Jump to content

Philips Cmd 4 Industrial

Adolf
 Share

Recommended Posts

Hoi ik heb een jukebox waar een Philips cmd 4 industrial speler in zit het is een oudje rond 1990.

Is het mogenlijk dat de laser op is ,alles doet het focuseert gaat van track naar track alle test doorloopt hij maar als ik de laser aan zet kan ik gewoon in de laser kijken (van te voeren eerst getest met speciaal sheetje) brand heel erg zwak rood.

Is hij nog te repareren.

Beste,

ik heb de waarschuwingen op cd-loopwerken altijd heel serieus genomen: niet IN de laser kijken! Schijnt niet goed voor je ogen te zijn.. :o

Bovendien dacht ik dat de laser infrarood is, dus sowieso onzichtbaar..

Maar als het allemaal goed werkt, wat is dan het probleem?

Hoi hoe weet ik of de cd speler cdm4 goed is ,is er een manier om hem te testen.

Gr dolf

ik heb de waarschuwingen op cd-loopwerken altijd heel serieus genomen: niet IN de laser kijken! Schijnt niet goed voor je ogen te zijn.. :o

Bovendien dacht ik dat de laser infrarood is, dus sowieso onzichtbaar..

Maar als het allemaal goed werkt, wat is dan het probleem?

@ Adolf:

Je zou je antwoord eens na kunnen lezen, het is behoorlijk onduidelijk.

In elk geval: als de laser goed werkt zien wij dat vanaf nu meteen in je antwoorden terug: die stikken dan van de typfouten omdat je nauwelijks nog iets ziet.

Een beproefde manier om de voor het menselijk oog (in die dosis) funeste maar onzichtbare energie zichtbaar te maken, is om via de camera-functie van een telefoon naar de infrarood laser te kijken (dus op het schermpje van de telefoon kijken, niet in de laser kijken. Dan zie je meteen of de laser nog energie afgeeft. Vergelijk dat met dezelfde proef op een werkende CD-speler en je hebt je antwoord.