Jump to content

uitleg specificatie versterkers/luidsprekers enz

Guest tubejack
 Share

Recommended Posts

Jack .ik sta helemaal achter jou verhaal en het zou prachtig zijn een Hear dag te organiseren ,

maar dan moet jij wel Spido aan het verstand brengen dat er geen ...versterkers zijn :)

dan kan ik ook een verhaal vertellen dat D'Apolitto speakers van Spido bedrog zijn,en ik onder bouw het wel theoretisch geen probleem.

Guest tubejack

Jack .ik sta helemaal achter jou verhaal en het zou prachtig zijn een Hear dag te organiseren ,

maar dan moet jij wel Spido aan het verstand brengen dat er geen ...versterkers zijn :)

dan kan ik ook een verhaal vertellen dat D'Apolitto speakers van Spido bedrog zijn,en ik onder bouw het wel theoretisch geen probleem.

Spido is virtueel dus neem ik sowieso met een korrel zout .... maar ik neem aan "slechte" versterkers? Die zijn er zat.....

Daaraantegen Klaas zijn D'Apolitto speakers klinken in mijn installatie af en toe spectaculair.

Zoals nu met Vangelis China.

In zijn en mijn prijsklasse maakt hij hele mooie weergevers het wordt tijd dat die man daar eens erkenning voor krijgt

D

Met name bij buizen versterkers is een hoog rendement weergever een must.

Geldt volgens mij niet voor alle buizenversterkers.

Die beesten van mij matchen ook met laag renderende speakers.

Ook zegt rendement niet alles. Een transmissielijn hoeft meer vermogen nodig bijvoorbeeld.

Mijn JMR Offrandes monitoren zijn 89 dB (zou dus niet zo moeilijk aan te sturen moeten zijn) maar hebben toch wel wat power nodig.

Daar zou ik niet zo zeker van zijn de 211 od 845 heeft een hoge inwendige weerstand in single ended zonder neg. feedback geeft dit in samenwerking met de ugt een dempingsfactor van niks, ook parallel geschakeld (dit scheelt toch de helft van de Ri)

blijft het nog hoog.

Je hebt wel veel vermogen maar weinig controlle op "lastige" speakers

je zal zien dat ook deze buis het beter doet op geschikte speakers

je moet het niet verkeerd opvatten dempingsfactor zegt niets over kwaliteit ik vind zelf een lage dempingsfactor van de versterker mooier dan een hoge maar dan wel met de juiste speakers.

En ik zie liever dat de buis zelf een lagere Ri heeft dan kan de trafo makkelijker goed gewikkeld worden.

Ik heb zelf ook verschillende 845/211 versterkers gebouwd.

Je moet je niet blindstaren op het vermogen van deze buis

Jack,als jij de speakers wil promoten van Klaas Feenstra vindt ik prima,en ik ben ook van van overtuigd dat dat jou dat lukt, beter als Klaas.

Maar een ding begrijpt ik niet,hij kraakt andere spullen af,en jij wilt erkenning voor die man.

Ik kan me goed voorstellen dat Klaas Feenstra die speakers bij de dealers niet geplaatst krijgt,terwijl het een leuk en een goed product kan worden.

Er moet wel eerst wat meer onderzoek verrichten om het product te verbeteren en niet een leuk verhaal vertellen terwijl zijn speakers niet op orde is zijn.

En Klaas Feenstra moet zich niet verbergen achter de naam Spido, dat doet niks goed aan zijn product.

Jack ,het moet niet zo zijn dat jij eventueel met Tubke erbij het opbouwen, en dat Spido, Klaas Feenstraa genaamd het afbouwt.

Guest tubejack

Wol ik vind het simpel, wat een ander doet, doet een ànder.... een mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

Ik kan er niet zoveel mee, praat het niet goed, maar Ik stop liever mijn energie in positieve dingen.

Wat Klaas Feenstra zijn boxen betreft, ik zou het jammer vinden als hij er mee stopt.

De beste man is ook al 65 en om boxen van speksteen te kunnen maken moet je een

hele goede conditie hebben.... dàt spul is loodzwaar :wacko:

Wat kwaliteit betreft kan ik natuurlijk alleen goed oordelen over de Sound Stones 2x 16,5

die ik hier heb staan. En die vind ik ver bovengemiddeld goed. Ik heb ze gekocht vlak

na de Hear dag van 2009, waar het thema "luidsprekerboxen" was en ik heb die dag niets gehoord

wat maar in de buurt kwam. Ongeacht de prijs.... ok die speakers van Andro misschien.

Een luisteraar die hier twee weken terug was, was lyrisch en heeft onmiddelijk een paar besteld.

What can I say more -_- Niet te lang wachten, de prijs van speksteen schijnt nogal grillig te zijn... lijkt wel goud <_<

On-topic maar weer.

:)

Jack

[...]

Ik kan me goed voorstellen dat Klaas Feenstra die speakers bij de dealers niet geplaatst krijgt, terwijl het een leuk en een goed product kan worden.

Er moet wel eerst wat meer onderzoek verrichten om het product te verbeteren en niet een leuk verhaal vertellen terwijl zijn speakers niet op orde zijn.

[...]

Het zou best kunnen dat Klaas Feenstra daar helemaal niet op zit te wachten.......al die dealers, dat geneuzel, de marges, blablabla.

Waarschijnlijk is die gelukkiger zo door via mond-op-mond reclame zijn speakers te verkopen.

En als ik zo de gebruikerservaringen lees, zijn die speakers blijkbaar echt zo slecht nog niet........

Maar inderdaad, ontopic maar weer. :)

P.p. heeft de slechte naam aan zijn aanhangers tedanken. Die allerlei stunts aanhalen op foras om het merk te promoten en andere mensen ophitsen met hun achterlijk commercie stuntjes.

Het had anders gelopen als dit soort aanhangers er niet waren (is zomaar een gedachte)

;)

en zoals je ziet ben je niet de eerste die dat zegt KT.

dat continue promoten geeft mij alleen maar de indruk dat er een soort van deal is gesloten reclame in ruil voor prijsvermindering? ( maar das mijn para attitude)

ik vind 1000,- euro per speaker echt geen kattepis. de concurrentie binnen dat bedrag is huge!

En dat een luidspreker in een woonkamer beter klinkt dan in een zaaltje in hilversum ( of waar was dat ook al weer) lijkt me logisch.

Er word altijd geroepen dat je maar af moet reizen naar appelscha, maar iemand die zo vaak op dit forum is en hier zoveel post, gratis reclame maakt... mag best een keer met een paartje luidsprekers afdalen naar datzelfde zaaltje voor een eerlijk vergelijk

punt

ps. ik dacht ik doe weer lekker mee want blijkbaar mag er weer off topic gegaan worden

dat continue promoten geeft mij alleen maar de indruk dat er een soort van deal is gesloten reclame in ruil voor prijsvermindering? ( maar das mijn para attitude)

Dan krijg jij zeker een jaar lang gratis gehakt, in ruil voor....

gehakt is al gratis

dus die voor de hand liggende zeer on orginele vlieger gaat niet op

en zoals ik al vele malen heb gezegd,ik begin eigenlijk nooit over gehakt

dat doen anderen.

zoals jij nu

Guest tubejack

en zoals je ziet ben je niet de eerste die dat zegt KT.

Ik maak "reclame" voor ieder die mij dierbaar is en waar ik van vind dat hij of zij iets betekenen, àl is dat alleen voor mij, mijn familie, vrienden en of kennisen .... Zonder dat daar iets tegenover hoeft te staan.

Zo maak ik ook "reclame" voor de KWF, hardlopen, nordic walken, koken, muziek, maar ook voor Dick, Menno, Doede, Guido, Ronald, Sander, en àlle mensen die ik even vergeet, dingen... ervaringen die ik de afgelopen 52 jaar heb meegemaakt.

Bovendien ik heb liever een: "goed product" waar liefde en aandacht inzit dàn "korting" :wacko:

Dus inderdaad jouw para.... M44 ;)

En mensen die serieus naar een modaal stel PP' s willen luisteren mogen dat ook :hier ....

Ze zijn al ruim een jaar terug betaald.... dus "korting" zit er niet in :rolleyes:

Jack

Edited by tubejack