Jump to content

Philps Hts9520

JaPo
 Share

Recommended Posts

Ik overweeg deze set (Philips HTS9520) te kopen.

1e Vraag:

Ik maak o.a. gebruik van de Logitech Squeezebox. Deze wil ik dan ook met 2 audio-kabeltjes aansluiten op deze installatie. Dat betekent dat er dus dan een in/out ingang moet zijn zoals bijv. een aux.

Tevens wil ik de mogelijkheid hebben om er een (ouderwetse) bandrecorder en/of cassettedeck cq platenspeler op aan te kunnen sluiten.

Dan is dus zo'n ingang een noodzaak. De apparaten hoeven niet tegelijkertijd aangesloten te worden; dat is dan een kwestie van stekkertjes wisselen.

Ik kan nergens vinden of dat mogelijk is bij deze installatie en dit is voor mij wel een voorwaarde!

Kan dit?

2e Vraag:

In de revieuws wordt gesproken de set in bepaalde situaties in de "stereo-stand" te zetten. Wanneer dit wordt gedaan zijn dan slechts 2 boxen actief of blijven alle vier de boxen dan actief, met 2 boxen voor het linker kanaal en 2 boxen voor het rechter kanaaal?

Wie kan mij helpen?

Er zit ook een digitale ingang op dus dan kan de Squeezebox digitaal worden aangesloten, misschien zelfs beter voor het geluid. er zit ook Aux in op dus dan kan een cd speler ed gewoon worden aangesloten. In stereo mode vermoed ik dat alleen de voorspeakers werken maar misschien kan je instellen dat de achterspeakers ook mee werken maar denk alleen voor speakers.

Guest Heino

- squeezebox aansluiten:

Ik lees op internet bij "Audio in": Digitaal Coax (S/PDIF), Digitaal Optisch (S/PDIF), Jackplug 3.5mm.

Je kan de squeezebox dus aansluiten met een verloopsnoer van 3,5 mm Jack naar 2 x tulp. Dat is waarschijnlijk de "Aux"-aansluiting.

(Dat is trouwens hetzelfde snoertje als waarmee veel computerluidsprekers op een PC worden aangesloten. Wellicht heb je dat en kan je het daarmee uitproberen.)

- "Stereo":

Dit werkt principieel alleen op de twee frontluidsprekers (LV en RV). Waarschijnlijk werkt daarbij óók nog je "subwoofer" (= centrale baskast), voor het laag-aandeel in de muziek.

Als je het stereo geluid óók over de achter-luidsprekers wil horen, zul je een surround-simulatieprogamma aan moeten zetten in het menu van de Philips surround set. Die stand heet dan vaak "Dolby Surround"of zo.

Voordeel is dat dan óók ineens de Center-luidspreker meedoet, nadeel is dat dit vaak nogal kunstmatig klinkt.

Als ik jou was, ging ik digitaal naar de surroundset: dit is de Toslink-aansluiting ("Digitaal Optisch (S/PDIF)"). Zéker vanuit de Squeezebox geeft dat mogelijk een beter geluid (gewoon uitproberen).