Ruud Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 De hifi-hobby is blijkbaar te intelligent en moet verbannen worden Maar het gaat helemaal niet om man versus vrouw. Ik ken een vrouw die ongelofelijk veel cd's koopt en twee zeer grote B&W's nautilus pontifikaal in de huiskamer heeft staan. Het gaat erom of je van muziek houdt. Met de man die de Stemvolk inliep kan ik geen medelijden hebben. Zijn vrouw bepaalt waarschijnlijk alles in huis en draait vast niet veel meer dan Jan Smit, Sieneke etc. Dan zou ik ook de speakers vrijwillig inleveren. Ik ken genoeg muziekliefhebbers die hun speakers ergens in een hoek hebben geplaatst, mijn keuze zou het niet zijn, maar om ze daarop te beoordelen gaat mij te ver. Trouwens net alsof liefhebbers van het door jouw genoemde genre geen muziekliefhebbers zouden kunnen zijn, wat een onzin Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 balans is het toverwoord. bij mij staat het redelijk goed opgesteld, klinkt goed en men heeft er geen hinder van en ze staan veilig voor evt botsingen met dronken mensen of kinderen. je kunt wel makkleijk zeggen dat je als man je hobby moet kunnen hebben maar je woont wel ergens samen. als mijn vrouw gek is op roze moet ik dan ook accepteren dat ik thuis op een zuurstok roze bank ga zitten? want ik moet haar dingen respecteren? dacht het niet. in ieder huwelijk heeft de man of vrouw het recht om grenzen te trekken. het is aan jou wat je met die grenzen doet maar denk daarbij aan balans. geef ik ongeveer net zoveel als ik vraag? dan kan bij de meeste vrouwen heel veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Jij bent veel te aardig M44. Wie heeft er nu de broek aan thuis? Balans is toch niet iemand met melkpakjes nog terug sturen naar de winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 En dan twee stuks natuurlijk. Dat is balans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 En dan twee stuks natuurlijk. Dat is balans. Mooi daar kan een vrouw toch geen problemen mee hebben een speaker van 5cm dik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Jij bent veel te aardig M44. Wie heeft er nu de broek aan thuis? Balans is toch niet iemand met melkpakjes nog terug sturen naar de winkel. probleem is dat je nooit het hele verhaal kent. misschien heeft ie ook een treintjes verzameling, spaart ie kunstobjecten of verbied ie zijn vrouw wel allerlei buitenhuis activiteiten? misschien voert ie thuis geen reet uit. misschien heeft ie al 2 knoeperds van luidsprekers staan en was dit voor de caravan. men trekt in het dagelijks leven veel te veel conclusies. laten we daar hier voorzichtiger mee zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Mooi daar kan een vrouw toch geen problemen mee hebben een speaker van 5cm dik. Ligt er natuurlijk aan.......krijg je weer dat gezeik van "Die speakers zijn dunner dan ik!" PS inmiddels is er gestofzuigd hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Mooi daar kan een vrouw toch geen problemen mee hebben een speaker van 5cm dik. Ligt er natuurlijk aan.......krijg je weer dat gezeik van "Die speakers zijn dunner dan ik!" PS inmiddels is er gestofzuigd hoor. ja ja de volume knop flink open gedraaid zeker dat heet stof verplaatsen vriend Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Zoals sommige weten, kan en mag ik veel als het op muziek aankomt Maar dat heeft ook zn geschiedenis Ilse wist van in het begin hoe belangrijk muziek beluisteren en concerten bezoeken is voor mij. Als dat ook haar ding niet was, has ze niet bij mij gebleven maar ik haar ook niet "gekozen" Toen we 14j geleden gingen samenwonen, moesten we kiezen tussen de muziekinstallatie in de living of een TV (die we niet hadden) in de living. Beiden vonden we geen goed idee. Resultaat, we zijn resoluut SAMEN voor de muziek gegaan. 10j geen TV gehad. Door de kids is er een TV en ja dan wordt er overlegd wie wat doet. Soms luister ik muziek terwijl de kids kijken zonder geluid. Bovenal geniet ik vooral als ze vragen of ik dat liedje of die plaat nog eens wil spelen. En Maud, de jongste, die vraagt soms of het een zwarte is of zo'n coole blauwe. Net als bij Sander, staan er hier ook overal platen op de gro,d of in bakjes, of liggen ze op tafel omdat onze kast vol zit Ik ben het wel behoorlijk eens met wat M44 zegt en schrijft. En Jack zn punt waarom geen cinema TVkamervoor de lady ipv andersom, vind ik ook een leuke en interessante denkpiste De leukste is, als ik echt zin heb om muziek te luisteren en er in op te gaan, dan blijft mijn lady in de keuken de krant lezen om mij met het bladeren niet te storen en af en toe brengt ze mij een glas wijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 oktober 2010 Author Report Share Posted 17 oktober 2010 Ik heb gelukkig een andere vrouw... die eiste ook fatsoenlijk geluid in de huiskamer, toen de manshoge Infinity's uit de huiskamer verdwenen. Speciaal voor Ruud en Tubejack, die kennelijk niet alles hebben gelezen. Nee ik begrijp het inderdaad niet helemaal " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Weet je wat mij altijd opvalt? Dat ze in de zogenaamde design, house make over, verbouwings programma's. Nooit een goed set speakers hebben staan. Heb het tot nu toe een keer bij iemand gezien die had een paar B&W's N802D staan. Toen dacht ik punt een, iemand met smaak, en punt twee, verrek een set prominente speakers.... Dat kan niet! En punt drie, komt na punt twee. Heb zelf ook geluk op dat gebied (en andere gebieden ook, maar daar gaat het nu niet om), Mijn liefste accepteert gewoon die dikke 801en nog steeds. Ze wil graag de klassieke Nautilussen maar kijkt een beetje tegen de versterking aan.... Ach wie weet. Ze vind de 800D serie heel erg mooi... ach wie weet.... Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Leuk, dat je ons meeneemt in jouw audiohistorie. Jammer, dat jullie kennelijk muziekaal niet verder naar elkaar toegroeien. Sommige muziek vind mijn vrouw ook niet mooi, maar ze heeft liever dat ik gezellig in de kamer zit. En ik draai ook af en toe haar muziek. Toen we gingen samenwonen hadden we zelfs voor een groot deel dezelfde platencollectie .... (zij was er w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Gewoon een paar speakers kiezen waar ze niet omheen kunnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Gewoon een paar speakers kiezen waar ze niet omheen kunnen Hehe... Ik vind die niet echt mooi (qua uiterlijk), maar andere speaker van Pioneer vind ik wel heel mooi. Deze bijvoorbeeld: Zijn ook nog vrij groot, maar zijn wel slanker. Maar ja, ook die zijn niet te betalen en 2e hands zie je ze volgens mij vrijwel nooit. Ik heb overigens geen idee hoe ze klinken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 ja ja de volume knop flink open gedraaid zeker dat heet stof verplaatsen vriend Iedereen weet (....) dat vellen geen laag hebben en niet hard kunnen dus dat gaat niet op. Vriend. Ik ben aartslui, maar aangezien ik de enige ben hier die het huishouden KAN doen ben ik dus ook af en toe de klos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 Gut, Henrie en Duck saampies... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 ja ja de volume knop flink open gedraaid zeker dat heet stof verplaatsen vriend Iedereen weet (....) dat vellen geen laag hebben en niet hard kunnen dus dat gaat niet op. Vriend. Ik ben aartslui, maar aangezien ik de enige ben hier die het huishouden KAN doen ben ik dus ook af en toe de klos. 1 belletje en ik sta bij je met een sopje dat weet je of zou je moeten weten. kost 1 kop koffie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 1 belletje en ik sta bij je met een sopje Tja......bellen...... Zou het DAAROM niet gelukt zijn met dat USB stikkie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 oktober 2010 Report Share Posted 17 oktober 2010 die ligt klaar in ene