mumsoft Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 (edited) Juist.. ik draai alles het liefst op 5400 toeren. En dat klinkt inderdaad een stuk lekkerder M rc Edited 18 oktober 2010 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Spido,weet je hoe groot die groef is in die 45 toeren plaat, Zullen we samen het MC snij element bouwen, en vragen ervoor 12.500 Euro,s voor dit perfect Nederlands product, en de presentatie doet Miracle en M44,is dit nou geen goed idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Laat Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Waar heb je dat gelezen/gehoord. Ik trok de conclusie nadat ik dit enige tijd geleden las (moest even zoeken waar ook alweer...): "Jan 1, 2008: More Blue Note 45 RPM and SACD madness! Analogue Productions (the releasing arm of ACOUSTIC SOUNDS) is releasing 25 primo vintage BLUE NOTE titles on both 45 RPM virgin vinyl AND dual-layer SACD's starting this year. These are some of the best known Blue Notes, mastered by Steve Hoffman and Kevin Gray from the original Rudy Van Gelder master tapes. Keep an eye out for these!" Er wordt niet gerept over tweemaal masteren en het lijkt me dat ze voor archivering de meest hoogstwaardige opslagmethode kiezen. Maar dat laatste is een veronderstelling, dus mijn conclusie zou onjuist kunnen zijn. Ik vermoed echter dat analoog remasteren zeker apart vermeld zou zijn op de Music Matters/Blue Note pagina met n Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Zoals je weet heb je voor het maken van LP's matrijzen nodig. Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat de matrijzen/masters worden gesneden met de originele analoge tape als directe bron. Niks geen digitale opslagmethode, gewoon het ouderwetse handwerk. Zoals jij dan ongetwijfeld ook zult weten wordt de originele opnamemaster niet gebruikt voor het snijden. Maar een van de analoge kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Ik heb wel de indruk dat die jongens die zich toeleggen op het opnieuw uitgeven in 24/96 format daar zorgvuldig mee omgaan en zo min mogelijk restaureren. Ik ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Zoals je weet heb je voor het maken van LP's matrijzen nodig. Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat de matrijzen/masters worden gesneden met de originele analoge tape als directe bron. Niks geen digitale opslagmethode, gewoon het ouderwetse handwerk. Zoals jij dan ongetwijfeld ook zult weten wordt de originele opnamemaster niet gebruikt voor het snijden. Maar een van de analoge kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Siep, dan is de plaat voor mij niet origineel, dus is de nieuwe persing gewoon bedrog,dus moet je toch de oude persing ergens zien uit te halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 oktober 2010 Author Report Share Posted 18 oktober 2010 Siep, dan is de plaat voor mij niet origineel, dus is de nieuwe persing gewoon bedrog,dus moet je toch de oude persing ergens zien uit te halen. En als die nieuwe persing nou toch beter blijkt te klinken dan die oude? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Potjr,daar kom je alleen achter door onderzoek te plegen Leuke discussie op VAD, Bollie en Wollie Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Mensen die nog denken dat de techniek voor de productie van analoge weergave sinds 1958 niet verbeterd is zouden zeker voor de oude persingen moeten gaan. Net als alle anderen die panisch zijn voor elke verwijzing naar digitaal binnen die verder ontwikkelde techniek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Mensen die nog denken dat de techniek voor de productie van analoge weergave sinds 1958 niet verbeterd is zouden zeker voor de oude persingen moeten gaan. Och, wil best aannemen dat ze inmiddels wel weten hoe je `n mono-opname electronisch stereo kunt maken. Voor de originele platen uit die periode worden flinke bedragen gevraagd. Maar dan heb je iig `n exemplaar zonder barcode achterop de hoes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 oktober 2010 Author Report Share Posted 18 oktober 2010 Maar dan heb je iig `n exemplaar zonder barcode achterop de hoes. :lol: Ja, die barcodes moeten het genot voor de echte purist idd behoorlijk verpesten. Gelukkig heb je daar met downloads weer geen last van B.t.w. Ze weten nog steeds niet hoe je van een mono opname stereo moet maken en gelukkig probeert men dat ook niet meer zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Voor de originele platen uit die periode worden flinke bedragen gevraagd. Maar dan heb je iig `n exemplaar zonder barcode achterop de hoes. Recente reguliere albumheruitgaves van Blue Note hebben geen barcode. Tenminste, niet de paar die ik heb. Maar deze 45-ers zijn ook geen replica's natuurlijk, dus eigenlijk maakt het niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Gelukkig heb je daar met downloads weer geen last van Er is dan ook geen mooie of interessante (klap)hoes om `m op te zetten. Geen leuke stukjes ter toelichting op de achterkant betreffende de muziek. Geen courtesy En.. geen verzamelwaarde. Overigens is `t niet helemaal waar dat er geen barcode zou zijn. Die is namelijk virtueel en ben je dan zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 oktober 2010 Author Report Share Posted 18 oktober 2010 Er is dan ook geen mooie of interessante (klap)hoes om `m op te zetten. Geen leuke stukjes ter toelichting op de achterkant betreffende de muziek. Geen courtesy Dat klopt niet. Bij legale betaalde downloads zit een een boekje met liner notes en track listing in PDF, een high-res cover art en vaak ook verder een behoorlijk boekwerk. Maar je hebt een punt, na 20 jaar gaat het niet naar oud karton stinken. Overigens verzamel ik muziek om naar te luisteren en niet om een kast vol te verzamelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Overigens verzamel ik muziek om naar te luisteren en niet om een kast vol te verzamelen. Tja, dat zullen meesten hear wel doen, toch? Platen vragen idd wat meer ruimte, maar `n kast vol boeken doet dat ook. Akoestisch heel goed inzetbaar en `t geeft zo`n lekker belezen indruk. Heb de kasten hier echt wel gelezen hoor. Meerdere malen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 26 oktober 2010 Report Share Posted 26 oktober 2010 Siep, dan is de plaat voor mij niet origineel, dus is de nieuwe persing gewoon bedrog,dus moet je toch de oude persing ergens zien uit te halen. Bedrog? ik denk het niet Ik it nu op het vliegveld van KC en heb een klein beetje tijd over om wat te tikken. Ten eerste , Ik heb zowel Chad Kassem CEO van Analog Productions en Kevin Gray, de mastering wizard gesproken. Sorry voor de non believers, maar vwb de LP's alles is analoog, niks digitaale kopietjes of andere shit. De tape is de Originele tape, niks kopie. Ook voor de SACD's wordt de analoge master als bron gebruikt. Dus TWEE mastering sessies . Dit geld dus voor de Analog Productions blue notes EN de Music Matters Blue notes. Voor de personen die graag lp's kopen met een digitaal verleden zijn er andere labels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 oktober 2010 Author Report Share Posted 27 oktober 2010 ........niks digitaale kopietjes of andere shit. Bedankt voor de toelichting Siep maar waarom deze hautaine sneer er nou weer bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 Jammer alleen dat de blue note 45rpm albums zo duur zijn en dat het geen leuke muziek is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 ........niks digitaale kopietjes of andere shit. Bedankt voor de toelichting Siep maar waarom deze hautaine sneer er nou weer bij? Siep zal nog nooit iets fatsoenlijks van een digitaal medium hebben gehoord. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 Ik heb zowel Chad Kassem CEO van Analog Productions en Kevin Gray, de mastering wizard gesproken. Sorry voor de non believers, maar vwb de LP's alles is analoog, niks digitaale kopietjes of andere shit. De tape is de Originele tape, niks kopie. Ook voor de SACD's wordt de analoge master als bron gebruikt. Dus TWEE mastering sessies . Dit geld dus voor de Analog Productions blue notes EN de Music Matters Blue notes. Mooi, dat gerucht is dan ook gelijk uit de wereld. En als de heren masteraars hun werk naar behoren hebben gedaan zullen de platen de mooiste vinylversie tot nu toe bevatten. Terwijl de sacd's de originele tape zo goed mogelijk reproduceren. EMI kan dus twee verschillende versies verkopen aan de liefhebbers. Een thuisvergelijk is weer eens zinloos. Daarvoor is immers ook de analoge mastertape nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 ........niks digitaale kopietjes of andere shit. Bedankt voor de toelichting Siep maar waarom deze hautaine sneer er nou weer bij? Siep zal nog nooit iets fatsoenlijks van een digitaal medium hebben gehoord. M rc Tja, als je op het niveau van Siep plaatjes draait valt het digitale in het niet. Dus niets hautain maar realiteit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 oktober 2010 Author Report Share Posted 27 oktober 2010 Tja, als je op het niveau van Siep plaatjes draait valt het digitale in het niet. Dus niets hautain maar realiteit Wel sneu dan dat de muziek keuze zo hoog in de lucht beperkt is tot een paar "moderne" 45 toeren re-issues Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 oktober 2010 Report Share Posted 27 oktober 2010 Tja, als je op het niveau van Siep plaatjes draait valt het digitale in het niet. Dus niets hautain maar realiteit Wel sneu dan dat de muziek keuze zo hoog in de lucht beperkt is tot een paar "moderne" 45 toeren re-issues Is daar met enig woord over gerept?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts