mart Posted 19 oktober 2010 Report Share Posted 19 oktober 2010 Ik ben druk bezig mijn set een opwaardering te geven. Ik wil eigenlijk een dac aanschaffen waar zowel mijn Marantz cd17 MKIII, squeezebox classic, als laptop op aangesloten kan worden. Een dac met verschillende ingangen dus. En de cd speler is nu de referentie. En ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang op de tweedehands sites op het net staat een dacmagic met tentklok voor 320 en een nieuwe beresford caiman voor 220. Wie durft of kan er iets zeggen over een vergelijk met de interne dac van de marantz cd17 mkIII? Mart Edit: voordeel caiman is dat ie een eigen pre heeft en dus rechtstreeks op eindversterker kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 oktober 2010 Report Share Posted 19 oktober 2010 Ik vind die Marantz anders prima klinken... of een DAC van een paar honderd euro daar veel verbetering gaat brengen... ik waag het te betwijfelen. Misschien klinkt het dan wat helderder of wat puntiger, maar de muziek zoals die uit de Marantz komt ga je vrees ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 19 oktober 2010 Author Report Share Posted 19 oktober 2010 Hans, verschil tussen meer geluid en minder muziek? Misschien moet ik eens een paar modificateurs bellen en dat geld besteden aan een upgrade van de cd17 en dan een digitale ingang erbij. Want het gaat ook om een betere dac voor de squeezebox. Want verschil tussen squeezebox en cd speler is wel hoorbaar. Ik heb ooit van medevoort gevraagd maar die ingang ging niet lukken zeiden ze daar. Dat had te maken met het interne I2S signaal. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 oktober 2010 Report Share Posted 19 oktober 2010 Mart, mijn dacMagic is gemodificeerd door KT88. Ik heb hem daarv Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 19 oktober 2010 Author Report Share Posted 19 oktober 2010 Mart, mijn dacMagic is gemodificeerd door KT88 Jij shopt wat bij elkaar Ik dacht dat jij in Rhenen was geweest bij Matthijs de Vries met je Dacmagic? of haal ik nu mensen door elkaar? tis al laat. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 oktober 2010 Report Share Posted 20 oktober 2010 Mart, mijn dacMagic is gemodificeerd door KT88 Jij shopt wat bij elkaar Ik dacht dat jij in Rhenen was geweest bij Matthijs de Vries met je Dacmagic? of haal ik nu mensen door elkaar? tis al laat. Mart Gisteravond was ik hier 'om de hoek' luisteren bij A.Buis van het andere forum, en toen werd toch wel weer z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts