audioforum.be Posted 26 september 2002 Report Share Posted 26 september 2002 Preview Clubdag: 7 Soort: Productvoorstelling invoerder AND Benelux (Peter Lyngdorf) Datum: 06 oktober 2002 (vanaf 14u) Locatie: Hotel Aldhem, zaal Porthos 1+2 Onderwerp: Tact, the leader in digital amplification and room correction! Primeur voor Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 september 2002 Report Share Posted 27 september 2002 2 vraagjes, - waar ligt hotel Aldhem?? - Wat kost zo'n M2150? Interessante bijeenkomst verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioforum.be Posted 27 september 2002 Author Report Share Posted 27 september 2002 Aldhem hotel ligt in Grobbendonk (Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 september 2002 Report Share Posted 27 september 2002 Hoi Marco, Leuk iniatief, misschien kom ik wel langs! Mooie site ook, m'n complimenten!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioforum.be Posted 27 september 2002 Author Report Share Posted 27 september 2002 Hey Paul, Bedankt voor de figuurlijke bloemen... Zeker doen, dat afkomen, niet vaak ga je de kans krijgen zo'n primeur mee te pikken: de bedrijfsleider (en bezieler) zelf, Peter Luyndorf, die z'n producten komt demonstreren... To Tact or not to Tact, that's the question! Marco Lisi Algemeen co Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 september 2002 Report Share Posted 27 september 2002 Geplaatst door audioforum.be:...Tevens kan u genieten van een Belgische primeur: de M2150 en de S2150, de nieuwe digital integrated versterkers, een (naar de normen van de high end) betaalbare oplossing voor al uw problemen... Geplaats door audioforum.be:De nieuwe Tact integrated zou rond de 5.000€ kosten... Hmmm... vind ik nou niet echt een betaalbare 'oplossing voor al mijn problemen'... Vind €5000,- voor een versterker eigenlijk godvergeten duur, maar dat zal wel aan mij liggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioforum.be Posted 27 september 2002 Author Report Share Posted 27 september 2002 Henrie, De Tact biedt een oplossing wanneer je de speakers niet optimaal kan plaatsen. Tevens zorgt hij ervoor dat je altijd in de hotspot zit. Akoestische onvolkomenheden in de ruimte worden gedeeltelijk gecompenseerd. Heb het systeem al gehoord toen het in z'n kinderschoenen stond. Toen kwam het me nogal koel en onverschillig over. Ondertussen is er serieus gesleuteld aan de correctie-software en kan je echt spreken van een nieuwe in te slagen weg... Zo'n Tact stuurde makkelijk een paar B&W Nautilus 801's. Die lusten toch wel een slok... Termen als enorme dynamiek, supergecontroleerd (laag) en geweldige precisie waren men 2de indruk! Deze verterker is geen optie als je met een beperkt budget moet rekening houden! Wanneer je de Tact echter vergelijkt met traditionele transistors in de pricerange, word je aangenaam verrast. Dus in die optiek een prima oplossing, zeker als je die correctie-technologie mee in rekenning neemt! Maar zoals steeds Henrie, ieder zijn voorkeur, tuurlijk toch! Pure digital. Marco Lisi Algemeen co Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 september 2002 Report Share Posted 27 september 2002 Tja, hij zal heus beter zijn dan convetionele versterkers. Als jij dat zegt, wie ben ik dan om dat tegen te spreken (jij hebt 'm al gehoord en ik (nog) niet). Maar ik blijf er bij dat €5000,- voor een versterker toch wel een heel erg grote berg met geld is... Ik heb zelf sinds een paar maanden een Marantz PM7000 en die kostte mij een tiende deel van wat die Tact moet kosten. Nou zal die Tact best beter klinken (mijn Marantz is zeker nog wel voor verbetering vatbaar), maar ik moet zeggen dat ik al heel tevreden ben met het geluid dat ie voortbrengt. Ook mijn speaker (JBL TLX10) zijn niet de meest exotische die er bestaan, maar ook daarover ben ik al heel tevreden. En dat terwijl de akoestiek in mijn kamer (studentenkamer) echt bar slecht is. Ik denk dat, wanneer een willekeurige hear-forumbezoeker mijn opstelling ziet, dat ie zich dan rotlacht (maar ja, ik moet wel wat...). Ik denk dat die Tact daar ook weinig aan kan veranderen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioforum.be Posted 27 september 2002 Author Report Share Posted 27 september 2002 Henrie, Gewoonweg schitterend dat je met je Marantz en je JBL's tevreden bent. Dat bedoel ik, met ieder z'n keuze en voorkeur! Zolang we allemaal maar tevreden van de muziek kunnen genieten, niet? Daar draait het uiteindelijk toch om... Nu begrijp ik ook beter waarom je die Tact nogal prijzig vind. Als een nieuwe trend in audio je kan boeien, moet je zeker es afkomen, dan kan je de luisterervaring van die Tact meteen achter je oren duwen! Ben je weer een ervaring rijker. Veel groeten, Marco Lisi Algemeen co Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 september 2002 Report Share Posted 27 september 2002 Geplaatst door audioforum.be:Henrie, Gewoonweg schitterend dat je met je Marantz en je JBL's tevreden bent. Dat bedoel ik, met ieder z'n keuze en voorkeur! Zolang we allemaal maar tevreden van de muziek kunnen genieten, niet? Daar draait het uiteindelijk toch om... Ik ben op zich tevreden maar zou opzich best wel een keer een verbetering willen. Een NAD S300 lijkt me wel wat (nooit geluisterd maar veel positiefs over gehoord en ik heb al een keer een NAD gehoord). Maar die is toch nog steeds een stuk goedkoper dan die Tact... Nu begrijp ik ook beter waarom je die Tact nogal prijzig vind. Als een nieuwe trend in audio je kan boeien, moet je zeker es afkomen, dan kan je de luisterervaring van die Tact meteen achter je oren duwen! Ben je weer een ervaring rijker. Veel groeten, Marco Lisi Algemeen co Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 september 2002 Report Share Posted 27 september 2002 Geplaatst door Henrie: Geplaats door audioforum.be:[qb]De nieuwe Tact integrated zou rond de 5.000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 september 2002 Report Share Posted 27 september 2002 Je moet natuurlijk niet vast zitten in purisme (waar verder nix mis mee is). Wat bedoel je met purisme? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 september 2002 Report Share Posted 27 september 2002 Wat ik daarmee bedoel (heb daarzelf tenmiste last van, eet daarom een beetje van 2 walletjes) dat je liefts alles zo "discreet" mogelijk wilt hebben, geen chips, opamps oid in je apparatuur, maar liefst losse transitoren of nog beter buizen. Echter dat heeft ook weer zijn beperkingen. Ik los dit als volgt op, ik maak een installatie met 2 gezichten: 1 buizen gezicht pre -> buizen eind amp-> Klipsch speakers, 2 "moderne" gezicht Ultracurve roomcorrectie -> pre -> actief wisselfilter -> 2 amps (transistor+buizen) -> Focal speakers. Gemeenschappelijk bron is op dit moment voornamelijk (SA)CD (nog te upgraden). Ook de pre is gemeenschappelijk (nog geen nieuwe kandidaat voor, momenteel een AVM pre met 2 line outs). Wat mij betreft zou die Tact best het hele 2e gezicht kunnen vervullen, maar los daarvan zou ik toch nog een buizensetje houden (voor bepaalde muziek). Maar dat is mijn oplossing voor de keuze "klassieke puristische onderdelen" vs "moderne middelen" (of hoe je het ook wilt noemen). HT (DD, DTS, DVD-v) is weer een 3e set Ik bedoel het dus zeker niet negatief en misschien zie jij de zaken weer op een andere manier. Je kunt bv ook gewoon een keuze maken en daar tevreden mee zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 september 2002 Report Share Posted 27 september 2002 Ik heb nog nooit een buizenversterker gehoord, maar ik denk ook niet dat ik daar snel aan begin. Het geld vliegt er bij mij momenteel harder uit dan in, dus ik kan voorlopig ff niet meer in audio investeren. Overigens wil ik eerst nog een cd-speler kopen, want ik speel nu nog met mijn cd-rom-speler en dat klinkt niet echt super. Het kan veel beter, heb ik tijdens luistersessies gehoord. Ik ga later nog wel een keer mijn huidige versterker en boxen upgraden, maar nu nog niet. Ik denk niet dat ik, zoals jij, 2 setjes zal kopen. Hooguit iets apart voor HT (zoals jij een 3e set zou nemen), al boeit me dat niet zo erg eigenlijk. Het is best gaaf, maar als je alles moet gaan kopen dat gaaf is, hou je helemaal nergen geld voor over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 september 2002 Report Share Posted 28 september 2002 De kosten vallen wel mee hoor, een deel is tweedehands, een deel al 10 jaar (of meer) oud, zelfbouw of Duitse import. Alles bij mekaar praat je over nog geen 5500 euro, verspreid over 10 jaar (exclusief nu afgeschreven hardware) En buizen (nog extra 500 euro te besteden) was voormij in eerste instantie "nieuwsgierigheid". Maar het wordt erg offtopic. Wie gaan er allemaal naar Belgie?? Misschien kunnen er er groepjes samenrijden (gezelliger en beetje kosten delen)??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 september 2002 Report Share Posted 28 september 2002 Geplaatst door Duck-Twacy:Ook de ontwikkelingen rond "digitale versterkers" in het algemeen vind ik op zijn minst interessant. Ik heb nu al een paar besprekingen van die AVM inspiration 6 digitale amp gezien in de Duitse bladen (4500 euro). Vind het wel grappig, een amp met USB poorten, 4 netwerk poorten ect. naast de WBT speakerconnectoren. Als ik de Duitse testrapporten mag geloven (!) is het resultaat niet verkeerd. De Inspiration 6 heb ik een week of 3 geleden mogen aanhoren bij de importeur. Aangelsoten waren een paar Isophon Vieta speakers en een (Marantz???) cd-speler. Het was eigenlijk meer in het kader van de bezichtiging van de nieuwe luisterruimtes dan een echte luistersessie voor de AVM. De ruimte was ook nog niet klaar (geen wandbekleding in de vorm van gordijnen oid), maar het klonk heel hoopgevend. Voor een ruimte die toch een behoorlijke galm d'r op na hield, was het toch genieten van het gebodene. Ik moet nog eens tijd vrij maken om eens echt naar dat versterkertje te gaan luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 oktober 2002 Report Share Posted 1 oktober 2002 Na al dat offtopic geleuter (van mij voornamelijk ), weten er al mensen of ze gaan kijken/luisteren as zondag in Belgie? edit. h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts