Jump to content

Acf Audio Show

mordante
 Share

Recommended Posts

De Leben klonk erg fijn. Er werd gebruik gemaakt van een Accyphase CD speler en Verity Audio speakers. Ik vond dat misschien wel van de best klinkende sets van de show. Ik had mijn foto toestel meegenomen maar er niet meer aangedacht om ook foto's te nemen. Nu begint het voor al wat lastig te worden om te onthouden wie welke set had staan.

De nieuwe DSS speakers klonken ook zeker niet verkeerd, weet alleen niet of ik ze zo snel aan een buizen amp zou hangen zeker de monitoren zouden misschien iets meer controle kunnen gebruiken dan dat de buizen amp kon leveren. Maar het klonkt wel lekker. Misschien moet iemand maar een keer een setje DSS speakers bij mij thuis neerzetten, dan schrijf ik er wel een stukje over op deze site. :lol:B)

Net terug van de AFC audio show in Oud Beijerland. De Leben CS 300 een 12 W buizen versterker klonk erg lekker muziekaal, je heb niet veel power nodig om goed muziek te maken.Zo blijkt maar weer,maar wel de juiste combinatie en in dit geval was het met de Accyphase CD speler en Verity Audio speakers.

Wat ook heel erg goed klonk was de ADAM TENSOR met de nieuwe B.M.C. set .

Bij audio note :huh: toch jammer dat ze zo luid spelen . Ik heb weer leuke spullen gezien en gehoord. Nu thuis weer lekker genieten. Met de nieuwe cd Swanlights van Antony and the johnsons. :D

gr henkes

Net terug van de AFC audio show in Oud Beijerland. De Leben CS 300 een 12 W buizen versterker klonk erg lekker muziekaal, je heb niet veel power nodig om goed muziek te maken.Zo blijkt maar weer,maar wel de juiste combinatie en in dit geval was het met de Accyphase CD speler en Verity Audio speakers.

Bij audio note :huh: toch jammer dat ze zo luid spelen . Ik heb weer leuke spullen gezien en gehoord. Nu thuis weer lekker genieten. Met de nieuwe cd Swanlights van Antony and the johnsons. :D

gr henkes

Persoonlijk denk ik dat met een andere versterker er nog meer uit de Verity speakers te halen valt. De Accuphase CD speler die werd gebruikt is wel schreeuwend duur volgens mij.

gr henkes

Persoonlijk denk ik dat met een andere versterker er nog meer uit de Verity speakers te halen valt. De Accuphase CD speler die werd gebruikt is wel schreeuwend duur volgens mij.

Ja van Accuphase is alles duur ,maar dan krijg je ook wel wat. Gelukkig heb ik het geld er niet voor,hoef ik me ook geen kop zorgen te maken over welke ik zou moeten kiezen. :D

gr henkes

Ik heb me vandaag prima vermaakt op deze show.

Hieronder mijn korte ervaringen:

1. Audionote.

Nog nooit zo "goed" klinkend gehoord. Toch doet het geluid mij het meest denken aan een ouderwetse Jukebox. Zo een met buizen en een dikke papieren woofer onderin. Om een of andere reden moest het snoeihard staan.. :confused: voor ons reden om er na 3 nummers weg te vluchten. De set bleek

[...]

Op deze show viel het me weer eens op hoe enorm verschillend de sets klonken. Maar wat benaderd de werkelijkheid nou het meest... Kweenie..

:)

Dan toch niet:

3. Verity.

Met Leben en Accufase. Voor mij het beste van de show. Iets te helder, maar dusdanig gestoken scherp afgebeeld en doortekend zoals je maar heel zelden hoort.

Wanneer hoor je bij een concert de muziek gestoken scherp afgebeeld ???

M.i. is dat overgewaardeerd.

M :ph34r: rc

Hieronder mijn korte ervaringen:

1. Audionote.

Nog nooit zo "goed" klinkend gehoord. Toch doet het geluid mij het meest denken aan een ouderwetse Jukebox. Zo een met buizen en een dikke papieren woofer onderin. Om een of andere reden moest het snoeihard staan.. :confused: voor ons reden om er na 3 nummers weg te vluchten. De set bleek

Bij AudioNote stond een cd van Coxcomb Red Ohia ? te spelen nooit van gehoord ,geweldige muziek ,Gelijk thuis op Itunes store aangeschaft echt super. Een aanrader . Dat was ook het enige positieve wat ik van AudioNote heb over gehouden :( helaas. Maar dat komt denk ik ,wat ik eerder heb geschreven, veel te luid werd gespeeld . Jammer

Jammer maar ik kon niet komen !!

Verity en Accuphase heb ik een 2 tal jaar terug op een show in Antwerpen gehoord en ik had maar 1 woord over, LOTTO!!! :)

Effe een andere vraag, omdat ik deze op de site niet vind ;)

Welke Octave amp stond er te spelen?

Leben 12 Watt, ik veronderstel de CS 300X?

Positief bedoeld, maar heeft dan niemand de zin (het lef) om de jongens met audionote aan te spreken en te zeggen dat het totaal niet te genieten is als het zo hard gaat + ze heel veel negatieve indrukken achterlaten

Ik hoop echt 24 of 25 okt naar Utrecht Plaza te kunnen komen

Shows zoals dze, lijken mij heel interessant, stereo, en je weet op voorhand wie hoe en wat en ook of het interessant is om te gaan ...

Stefk@ Deze enthousiaste jonge man die de demo verzorgde speelt altijd heel hard ,is mijn ervaring bij eerdere demo,s van hem. Hij weet echt wel dat het voor niet iedereen even plezierig is. Waarom hij het toch doet weet ik niet. Zodra hij aan de volume knop zit lopen de meeste mensen weg,net als ik. Maar toch stefk is het slimmer om hem hierop even aan te spreken de volgende keer,volgens mij een aardige gozer die zich alleen een beetje laat gaan in z,n enthousiasme voor muziek.

gr henkes

1- AudioNote

Ik was ook heel even in die ruimte voor foto's te maken en toen zette men in ene (zonder ik het doorhad en met mijn rug ernaar toestond) een nummer op van Ramstein of zoiets. SNOEIHARD !!!!

Zo hard dat ik acuut pijn in mijn (gevoelige) oren kreeg en de rest van de dag mijn parte speelde. Wat een ongeloofelijke tering herrie !! Als dat 270.000,00

Was er samen met Hans van Liempd.

Audionote

In een woord afschuwelijk. Los even van het onvoorstelbare feit dat er veel en veel te hard werd gespeeld klonken deze speakers scherp in het hoog en zeer onrustig. Een kerkorgel cd klonk als een op hol geslagen draaiorgel. Waarom er niet op een normaal volume werd gespeeld is mij een raadsel en de hele benadering was arrogant en klantonvriendelijk. Heer van Audiolife: U staat er niet voor uzelf maar voor uw potentiele klanten die de moeite nemen naar uw set te komen luisteren. Was voor mij de eerste kennismaking met Audionote en de laatste!

Avantgarde hoorns

Klonken beter, vooral met kleinere combo's, maar met een groot orkest vielen ze door de mand. Het geluid kwam erg uit de hoorns en er was geen mooi totaalbeeld. Zou aan de ongunstige ruimte hebben gelegen. Betwijfel dat.

Verity speakers met Leben versterker

Een verademing na de twee voorgaande ervaringen. Speakers wel erg duur, maar de set speelde erg goed. Eindelijk een mooi stereo beeld, strak en ook een met zeer complex stuk muziek (Carmina Burana) bleef de controle zeer goed. Wel wat scherp in het hoog, maar over het geheel een zeer goede set.

Canor en Adam

Vond ik erg tam en saai, maakte geen enkele indruk.

Impact Audio met DSS speakers

Dit keer met de monitoren van DSS en deze set speelde behoorlijk goed. Goede prijs/kwaliteit verhouding en altijd blijkt weer dat een monitor luidspreker meestal goed klinkt. Uitstekend stereo beeld, had wel iets meer pit kunnen hebben.

Octave met DSS

Zeer veel zorg besteed aan de opstelling en een zeer goed klinkende set. Ook nog even geluisterd naar een mono element en een phono van Astin Trew en dat klonk uitstekend. Meestal hoor je bij een mono lp maar een of twee instrumenten goed klinken en nu was elk instrument prachtig van klank.

Adam met PCM

De grote actieve speakers hadden een prachtig laag. een gestreken bas solo klonk werkelijk schitterend. De actieve kleine speaker voor de I-pod en alle andere toepassingen zoals internet radio klonken behoorlijk goed en voor het geld (ik dacht rond de 750 euro per paar) een super aanbod.

De organisatie was prima in orde, het was gezellig druk en Hans bedankt voor het rijden.

Stefk@ Deze enthousiaste jonge man die de demo verzorgde speelt altijd heel hard ,is mijn ervaring bij eerdere demo,s van hem. Hij weet echt wel dat het voor niet iedereen even plezierig is. Waarom hij het toch doet weet ik niet. Zodra hij aan de volume knop zit lopen de meeste mensen weg,net als ik. Maar toch stefk is het slimmer om hem hierop even aan te spreken de volgende keer,volgens mij een aardige gozer die zich alleen een beetje laat gaan in z,n enthousiasme voor muziek.

gr henkes

Als ik mij niet vergis, zijn het de sympathieke jongens van audiolife, heb ik al en paar keer ontmoet ...

Zoals M44 zegt, Rammstein een live beleving willen meegeven is best, maar niet in zo'n ruimte!

• Members

Zo, eindelijk even een rustig momentje deze week, tijd voor een reactie:

Wat de les van deze show voor velen is geweest (en wat altijd weer een makke blijft tijdens degelijke shows), opbouwen moet gewoon 3-4 dagen van te voren geschieden. Wij en de jongens van Sonority zijn hier op woensdag mee begonnen, op de vrijdag begon het een beetje op niveau te komen. De zaterdag was alweer een stuk beter. Een set heeft na opbouw gewoon de tijd nodig om weer op ''klank'' te komen. Dat enkelen op vrijdagochtend om half elf aankomen terwijl de eerste bezoekers om 2 uur voor de deur staan, dat werkt gewoon niet. Acoustische aanpassingen hebben we geen van alleen gedaan, zelf vind ik dat nooit echt nodig (ook in een slechte acoustiek moet de potentie naar boven kunnen komen). Een goede opstelling is echter wel van belang.

De Audionote set was op donderdagavond opgebouwd, maar werd op vrijdagochtend nog naar de andere kant verhuisd. Dat is gewoon te laat! Zo is ook de potentie van de set niet te traceren. Het zij echter zo, dit kan gewoon een stuk beter klinken ( en draaien op 120db in een vierkante ruimte van 6 bij 6 met rondom ramen is gewoon niet handig).

Wij hebben in ieder geval weer een z

Ik vind het toch wel grappig dat veel mensen de Verity Audio, Accuphase en Leben een goede set vonden. Ik vond het namelijk de beste set van de show. De set die op nummer 2 staat was de Octave, DSS, VPI/Acoustic Signature set. Alle andere sets waren maar matig, Audio Note stond veel te hard en de set met de ADAM Pencil speakers was levenloss.

• Members

Trouwens wel grappig dat ik niemand over de prijzen hoor (alleen bij Audio Note dan).

Om hier een klein beetje een idee over te geven:

*de Leben-Accuphase-Verity set had een prijskaartje van

Trouwens wel grappig dat ik niemand over de prijzen hoor (alleen bij Audio Note dan).

Om hier een klein beetje een idee over te geven:

*de Leben-Accuphase-Verity set had een prijskaartje van

Opvallend goed: de Aktimate monitor actieve speakertjs met I-pod dock, ethernet- en aux- aansluiting en afstandbediening voor ik meen 775 euro.

Stands van 99 euro en dat klonk me een partij volwassen!

De grote Adams konden mij ook zeer bekoren maar wel genadeloos naar de opname toe. Duidelijk dat die jongens uit de studiowereld komen.

Jammer dat de Cabasse Iroise niet stond aangesloten, tijdens de opbouw heb ik die wel even gehoord op YBA en dat was naar mijn smaak een erg fijne speaker.

DSS verbaast me altijd weer met hun eigen (uitstekende!) geluid en ditmaal was ook de afwerking boven elke kritiek verheven.

Samen met Octave werd daar heerlijk muziek neergezet, opvallend ook dat mono platen zo verdomd mooi kunnen klinken!

Met dank aan Cock voor de demo's. ;)

Impact Audio met de kleine DSS-jes ook erg fijn al had ik het idee dat de versterker de speakers niet helemaal onder controle had.

Kan echter ook de ruimte zijn.

Leben/Accuphase/Verity: kon me niet heel erg boeien, had ik meer van verwacht.

Audionote: anders, heel anders. Voor een keertje wel lekker maar zou ze niet thuis willen hebben.

Denk dat de electronica op een (veel) hoger plan staat dan de speakers.

Avantgarde: vuvuzela's on steroids. Niet te hard zetten dan gaat 't nog wel. Hoorns zijn niet mijn ding.

Gezelligheid in Bob's hoekje met de koptelefoons (handig naast het rookhol gesitueerd) en ook bij Gerrit Nutters waar ik uiteraard weer naast Monty Alexander greep.

Een heel dikke pluim voor de organisatoren en de samenwerkende importeurs, zulke beurzen mogen wat mij betreft vaker.

Het AV-Nu spektakel is hiermee voor mij wel overbodig geworden........

Positief bedoeld, maar heeft dan niemand de zin (het lef) om de jongens met audionote aan te spreken en te zeggen dat het totaal niet te genieten is als het zo hard gaat + ze heel veel negatieve indrukken achterlaten

.

Oh, dat lef heb ik zeker wel. Ik ben niet op mijn mondje gevallen, hoor. Maar vraag je af wat heeft het voor zin als je in ene een partij hard geluid naar je toe geslingerd krijgt en die jongeman ziet jouw gelijk in elkaar klappen van schrik en je handen naar je oren ziet gaan en hem hulpeloos aankijkt. De respons die ik daar op terug kreeg was een wazige glimlach. Nou, dan ben je in mijn optiek niet goed bezig en zeer klantonvriendelijk. Als er ook andere mensen gelijk weglopen en je vraagt je nog steeds niet af waarom mensen weggaan, dan ben je in mijn optiek een ontzettende grote egotripper en snap je het gewoon niet. Zo heb ik Paul die ernaast stond ook diversen malen naar hun zien lopen en hun een vriendelijke en subtiele aanwijzing zien geven en zelfs dat pakte men niet op. Echt, dan begrijp je het echt niet en je hoort dan niet op zo'n mooie show thuis. Want je verziekt het voor je bezoekers en de geinterreseerde en potentiele koper en voor de rest van de deelnemers en je daarbij neem je de oragnisator ook in de maling. Zo'n vent hoort op een PA show te zijn , maar niet op een hifishow. Wat die vent doet is namelijk je bezoekers wegpesten en niets anders.

1- AudioNote

Ik was ook heel even in die ruimte voor foto's te maken en toen zette men in ene (zonder ik het doorhad en met mijn rug ernaar toestond) een nummer op van Ramstein of zoiets. SNOEIHARD !!!!

Zo hard dat ik acuut pijn in mijn (gevoelige) oren kreeg en de rest van de dag mijn parte speelde. Wat een ongeloofelijke tering herrie !! Als dat 270.000,00

Gezelligheid in Bob's hoekje met de koptelefoons (handig naast het rookhol gesitueerd) en ook bij Gerrit Nutters waar ik uiteraard weer naast Monty Alexander greep.

Oh, je zocht die lp. Goed om te weten en wacht nog maar even. Binnenkort heb je hem.

Het gaat om deze neem ik aan :

Monty Alexander Trio- Montreux Alexander (Live in Montreux) van Speakers Corner.

data.jpg?-containerfield&-recid=2484&-field=13%281%29.2484

.

Oh, dat lef heb ik zeker wel. Ik ben niet op mijn mondje gevallen, hoor. Maar vraag je af wat heeft het voor zin als je in ene een partij hard geluid naar je toe geslingerd krijgt en die jongeman ziet jouw gelijk in elkaar klappen van schrik en je handen naar je oren ziet gaan en hem hulpeloos aankijkt. De respons die ik daar op terug kreeg was een wazige glimlach. Nou, dan ben je in mijn optiek niet goed bezig en zeer klantonvriendelijk. Als er ook andere mensen gelijk weglopen en je vraagt je nog steeds niet af waarom mensen weggaan, dan ben je in mijn optiek een ontzettende grote egotripper en snap je het gewoon niet. Zo heb ik Paul die ernaast stond ook diversen malen naar hun zien lopen en hun een vriendelijke en subtiele aanwijzing zien geven en zelfs dat pakte men niet op. Echt, dan begrijp je het echt niet en je hoort dan niet op zo'n mooie show thuis. Want je verziekt het voor je bezoekers en de geinterreseerde en potentiele koper en voor de rest van de deelnemers en je daarbij neem je de oragnisator ook in de maling. Zo'n vent hoort op een PA show te zijn , maar niet op een hifishow. Wat die vent doet is namelijk je bezoekers wegpesten en niets anders.

1- AudioNote

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...