Jump to content

Interlink Keuze Tussen Transparent,Mit,Jvg

Buell
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben de laatste tijd bezig met het verder experimenteren met interlinks.Ik heb in het verleden al veel geprobeerd maar vaak was het te schel te saai te weinig dynamiek e.d. Met MIT heb ik qwa dynamiek altijd goede resultaten, door het aanpassen van mijn buizen bezetting heb de rest van het geluid op mijn smaak afgestemd, eigenlijk ben ik tevreden maar ik wil zien of er nog wat meer te halen is uit mijn set.

Ik kan voor een redelijk bedrag de volgende interlinks kopen, een Musiclink ultra van Transparent cable, een Shotgun S1 van MIT, en een Zilver/GoudII van John van Gent.

Hebben jullie ervaring met deze links tussen cd-v v of tussen v v en eindv? En wat is jullie advies/beleving in deze.

Ik ben al langer lid op het Forum maar alleen passief. Ik ben me bewust dat het een uitgediept ;) onderwerp is maar ik ben toch erg benieuwd naar de specifieke ervaringen van bovenstaande links, het liefst van members met buizen versterking.

Ik heb een voor en eind versterker van primaluna uit de prologue serie met nos en KT88 gold lion buizen.

Naast bovenstaande versterkers, bestaat mijn set uit Sonus Faber cremona auditors,een prologue eight cd speler en een rega platenspeler.

Mijn interlinks zijn momenteel een MIT mi330 S2 tussen cd en vv een shotgun S3 tussen vv en ev en MIt AVt1 luidspreker kabel.De platen speler heeft een zelfgemaakte zilveren interlink met furutech stekkers.

Mijn stroom voorziening bestaat uit een aparte Hifi groep, een PS audio quintet en ps audio wave3 snoeren.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en of tips.

met vriendelijke groet, Fred

Ik heb juist slechte ervaringen met buizen + MIT/Transparent.

Zo zie je maar..........maar ik weet ook dat de PL's inderdaad wel eens wat schellig kunnen overkomen met sommige luidsprekers.

Om die reden heb ik er wel eens een paar gemod tot tevredenheid van de eigenaren.

Mijn persoonlijke keuze zou toch de JvG zijn omdat dat naar mijn idee de meest neutrale kabel is.

Maar ik heb makkelijk praten want de tekortkomingen van de versterker haal ik er op een andere manier wel uit.

Bovendien doe ik die uitspraak op basis van mijn ervaringen met diverse MIT en Transparent kabels, de JvG heb ik nog nooit in huis gehad.

Kennelijk doet MIT bij jou precies wat je graag wilt hebben.

MIT heeft of had ook een serie terminator-interlinks speciaal voor buizen-apparatuur, misschien dat je die tweedehands kunt vinden?

Fred, dat schelle is dat bij de cd speler of beide,

PS Je bent goed bezig zie ik :) super

Hallo Wol,

Bedankt voor je reply.

Het schelle is op dit moment niet aan de orde, het was een van de ervaringen met het uitproberen van interlinks.

Een zilveren interlink van Hollandlink, bleef b.v hardnekkig aan de schelle kant, waarbij je schel tussen vette aanhalingstekens kan zetten.In het begin leek het erg goed, meer detail enzo, maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de nadruk meer op de hoge tonen kwam te liggen, en dat er eigenlijk niet meer detail was(dat leek zo, in mijn oren tenminste). Ik ben toen weer terug gegaan naar koper, toch meer rust.

De zilveren interlink zit nu tussen de platenspeler en versterker en daar doet hij het erg goed.

Het blijft proberen, dat vind ik leuk, zie dat als deel van de hobby.Zo heb ik allehande buizen type in huis en geprobeerd in allerlei mogelijke combinaties, daar ben ik nu wel klaar mee, meer zit er op dit moment niet in tenzij ik een vermogen ga uitgeven, maar dan koop ik liever een upgrade.

Dus het laatste waar ik maar "beperkt" mee geexperimenteerd heb zijn interlinks, dus daar ga ik nu de komende maanden mee aan de gang.

Het doel is meer realiteit,ruimtelijkheid en detail, maar met zoveel mogelijk behoud van het huidige geluid :D

gr Fred

Ik heb juist slechte ervaringen met buizen + MIT/Transparent.

Zo zie je maar..........maar ik weet ook dat de PL's inderdaad wel eens wat schellig kunnen overkomen met sommige luidsprekers.

Om die reden heb ik er wel eens een paar gemod tot tevredenheid van de eigenaren.

Mijn persoonlijke keuze zou toch de JvG zijn omdat dat naar mijn idee de meest neutrale kabel is.

Maar ik heb makkelijk praten want de tekortkomingen van de versterker haal ik er op een andere manier wel uit.

Bovendien doe ik die uitspraak op basis van mijn ervaringen met diverse MIT en Transparent kabels, de JvG heb ik nog nooit in huis gehad.

Kennelijk doet MIT bij jou precies wat je graag wilt hebben.

MIT heeft of had ook een serie terminator-interlinks speciaal voor buizen-apparatuur, misschien dat je die tweedehands kunt vinden?

Hallo KT88,

Je naam doet al vermoeden dat je wat met buizen hebt, als je praat over modificeren, wat bedoel je dan en wat is het effect waar men tevreden over is?

welke interlinks gebruik je zelf en waarom(ik ga er van uit dat je buizen apparatuur hebt).En wat vond je slecht aan MIT tov andere merken in combi met buizen.

Jaja ik kom los... sorry, al die vragen, maar er is zoveel te koop, kan je moeilijk zelf allemaal proberen.

Hallo KT88,

Je naam doet al vermoeden dat je wat met buizen hebt, als je praat over modificeren, wat bedoel je dan en wat is het effect waar men tevreden over is?

Er zijn wat dingen die verbeterd kunnen worden in die PL-ontwerpen.

Het zou te ver voeren om dat hier uit de doeken te doen.

welke interlinks gebruik je zelf en waarom(ik ga er van uit dat je buizen apparatuur hebt).

Ik speel niet meer met een buizeneindversterker, wel met buizen voorversterking (ARC SP9 II).

En wat kabels betreft: semi-dropveters, eigenbouw coax met nep-WBT's. :D

Voor mij goed genoeg; heb wel in het verleden veel geprobeerd met allerhande high end kabels.

Maar als ik eenvoudig in de electronica kan ingrijpen hoef ik geen dure kabels meer te gebruiken. ;)

En wat vond je slecht aan MIT tov andere merken in combi met buizen.

De MITs die ik geprobeerd heb gaven allen een suffigheid aan het geluid, geen kracht zeg maar. Daar zaten heel dure exemplaten bij; de goedkopere Terminator II en III bevielen nog 't beste (alles subjectief beoordeeld).

Leuk dat jij exact de omgekeerde ervaring hebt.

MIT (en Transparent) doet 't IMO prima met "snelle" halfgeleider-versterkers als Spectral, Electrocompaniet e.d.

Hallo KT88,

Er zijn wat dingen die verbeterd kunnen worden in die PL-ontwerpen.

Het zou te ver voeren om dat hier uit de doeken te doen.

welke interlinks gebruik je zelf en waarom(ik ga er van uit dat je buizen apparatuur hebt).

Ik speel niet meer met een buizeneindversterker, wel met buizen voorversterking (ARC SP9 II).

En wat kabels betreft: semi-dropveters, eigenbouw coax met nep-WBT's. :D

Voor mij goed genoeg; heb wel in het verleden veel geprobeerd met allerhande high end kabels.

Maar als ik eenvoudig in de electronica kan ingrijpen hoef ik geen dure kabels meer te gebruiken. ;)

De MITs die ik geprobeerd heb gaven allen een suffigheid aan het geluid, geen kracht zeg maar. Daar zaten heel dure exemplaten bij; de goedkopere Terminator II en III bevielen nog 't beste (alles subjectief beoordeeld).

MIT (en Transparent) doet 't IMO prima met "snelle" halfgeleider-versterkers als Spectral, Electrocompaniet e.d.

Ik ga de kabels proberen, bedankt voor je mening.

Ik laat mijn ervaringen nog wel weten.

Heel goed, inderdaad is het slechts mijn mening. ;)

Zelf proberen is altijd het beste. Ben benieuwd. Kijk ook eens naar die "tube" interlinks van MIT indien mogelijk.

Een jaar of 10....15 geleden kwamen die op de markt maar ik heb ze daarna eigenlijk nooit meer gezien.

Op ARC versterkers klonk dat meer dan uitstekend, heb ze alleen zelf nooit geprobeerd.

Kan ik volledig onderschrijven. Ik heb een tijdje met de MIT 750Tube versie gespeelt...suf, futloos. Combi was een Audio Research VT100 en later de Aitos OTL mono's, speakers Avalon Avatar en daarna de IMF RSPM Improved.

Kan ik volledig onderschrijven. Ik heb een tijdje met de MIT 750Tube versie gespeelt...suf, futloos. Combi was een Audio Research VT100 en later de Aitos OTL mono's, speakers Avalon Avatar en daarna de IMF RSPM Improved.

Hallo Ruud,

Ik ben eigenlijk het meest gevallen voor de grootsheid van de afbeelding, door aanpassingen in de buizenbezetting is van futloosheid geen sprake, wel erg muziekaal en niet vermoeiend. Wel duurt het bij MIT even voordat alles op zijn plek valt.( ik wil dan ook kijken of het 3D nog beter kan.)

Wel had ik soms met ander kabels, siltech, v/denHul en zilver/goud versie 1 JvG e.d in eerste instantie een betere indruk, maar meestal na langere tijd kwamen er kleine irritaties, die ik MIT nog niet heb gehad. Maar goed daarom wil ik nu het een en ander uitproberen, b.v ook nog Kimber,audioquest enz. Zaterdag op de beurs in Utrecht nog maar eens een beetje rondsnuffelen, en vragen

Het futloze,... zou dat ook de ongekleurdheid kunnen zijn?

Tussen CD en mn Primaluna Dialogue One zat vroeger een JvG zilver

voor mij was dat iets te schel, niet aangenaam

Nu speel ik tussen phonotrap en amp met een Vovox Initio, niet afgeschermd en dat bevalt prima. Het is totaal geen dure interlink maar mijn gevoel zegt mij dat deze doet wat ie moet doen, niets meer of minder

Onno (Audiofreak) heeft ooit zn kimber select 1016 meegebracht, deze klonk het mooist en meest 3D, toen nog met andere luidsprekers, maar onze conclusie was ook dat deze interlink te duur / te goed was gezien de kwaliteit van de set. de kimber verdiende een betere set

Dat zou best kunnen, al heb ik dat nog niet gezien.

Soms zit er ook WEL iets in:

8zpd8l.jpg

Vroeger heb ik regelmatig gebruik gemaakt van de MI-330, een kabel zonder interface.

Driedubbel gewokkelde strengen van verschillende materialen. Kabeltje deed 't best.

Net als de oude MH750 Shotguns trouwens.

mit-mi%20-%20330%20chinchkabel-0_1233955038.jpg

cable%20mit.jpg

Hallo,

Ik krijg net bericht van de verkoper dat hij mij de Shotgun S1 heeft opgestuurd, de transparent musiclink ultra en JvG zilver/goudII heb ik imiddels ook binnen om te proberen.

Dus binnekort ga ik aan de gang met vergelijken. Dus straks henb ik wat te koop in iedergeval een MIT MI330 S2, tenzij de shotgun slechter is.

Ik heb nog het voordeel dat ik het type geluid met mijn voorbuizen kan beinvloeden.Ik ga echt voor een groter beeld e.d

Het is wel apart dat men vaak erg negatief is over MIT, terwijl ik al meerdere audiofielen ben tegengekomen die er vol lof over zijn.

Zelf een medewrker van een goede hifi zaak draaid zelf met MIT, terwijl ze dat daar niet verkopen.

Ik ben wel eerlijk dat ik de kabels tweedehands koop om te proberen, want de nieuwprijzen van zowel van de Transparent en MIT zijn niet leuk meer.

De JvG is een goede uitzondering, ik heb de kabel bij John zelf opgehaald, en dat verwacht je dan ook niet... hij maakt die kabels gewoon in een woonhuis op de slaapkamer... maar ze zijn wel ontstaan uit passie, niet uitwinst oogmerk, de prijs kwaliteit is erg goed lijkt het.

Ik moet ook zeggen dat ik al jaren met hifi bezig ben, maar ik blijf wel een langzame leerling. Jaren terug hoorde ik het verschil niet tussen Ultralinear of de Triode stand van mijn versterker. Na veel luisteren hoorde ik pas verschillen tussen kabels, nu hoor ik dat steeds beter. Vooral verschillende stuurbuizen hebben grote invloed, vroeger vond ik dat wel meevallen.

Ik ben nog steeds lerende wat betreft luisteren, ik bedoel het gaat daar ook niet altijd om, goed is goed zou je zeggen.

Maar proberen te verbeteren blijft een uitdaging.

Ik ga vergelijken en als er iemand is die live mee wil beoordelen :D , laat maar weten, de koffie staat klaar. Ik woon in de buurt van Arnhem.

Na deze acties ga ik proberen meer uit mijn akoestiek te halen, want daar is denk ik de meeste winst te behalen.

gr

[....]

Het is wel apart dat men vaak erg negatief is over MIT, terwijl ik al meerdere audiofielen ben tegengekomen die er vol lof over zijn.

Zelf een medewrker van een goede hifi zaak draaid zelf met MIT, terwijl ze dat daar niet verkopen.

[....]

Het zal van de setting afhangen of MIT bevalt of niet.

De oude types waren IMO prima, de wens om het "anders" te doen met die Terminators heeft tot een tweedeling geleid denk ik.

Maar da's niets geks, zo heb ik bijv. de pest aan alles waar Marantz opstaat terwijl anderen er helemaal lyrisch over zijn. :D

Verder woon ik iets te ver weg om zomaar even te komen meeluisteren, maar ik wens je veel wijsheid toe en ben benieuwd waar je op uitkomt.

Hallo,

Ik krijg net bericht van de verkoper dat hij mij de Shotgun S1 heeft opgestuurd, de transparent musiclink ultra en JvG zilver/goudII heb ik imiddels ook binnen om te proberen.

Dus binnekort ga ik aan de gang met vergelijken. Dus straks henb ik wat te koop in iedergeval een MIT MI330 S2, tenzij de shotgun slechter is.

Ik heb nog het voordeel dat ik het type geluid met mijn voorbuizen kan beinvloeden.Ik ga echt voor een groter beeld e.d

Ik ben wel eerlijk dat ik de kabels tweedehands koop om te proberen, want de nieuwprijzen van zowel van de Transparent en MIT zijn niet leuk meer.

De JvG is een goede uitzondering, ik heb de kabel bij John zelf opgehaald, en dat verwacht je dan ook niet... hij maakt die kabels gewoon in een woonhuis op de slaapkamer... maar ze zijn wel ontstaan uit passie, niet uitwinst oogmerk, de prijs kwaliteit is erg goed lijkt het.

Ik moet ook zeggen dat ik al jaren met hifi bezig ben, maar ik blijf wel een langzame leerling. Jaren terug hoorde ik het verschil niet tussen Ultralinear of de Triode stand van mijn versterker. Na veel luisteren hoorde ik pas verschillen tussen kabels, nu hoor ik dat steeds beter. Vooral verschillende stuurbuizen hebben grote invloed, vroeger vond ik dat wel meevallen.

Ik ben nog steeds lerende wat betreft luisteren, ik bedoel het gaat daar ook niet altijd om, goed is goed zou je zeggen.

Ik ga vergelijken en als er iemand is die live mee wil beoordelen :D , laat maar weten, de koffie staat klaar. Ik woon in de buurt van Arnhem.

Na deze acties ga ik proberen meer uit mijn akoestiek te halen, want daar is denk ik de meeste winst te behalen.

gr

In ieder geval heb je een mooie installatie. De combi Prima Luna en Sonus Faber is niets mis mee en goed op elkaar afgestemd. Prima Luna is o.a. ontwikkeld op Sonus Faber d.m.v. luistersessies in de pre-ontwikkeling van Prima Luna.

MIT en Transparant kabels ben ik helemaal geen voorstander van, al was het alleen al om die kastjes die er tussen zitten. Een helehoop geld en weinig wol zal ik maar zeggen. JVG interlinks heb ik uitvoerig mee geexperimenteerd (zilver en verzilverde en zilver/goud). In het begin was ik er redelijk tevreden over, maar na langer doorluisteren en vergelijken met interlinks van Siltech en Kimber Select kwam ik er heel gauw achter dat de JVG ook dingen deed die mij irriteerde, zoals het scherpere hoog en de dunheid in klank en afbeelding en de mindere dynamiek. Ik heb toen uiteindelijk gekozen voor de Kimber Select KS-1011 en 1016 koperen interlinks, omdat die Kimber in zijn totaal beter presteerde.

.

Verleden jaar hebben we op de AVMN (audiovereniging) ook een demo gehad van JVG kabels en mochten we onze eigen interlinks meenemen ter vergelijking. Enkele leden hadden dit gedaan, zoals oa. een Siltech en twee leden hadden een eigen zelfbouwkabel meegenomen. De Siltech won het in klank en afbeelding en dynamiek. De twee zelfbrouwsels ook. Van die twee zelfbrouwsels was de goedkoopste (ongeveer 40,00 €) de grootste winnaar, zeker gezien de prijs/kwaliteitsverhouding. Kappa7 die hier ook forum lid is is de bedenker van dit zelfbrouwsel. Misschien een idee voor je om hem een PB te sturen en vragen naar dat zelfbrouwseltje. Als je zegt dat het de kabel betreft die toen isd vergeleken met de JVG op de AVMN avond, dan weet hij gelijk waar je het over heb.

De nieuwe JVG Magiclink zijn nog niet zolang op de markt en die heb ik nog niet gehoord en/of onderzocht. Ik hoor daar wel goede verhalen over, maar ondanks dat zou ik het eerst zelf willen uitproberen, voordat ik daar iets verder over kan zeggen. Ik begrijp wel dat deze Magiclink en Magiclink Reference ook niet goedkoop zijn en bijna hetzelfde prijs niveau zitten als een Kimber Select.

Onlangs heb ik mijn set verplaatst en is naar de zijkant van mijn luisterruimte gegaan, behalve mijn eindversterker, die nog gewoon laag op de grond tussen de luidsprekers staat. Hierdoor moest ik een nieuwe interlink van 7 meter aanschaffen en in 1e instantie viel mijn keuze weer op Kimber Select 1016. Maar vanwege de aanschafprijs werd mij dat te gortig en ben ik op zoek gegaan naar een redelijk alternatief.

Dat alternatief is een Sign Audio Technology PI-100 geworden. Deze interlink heeft alles wat een Kimber ook doet en bovenal geeft deze kabel veel energie en een live geluid. En heel stilletjes gezegd vind ik het kwa prijs/kwaliteit nog beter dan de Kimber. Redelijk betaalbaar en in dezelfde prijsklasse als de JVG (+/- 400,- € per 1 meter). Sign Audio Technology

Overigens draai ik zelf ook met Sonus Faber en buizen voorversterking (VTL) en als ls-kabel Kimber 8TC All Clear

Edited by audiofreak

Hallo,

gr

In ieder geval heb je een mooie installatie. De combi Prima Luna en Sonus Faber is niets mis mee en goed op elkaar afgestemd. Prima Luna is o.a. ontwikkeld op Sonus Faber d.m.v. luistersessies in de pre-ontwikkeling van Prima Luna.

MIT en Transparant kabels ben ik helemaal geen voorstander van, al was het alleen al om die kastjes die er tussen zitten. Een helehoop geld en weinig wol zal ik maar zeggen. JVG interlinks heb ik uitvoerig mee geexperimenteerd (zilver en verzilverde en zilver/goud). In het begin was ik er redelijk tevreden over, maar na langer doorluisteren en vergelijken met interlinks van Siltech en Kimber Select kwam ik er heel gauw achter dat de JVG ook dingen deed die mij irriteerde, zoals het scherpere hoog en de dunheid in klank en afbeelding en de mindere dynamiek. Ik heb toen uiteindelijk gekozen voor de Kimber Select KS-1011 en 1016 koperen interlinks, omdat die Kimber in zijn totaal beter presteerde.

.

Verleden jaar hebben we op de AVMN (audiovereniging) ook een demo gehad van JVG kabels en mochten we onze eigen interlinks meenemen ter vergelijking. Enkele leden hadden dit gedaan, zoals oa. een Siltech en twee leden hadden een eigen zelfbouwkabel meegenomen. De Siltech won het in klank en afbeelding en dynamiek. De twee zelfbrouwsels ook. Van die twee zelfbrouwsels was de goedkoopste (ongeveer 40,00

Nog iets :

De Sign Audio technology interlink heeft wel een hele lange inspeeltijd nodig. Schrik niet : ruim 400 uur. Echt waar !!

Ik heb het zelf ondervonden en ik was al gewaarschuwd ervoor bij het kopen ervan.

Een goede vriend van mij heeft mijn interlink in laten spelen tijdens mijn vakantie met een Cable Cooker.

3 dagen vol aan de Cable Cooker en dan ging hij luisteren en vervolgens weer 3 dagen aan de Cable Cooker enz.

Na mijn maand vakantie is de Sign er bij mij tussen gekomen. Maar vanaf het allereerste begin hoor je al heel veel wat deze kabel kan en de energie (drive) en live geluid is er gelijk.

Navraag bij de importeur over dat fenomeen inspelen leerde mij dat hij dezelfde ervaring heeft kwa inspelen.

Hij zei het als volgt : vanaf het begin hoor je al heel veel en daarna wordt het steeds beter en beter en doe je hem niet meer weg.

Het gekke is dat het nog klopt ook wat hij zegt. Het is ook mijn ervaring.

Suk-6 met je uiteindelijke keuze.

kan natuurlijk maar zo zijn dat je totaal ergens anders op uitkomt.

P/S : ik heb de SF Concerto.

Kijk maar eens op mijn prive website freakaudiio

Edited by audiofreak

Beste,

Je vertelde dat er ook nog veel aan de akoestiek moet gewerkt worden, mss moet je dat best eerst doen ipv andere interlinks aan te schaffen ...

@Onno

Je maakt mij wel nieuwsgierig om eens een Sign Audio interlink en/of LSkabel te proberen :)

Nog iets :

De Sign Audio technology interlink heeft wel een hele lange inspeeltijd nodig. Schrik niet : ruim 400 uur. Echt waar !!

Ik heb het zelf ondervonden en ik was al gewaarschuwd ervoor bij het kopen ervan.

Een goede vriend van mij heeft mijn interlink in laten spelen tijdens mijn vakantie met een Cable Cooker.

3 dagen vol aan de Cable Cooker en dan ging hij luisteren en vervolgens weer 3 dagen aan de Cable Cooker enz.

Na mijn maand vakantie is de Sign er bij mij tussen gekomen. Maar vanaf het allereerste begin hoor je al heel veel wat deze kabel kan en de energie (drive) en live geluid is er gelijk.

Navraag bij de importeur over dat fenomeen inspelen leerde mij dat hij dezelfde ervaring heeft kwa inspelen.

Hij zei het als volgt : vanaf het begin hoor je al heel veel en daarna wordt het steeds beter en beter en doe je hem niet meer weg.

Het gekke is dat het nog klopt ook wat hij zegt. Het is ook mijn ervaring.

Suk-6 met je uiteindelijke keuze.

kan natuurlijk maar zo zijn dat je totaal ergens anders op uitkomt.

P/S : ik heb de SF Concerto.

Kijk maar eens op mijn prive website freakaudiio

Erg leuke site, vooral je akoestische aanpassingen zijn er interresant. Ga straks de rest lezen. Ik ben al een beetje jaloers op je door je eigen luisterruimte :(

Even een toeval... vorige week zaterdag was ik bij de Stemvork. Die had daar wat MIT kabels liggen, waaronder speakerkabels die niks anders waren dan een coax kabel van middelmatige kwaliteit.

Daar zaten dus ook van die kastjes aan.. Frans wilde weten wat er in zo'n kastje zat... Dus heeft hij er een kapot geslagen... en wat zat er in... h e l e m a a l niks. Gewoon een leeg doosje.

Er zitten dus soms ook lege kastjes aan.

:)

Heb je ook goed gekeken waar die kabel gemaakt was, en if er echt MIT op stond?

Wat jij omschrijft is een namaak, Chinees ding, waar er maar al te veel van zijn.

Een echte MIT kabel wat een coax is met een leeg kastje lijkt mij sterk....of een sterk verhaal.

Even een toeval... vorige week zaterdag was ik bij de Stemvork. Die had daar wat MIT kabels liggen, waaronder speakerkabels die niks anders waren dan een coax kabel van middelmatige kwaliteit.

Daar zaten dus ook van die kastjes aan.. Frans wilde weten wat er in zo'n kastje zat... Dus heeft hij er een kapot geslagen... en wat zat er in... h e l e m a a l niks. Gewoon een leeg doosje.

Er zitten dus soms ook lege kastjes aan.

Heb je ook goed gekeken waar die kabel gemaakt was, en if er echt MIT op stond?

Wat jij omschrijft is een namaak, Chinees ding, waar er maar al te veel van zijn.

Een echte MIT kabel wat een coax is met een leeg kastje lijkt mij sterk....of een sterk verhaal.

De kabels zaten bij een Primare set die bij Rhapsodie was gekocht. Op het grijze plastic kastje stond MIT Terminator 2. Of het orgineel MIT was is lastig te controleren. Kennelijk kosten die kastjes om coax als luidsprekerkabel aan te sluiten $ 80,- in de VS.

Ik vond het allemaal een redelijk sterk verhaal, maar die coax met aansluitkastjes heb ik wel gezien. Dat kapotte lege kastje niet.

En dan heb je nog niet geluisterd bij Onno ... vooral het draaitafelgebeuren :)

Tja Stef, dat is dan ook nog het enige wat er staat momenteel. Het hele digitale spul is eruit gegooid voorlopig.

@ Buell,

Inderdaad is wat Stef zegt over akoestiek aanpakken een goeie. Alles bij elkaar vond ik dat wel het grootste cadeau wat ik mezelf heb gegeven.

Het luisteren zonder reflecties geeft zoveel rust en luistergenot en komt altijd je set ten goede.