Ivan10 Posted 31 oktober 2010 Report Share Posted 31 oktober 2010 Offtopic: Ja, de beroemde handelsgeest van Nederland is het enige wat ons nog rest. We kunnen alleen nog spullen inkopen om ze te verkopen. De UK heeft zich als industriële natie omgevormd naar de zakelijke dienstverlening. Ofwel de financiële dienstverlening markt, dat zou het "je van het" zijn. Maar blijkbaar ook met veel risico. Hier in Nederland hebben we onze mond weer vol van dienstverlening en de omvorming naar kenniseconomie. Hoe zien ze dat eigenlijk? Volgens een onderzoek moet innoveren in de bedrijfscultuur zitten van de organisatie en ligt de kracht niet in het samen brengen van bedrijven op 1 bedrijfsterrein. Ofwel een zogenoemde campus. Zit het in de Nederlandse cultuur eigenlijk, innoveren, want daarvan krijg je toch nieuwe kennis? Maar zakelijk gewin blijft bovenaan staan, ook heel Nederlands. Verkopen we onze medicijnen fabrikanten cq. kennis niet aan het buitenland? Overname door een buitenlands bedrijf, betekent opheffing Nederlandse fabriek met verlies van de octrooien, lees kennis. Ik ratel te veel door, ik hoop dat het orkest in een of andere vorm blijft bestaan. Want hun klankkleur en muzikale sfeer is specifiek. Het ene orkest is het andere niet. Van het koor heb ik jammer genoeg weinig kennis van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 oktober 2010 Report Share Posted 31 oktober 2010 Die Orkesten moet gewoon commercieel denken, en voorlopig de mensen 50 procent uitbetalen voor hun werk , en naast dit werk moeten ze maar een parttime baan gaan zoeken.Ze moeten meer markttechnisch denken,dat doet Rieu ook. Richard er is werk genoeg ,maar die willen tegenwoordig niet voor bijstand norm werken niet willen werken geen geen geld,en dat moet gelden voor de in en uitlanders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 31 oktober 2010 Report Share Posted 31 oktober 2010 Die Orkesten moet gewoon commercieel denken,Gelijk heb je. Voortaan geen obscuur gepingel meer van Schönberg, Steve Reich of Sjostakovitsj maar de hits van Mozart, Beethoven, Bach en niet te vergeten Johan Strauss.Richard er is werk genoeg ,maar die willen tegenwoordig niet voor bijstand norm werken Tja, onze westerse-, christelijk- joodse 'beschaving' heeft zijn hoogtepunt gehad, we zullen er aan moeten wennen dat het er niet beter op zal worden. Over twintig jaar zullen we blij zijn als we voor bijstandsniveau kunnen werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 oktober 2010 Report Share Posted 31 oktober 2010 Ze moeten meer markttechnisch denken,dat doet Rieu ook. Rieu is ziek en out of order, die heeft momenteel geen werk voor zijn mensen. Overigens met een HBO/WO opleiding kom je helemaal niet aan de bak voor een laag gekwalificeerde baan, al wil je nog zo graag. Geen werkgever die zo'n eigenwijze drol in een lage functie wil hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2010 Author Report Share Posted 31 oktober 2010 Die Orkesten moet gewoon commercieel denken, en voorlopig de mensen 50 procent uitbetalen voor hun werk , en naast dit werk moeten ze maar een parttime baan gaan zoeken.Ze moeten meer markttechnisch denken,dat doet Rieu ook. Richard er is werk genoeg ,maar die willen tegenwoordig niet voor bijstand norm werken niet willen werken geen geen geld,en dat moet gelden voor de in en uitlanders. Beste Wol, Wat goed is, wordt niet altijd goed betaald. Integendeel, zelfs. Maar wat goed is, moet wel bewaard en beschermd worden. Omdat het zonde is, wanneer het verloren gaat. Overigens: jij noemt André Rieu als commercieel voorbeeld. Veel zurige "Mensen met een Goede Smaak" kijken op hem en zijn muziek neer. Maar grote massa's gezellige, vrolijke mensen genieten ervan. Hij schijnt veel geld te hebben verdiend. André Rieu doet het goed. de violist en orkestleider staat met een omzet van ruim 76 miljoen dollar op een achtste plaats in de top 10 van de best verdienende tournees van 2008 van de wereld. (...) http://oranjemuziek.nl/2009/01/06/andre-rieu-met-world-stadium-tour-op-nummer-8-best-betaalde-tournees-van-de-wereld-2008/ En toch is hij vrijwel failliet! De Maastrichtse violist en componist André Rieu is vrijwel failliet. Dat zeggen verschillende, anonieme bronnen rondom de muzikant. Dit nieuws komt nadat donderdagmorgen al bekend werd dat de succesvolle componist het merk André Rieu als onderpand heeft gegeven aan de Rabobank. De bezittingen van het bedrijf van de Maastrichtse violist, en nu dus ook de naam, dienen als onderpand voor de torenhoge leningen die het bedrijf heeft gekregen van de bank. Mocht het onverhoopt ooit mis gaan met de Rieu-holding bv, dan heeft de bank recht op de merknaam en de spullen van André. http://www.nujij.nl/andre-rieu-failliet.7871051.lynkx Commercieel denken is heel simpel voor mensen die er geen verstand van hebben... En iets wegdoen is gemakkelijk als je de waarde ervan niet inziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 oktober 2010 Report Share Posted 31 oktober 2010 Spido,dat hij veel risico,s nam dat wisten wij wij al 12 jaar geleden ,maar hij heeft wel een bepaalde markt bereikt met veel lef. En de bank gaat voor zekerheid,geld lenen op de pof is out. Rieu heeft marktwaarde en dat komt RABO goed uit.Kijk naar ABP die hebben ook muziekrechten gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 november 2010 Author Report Share Posted 1 november 2010 Spido,dat hij veel risico,s nam dat wisten wij wij al 12 jaar geleden ,maar hij heeft wel een bepaalde markt bereikt met veel lef. En de bank gaat voor zekerheid,geld lenen op de pof is out. Rieu heeft marktwaarde en dat komt RABO goed uit.Kijk naar ABP die hebben ook muziekrechten gekocht. Beste Wol, Het ging niet om Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 Die Orkesten moet gewoon commercieel denken,Gelijk heb je. Voortaan geen obscuur gepingel meer van Schönberg, Steve Reich of Sjostakovitsj maar de hits van Mozart, Beethoven, Bach en niet te vergeten Johan Strauss. Dat is echt veel te makkelijk gezegd. Juist het Metropole Orkest onderscheid zich met een mainstream repertoire. En de andere bedreigde 'moeilijke' orkesten spelen vanuit een ivoren toren waarmee ze nooit een groter publiek zullen bereiken. Die moeten veel meer gaan doen om nieuw publiek voor hun repertoire te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 als er vraag naar zo'n orkest is dan redden ze het toch ook op eigen benen? Gezien de deplorabele staat van bijvoorbeeld vele "professionele" voetbalclubs, ondanks de monstersubsidies die ze ooknog eens krijgen, denk ik dat je ongelijk hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 Die Orkesten moet gewoon commercieel denken,Gelijk heb je. Voortaan geen obscuur gepingel meer van Sch Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 als er vraag naar zo'n orkest is dan redden ze het toch ook op eigen benen? Gezien de deplorabele staat van bijvoorbeeld vele "professionele" voetbalclubs, ondanks de monstersubsidies die ze ooknog eens krijgen, denk ik dat je ongelijk hebt. en dat heeft zeker niks te maken met een achterlijk uitgave beleid en verwende voetballertjes? Maar dat mag er van mij ook af hoor. zonder voetbal is het heel goed vol te houden hier. punt is. dat wanneer iets werkelijk zo goed is dan red het het wel als ze het een beetje slim aanpakken.wil je zo'n orkest houden ga dan daarheen als ze spelen en download hun muziek niet, koop geen cd's die voor een luttele 8 euro bij een kruidenier liggen. Geld dus ook voor de wat minder commerciele componisten, die worden echt wel gespeeld wanneer men wat vaker naar de uitvoeringen gaat. De alternatieve muziek sector bestaat al jaren en die blijft bestaan. is de vraag er...dan zal het er zijn of komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sterremuur Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 Ik heb in het bestuur van een amateurorkest gezeten. Het is altijd soebatten om die paar honderd euro subsidie van de gemeente of lokale middenstand. En het publiek blijft weg als de toegang niet onder de 7,50 zit. Het is de vraag of kleine amateurorkesten, waar mensen veel plezier in hebben, het hoofd nog wel boven water kunnen houden als een deel van de subsidies wegvalt. Je hebt wel je vaste lasten, zoals huur repetitieruimte, verzekering instrumenten, bladmuziek, afdracht rechten en zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 Het grote probleem is en blijft dat je het "grote publiek" nou eenmaal niet intelligenter kunt maken. Je hebt altijd ook een zendingsfunctie als je met publiek geld werkt. Tenminste dat vind ik. Om dan lekker eens per maand iets in Amsterdam te laten horen is echt te makkelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 Het grote probleem is en blijft dat je het "grote publiek" nou eenmaal niet intelligenter kunt maken. Je hebt altijd ook een zendingsfunctie als je met publiek geld werkt. Tenminste dat vind ik. Om dan lekker eens per maand iets in Amsterdam te laten horen is echt te makkelijk. Beste RBH Op het moment dat het lager onderwijs het op [klassiek]muziek gebied volkomen laat afweten en de muziekscholen door een terug tredende overheid onbetaalbaar worden zijn onze kinderen overgeleverd aan de commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 Idd. Het gegeven dat creatieve en culturele vorming op jonge leeftijd later zeer goed van pas komt is men al tientallen jaren vergeten en lijkt nu definitief taboe. Creatieve vorming bevordert en traint het probleemoplossend vermogen en de sociale vaardigheid. Dat komt later het resultaat van een bedrijf zeer ten goede. Alleen streng hi Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 Voor wie moeten we dan deze muziek nog uitvoeren? Het handjevol geintresseerden? Moeten we het uitvoeren als behoud van onze cultuur, terwijl we 90% van de tijd buitenlandse componisten horen? Of je draait het om en probeert mensen weer te binden, of je kapt ermee. Ik zou zeggen, alleen het eerste is een optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 jullie trekken veel te makkelijk conclusies. klassieke muziek zal niet uitdoven of sterven. de liefhebbers zullen niet verdwijnen. allemaal doemscenario's vele soorten underground muziek blijven ook bestaan, floreren zelfs! zonder steun van radio of televisie. mogelijk hebben ze zo lang geprofiteerd van het overheids geld dat ze nu de rekening krijgen. Toch schandalig dat iemand die in een orkest speelt dat gefinancieerd word door de overheid zoveel salaris krijgt?. dat geld idd ook (lees|: nog meer) voor voetballers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 Helemaal mee eens Peter. veel te algemeen en kort door de bocht mijn inziens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 jullie trekken veel te makkelijk conclusies. klassieke muziek zal niet uitdoven of sterven. de liefhebbers zullen niet verdwijnen. allemaal doemscenario's vele soorten underground muziek blijven ook bestaan, floreren zelfs! zonder steun van radio of televisie. mogelijk hebben ze zo lang geprofiteerd van het overheids geld dat ze nu de rekening krijgen. Toch schandalig dat iemand die in een orkest speelt dat gefinancieerd word door de overheid zoveel salaris krijgt?. dat geld idd ook (lees|: nog meer) voor voetballers. Kom op Robin over hoeveel salaris denk jij dat het hier voor een gemiddeld orkestlid gaat. De druk voor de gemiddelde klassieke musicus bij een concert staat qua stress level in beroepenland werkelijk op eenzame hoogte. Dit is voor iemand die nooit op klassiek beroepsorkest niveau gespeeld heeft niet te begrijpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 jullie trekken veel te makkelijk conclusies. klassieke muziek zal niet uitdoven of sterven. de liefhebbers zullen niet verdwijnen. allemaal doemscenario's vele soorten underground muziek blijven ook bestaan, floreren zelfs! zonder steun van radio of televisie. mogelijk hebben ze zo lang geprofiteerd van het overheids geld dat ze nu de rekening krijgen. Toch schandalig dat iemand die in een orkest speelt dat gefinancieerd word door de overheid zoveel salaris krijgt?. dat geld idd ook (lees|: nog meer) voor voetballers. Kom op Robin over hoeveel salaris denk jij dat het hier voor een gemiddeld orkestlid gaat. De druk voor de gemiddelde klassieke musicus bij een concert staat qua stress level in beroepenland werkelijk op eenzame hoogte. Dit is voor iemand die nooit op klassiek beroepsorkest niveau gespeeld heeft niet te begrijpen. 2500 netto minimum stress levels? wil je het daar over hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 jullie trekken veel te makkelijk conclusies. klassieke muziek zal niet uitdoven of sterven. de liefhebbers zullen niet verdwijnen. allemaal doemscenario's vele soorten underground muziek blijven ook bestaan, floreren zelfs! zonder steun van radio of televisie. mogelijk hebben ze zo lang geprofiteerd van het overheids geld dat ze nu de rekening krijgen. Toch schandalig dat iemand die in een orkest speelt dat gefinancieerd word door de overheid zoveel salaris krijgt?. dat geld idd ook (lees|: nog meer) voor voetballers. Kom op Robin over hoeveel salaris denk jij dat het hier voor een gemiddeld orkestlid gaat. De druk voor de gemiddelde klassieke musicus bij een concert staat qua stress level in beroepenland werkelijk op eenzame hoogte. Dit is voor iemand die nooit op klassiek beroepsorkest niveau gespeeld heeft niet te begrijpen. 2500 netto minimum ( en dan zet ik laag in) stress levels? wil je het daar over hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 jullie trekken veel te makkelijk conclusies. klassieke muziek zal niet uitdoven of sterven. de liefhebbers zullen niet verdwijnen. allemaal doemscenario's vele soorten underground muziek blijven ook bestaan, floreren zelfs! zonder steun van radio of televisie. mogelijk hebben ze zo lang geprofiteerd van het overheids geld dat ze nu de rekening krijgen. Toch schandalig dat iemand die in een orkest speelt dat gefinancieerd word door de overheid zoveel salaris krijgt?. dat geld idd ook (lees|: nog meer) voor voetballers. Kom op Robin over hoeveel salaris denk jij dat het hier voor een gemiddeld orkestlid gaat. De druk voor de gemiddelde klassieke musicus bij een concert staat qua stress level in beroepenland werkelijk op eenzame hoogte. Dit is voor iemand die nooit op klassiek beroepsorkest niveau gespeeld heeft niet te begrijpen. 2500 netto minimum ( en dan zet ik laag in) stress levels? wil je het daar over hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 jullie trekken veel te makkelijk conclusies. klassieke muziek zal niet uitdoven of sterven. de liefhebbers zullen niet verdwijnen. allemaal doemscenario's vele soorten underground muziek blijven ook bestaan, floreren zelfs! zonder steun van radio of televisie. mogelijk hebben ze zo lang geprofiteerd van het overheids geld dat ze nu de rekening krijgen. Toch schandalig dat iemand die in een orkest speelt dat gefinancieerd word door de overheid zoveel salaris krijgt?. dat geld idd ook (lees|: nog meer) voor voetballers. Kom op Robin over hoeveel salaris denk jij dat het hier voor een gemiddeld orkestlid gaat. De druk voor de gemiddelde klassieke musicus bij een concert staat qua stress level in beroepenland werkelijk op eenzame hoogte. Dit is voor iemand die nooit op klassiek beroepsorkest niveau gespeeld heeft niet te begrijpen. 2500 netto minimum ( en dan zet ik laag in) stress levels? wil je het daar over hebben? Dat is toch conform alle HBO niveau banen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 wat 2500? ik anders niet hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 november 2010 Report Share Posted 1 november 2010 wat 2500? ik anders niet hoor Het is ook een gemiddelde in het bedrijfsleven, de overheid betaalt minder. En als er geen mensen zouden zijn die minder krijgen komt dat gemiddelde hoger uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now