mart Posted 18 oktober 2010 Author Report Share Posted 18 oktober 2010 Da's dat ding met 723 regelaar toch? ja, dit weet ik ervan: 5V, 3A, Motorola 2N6569 als regulator power, de controller = 723 en er is een v-adjust en stroom limiter adjust, 25 euro. datasheet lm723 regelaar Hoe kan ik zien welke de rfeedback is? Er zit al een elco op de print, staat die dan niet al op de uitgang? De andere voeding met ringkern zou ik vanavond nog van horen m.b.t. max. stroom. Als ik de foto's vergeljik zijn er nogal wat manieren om een voeding te ontwerpen. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 20 oktober 2010 Author Report Share Posted 20 oktober 2010 de ringkern trafo met print begint op 5v bij 3,5A een rimpel te vertonen liet de verkoper weten. Er is ook een 12 v uitgang aanwezig. Ik heb ze allebei besteld. die schakeling met de blok trafo is nieuw volgens de verkoper (merk: hitron?) Volgens mij doet de verkoper in restpartijen: zgn new old stock. Frimu heet ie. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 22 oktober 2010 Author Report Share Posted 22 oktober 2010 Vandaag geleverd door de postbode. Ik denk dat er nog ergens een zekering tussen moet. Aan de kant van de lichtnetaansluiting? En hoeveel A? Ik snap er technisch niet veel van maar vind het leuk om zo iets in elkaar te zetten! Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 22 oktober 2010 Report Share Posted 22 oktober 2010 Hi Mart, Een 630 mA traag zekering EN een dubbelpolige schakelaar opnemen in het primaire circuit. Alles goed isoleren met krimpkous en het metalen gestel aan randaarde leggen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 22 oktober 2010 Author Report Share Posted 22 oktober 2010 Op de onderkant van de schakeling las ik in een tabel dat er een 0,5 AMPS fuse nodig is en de leverancier schreef op een tekening 100mA T. Als hij daar ook een zekering mee bedoelt is dat wel een kleine waarde! Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 22 oktober 2010 Author Report Share Posted 22 oktober 2010 Hi Mart, Een 630 mA traag zekering EN een dubbelpolige schakelaar opnemen in het primaire circuit. Alles goed isoleren met krimpkous en het metalen gestel aan randaarde leggen! secundair is 3A 5V is 15W dan is primair 630mA volgens mij een nul te veel! Maar het is heeeeel lang geleden hoor dat ik dit soort sommetjes heb moeten maken. Maar iemand anders wees me erop. Maar ja; op de voeding staat 0,5 amps? Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 22 oktober 2010 Report Share Posted 22 oktober 2010 Je vergeet de inrush current. Doe nou maar die 630 mA, als het moet gaat-ie echt wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 1 november 2010 Author Report Share Posted 1 november 2010 Nou, de voeding met de bloktrafo zit in een doosje, ik zal binnenkort een foto plaatsen. Ik heb wat zitten google-en: de voeding is waarschijnlijk bedoeld voor medische toepassingen, maar.... ik kan hem nog niet aansluiten! wat is er gebeurd: de stekker van de voeding is 2,1 binnen en 5,5 buitenmaat. Dat stond in de pdf van vi-fi en die maat heb ik besteld maar die past niet! Sterker nog ik heb te hard zitten duwen om die stekker er in te steken en nu is de bus in de SB kapot. Ik heb de SB open gemaakt en de bus zit op de print en het kunststofbusje, een soort hard palstic is aan de achterkant gebroken waardoor het middelste pinnetje een beetje los zit. Met wat geduld past de oude voeding er nog wel aan. Maar er zou dus een nieuw bus in de SB moeten komen. En dan meteen maar een passende bestellen. Mijn eerste schreden op het diy pad zijn me dus niet zo bevallen. sinds eeuwen weer een soldeerbout in mijn handen gehad, veel te veel keus bij conrad om een juist snoertje enzo uit te zoeken en dan nu ook deze 'bijkomende schade'. Gezien mijn soldeerkunsten durf ik niet in de sb te solderen. Dus daar zal ik iemand voor moeten zoeken. Als iemand dat wil aanbieden graag. Omgeving Utrecht. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 Ai, dat is suf zeg. Als je dat zelf niet ziet zitten ook niet zelf aan beginnen verder dan. Er zijn idd nogal wat maten van die stekkertjes. Beste is dan om naar een elektronicawinkel te gaan om ter plekke te zien wat past. Als Wi-Fi verkeerde info geeft moeten zij het eigenlijk maar oplossen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 1 november 2010 Author Report Share Posted 1 november 2010 Ai, dat is suf zeg. Als je dat zelf niet ziet zitten ook niet zelf aan beginnen verder dan. Er zijn idd nogal wat maten van die stekkertjes. Beste is dan om naar een elektronicawinkel te gaan om ter plekke te zien wat past. Als Wi-Fi verkeerde info geeft moeten zij het eigenlijk maar oplossen..... voor de duidelijkheid: het is een pdf van vi-fi.nl en niet, als men dat mocht denken, wifimedia. en misschien ben ik te onvoorzichtig geweest. Feit is dat ik een nieuwe bus van de juiste maat op de print moet zien te krijgen. zoiets edit: ik zie dat de squeezebooster een stekker heeft van 2,5 X 5,5!! Toch een vervelend foutje in het pdf-bestand van vi-fi!! Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 1 november 2010 Author Report Share Posted 1 november 2010 nou dat is 'm dan. Toch aangesloten: ik heb de gebroken bus met een stukje isolatietape geplakt zodat de pin weer recht staat. Verder had ik nog een verloopstekker van 2.1 naar 2.5 en werkt ie. Wat lastig om A B vergelijk te doen omdat ik niet steeds de stekker in en uit wil halen. Maar het lijkt, voorzichtig zeg ik maar, toch inderdaad een rustiger geluid op te leveren. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 3 november 2010 Author Report Share Posted 3 november 2010 Het kon nog goedkoper!! voor slechts 6 euro!!! Mart Ik ga overigens niet verder met die voeding met ringkern, zowel 5 als 12 volt mogelijk. wie 'm over wil nemen graag een pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 november 2010 Report Share Posted 3 november 2010 Fijn dat je het toch voor elkaar hebt! Als alleen het huisje van de connector gebroken is kun je proberen om het te lijmen met secondelijm. Pas op dan dat je je vingers niet mee lijmt Anders een flinke druppel smeltlijm er overheen. Het kon nog goedkoper!! voor slechts 6 euro!!! Je gaat toch niet de ene switch mode PSU vervangen door een andere Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 november 2010 Report Share Posted 4 november 2010 (...) Je gaat toch niet de ene switch mode PSU vervangen door een andere Beste Pjotr, Waarom zou hij ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 4 november 2010 Author Report Share Posted 4 november 2010 Nee ik ga niets vervangen. Ik heb ontdekt dat dit soort dingen toch niet mijn ding is. Ik koop voortaan dichte doosjes en laat ze als het even kan ook dicht. Ik ben nu al de weg kwijt tussen lineair, schakelend, gestabiliseerd,.. Ik dacht dat ik nu een goedkope schakelende voeding had vervangen door een degelijke lineaire voeding. En ik dacht dat die aanbieding van dick best ook een lineaire voeding was. Maar dat kan ik helemaal niet zien want daar heb ik geen verstand van. Dat leid ik af van dat het geen stekkervoeding is. Maar dat zegt dus niets. @pjotr, bedankt voor de tip om de bus te lijmen. stom dat ik dat zelf niet heb bedacht. Ik zal nog een verslagje maken of ik daadwerkelijk verschil hoor tussen deze nieuwe en de oude oude stekkervoeding maar daarna is diy voor mij waarschijnlijk niet meer weggelegd. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 november 2010 Report Share Posted 4 november 2010 Ik dacht dat ik nu een goedkope schakelende voeding had vervangen door een degelijke lineaire voeding. Heb je ook, alhoewel de standaard voeding niet tot de categorie rommel behoort Ziet er zo op de foto wel netjes en stoer uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 5 november 2010 Author Report Share Posted 5 november 2010 Fijn dat je het toch voor elkaar hebt! Als alleen het huisje van de connector gebroken is kun je proberen om het te lijmen met secondelijm. Pas op dan dat je je vingers niet mee lijmt Anders een flinke druppel smeltlijm er overheen. Het huisje van de bus is te veel kapot. Er is echt een stukje tussenuit. Er moet echt een nieuw busje op de print. Ik heb de auteur van het vi-fi document een email gestuurd dat zijn info niet klopt. Overigens niets op gehoord. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 11 november 2010 Author Report Share Posted 11 november 2010 Nou, eindelijk een a-b testje gedaan met de oude voeding en de nieuwe. Test bestand was een flac bestand van het nummer "goodbye" van Emmylou Harris van de cd "Wrecking Ball". Conclusie: geweldig die nieuwe voeding. Ik hoor alles, veeeel meer dan met de oude voeding. Alsof die nieuwe voeding ook de kleine zuchtjes verder kan dragen. Mbt informatie doet ie niet onder voor de cd speler, alleen is de sb3 toch nog scherp en maakt de cd speler er muziek van. Tijd voor een dac! Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts