stefk Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 Hoi everybody Voor mij is het volgende een raadsel, hoe zoiets kan Tijdens het draaien / beluisteren van een LP, viel ineens het geluid naar beneden ... Andere track, zelfde probleem, geluid veel minder sterk als normaal. Gevloek gevloek ... ik dacht eerst dat het aan de nieuwe buizen lag ... CDtje erin, ha terug normal sound CD aangesloten op de phono (aux 1) ingang, normal sound Iemand een idee wat er is gebeurd en hoe te verhelpen? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 Defect in de phono pre, de bekabeling of het element is doorgezakt. 1e optie lijkt me waarschijnlijker. Maak hem eens open en druk de printjes aan waar de opampjes op zitten. Die zitten met print en al in voetjes en het kan best zo zijn dat ze door transport wat los zijn gaan zitten. Als dat niets oplevert: dan snel naar hier komen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 16 oktober 2010 Author Report Share Posted 16 oktober 2010 Defect in de phono pre, de bekabeling of het element is doorgezakt. 1e optie lijkt me waarschijnlijker. Maak hem eens open en druk de printjes aan waar de opampjes op zitten. Die zitten met print en al in voetjes en het kan best zo zijn dat ze door transport wat los zijn gaan zitten. Als dat niets oplevert: dan snel naar hier komen! Ga morgen naar de phonoamp kijken, heb nu geen tijd meer ... Element is niet doorgezakt Tanx for the support Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Defect in de phono pre, de bekabeling of het element is doorgezakt. 1e optie lijkt me waarschijnlijker. Maak hem eens open en druk de printjes aan waar de opampjes op zitten. Die zitten met print en al in voetjes en het kan best zo zijn dat ze door transport wat los zijn gaan zitten. Als dat niets oplevert: dan snel naar hier komen! Ga morgen naar de phonoamp kijken, heb nu geen tijd meer ... Element is niet doorgezakt Tanx for the support Dat is dan een geluk bij een ongeluk! Ben je er al uit? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 oktober 2010 Author Report Share Posted 17 oktober 2010 @Marc Heb geen tijd nu, mss deze avond ofwel morgen Dus neen nog geen idee, ik denk ook niet dat ik dat technisch zelf ga kunnen oplossen. Heb de tools en de kennis niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 oktober 2010 Report Share Posted 18 oktober 2010 Als ik Sanders opmerking goed interpreteer is het een kwestie van aandrukken; heb je wel eens een pc van binnen gezien, dan is dat equivalent aan het aandrukken van de pc-kaarten. Ik zat zelf met een pc die af en toe haperde. Bleek een scheefzittende connector te zijn. Dus als je de phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 oktober 2010 Author Report Share Posted 19 oktober 2010 Alles speelt terug zoals het hoort ! Heb er geen verklaring voor. Ja ik heb alle prints zachtjes aangedrukt, heb echter niet het gevoel gehad dat er iets los zat. Eind goed al goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 oktober 2010 Report Share Posted 19 oktober 2010 Gelukkig dat is goed nieuws. Kan je weer genieten van mooie muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts