Miracle. Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Ik ben bang dat we het niet eens gaan worden. Mijn achtergrond is musicus, ik heb opnames en mastering gedaan en daarbij ontwerp/herstel/modificeer ik electronica. Van luidsprekers weet ik weinig af, het leven is te kort om ook DAT vak nog eens goed te gaan beheersen. Maar naar mijn mening kleuren de AN speakers inderdaad niet te geloven zoveel, en doen ze dus wel degelijk afbreuk aan de opname. Hier moet ik je gelijk geven, maar ook weer niet Sander. De AN speakers kleuren met de meeste apparatuur idd als een bezetene, maar met de AN apparatuur, op de juiste manier opgesteld, met de juiste muziek (Jazz), is er absoluut geen sprake van kleuring. Juist heel erg weinig, en klinkt een goede jazz opname zoals die in werkelijkheid ook was. Dat een installatie NIET zo kan klinken als de werkelijke uitvoering ben ik het nog steeds niet mee eens. Ik heb anders gehoord, al meerdere malen. Niet gezegt dat mijn installatie dat doet. Die komt alleen maar in de buurt daarvan. Mijn budget ligt helaas wat telaag op dit moment, maar met het juiste budget weet ik verschillende installaties samen te stellen die ook jou verbaasd zouden doen staan, en op andere gedachten zouden brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 @ Miracle, ben ik met je eens vwb Rammstein hoor. Zou ook niet onverstaanbaar mogen worden! Bovendien: Rammstein klinkt live JUIST goed, maar het is wel een puinhoop (geen soundstaging etc.) En als er EEN systeem is dat zuiver blijft op alle volumes, dan is het echt Audio Note wel. Maar dan wel in een kamer die niet helemaal meezingt en de boel overstemt. Kortom: ik zou het heel leuk vinden als je eens nog een keer komt luisteren bij ons. Laat ik het je goed horen Dat staat nog steeds een keer in de planning, maar komt er door tijd tekort, veel te veel interesses en nog veel te veel uitnodigingen steeds niet van. Ik weet héél goed hoe AudioNote kan klinken, en dat vind ik met jazz zeker héél er goed (lees ook "weer een audiofiele dag" maar eens), maar voor rock, metal en harder vind ik AudioNote niet heel erg geschikt. Daar mis ik gewoon een stuk controle en realiteit bij AudioNote (schrijft een verwent kreng met een controlfreak als versterker met speakers die naar eigen inzicht, gecombineerd met het inzicht van een Dali ingenieur + een andere grootheid in speakerland zijn samengesteld). Kom juist voor rock/metal/elektronisch bij ons langs, echt, dat is wonderschoon en superstrak in onze kamer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Kom een voor rock/metal/elektronisch bij ons langs, echt, dat is wonderschoon en superstrak in onze kamer. Gaat zeker nog een keer gebeuren, maar ik ga nog niet afspreken. De agenda staat tot december stampvol en probeer die maand eens wat tijd voor mijzelf te maken. Januari is ook al vol ivm duikopleiding (zeker 2 weekeinden in de boeken + 10 dagen Sal, Kaapverdi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Ik kom ook nog wel een keer aanwaaien Remco, misschien doe ik de speakers wel onrecht omdat ik ze inderdaad nog nooit in een huiskamersetting heb gehoord. Zal M44 eens polsen om samen naar jullie te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Gezellig, iedereen welkom, alleen even afspraak maken van tevoren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 slechts enkele merken zijn in staat de "PA feel" true to life over te brengen. tot nu toe heb ik het audio note,jbl,cerwin vega,tannoy en stage accompany horen doen. Al eens naar Blumenhofer geluisterd? Verder vond ik de demo ten tijde van mijn bezoekje aan AN niet echt te luid, maar wel eh......anders. Laten we het daar maar op houden. Wel weer een lekker muziekje gehoord daar: Brian Bromberg met Jaco-nummers. Is meteen besteld. Nee sander. het hele merk zegt me niks. de voorbeelden die ik gaf waren ook "tot nu toe" AN speakers kleuren idd wel wat maar geven daar op muzikaal nivo iets voor terug dat ik vrijwel nergens anders heb gehoord. Je weet dat ik ook van de myfi ben. Mijn eigen luidsprekers hebben ook kleuring maar tevens dat magische muzikale wat AN heeft. Ik heb bij audio life 2 x echt goed kunnen luisteren naar AN en was verkocht. de relaxte manier van weergeven met dat dynamische geluid...prachtig. Ik zei toen ik in de hal beneden stond tegen een van de jongens van audio life ( ik haal de namen nog steeds door elkaar) "je zou toch zweren dat er boven (AN kamer) ook een band staat te spelen" in de hal stond een bandje te warm uppen en dat was exact maar dan ook exact dezelfde muziekweergave qua dynamiek, live gevoel...overtuiging. identiek aan de band die op dat moment daar stond ik weet zeker dat met mijn pimp setje een paar AN's garant zullen staan voor muziek. Maar ja...verkeerd beroep zelfde heb ik ook met die studio monitoren van harbeth trouwens. muscial affairs ook heel mooi maar ik vrees dat die een potje deathcore niet gaan trekken nogmaals en ik heb het al vele malen gezegd. Er is voor hifi geen grotere uitdaging dan rock muziek. Geen tingel tangel maar het nabootsen van PA Maar om dat goed te beoordelen of dat qua klank treffend gedaan word hoeft het niet hard te staan. Ik heb een gezin in een hoekwoning. wat moet ik met 110 Db in de kamer? maar...ieder zijn ding. Ik wil binnenkort zeker weer bij audio life langs gaan met een stapeltje cd's om ze eens echt aan de tand te voelen. want ik zal moeten sparen voor dit soort speakers. en das lastig vol te houden want het klinkt al zo verdraaid lekker hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Ik kom ook nog wel een keer aanwaaien Remco, misschien doe ik de speakers wel onrecht omdat ik ze inderdaad nog nooit in een huiskamersetting heb gehoord. Zal M44 eens polsen om samen naar jullie te komen. pols away. gezellie Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Beste ReMC, Ik heb het maar niet ge-quote allemaal. Je excuses hoef jij niet te maken naar mij. Dat zou de demonstrateur moeten doen. Het is gewoon onbeschoft en totaal empathieloos naar anderen bezoekers. Ik ken Audio Note zeer zeker en heb dat ook zeker weleens goed gehoord in de jaren 90. Was destijds bij Pol Audio in Baarn met een show van John van der sluis o.a. Daar stond toen gewoon op een normaal volume Jazz en blues te spelen en ik heb toen uren gezeten daar. Dus het kan zeker wel. en eenmaat van mij heeft ook AudioNote gehad in het verleden. Dus ik ken het zeker wel. Waar het mij omgaat is als er twee mensen daar zitten en ik kom daar bij binnen lopen en men ziet dat ik een t-shirt aan heb met mijn websitenaam (freakaudio.nl) erop en een fototoestel, dan zou er bij een demonstrateur een lampje moeten gaan branden en zeker als na een paar minuten nog een collega recensent (ook met fototoestel) naar binnen loopt en de demonstrateur ook vriendelijk aankijkt en een wenkbrouw omhoog doet en vervolgens er gelijk weer uitloopt. Als er dan nog steeds geen lamp gaat branden bij die persoon, dan heb je in mijn ogen geen gevoel en geen empathie en geen feeling met je bezoekers en potentiele klant. Voor mij ben je dan niet geschikt om een demo te geven. Zo simpel is het i.m.o.. Die beste man zou een les moet krijgen wat een demonstratie inhoudt. Dat is mijn kritiek en mijn mening erover. Ik ben best bereid om met deze man in contact erover te komen en hem te vertellen wat ik ervan vindt en hier op dit forum erover op schrijf. Daar heb ik geen moeite mee en het is ook niet om die man de les te geven, maar eerder om hem te verduidelijken wat hij in mijn optiek verkeerd doet. Ik meen mij te herinneren dat jij de importeur bent van AudioNote of er op een andere manier ermee verbonden ben (zakelijk), dus ik als recensent van een Belgische (Puresound) en eigenaar van een Nederlandse audionieuws (Freakaudio) privewebsite zou dus een zeer negatief verslag schrijven over deze demo en dat zou AudioNote geen goede zwier mee maken. Ik wil ook nog even zeggen dat ik er dus een kleine gehoorschade aan overgehouden heb, want ik loop sinds gisteren met een lichte piep en zware hoofdpijn rond en begonnen is na die demo waar ik dus letterlijk ben weggevlucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Aan diegenen die beweren dat Rammstein live niet klinkt: Die nodig ik uit om eens mee te gaan naar een concert van ze, en daarna eens te luisteren of het op hun installatie net zo zuiver en verstaanbaar kan klinken. Eventueel daarna nog een vergelijk te doen bij mij thuis. Ik heb Rammstein zeer regelmatig live gehoord, en nog nooit onzuiver of onverstaanbaar, maar wel al meerdere keren ernstig onverstaanbaar op een hi-fi installatie beluisterd. Een echte installatie kan ook dat aan. Helaas is 90% van de hi-fi apparatuur, en dan met name de speakers daar niet toe in staat, waardoor het algemeen oordeel over Rammstein is dat het ook live wel niet om aan te horen zal zijn, wat voor mij absolute kwats is van mensen die het nog nooit zelf live beluisterd hebben. Mvg. Miracle. Beste Miracle, Ik hoef niet naar een concert van ze, want het is niet mijn muzieksmaak. ik wil best naar een nummer luisteren van deze groep tijdens een demo, maar een hele plaat of cd is teveel voor mij. Dus een heel concert al helemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Hoi Audiofreak, Ik ben inderdaad samen met oa Caspar (die stond te demonstreren) de importeur van Audio Note. Het is niet handig geweest voor een aantal mensen, dat is duidelijk, zie ook de reactie van mijn collega: "Voor de luisteraars die het te luid vonden. Excuus. Ik heb geleerd van jullie kritiek en zal meer rekening houden met de oren van de (meer gevoelige) luisteraar. Daar staan we tenslotte ook voor. Indien het dan alsnog gebeurt spreek mij dan gewoon direct aan en vraag om andere muziek, een muziekverzoek, harder, of juist zachter of andere audiofiele wensen in plaats van achteraf. Met mijn goede buur kon ik het prima vinden wellicht dat we op sommige momenten even tegen elkaar hebben gespeeld, inderdaad niet handig." Fout van ons op dat moment, simpel! Aan de andere kant benadruk ik wat mijn collega zegt: vraag/zeg het ons ter plekke en schrijf het niet achteraf op een forum. Dat maakt het leven voor iedereen makkelijker. En verder: ook jij bent van harte welkom langs te komen in onze nieuwe winkel die prachtig geworden is en waar deze Audio Note set altijd heerlijk staat te spelen. Ik probeer er nu geen verslag uit te slepen, maar ook bij jou willen we gewoon graag nog iets goedmaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 oktober 2010 Report Share Posted 3 oktober 2010 Hoi Audiofreak, Ik ben inderdaad samen met oa Caspar (die stond te demonstreren) de importeur van Audio Note. Het is niet handig geweest voor een aantal mensen, dat is duidelijk, zie ook de reactie van mijn collega: "Voor de luisteraars die het te luid vonden. Excuus. Ik heb geleerd van jullie kritiek en zal meer rekening houden met de oren van de (meer gevoelige) luisteraar. Daar staan we tenslotte ook voor. Indien het dan alsnog gebeurt spreek mij dan gewoon direct aan en vraag om andere muziek, een muziekverzoek, harder, of juist zachter of andere audiofiele wensen in plaats van achteraf. Met mijn goede buur kon ik het prima vinden wellicht dat we op sommige momenten even tegen elkaar hebben gespeeld, inderdaad niet handig." Fout van ons op dat moment, simpel! Aan de andere kant benadruk ik wat mijn collega zegt: vraag/zeg het ons ter plekke en schrijf het niet achteraf op een forum. Dat maakt het leven voor iedereen makkelijker. En verder: ook jij bent van harte welkom langs te komen in onze nieuwe winkel die prachtig geworden is en waar deze Audio Note set altijd heerlijk staat te spelen. Ik probeer er nu geen verslag uit te slepen, maar ook bij jou willen we gewoon graag nog iets goedmaken De volgende keer zal ik de demonstrateur er direct op aan spreken. Deze keer kon dat gewoon niet, omdat het veels te hard stond en hoe kan je dan iemand iets zeggen erover. Moet ik dan zo'n vent bij zijn arm gaan trekken en in zijn oor schreeuwen van of het wat zachter mag? Of moet ik het dan maar zeggen als de demo afgelopen is? Dan is het al te laat en het kwaad al geschied. Je moet er juist voor zorgen dat zoiets gewoon niet gebeurt en een goede demonstrateur voelt zoiets gewoon aan en een norse blik moet al genoeg zeggen of mensen die gelijk weglopen als het geluid te hard wordt. dat moet je gewoon kunnen zien en aanvoelen. Kan je dat niet of wil je dat niet, dan ben je gewoon bezig met je eigen EGO en EGOtripperij. En sorrij Caspar, maar met je buurman op sommige momenten tegen elkaar hard spelen getuigt ook niet van kennis van bepaalde zaken hoe je iets moet aanpakken. En Remco (ReMC) , ik begrijp dat je er ook bij was en vaag zie ik mij je gezicht voor je, maar als ik naar de show kom in Utrecht deze maand zal ik mij persoonlijk voorstellen bij jullie stand en mij voorstellen aan jullie een hand geven en komen luisteren nogmaals. Een fout maken is dan ook helemaal niet erg en men eruit leert. Want daar gaat het mij om. Niemand is foutloos, ik ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 Ik vind dat de dealer in de fout is gegaan en zelf de schuld moet dragen , hij had moeten optreden, want het is zijn show en niet van de importeur , en ik zou de volgende keer zelf met Audionote demonstreren en de importeur weigeren op de show te laten komen, dan is het voor hem een goede les geweest. En voor de mensen die het heel hard vonden,gehoor bescherming meenemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 rekening houden met de oren van de (meer gevoelige) luisteraar Dat "meer gevoelige" had je er uit moeten laten. Gewoon rekening houden met de luisteraar en niet het volume spelen wat je zelf blijkbaar erg fijn vindt. Zou me ook niet verbazen als deze Casper een beetje doof is...... Heb trouwens nog wat tips voor de (meeste) standhouders: - Leg even kort uit welke set er speelt - Kondig aan welke muziek je gaat draaien - Vraag of er nog muzikale wensen zijn - Vraag af en toe of het volume goed staat - Loop niet steeds weg bij een demo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 4 oktober 2010 Author Report Share Posted 4 oktober 2010 Misschien dat de muziek bij AudioNote te hard stond, ik heb daar ook zitten luisteren en voor mij stond het misschien ook aan de harde kant. Maar ik heb het er wel naar mijn zin gehad. Ik vind dat sommige mensen hier wel erg sterk reageren. Ik denk ook niet dat iemand zomaar alle recensenten kan herkennen. Alsiemand met een shirt met de text freakaudio en een fototoestel binnen komt zou ik hem ook niet direct herkennen als een recensent. Een negatief verslag kan je er al helemaal niet van schrijven want je bent niet komen luisteren. Het enige wat je dan kan zeggen dat de muziek (te) hard stond en dat je daarom niet bent gaan luisteren. je mag daar vind ik als recensent geen waardeoordeel aan hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 Misschien dat de muziek bij AudioNote te hard stond, ik heb daar ook zitten luisteren en voor mij stond het misschien ook aan de harde kant. Maar ik heb het er wel naar mijn zin gehad. Ik vind dat sommige mensen hier wel erg sterk reageren. Ik denk ook niet dat iemand zomaar alle recensenten kan herkennen. Alsiemand met een shirt met de text freakaudio en een fototoestel binnen komt zou ik hem ook niet direct herkennen als een recensent. Een negatief verslag kan je er al helemaal niet van schrijven want je bent niet komen luisteren. Het enige wat je dan kan zeggen dat de muziek (te) hard stond en dat je daarom niet bent gaan luisteren. je mag daar vind ik als recensent geen waardeoordeel aan hangen. En wat ik dan ook niet doe (waardeoordeel) en hier heb gezegd dat ik de komende show in Utrecht (deze maand) persoonlijk langs kom en de hand geef en AudioNote zeker ga beluisteren . En hiermee geef ik aan dat de kous daarmee voor mij af is. Men heeft excuus aangeboden en men heeft eruit geleerd en dat laatste vind ik belangrijk (eruit leren van je gemaakte fout). Kortom, ik geef ze alle kans om een betere demo te geven dan nu. Natuurlijk zal ik in komende verslag over de ACF show een nette opmerking maken over AudioNote als ondertekst onder de foto. Immers, het verslag over de ACF show komt als fotoverslag op de eerder genoemde webpagina's. Inderdaad heb ik niet geluisterd en daarom zal daar dus niets over geschreven worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 Bij ACF was ik niet aanwezig dus ik kan verder geen oordeel geven over het volume bij Audio Note. Dat het anders kan bewezen ze gisteren wel met de Audio Note set op de Analog Show in Krefeld. Waar vorig jaar nog op zeer luid niveau een ronduit waardeloze demo werd gegeven door Audio Note klonk het dit jaar 100% anders en vooral beter. Audio Note klonk hier zeer overtuigend op aangenaam volume, Sodeju kan dit waarschijnlijk wel beamen. Voor zover ik, vergelijkend met de foto's van vorig jaar, even vluchtig heb gezien speelden ze met vrijwel dezelfde set als vorig jaar. Binnenkort meer over deze interessante, gezellige en vooral rustige Analoogshow, hier alvast een foto genomen bij Audio Note. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 Analog Krefeld was goed dit jaar,er werd op 2 plaatsen te hard gespeeld en een ruimte te veel voodoo artikelen ,maar voor de rest in totaliteit, geweldig. Volgend jaar wil ik weer gaan. Tips ,workshop bezoeken,kan men nog wat opsteken. En handje geschud met vd Hull En kijk, geen dikke tuin kabel aan de AN eind-versterker en het klonk goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 4 oktober 2010 Author Report Share Posted 4 oktober 2010 Analog Krefeld was goed dit jaar,er werd op 2 plaatsen te hard gespeeld en een ruimte te veel voodoo artikelen ,maar voor de rest in totaliteit, geweldig. Volgend jaar wil ik weer gaan. Tips ,workshop bezoeken,kan men nog wat opsteken. En handje geschud met vd Hull Beste Wol, Voor wie is die tip bedoeld, en welke workshop had je dan in gedachte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 Mordante,het eerste uur op zatertag was mastertape t.o.v.plaat en cd,het tweede uur was Olie aan de beurt, en de workshop van Olie is altijd boeiend want hij laat altijd de verschillen horen waar het goed gaat en waar het niet goed gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 (...) En handje geschud met vd Hull (...) Beste Wol, Was Van den Hul er zelf niet, dan? Geen gel*l: gewoon Van den Hul! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 Spido,Van den Hul was gelukkig niet virtueel . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 [...] Dat het anders kan bewezen ze gisteren wel met de Audio Note set op de Analog Show in Krefeld. [....] Zou het dan toch door de draaitafel komen dat het daar WEL goed klonk? Of voelt AN zich gewoon thuis in een kale, harde ruimte zonder enige vorm van demping en met de speakers pal tegen de muur aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 [...] Dat het anders kan bewezen ze gisteren wel met de Audio Note set op de Analog Show in Krefeld. [....] Zou het dan toch door de draaitafel komen dat het daar WEL goed klonk? Of voelt AN zich gewoon thuis in een kale, harde ruimte zonder enige vorm van demping en met de speakers pal tegen de muur aan? tegen de muur aan? zeker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 blumenhofer ziet er mooi uit KT. hebben wel goed naar de oude en nieuwe/betere jbl lijn gekeken zo te zien zal ook wel zo'n niet te betalen merk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 4 oktober 2010 Report Share Posted 4 oktober 2010 zal ook wel zo'n niet te betalen merk zijn. Goedkoper dan AN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts