m44 Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 je hebt gelijk. maar je weet best wat ik bedoel. ik zal je laten horen dat er weldegelijk een bepaalde charme aan de audionote luidsprekers zit. Ik heb die waarschijnlijk onder betere omstandigheden gehoord. ze kunnen zo heerlijk klinken, zo live en natuurlijk een paar audio note's met gehakt erin...... gehakte torrenbak ervoor met een wat relaxte cd speler in een rustige omgeving..............droom maar weg want er zal slechts muziek zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 hoi sander de kleine dss.jes(monitoren) zijn later aangesloten aan de octave,dit klonk vele male beter,meer onder controle,meer lucht om de stemmen. eigenlijk wel het mooiste wat ik bij acf heb gehoord,jammer dat ze er de hele dag niet op aangesloten stonden. nog 2x die dag een heerlijke optreden gehad van paul Hattink,geweldig vent,onmisbaar op een audioshow. de acf show is wat mij betreft voor hehaling vatbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 3 oktober 2010 Author Report Share Posted 3 oktober 2010 Opvallend goed: de Aktimate monitor actieve speakertjs met I-pod dock, ethernet- en aux- aansluiting en afstandbediening voor ik meen 775 euro. Stands van 99 euro en dat klonk me een partij volwassen! De grote Adams konden mij ook zeer bekoren maar wel genadeloos naar de opname toe. Duidelijk dat die jongens uit de studiowereld komen. Jammer dat de Cabasse Iroise niet stond aangesloten, tijdens de opbouw heb ik die wel even gehoord op YBA en dat was naar mijn smaak een erg fijne speaker. DSS verbaast me altijd weer met hun eigen (uitstekende!) geluid en ditmaal was ook de afwerking boven elke kritiek verheven. Samen met Octave werd daar heerlijk muziek neergezet, opvallend ook dat mono platen zo verdomd mooi kunnen klinken! Met dank aan Cock voor de demo's. Impact Audio met de kleine DSS-jes ook erg fijn al had ik het idee dat de versterker de speakers niet helemaal onder controle had. Kan echter ook de ruimte zijn. Leben/Accuphase/Verity: kon me niet heel erg boeien, had ik meer van verwacht. Audionote: anders, heel anders. Voor een keertje wel lekker maar zou ze niet thuis willen hebben. Denk dat de electronica op een (veel) hoger plan staat dan de speakers. Avantgarde: vuvuzela's on steroids. Niet te hard zetten dan gaat 't nog wel. Hoorns zijn niet mijn ding. Gezelligheid in Bob's hoekje met de koptelefoons (handig naast het rookhol gesitueerd) en ook bij Gerrit Nutters waar ik uiteraard weer naast Monty Alexander greep. Een heel dikke pluim voor de organisatoren en de samenwerkende importeurs, zulke beurzen mogen wat mij betreft vaker. Het AV-Nu spektakel is hiermee voor mij wel overbodig geworden........ Wat had je verwacht van de Leben/Accuphase/Verity combo dan? Ik vind het eigenlijk de best klinkende set van de show. De slechst klinkende was de set met de ADAM Pencil speakers vond ik, weet niet meer welke electronic daar aan hing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 1- AudioNote Ik was ook heel even in die ruimte voor foto's te maken en toen zette men in ene (zonder ik het doorhad en met mijn rug ernaar toestond) een nummer op van Ramstein of zoiets. SNOEIHARD !!!! Zo hard dat ik acuut pijn in mijn (gevoelige) oren kreeg en de rest van de dag mijn parte speelde. Wat een ongeloofelijke tering herrie !! Als dat 270.000,00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Wat had je verwacht van de Leben/Accuphase/Verity combo dan? Ik vind het eigenlijk de best klinkende set van de show. Ik ken de Verities en ik ken de Accuphase speler, alleen dit Leben model kende ik niet. Vond het gewoon tegenvallen, wat aan de scherpe kant, beetje futloos en niet "involving". Nu heb ik dat wel meer met CD weergave maar voor dat geld had ik dus meer verwacht. De Accuphase bij Impact klonk trouwens WEL goed. Ik vermoed toch dat de Leben er debet aan was aangezien die Verity speakers IMO echt wel beter kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 3 oktober 2010 Author Report Share Posted 3 oktober 2010 Wat had je verwacht van de Leben/Accuphase/Verity combo dan? Ik vind het eigenlijk de best klinkende set van de show. Ik ken de Verities en ik ken de Accuphase speler, alleen dit Leben model kende ik niet. Vond het gewoon tegenvallen, wat aan de scherpe kant, beetje futloos en niet "involving". Nu heb ik dat wel meer met CD weergave maar voor dat geld had ik dus meer verwacht. De Accuphase bij Impact klonk trouwens WEL goed. Ik vermoed toch dat de Leben er debet aan was aangezien die Verity speakers IMO echt wel beter kunnen. Ik denk ook wel dat het beter kan en goedkoper. Ik denk dat je met een goede SS ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Positief bedoeld, maar heeft dan niemand de zin (het lef) om de jongens met audionote aan te spreken en te zeggen dat het totaal niet te genieten is als het zo hard gaat + ze heel veel negatieve indrukken achterlaten . Oh, dat lef heb ik zeker wel. Ik ben niet op mijn mondje gevallen, hoor. Maar vraag je af wat heeft het voor zin als je in ene een partij hard geluid naar je toe geslingerd krijgt en die jongeman ziet jouw gelijk in elkaar klappen van schrik en je handen naar je oren ziet gaan en hem hulpeloos aankijkt. De respons die ik daar op terug kreeg was een wazige glimlach. Nou, dan ben je in mijn optiek niet goed bezig en zeer klantonvriendelijk. Als er ook andere mensen gelijk weglopen en je vraagt je nog steeds niet af waarom mensen weggaan, dan ben je in mijn optiek een ontzettende grote egotripper en snap je het gewoon niet. Zo heb ik Paul die ernaast stond ook diversen malen naar hun zien lopen en hun een vriendelijke en subtiele aanwijzing zien geven en zelfs dat pakte men niet op. Echt, dan begrijp je het echt niet en je hoort dan niet op zo'n mooie show thuis. Want je verziekt het voor je bezoekers en de geinterreseerde en potentiele koper en voor de rest van de deelnemers en je daarbij neem je de oragnisator ook in de maling. Zo'n vent hoort op een PA show te zijn , maar niet op een hifishow. Wat die vent doet is namelijk je bezoekers wegpesten en niets anders. Hele goede toelichting Onno !! Ook al was ik er niet, ik kan mij de arrogantie wel voorstellen!! Als je hard wil gaan, doe het dan in je "winkel" en als de klant erom vraagt ... Eigenlijk verdienen ze zwaar op de vingers getikt te worden, zeker in tijden van sensibilisering wat betreft gehoorschade bij te luid spelen, zowel binnen als in openlucht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 1. Audionote. Nog nooit zo "goed" klinkend gehoord. Toch doet het geluid mij het meest denken aan een ouderwetse Jukebox. Zo een met buizen en een dikke papieren woofer onderin. Om een of andere reden moest het snoeihard staan.. voor ons reden om er na 3 nummers weg te vluchten. De set bleek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Ik heb me vandaag prima vermaakt op deze show. [...] Op deze show viel het me weer eens op hoe enorm verschillend de sets klonken. Maar wat benaderd de werkelijkheid nou het meest... Kweenie.. Dan toch niet: 3. Verity.Met Leben en Accufase. Voor mij het beste van de show. Iets te helder, maar dusdanig gestoken scherp afgebeeld en doortekend zoals je maar heel zelden hoort. Wanneer hoor je bij een concert de muziek gestoken scherp afgebeeld ??? M.i. is dat overgewaardeerd. M rc Wanneer ik vooraan in de zaal of dicht bij het orkest zit (niet versterkt) hoor je dat wel degelijk. De kwaliteit van de apparatuur was dus extreem hoog. Natuurlijke klank... tsja.. dat is een heel ander verhaal. in dergelijke omstandigheid kun je dat ook niet verwachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Wat vervelend om dit te lezen. Hier plaatste ik een kleine reactie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105003.msg1802789#msg1802789 Ik kan niet anders dan diegenen die het echt vervelend vonden, mijn excuses aanbieden en uitnodigen voor een luistersessie bij ons in de winkel, in alle rust, met alle ruimte en in goede akoestiek. Audio Note is echt prachtig en natuurlijk komt dit onder show-omstandigheden nooit 100% uit de verf, maar dit is het andere uiterste en vind ik echt heel zonde. Dat Audio Note - zelfs op het juiste volume - niet voor iedereen is, is een ander verhaal. En direct daaraan gelinkt: je zou Rammstein eens live moeten horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Wat mij nu heeeeel hard stoort, maar daar is niets tegen te doen, is dat er gewoon van hear copy paste wordt gedaan naar het htforum Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Voor de volledigheid mijn reactie van daar, dan ook hier: --- Helaas was ik zelf ziek en er dus niet bij, maar ik snap wat men bedoelt als het gaat om volume en zal de boodschap proberen over te brengen Zeg het echter ter plekke, dan kunnen we er wat mee. Kijk, Rammstein mag best wel hard vinden wij (maar nooit t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Wat vervelend om dit te lezen. Hier plaatste ik een kleine reactie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105003.msg1802789#msg1802789 Ik kan niet anders dan diegenen die het echt vervelend vonden, mijn excuses aanbieden en uitnodigen voor een luistersessie bij ons in de winkel, in alle rust, met alle ruimte en in goede akoestiek. Audio Note is echt prachtig en natuurlijk komt dit onder show-omstandigheden nooit 100% uit de verf, maar dit is het andere uiterste en vind ik echt heel zonde. Dat Audio Note - zelfs op het juiste volume - niet voor iedereen is, is een ander verhaal. En direct daaraan gelinkt: je zou Rammstein eens live moeten horen Het is al jaren velen een doorn in het oor, dat onbeschoft luide spelen tijdens demo's van/bij AudioNote. Kennelijk hebben de demonstrateurs geen enkel fatsoen en hebben geen enkel respect voor andere standhouders. Ik heb ze enkele keren gehoord bij Caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Beste Robin, Als ik een PA geluid wil, dan ga ik wel naar een live concert. Als ik verderop in de gang stond dan had ik niet het idee dat er een band stond te spelen, maar eerder wie zijn die idioten die zo overheersend en dominant zijn en schijt hebben aan de andere deelnemers. Muziek hoeft helemaal niet hard te zijn om te horen wat een set kan. Juist niet. Met een live geluid heeft het ook niets te maken. Als jij dit mooi vindt moet jij dat weten, maar dan snap ik wel een beetje meer van jouw muziekbeleving. En dat is dus niet de mijne. Nu snap ik ook meer dat je Bose speakers mooi vindt. aan de andere kant audiofreak. hoe kun je een rock band natuurgetrouw weergeven zonder dat je PA geluid hoort? Dit is juist waar vele hifi installaties falen als het om reproduceren van rock/metal gaat. Het klinkt vrijwel altijd te tam. slechts enkele merken zijn in staat de "PA feel" true to life over te brengen. tot nu toe heb ik het audio note,jbl,cerwin vega,tannoy en stage accompany horen doen. 90% van de gevallen word het toch een beschaafde vertolking van iets bruuts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 waarmee ik niet beweer dat dat nu op de show ook zo was. Ik was er nl niet bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Het is al jaren velen een doorn in het oor, dat onbeschoft luide spelen tijdens demo's van/bij AudioNote. Kennelijk hebben de demonstrateurs geen enkel fatsoen en hebben geen enkel respect voor andere standhouders. Ik heb ze enkele keren gehoord bij Café Engels en toen was ik niet eens bij ze binnen. Van Audio Note zelf (de ontwerper, die stond ook in Cafe Engels) is dat inderdaad bekend, daar stoor ik me ook aan. Dat gaat niet veranderen kan ik je zeggen Hij krijgt er heel veel vijanden door, maar ook veel fans. Van ons is het echter (terecht!) niet bekend. Vandaar dat ik ook even reageer: dit vind ik jammer. Aan de andere kant kan het natuurlijk zo maar zijn dat alle klagers op dit forum in hetzelfde half uur aan het luisteren waren en dat alles gewoon wordt uitvergroot... Verder eens met m44: niet alle muziek moet gepolijst klinken. Omdat het niet zo hoort, omdat het niet zo is opgenomen en omdat het live ook niet zo is Nogmaals: Audio Note is niet voor iedereen en met alle respect: niet voor 'audiofielen' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 slechts enkele merken zijn in staat de "PA feel" true to life over te brengen. tot nu toe heb ik het audio note,jbl,cerwin vega,tannoy en stage accompany horen doen. Al eens naar Blumenhofer geluisterd? Verder vond ik de demo ten tijde van mijn bezoekje aan AN niet echt te luid, maar wel eh......anders. Laten we het daar maar op houden. Wel weer een lekker muziekje gehoord daar: Brian Bromberg met Jaco-nummers. Is meteen besteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Aan de andere kant kan het natuurlijk zo maar zijn dat alle klagers op dit forum in hetzelfde half uur aan het luisteren waren en dat alles gewoon wordt uitvergroot... Dat is dan toch wel een erg lang half uur geweest. Ik ben n.l. van ca 12:30 uur tot 15:00 uur daar geweest en hoorde regelmatig de herrie uit het hok van Audionote. Te meer ook omdat de koffie daar schuin tegenover werd geschonken. Ik begrijp die wedstrijdjes lawaai helemaal niet. Mensen die graag doof willen worden gaan m.i. niet naar een audioshow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Al eens naar Blumenhofer geluisterd? Nee, wel gezien maar helaas nog nooit gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Verder eens met m44: niet alle muziek moet gepolijst klinken. Omdat het niet zo hoort, omdat het niet zo is opgenomen en omdat het live ook niet zo is Dan zou de ontwerper van die luidsprekers eens goed naar Adam Audio moeten gaan luisteren. Wat die AN speakers weglaten en erbij verzinnen heeft naar mijn mening weinig met eerlijke weergave te maken maar alles met myfi. Daar ben ik niet tegen, beslist niet, maar doe het dan niet voorkomen alsof de hele wereld gek is en Kondo/Qvortrup of wiestaaternuweeraanhetroerdaar niet. Of staan er soms AN speakers in de studio's als monitor? Nogmaals: Audio Note is niet voor iedereen en met alle respect: niet voor 'audiofielen' Ik heb veel respect voor de electronica van AN, mijn eerste confrontatie met de Ongaku bij Multifoon staat nog immer in mijn geheugen gegrift en ook de diverse DACjes heb ik met veel plezier langs horen komen (en zijn onder de soldeerbout door geweest gnigni) maar die luidsprekers......nee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Wat vervelend om dit te lezen. Hier plaatste ik een kleine reactie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105003.msg1802789#msg1802789 Ik kan niet anders dan diegenen die het echt vervelend vonden, mijn excuses aanbieden en uitnodigen voor een luistersessie bij ons in de winkel, in alle rust, met alle ruimte en in goede akoestiek. Audio Note is echt prachtig en natuurlijk komt dit onder show-omstandigheden nooit 100% uit de verf, maar dit is het andere uiterste en vind ik echt heel zonde. Dat Audio Note - zelfs op het juiste volume - niet voor iedereen is, is een ander verhaal. En direct daaraan gelinkt: je zou Rammstein eens live moeten horen Ik was er niet bij, maar ook ik heb al meerdere keren bij demonstraties van Audio Note gehoord dat het veel te luid stond voor de apparatuur en speakers. Zelfs zo ver dat de woofers in de huppel gingen (de spoel ver buiten de magneet kwam). Helaas is dit al op een volume wat met veel andere apparatuur geen ernstige vervorming ten gehore zal brengen. AudioNote is nu eenmaal niet bedoeld om snoeihard mee te spelen, en al helemaal niet met een Rammstein. Eerder bedoeld voor een jazz kwartet of zoiets. Vanmiddag nog een mooie Audionote installatie (AN-TT3, AN-1s + IoII + CD 4.1 + M8 + Paladin + AN-E) beluisterd, met voornamelijk jazz. Vooral George Adams / Don Pullen Quartet Live at Montmartre had ik zelden zo realistisch gehoord. Aan diegenen die beweren dat Rammstein live niet klinkt: Die nodig ik uit om eens mee te gaan naar een concert van ze, en daarna eens te luisteren of het op hun installatie net zo zuiver en verstaanbaar kan klinken. Eventueel daarna nog een vergelijk te doen bij mij thuis. Ik heb Rammstein zeer regelmatig live gehoord, en nog nooit onzuiver of onverstaanbaar, maar wel al meerdere keren ernstig onverstaanbaar op een hi-fi installatie beluisterd. Een echte installatie kan ook dat aan. Helaas is 90% van de hi-fi apparatuur, en dan met name de speakers daar niet toe in staat, waardoor het algemeen oordeel over Rammstein is dat het ook live wel niet om aan te horen zal zijn, wat voor mij absolute kwats is van mensen die het nog nooit zelf live beluisterd hebben. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Dan zou de ontwerper van die luidsprekers eens goed naar Adam Audio moeten gaan luisteren. Wat die AN speakers weglaten en erbij verzinnen heeft naar mijn mening weinig met eerlijke weergave te maken maar alles met myfi. Dat zijn inderdaad twee complete uitersten, maar wel een leuke discussie, die je in 1 klap kan slechten door er live muziek naast te zetten Gek genoeg is het fenomeen 'kleuring' heel bekend in hifi-land, maar het fenomeen (klank)'kleur' veel minder: klankkleuren van instrumenten, staal, hout, koper etc., timbres. Mijn collega Void heeft hier eens een kort stukje over geschreven op dit forum, ben ik het helemaal mee eens dus quote ik gewoon even: Audio Note speakers richten zich meer op het weergeven van klankkleur dan op een haarscherpe aftekening. Als ik het over klankkleur heb bedoel ik niet per se een kleuring van het geluid. Een perfect systeem is neutraal, maar neutraal betekent niet kleurloos, het betekent dat het een grote varieteit in natuurlijke klankkleuren (timbres) kan weergeven, de diversiteit tussen verschillende instrumenten/opnames is maximaal. In praktijk is kleuring nooit helemaal te voorkomen, elk systeem zijn eigen karakter toe. Meestal is die kleuring een "vergrijzing" van het geluid (ik zou het eerder ontkleuring noemen). Audio Note heeft typische "rijke" kleuring (moeilijk uit te leggen, net alsof er goudgeel licht over de soundstage schijnt ipv. wit licht), maar niet zoals sommige speakers die het geluid afronden/opwarmen. In de high-end/hifi kom je trouwens steeds meer speakers tegen die het tegenovergestelde doen: het geluid aanscherpen, daardoor lijkt alles wat transparanter en dynamischer. Oordeel altijd zelf wat je echt/mooi/lekker/verleidelijk/sexy vind klinken Als een systeem een grote variteit tussen instrumenten/opnames kan laten horen dan is dat in ieder geval een indicatie voor kwaliteit. Ik vind het heel vreemd dat je nooit iemand hoort over 'ontkleuren'. Systemen die dat doen (95% van high-end vind ik) klinken vaak ook over-analytisch. Typische voorbeelden daarvan vind ik (ja, echt) ADAM en Lyngdorf. Die klinken ZO 'ontkleurt' en analytisch dat je allerlei ('detail')geluidjes hoort en dat het neutraal lijkt (er wordt weinig toegevoegd), maar je hoort juist alle natuurlijke klankkleuren niet (er wordt veel weggelaten). Alles zit in 1 soort 'grijs' geluid. Een luidspreker als Audio Note richt zich op rijke weergave van de natuurlijk klankkleuren. Dat is dus IMO juist geen 'myfi', maar meer levensechte weergave. In vergelijking met andere speakers lijkt het kleuring, in vergelijking met live muziek begint het ineens te kloppen qua 'kleur' (ik ben de eerste die toegeeft dat ze niet 100% neutraal zijn - dat bestaat niet, maar ik geloof veel meer in systemen die de natuurlijke warmte en klankkleuren uit een opname kunnen weergeven (wellicht met een heel dun sausje), dan in luidsprekers die de kleur weglaten en doen alsof ze neutraal en gedetailleerd zijn) Dit is geen poging je ineens Audio Note luidsprekers mooi te laten vinden, maar om je een beetje te laten begrijpen (hoop ik) waarom ze doen wat ze doen. Ik vind Audio Note luidsprekers iets heel magisch hebben, maar ze zijn niet heilig. @ Miracle, ben ik met je eens vwb Rammstein hoor. Zou ook niet onverstaanbaar mogen worden! Bovendien: Rammstein klinkt live JUIST goed, maar het is wel een puinhoop (geen soundstaging etc.) En als er EEN systeem is dat zuiver blijft op alle volumes, dan is het echt Audio Note wel. Maar dan wel in een kamer die niet helemaal meezingt en de boel overstemt. Kortom: ik zou het heel leuk vinden als je eens nog een keer komt luisteren bij ons. Laat ik het je goed horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 [....] Ik vind het heel vreemd dat je nooit iemand hoort over 'ontkleuren'. Systemen die dat doen (95% van high-end vind ik) klinken vaak ook over-analytisch. Typische voorbeelden daarvan vind ik (ja, echt) ADAM en Lyngdorf. Die klinken ZO 'ontkleurt' en analytisch dat je allerlei ('detail')geluidjes hoort en dat het neutraal lijkt (er wordt weinig toegevoegd), maar je hoort juist alle natuurlijke klankkleuren niet (er wordt veel weggelaten). Alles zit in 1 soort 'grijs' geluid. Een luidspreker als Audio Note richt zich op rijke weergave van de natuurlijk klankkleuren. Dat is dus IMO juist geen 'myfi', maar meer levensechte weergave. In vergelijking met andere speakers lijkt het kleuring, in vergelijking met live muziek begint het ineens te kloppen qua 'kleur' (ik ben de eerste die toegeeft dat ze niet 100% neutraal zijn - dat bestaat niet, maar ik geloof veel meer in systemen die de natuurlijke warmte en klankkleuren uit een opname kunnen weergeven (wellicht met een heel dun sausje), dan in luidsprekers die de kleur weglaten en doen alsof ze neutraal en gedetailleerd zijn) Ik ben bang dat we het niet eens gaan worden. Mijn achtergrond is musicus, ik heb opnames en mastering gedaan en daarbij ontwerp/herstel/modificeer ik electronica. Van luidsprekers weet ik weinig af, het leven is te kort om ook DAT vak nog eens goed te gaan beheersen. Maar naar mijn mening kleuren de AN speakers inderdaad niet te geloven zoveel, en doen ze dus wel degelijk afbreuk aan de opname. Onvoorstelbaar dat ik dat nu hier sta te verdedigen, want ook ik ben van de myfi en weet donders goed dat "de werkelijkheid" nooit in huis te halen is. Dat kan niet en dat hoeft ook niet, maar de ene myfi is toch de andere niet. Maar ik mix echt 100 keer liever af op een stel Adams of voor mijn part NS10M's dan op welke AN speaker dan ook. En thuis luister ik met Magnepans, ook verre van neutraal maar dat is dan weer "mijn myfi". Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 We hoeven het toch ook niet eens te worden Ik zei al dat Audio Note niet voor iedereen was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 @ Miracle, ben ik met je eens vwb Rammstein hoor. Zou ook niet onverstaanbaar mogen worden! Bovendien: Rammstein klinkt live JUIST goed, maar het is wel een puinhoop (geen soundstaging etc.) En als er EEN systeem is dat zuiver blijft op alle volumes, dan is het echt Audio Note wel. Maar dan wel in een kamer die niet helemaal meezingt en de boel overstemt. Kortom: ik zou het heel leuk vinden als je eens nog een keer komt luisteren bij ons. Laat ik het je goed horen Dat staat nog steeds een keer in de planning, maar komt er door tijd tekort, veel te veel interesses en nog veel te veel uitnodigingen steeds niet van. Ik weet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts