Jump to content

Luxman L-550 Klasse A

Harbeth
 Share

Recommended Posts

Kan misschien geschikt (nou ja, geschikt..) m'n Cambridge 840 V2 inruilen op een Luxman L-550 klasse A. Wie kent dit apparaat en kan er iets zinnigs over vertellen. Natuurlijk ga ik het ding eerst beluisteren als mijn hebzucht flink toegenomen is. Ook kritische opmerkingen zijn welkom (tempert mijn hebzucht misschien). Het is de bedoeling dat het gaat spelen in combinatie met m'n kleine Harbeth's monitoren.

Guest tubejack

De oude L550? of de nieuwe MK II?

Oude zou ik laten staan, mooie versterker, maar krijgt tal van mechanische problemen en revisie gedoe.

De nieuwe is een prachtige versterker. :)

Jack

Guest tubejack

Het apparaat zou van 2007 zijn, dus ik neem aan dat het geen MK II versie is. In welk(e) opzicht(en) is de oude/vorige versie onbetrouwbaar?

2007 lijkt me recent genoeg :) Het verschil tussen een MK1 of MK2 zegt me niets...

Ik had over het verschil met deze versie:

luxl550.jpg

Mooie versterker, maar krijgt vanwege zijn leeftijd ouderdomskwaaltjes.

Ja, dat is wel erg retro! Hierop zou ik min 840 niet inruilen. Jammer dat je niet weet het precieze verschilis tussen de MKII en de de -laat ik hem maar MKI versie noemen.

Qua uiterlijk zie ik geen verschil, maar echt vergeleken heb ik nog niet. Vond wel een bespreking van Werner Ero.

Hij zal wel aardig warm worden (190 watt verbruik contimu), maar zolang ie voldoende ruim opgesteld is geweesd, mag dat geen probleem zijn. De elco's moeten nog minstens een jaar of 9 mee kunnen (als we even 12 jaar als verwachte levensduur kiezen, wat een beetje kort is wellicht, maar bij klasse A moet je op wat meer slijtage rekenen)

Mooie amp, maar ik vind de vintage versie nog mooier (kwa uiterlijk).