WanFie Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 Echt waar... komt er iemand bij De Stemvork binnen gelopen met een klein zwart kastje. M'n vrouw vond ze te groot.... ik ga er nog eens over denken wat we gaan doen.. en hij vertrok weer. Dat kleine zwarte kastje (ca 12 x 10 x 15 cm) bleek een luidspreker te zijn... Tja, zegt Frans en die man is echt wel een muziekliefhebber. Hij had al (nog) kleinere luidspreker aangeboden met een subwoofer, maar dat extra kastje mocht ook niet. Wij als audiofielen zijn echt gestoord. Ik vind mijn Watt Puppy's al klein.... Ik denk dat er wel meer van dergelijke verhalen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 On 16-10-2010 at 14:35, Hans van Liempd said: M'n vrouw vond ze te groot.... ik ga er nog eens over denken wat we gaan doen.. en hij vertrok weer. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 Zo,n vrouw moet toch een kraai of een bitsch zijn, en het manneke is het loopjongentje jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 In een goede, gelijkwaardige relatie is er respect voor elkaar en elkander's hobby. In overleg kan er een hoop. Mijn meiske zou me levend villen als ik de schuurdeuren Maggies de deur uit zou doen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 On 16-10-2010 at 14:35, Hans van Liempd said: M'n vrouw vond ze te groot.... ik ga er nog eens over denken wat we gaan doen.. en hij vertrok weer.Dat kleine zwarte kastje (ca 12 x 10 x 15 cm) bleek een luidspreker te zijn... De man heeft thuis vast meer dan alleen een audiofiel probleem. Poor devil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 oktober 2010 Author Report Share Posted 16 oktober 2010 Jullie hebben allemaal met de man te doen... toch vrees ik dat hij niet de enige is. Kennelijk bepalen de vrouwen wat er in de huiskamer "mag", of mannen daar in het geheel niet wonen. Maar dat zulke minispeakertjes nog te groot zijn, waar moet het geluid dan uit komen. Uit de reepjesspeakers die in het flatscreen zijn ingebouwd...?? M'n zus heeft ook zo'n surround setje met speakertjes met een diameter van 5 cm (de kastjes!!). Ik heb ze nog nooit horen spelen, wanneer ik daar ben staat er altijd zo'n design draagbare radio te spelen. Misschien kunnen ze daar de TV op aansluiten.. dat klinkt waarschijnlijk beter dan die minispeakertjes. Nog een ander verhaal... Een paar jaar geleden hebben we de huiskamer verbouwd. Omdat wij helemaal niet houden van een TV in het zicht, heb ik een kast gemaakt waar we dat ding achter een schuifdeur kunnen verstoppen. In dezelfde kast staan ook mijn twee oude DM2a's. Eigenlijk is de kast pasgemaakt op die speakers. Wanneer we TV kijken staan de speakers en de TV in het zicht (gelukkig ) Anders alleen de speakers. De buren komen op bezoek... beide buurvrouwen vonden de luidsprekers verschikkelijk lelijk (je ziet alleen het zwarte front) en de TV prachtig (ook een zwarte plaat). Vrouwen... volgens mij praten die teveel met elkaar en leggen elkaar zo hun "smaak" op. Ik denk echter ook vaak dat de "woonprogramma's" op TV er debet aan zijn. Dan komt er zo'n binnenhuisarchitect de woonkamer verbouwen. Voordat die geweest is, zie je vaak een huis waarin geleeft wordt (met luidspreker) wanneer het klaar is, zijn de luidsprekers weg, evenals het speelgoed van de kinderen en de gevulde boekenkasten. Later staan er in het nieuwe interieur heel veel kaarsen te branden en staan overal verse bloemen. Ik heb gelukkig een andere vrouw... die eiste ook fatsoenlijk geluid in de huiskamer, toen de manshoge Infinity's uit de huiskamer verdwenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 Sorry Hans, maar fatsoenlijke speakers, wat de originele(dus niet de zogenaamd gemodificeerde) B&W DM2A's zeker zijn, horen ook een fatsoenlijke plek in de woonkamer te krijgen en niet weggestopt te worden in een kast. Ik heb de originele B&W DM2A's keurig vrij opgesteld op de zolderkamer en de niet al te kleine TDL's staan eveneens optimaal opgesteld in de woonkamer, niks geen -WAF. Ik heb weleens kleinere speakers opgesteld gehad...kreeg ik als commentaar "wat is de kamer leeg" Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 oktober 2010 Author Report Share Posted 16 oktober 2010 On 16-10-2010 at 18:39, Ruud said: Sorry Hans, maar fatsoenlijke speakers, wat de originele(dus niet de zogenaamd gemodificeerde) B&W DM2A's zeker zijn, horen ook een fatsoenlijke plek in de woonkamer te krijgen en niet weggestopt te worden in een kast. Ik heb niet zoveel met orgineel... Wanneer het (in mijn oren) beter is met een andere tweeter, dan komt die er in. Ondanks dat die speakers en ik al sinds 1974 onafscheidelijk zijn. En wanneer die goed klinken in een kast, is het mij ook prima. Ik heb b.v. ook weinig met onbeschadigde plaathoezen b.v. of de handelwaarde van platen. Het gaat mij puur om de funktionaliteit. Er moet muziek uit komen. Zoniet... aan de kant ermee. Wanneer iets me niet bevalt (zoals indertijd de Renaissance 90 of de Consonance CD ref 2.2) dan duurt het niet lang of het is vervangen. Ik zou dus niet met waardeloos klinkende speakers in huis kunnen leven. Helaas hoor ik in veel huiskamers niets anders (dankzij de vrouwen ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 Er zijn ook vrouwen, die het geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 oktober 2010 Author Report Share Posted 16 oktober 2010 On 16-10-2010 at 19:35, tubejack said: Er zijn ook vrouwen, die het geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 Misschien hebben sommige vrouwen een hekel aan luidsprekers omdat ze zelf altijd het hoogste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 On 16-10-2010 at 19:43, Hans van Liempd said: Precies... wij hebben geluk... Eh Hans, jouw boxen zijn toch naar zolder "verbannen" of zie ik d Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 oktober 2010 Author Report Share Posted 16 oktober 2010 On 16-10-2010 at 19:52, tubejack said: On 16-10-2010 at 19:43, Hans van Liempd said: Precies... wij hebben geluk... Eh Hans, jouw boxen zijn toch naar zolder "verbannen" of zie ik d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 On 16-10-2010 at 19:52, tubejack said: On 16-10-2010 at 19:43, Hans van Liempd said: Precies... wij hebben geluk... Eh Hans, jouw boxen zijn toch naar zolder "verbannen" of zie ik d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 On 16-10-2010 at 19:44, spido said: Misschien hebben sommige vrouwen een hekel aan luidsprekers omdat ze zelf altijd het hoogste Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 oktober 2010 Report Share Posted 16 oktober 2010 Ik leef mijn hobby gewoon in mijn eigen kamer uit. Maar in de huiskamer staan toch ook mooi twee lellen van Celestions naar ons beider zin. Wij houden gelukkig allebei van muziek, en hebben bijna dezelfde smaak. Hier in huis is geen vrouw... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 oktober 2010 Author Report Share Posted 17 oktober 2010 On 16-10-2010 at 18:06, Hans van Liempd said: Ik heb gelukkig een andere vrouw... die eiste ook fatsoenlijk geluid in de huiskamer, toen de manshoge Infinity's uit de huiskamer verdwenen. Speciaal voor Ruud en Tubejack, die kennelijk niet alles hebben gelezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 On 16-10-2010 at 18:06, Hans van Liempd said: Jullie hebben allemaal met de man te doen... toch vrees ik dat hij niet de enige is. Was misschien wat te streng voor de vrouw. Als je zelf niet wat dieper in muziek geintereseerd ben, dan is audio apparatuur al gauw metalen 'bling' en bulk. Zou zelf ook geen grote spullen in de kamer willen hebben die in mijn beleving niet functioneel zijn. Een directe vrouwelijke collega heeft een audiofiele partner met grote vrijstaande vloerstaanders waar ze zelf ook van profiteert als ze haar eigen smaak kan draaien. Als ze had gevonden dat de speakers wel wat minder opvallend hadden gemogen, had ik 'r nog steeds serieus genomen. Maar het formaat dat Hans noemde hoort standaard ook bij de keukenradio of telelvisie. En die laatste doen vrouwen zeker niet de deur uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Ooits stond bij Sense of Music in Leiden een paar speakers die ik best goed vond klinken dit waren de Usher mini dancer 2. Dus ik en mijn vriendin naar Sense of Music om ze gaan beluisteren. Na een middagje daar gezeten te hebben toch besloten dat de Dance 2 niet helemaal mijn ding is, wel zeer goede service gehad. Echter bij Sence of Music stond ook 2 andere luisdprekers. Deze vonden we wel goed klinken mijn vriendin had er geen moeite mee gehad als we deze hadden aangschaft. Het ging om deze speakers. Ik mag toch niet klagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 On 17-10-2010 at 07:24, Hans van Liempd said: On 16-10-2010 at 18:06, Hans van Liempd said: Ik heb gelukkig een andere vrouw... die eiste ook fatsoenlijk geluid in de huiskamer, toen de manshoge Infinity's uit de huiskamer verdwenen. Speciaal voor Ruud en Tubejack, die kennelijk niet alles hebben gelezen. Nee ik begrijp het inderdaad niet helemaal "àndere" vrouw kan betekenen dat je de vorige heb "ingewisseld" of dat je een vrouw hebt die er niet zo' n punt van maakt..... ? Maar waarom dan de Infinity's uit de woonkamer? Je kan ook voor haar een TV kamer maken.... of een mini bioscoop met 7:1 en échte stoelen Zit ik toch nog met die kast Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Als een vrouw zo'n simpele hobby niet kan respecteren kun je beter een andere zoeken. Maar waarschijnlijk gaf de man er zelf ook niet zoveel om, anders geloof ik niet dat je je zo opstelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 On 17-10-2010 at 08:49, rbh said: Als een vrouw zo'n simpele hobby niet kan respecteren kun je beter een andere zoeken. Een andere hobby Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Als je vrouw ook je hobby is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 In een modern interieur vind ik luidsprekers juist een aanwinst. De kunst van het weglaten geldt m.i. voor de inrichting (meubels, muren, vloer, kleuren). De aanwezigheid van een mooie muziekinstallatie kan juist het effect breken waardoor het niet te steriel wordt. Bovendien: als het goed klinkt dan is de zichtbaarheid toch direct vergeven ? Ik vind mijn PP's nog steeds een prachtige speaker voor oor en oog (en ze zijn nog steeds leverbaar mensen! ). Ze zijn een onderdeel van mijn interieur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 On 17-10-2010 at 08:49, rbh said: Als een vrouw zo'n simpele hobby niet kan respecteren kun je beter een andere zoeken. Maar waarschijnlijk gaf de man er zelf ook niet zoveel om, anders geloof ik niet dat je je zo opstelt. Gisteren op TV gehoord (Erik Saunders): vrouwen nemen langzaam de wereld over. Ze laten ons elke avond naar voetbal kijken zodat we compleet afstommen. De hifi-hobby is blijkbaar te intelligent en moet verbannen worden Maar het gaat helemaal niet om man versus vrouw. Ik ken een vrouw die ongelofelijk veel cd's koopt en twee zeer grote B&W's nautilus pontifikaal in de huiskamer heeft staan. Het gaat erom of je van muziek houdt. Met de man die de Stemvolk inliep kan ik geen medelijden hebben. Zijn vrouw bepaalt waarschijnlijk alles in huis en draait vast niet veel meer dan Jan Smit, Sieneke etc. Dan zou ik ook de speakers vrijwillig inleveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts