 september 2010 Report Share Posted 27 september 2010 .................., maar vraag bijvoorbeeld eens aan grote vriend Miracle hoe lang hij nodig heeft om mijn stand leeg te krijgen, zo snel kun jij zijn antwoord denk ik niet lezen! Zelfs met Bloody Kisses van Type O Negative was de ruimte binnen een minuut bijna volledig leeg. Dit is echt niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 september 2010 Report Share Posted 27 september 2010 Ja, er moet een middenweg zijn te bewandelen, maar dan moet je je muziek en opnames echt goed kennen. Toch ontkom je niet aan je standaard audiobeursklassiekers. Geen wonder! Nee, metal is denk ik wel een stap te ver. Maar het klopt, voor "metal-achtige" begrippen is het rustig. Alleen je verwacht wel een stevig ros-partij elk moment: "Niet schrikken, dit is een metal ballad, mensen! Het blijft rustig." Maar een 1e indruk bij de oudere garde is wegrennen! Onze zestig plussers hebben toch al geen geduld Type O Negative - Bloody Kisses http://www.youtube.com/watch?v=OhW92tY82_E Tja, of je moet er een Leo Blokhuis achtige presentatie van maken. Wel een goed nummer. Eigenlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 27 september 2010 Report Share Posted 27 september 2010 de laatste cd's van Herbie Hancock en Ray Lamontaigne zijn zowel audiofiel als muzikaal goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 september 2010 Report Share Posted 27 september 2010 Ja, er moet een middenweg zijn te bewandelen, maar dan moet je je muziek en opnames echt goed kennen. Toch ontkom je niet aan je standaard audiobeursklassiekers. Geen wonder! Nee, metal is denk ik wel een stap te ver. Maar het klopt, voor "metal-achtige" begrippen is het rustig. Alleen je verwacht wel een stevig ros-partij elk moment: "Niet schrikken, dit is een metal ballad, mensen! Het blijft rustig." Maar een 1e indruk bij de oudere garde is wegrennen! Onze zestig plussers hebben toch al geen geduld Type O Negative - Bloody Kisses http://www.youtube.com/watch?v=OhW92tY82_E Tja, of je moet er een Leo Blokhuis achtige presentatie van maken. Wel een goed nummer. Eigenlijk. Ik vind maar een wat tam nummer. In de jaren 70 ging het er meestal wilder aan toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 september 2010 Report Share Posted 27 september 2010 Ok, Duck-Twacy! Noem je jaren '70 rocknummer, dat een sessie voor een audiofiel publiek kan doorstaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 28 september 2010 Report Share Posted 28 september 2010 Ik denk deat ik de "Bring me victory" EP van My Dying Bride wel mee neem naar de beurs. Daar staat naar mijn mening een hele mooie uitvoering van Scarborough Fair op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 september 2010 Members Report Share Posted 28 september 2010 [...] Maar goed ik moet Arden nog in actie zien... Misschien is hij wel de Willem Duys waar ik op wacht of misschien beter Willem Ruis! Je moet die audiofielen ook wel wakker houden! Onze gezellige azijn..... Vergeet dat maar, ik laat alle demo's verzorgen door mijn dealers, die zijn daar goed in, en staan in het dagelijkse leven zowiezo altijd al in contact met de consument. Ik heb andere kwaliteiten, laten we het daar maar op houden (en ook plannen behoort daar trouwens niet toe, ik heb nu de AV-nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 september 2010 Report Share Posted 28 september 2010 Ik denk dat er op beurzen wel erg veilige muziek gekozen wordt. Stel dat het mis gaat... De omstandigheden zijn meestal ook niet om topkwaliteit te laten horen. De akoestiek en de andere apparaten uit het pakket van één leverancier matchen lang niet altijd, of er zou voor bepaalde schakels veel beters denkbaar zijn. En dan is er de meegebrachte muziek... Erik met z'n orgels, M44 en Henrie met hardrock, Hansko met avantgarde jazz en Wol met Rowen Heze (allemaal als voorbeeld natuurlijk ). Dat gaat ook nie goedkome nie.. Toch denk ik dat wat drukkere muziek ook best mag. Nu is het vaak een piano of strijkkwartetje als het klassiek is, een Jazz combo of singer-songwriter. Maar het zou natuurlijk ook een groot symfonieorkest, koor, big band of brassband kunnen zijn. Bij popmuziek is er ook enorm orkestraal werk. Maar het blijft een probleem om het voor iedereen goed te doen. Ik merk dat ook op onze audioclub, waar ook mensen met verschillende smaken zitten (van klassiek tot hardrock). Dus demonstrateurs... er is echt wel meer dan de Barbers en Krallen. Wanneer je muziekliefhebber bent zul je zeker weten wat ik bedoel. Rick en Rob kunnen het tenslotte ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 september 2010 Report Share Posted 28 september 2010 Ok, Duck-Twacy! Noem je jaren '70 rocknummer, dat een sessie voor een audiofiel publiek kan doorstaan? Jaren '70 waren wat magertjes w.d.b. The Kinks misschien? b.v. "Schoolboys In Disgrace". Jaren '80 ging het wat beter, b.v. Joe Jacksons "Night and Day" en natuurlijk Queen met dat ping pong stereo af en toe En voor beurzen is dit ook niet onaardig: http://www.martagomez.com/ Ook verkrijgbaar in hi-res: https://www.hdtracks.com/index.php?file=artistdetail&id=290 Heb je i.i.g. eens wat origineels. Miss Krall is zo langzamerhand zo afgezaagd dat ze mij onmiddellijk de tent uit doet lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 28 september 2010 Report Share Posted 28 september 2010 Hansko met avantgarde jazz Zal er morgen wat van meenemen Een groot symfonie orkest is een prima stuk muziek om een installatie te beoordelen. Je weet ongeveer waar de instrumenten zitten in een orkest. Is de opname goed en de set dan kun je prima de "gelaagdheid" van de muziek horen en bij zeer drukke en snelle delen of de eindversterkers het aankunnen. Maar ook een goed opgenomen solo piano is prima om te beoordelen. Ondanks dat het volgens Miracle "tingel tangel" muziek is. Dynamiek, klankleur, resolutie en bij een lp of de draaitafel mooi gelijk loopt in de juiste snelheid! Beter met deze muziek beoordelen dan met die ongelooflijke takke herrie muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 september 2010 Report Share Posted 28 september 2010 Hansko met avantgarde jazz Maar ook een goed opgenomen solo piano is prima om te beoordelen. Ondanks dat het volgens Miracle "tingel tangel" muziek is. Dynamiek, klankleur, resolutie en bij een lp of de draaitafel mooi gelijk loopt in de juiste snelheid! Beter met deze muziek beoordelen dan met die ongelooflijke takke herrie muziek. Helemaal mee eens. Misschien dat ik daarom vroeger een hekel gekregen heb aan de draaitafel, vooral aan de eerste die ik had, met tussenwiel. Vreselijk dat subtiele gezweef. En forse aanslag aan het eind van een plaat - altijd wel een beetje vervorming. De Cd maakte daar een eind aan, maar ook aan iets anders. Nu, op de streamer, Glen Gould met Bach, adembenemend. Al die oude bezwaren foetsie. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 september 2010 Report Share Posted 28 september 2010 Vergeet dat maar, ik laat alle demo's verzorgen door mijn dealers, die zijn daar goed in, en staan in het dagelijkse leven zowiezo altijd al in contact met de consument. Ik heb andere kwaliteiten, laten we het daar maar op houden (en ook plannen behoort daar trouwens niet toe, ik heb nu de AV-nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts