Jump to content

Red Het Metropole Orkest!

spido
 Share

Recommended Posts

wat 2500?

ik anders niet hoor

Het is ook een gemiddelde in het bedrijfsleven, de overheid betaalt minder. En als er geen mensen zouden zijn die minder krijgen komt dat gemiddelde hoger uit.

;)

2500 lijkt mij anders een inschatting aan de lage kant hoor voor leden van het orkest B)

wat 2500?

ik anders niet hoor

Het is ook een gemiddelde in het bedrijfsleven, de overheid betaalt minder. En als er geen mensen zouden zijn die minder krijgen komt dat gemiddelde hoger uit.

;)

2500 lijkt mij anders een inschatting aan de lage kant hoor voor leden van het orkest B)

Voor het Concertgebouw orkest wel voor de provinciale orkesten niet.

blijkbaar weet je er nogal veel van.

zou een stuk vlotter werken als je gewoon zegt wat ze netto verdienen denk ik B)

Ja, we gaan niet simplistisch denken, KT! Ik wil die culturele instellingen gewoon weg hebben en daarmee basta! Simplistisch denken alleen in eigen voordeel!

;)

Ach ja, we kunnen ook de winsten afromen van de banken, ook al moeten die aan Bazel II regels voldoen, meer kapitaal in huis hebben ten opzichte van uitstaande leningen etc. Maar het geld rolt daar weer binnen en de bonussen weer vrolijk naar buiten. Dus die mogen de MCO-instelling gaan sponsoren. Is vast ook nog fiscaal aftrekbaar.

Als we het over stresslevels hebben probeer het eens op bijstandsniveau en dan de zorgverzekering die 2 maal het eigen risico bedrag er in 1 maand afhaalt.

Maar goed de discussie wordt nu wel heel offtopic. In ons stadje was het plan dat alle culturele instellingen naar het nieuwe theater konden, maar het merendeel konden de zaal-huurprijs niet betalen, dus een lokaal orkest gaf aan, te duur! We zoeken een alternatief. :( De wethouder had een advies, verhoog de contributie, als mensen maar 100 euro voor hun hobby over hebben, dat kan best wat meer zijn! Zijn voorbeeld ging trouwens over een crea/kunst-groep. Tja, het klopt je kunt veel kanten op. Feit is dat alles zo gecentraliseerd is en wordt in Nederland, en dan krijg je toch bijna een monopoly op oefenruimte.

Maar voor de MCO-instelling zal er geen tussenweg meer zijn: het afbouwen van subsidie om in eigen inkomen te voorzien. Het is nu meteen de knop om. Wat zal koning Wilders blij zijn B)

Het alternatieve muziekcircuit werkt ook maar tot op zeker niveau in jeugdzaaltjes, kleine zalen etc. Weet niet of een orkest daar zo goed in uitkomt. Weinig financieringsarmslag voor projecten, niet iedereen heeft dat geduld om te "bikkelen". Maar indie/independant gaan zou mooi zijn. Misschien moeten we de kaalslag gewoon accepteren. Er zal wel weer wat uit voortgroeien uit al dat gesnoei, onvrede bijvoorbeeld :P

Snoeien om te groeien... Eerst het zure, dan het zoete.... Tjee wat origineel. :rolleyes:

ik denk dat er weldegelijk alternatieven kunnen zijn om geld in de kas te houden. dat mag van mij ook.

maar het hele concept van kunstsubsidie IN COMBINATIE met wat bijv H van Liemp verteld over zijn neef vind ik schrijnend.

Voor mij hoeft de JSF ook niet ;)

topsalarissen aanpakken

banken terug brengen tot hun essentie ipv rommelen met mijn geld. waar denk je dat banken van adverteren? mijn schoonzus werkt bij de rabobank die hebben uitjes van proporties waar ik in mijn hele werkverleden met mijn collega's niet bij in de schaduw kan staan

mijn andere schoonzus werkt voor UWV die gaan ieder jaar naar het buitenland als bedrijfsuitje..met partner!

En dan heb ik het nog niet eens over pensioenfondsen.. <_<

als verpleegkundige verdien ik zeker geen 2000 per maand....

en dan heb ik het niet eens over de collega's die in verzorging werken of zwakzinnigen zorg. schandalig :mad2:

en dan zal ik me druk gaan maken over een orkest ?

als er geld zat is en het word eerlijk verdeeld.....laat ze bestaan. word dat geld niet eerlijk verdeeld ( want er is genoeg) ...join the club.

Je ziet dat er nu wel meer uitvoeringen worden gebracht waar meer markt voor is zo dat er iets commerciëler gewerkt moet worden.

Klopt, maar de subsidiekraan bepaald ook dat je bepaalde muziek moe(s)t spelen, dat minder bekend is. Op zich geen probleem, maar het moet geen vereiste worden. Hoe je daar een "marketing-spin" aangeeft weet ik alleen niet, Moderne Klassieke Nederlandse meesters of zoiets? Wel triest dat er Nederlandse componisten zijn, wiens werk bijna niet in het openbaar worden gespeeld tot ze op hoge leeftijd zijn. Ik weet even de naam niet meer. Diet BTW verhoging, waar haalden ze dat nu weer vandaan, linkse hobbies pesten of zo? :rolleyes:

Als je het zo stelt, m44. Dan kan ik dat volgen. Heb ik toch de verkeerde baan...

Voor mij hoeft de JSF ook niet ;)
Voor mij ook niet. Maar met de aanschaf van dat nutteloze speeltje kopen we een plaatsje aan de tafel van de G20 en andere praatgroepjes op 's werelds hoogste niveau.

We kunnen dat ding laten staan, maar dan is het nog maar de vraag of onze Koninklijke Shell in Irak nog een voet aan de grond krijgt.

Je ziet dat er nu wel meer uitvoeringen worden gebracht waar meer markt voor is zo dat er iets commerci

Leuke quotes, Kappa7:

VVD en PVV verweerden zich. ,,Echte kunst in Nederland moet zichzelf verkopen. Burgers hebben straks de keus om te besluiten waar ze hun geld aan uitgeven'', zei PVV-Kamerlid Roland van Vliet.

Wie maakte dat daarvoor dan uit, waar ik mijn geld aan uitgeef? En wat is echte kunst? En meneer de PVV, als ik nu minder belasting betaal, kan ik nog makkelijker bepalen waar ik mijn geld aan uit kan geven... :D

Volgens GroenLinks voert het kabinet ,,een vendetta tegen de kunstsector. Wat u elitair noemt, wordt zo alleen nog maar elitairder'', zei hij tegen de VVD-fractie.

En dit klopt ook weer. Wat er overblijft, wordt duur(der) en dat kan alleen nog betaald worden door degenen die het er echt voor over heeft of er warm bij zit. Ach het zal wel loslopen, zoals m44 aangeeft.

De aanschaf van de JSF is makkelijk, als je onderdeel bent van een vredesmissie dan kun je makkelijker met gelijkwaardig & bekend materieel werken tussen de verschillende nationale krijgsmachten. Maar waarom is dat ding zo duur? Terwijl de ontwikkelingskosten ook nog eens gedeeld worden. Dat is het nadeel, het prijskaartje. Het is vast een rechtse hobby duur materieel aanschaffen, want ik heb nog niet gehoord, dat daar op bezuinigd wordt. Hebben we toch nog iets gevonden B)

Dit zegt m.i. genoeg:

SP-Kamerlid Farshad Bashir stelde maandag voor om de voorgestelde verlaging van de winstsbelasting voor bedrijven met 0,5 procent naar 25 procent terug te draaien. Dat zou 210 miljoen euro opleveren, genoeg om de bezuinigingen in de kunstsector te kunnen schrappen.

Nogmaals:

http://www.mco.nl/mco_page/actie (ook geschikt voor de voorstanders van de bezuiniging hoor)

M :ph34r: rc