enveloppie. als ik langs kom neem ik hem mee. maar je was voorlopig errug druk dacht ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 oktober 2010 Author Report Share Posted 18 oktober 2010 Als een vrouw zo'n simpele hobby niet kan respecteren kun je beter een andere zoeken. Maar waarschijnlijk gaf de man er zelf ook niet zoveel om, anders geloof ik niet dat je je zo opstelt. De man zag er tamelijk radeloos uit... Mischien een echtscheiding.. (klifhanger in deze soap) Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 19 oktober 2010 Report Share Posted 19 oktober 2010 De man zag er tamelijk radeloos uit... Mischien een echtscheiding.. (klifhanger in deze soap) In dat geval zou ik neerzetten wat ik wilde. Toch is het inderdaad zo dat we het verhaal niet kennen en dat er wellicht een reden is die misschien wat meer begrip zou opleveren als we die zouden kennen. Mijn vrouw heeft ook weinig tot niets met mijn hobby en ik vind dat jammer maar dat heeft een reden. Ze sukkelt al haar halve leven met haar gezondheid en de medische wetenschap kan daar niets mee en laat haar gewoon barsten. Het alternatieve circuit waar we nu een paar jaar in zitten lijkt wat op te leveren (fingers crossed). Ze heeft er allerlei indirecte kwalen en klachten bijgekregen die er, samen met een paar drukke kids, voor zorgen dat ze mijn muziek vaak ervaart als "lawaai" en weer extra prikkels waar haar lijf op reageert en op het einde van de dag trekt ze dat vaak niet meer. Ze heeft gewoon vrij veel behoefte aan rust en stilte om ook de geestelijke gesteldheid niet nog meer te verstoren. Daarom kan ik niet iedere dag luisteren en moet ik mijn momenten zoeken. Het zij zo. Ik heb echter wel deze jongens staan, in een andere kleur overigens. meer info hier Niet echt klein hoewel ook weer niet enorm groot. Ze kan er mee leven ondanks dat ze niet snapt dat het zoveel geld moet kosten want ze hoort geen verschil (ze heeft ook een aangeboren gehoorafwijking). Ze deed wel moeilijk toen ik mijn oude mission cyrus, die er ook niet zo heel mooi meer uitzien overigens, als surround speakers had staan. Daar zijn toen een paar leuke design melkpakjes voor aan de muur gekomen. Klankmatig minder goed maar het moet maar. Mij zul je bovenstaand verhaal niet zien veroordelen hoewel ook ik dit wel extreem vindt. Maar nog kleiner dan dit wordt denk ik lastig. Dan kom je op de kleinste bose modellen uit ben ik bang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 oktober 2010 Report Share Posted 19 oktober 2010 Beste Hans, Ja, zulke kleine speakertjes kunnen misschien wel voor de rechtbank door de echtgenoot worden opgevoerd als bewijsmateriaal van "geestelijke wreedheid" van de zijde van de echtgenote. Als de rechter een m Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 oktober 2010 Author Report Share Posted 19 oktober 2010 Beste Hans, Ja, zulke kleine speakertjes kunnen misschien wel voor de rechtbank door de echtgenoot worden opgevoerd als bewijsmateriaal van "geestelijke wreedheid" van de zijde van de echtgenote. Als de rechter een m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 oktober 2010 Report Share Posted 19 oktober 2010 Hans,hoeveel dominante mannen zijn er niet die hun complete kasteel in de woonruimte zet Die kun je niet op een hand tellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 oktober 2010 Report Share Posted 19 oktober 2010 [....] Ik heb echter wel deze jongens staan, in een andere kleur overigens. Mooi, die TAFs! die Koos Schenk wist wel waar die mee bezig was. Wat betreft jouw thuis-situatie: daar herken ik heel veel in, behalve dan dat wij geen kinderen hebben. Voor mij en mijn vrouw is de muziek juist een rustpunt en een geneesmiddel. Beiden zouden we niet zonder willen zitten. Moet er ook niet aan denken dat ik dat niet zou kunnen delen met 't meiske, of dat ik mezelf in een luisterhokje op zou moeten sluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts