mumsoft Posted 12 november 2010 Report Share Posted 12 november 2010 Er is m.i. niets..... maar dan ook niets.. dat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 13 november 2010 Report Share Posted 13 november 2010 Tussen de middag even een zaak binnengelopen die zich bezighoudt met Wifi. Het zag er mooi uit van buiten en ik wil me toch wel een beetje verdiepen op dat terrein. Die Olive audio stond er ook. Maakte wel een goede indruk want het zag er stevig uit. Vervolgens werd ik verwezen naar kastjes van Sonos of iets dergelijks. Een kastje bij de meterkast en wat units draadloos rond huis, een los dacje erbij en de consument moet tevreden zijn. Nog even geluisterd naar twee paar LS die bij zoiets horen (actief natuurlijk). Nu ja EXTREEM slecht. Mijn Tivoli klinkt veel beter (overigens verbluffend goed). Als dit het nieuwe kwaliteitsdenken is dan maar liever mijn Quad 33 setje met een paar goedkope maar fatsoenlijke LS. Maar goed die Olive ga ik wel eens vergelijken met een normale CD speler.Kon best wel wat zijn. Mijn woonhuis is voorzien van de Loewe equivalent (Mediacenter, Multiroom) te bedienen via het Gira huissysteem, zit in een ander prijssegment en komt wel fatsoenlijk geluid uit. Alle waar naar zijn geld zullen we maar zeggen. Voor de gemiddelde consument is Sonos uitstekend, de jeugd groeid op met mp3 en interesseert zich niet voor ultieme geluidskwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 16 november 2010 Report Share Posted 16 november 2010 - Wifi in huis is natuurlijk veel sterker dan wifi uit de buurt. - de ene set is de andere niet, niet elke set heeft er last van - de ene mens is de andere niet, niet elk mens heeft er last van. @Carl: Voor de Olive is er ook een ipad-afstandsbediening. M rc Dat eerste punt vind ik een gewaagde stelling eerlijk gezegd. Mijn wifi doosje staat op zolder, die van mijn buren in de woonkamer. Het signaal van mijn buren is sterker dan mijn eigen signaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 16 november 2010 Report Share Posted 16 november 2010 Zo ken ik er nog wel een paar maar de mooiste vind ik nog steeds deze, het vrouwtje dat op de bovenste verdieping woonde meende toch wel veel last van straling te hebben zins die schotel van 2 Meter op het dak stond jammer voor haar was dat deze nog niet aan stond. Kan je zien wat je verbeelding je allemaal wel niet laat voelen Ik ken iemand die meent ziek te worden van een satellietschotel (voor ontvangst!) van de buren.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 november 2010 Author Report Share Posted 17 november 2010 Ik heb wel eens het verhaal gehoord van iemand die s'nachts om klokslag 4 uur altijd wakker werd. Alles in de omgeving afgezocht en niets aan de hand. Bij toeval bleek later dat er om 4 uur s'nachts bij een naburige fabriek een pomp aansprong. Was totaal onhoorbaar maar toch. Altijd een beetje voorzichtig zou ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 17 november 2010 Report Share Posted 17 november 2010 Ik heb wel eens het verhaal gehoord van iemand die s'nachts om klokslag 4 uur altijd wakker werd. Alles in de omgeving afgezocht en niets aan de hand. Bij toeval bleek later dat er om 4 uur s'nachts bij een naburige fabriek een pomp aansprong. Was totaal onhoorbaar maar toch. Altijd een beetje voorzichtig zou ik zeggen. laagfrequent geluid, moet je het www eens op afzoeken! en inderdaad soms (bijna) onhoorbaar, maar wel als verschil! Ik denk dat als die persoon om 5 voor 4 wakker is en echt luisterd hij het verschil tussen stilte en stilte gaat horen voor en na 4 uur. En daarna de rest van zijn leven moeite heeft om het niet meer te horen en ontdekt dat de wereld vergeven is van pompen en andere laagfrequent geluid voortbrengers. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 november 2010 Report Share Posted 18 november 2010 Ik heb wel eens het verhaal gehoord van iemand die s'nachts om klokslag 4 uur altijd wakker werd. Alles in de omgeving afgezocht en niets aan de hand. Bij toeval bleek later dat er om 4 uur s'nachts bij een naburige fabriek een pomp aansprong. Was totaal onhoorbaar maar toch. Altijd een beetje voorzichtig zou ik zeggen. laagfrequent geluid, moet je het www eens op afzoeken! en inderdaad soms (bijna) onhoorbaar, maar wel als verschil! Ik denk dat als die persoon om 5 voor 4 wakker is en echt luisterd hij het verschil tussen stilte en stilte gaat horen voor en na 4 uur. En daarna de rest van zijn leven moeite heeft om het niet meer te horen en ontdekt dat de wereld vergeven is van pompen en andere laagfrequent geluid voortbrengers. Mart Beste Mart, En dan nog je eigen bloedsomloop! Je hartslag! Je ademhaling! Allemaal zeer laagfrequent. Je zou er haast van in eigenresonantie geraken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 18 november 2010 Report Share Posted 18 november 2010 ja spido, daarom lukt het me ook niet om met oordopjes te slapen. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 Als je set er al geen last van heeft, en jijzelf ook niet, dan lijkt het er toch op dat zelfs bomen lijden onder elektromagnetische straling... http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2629467 M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 http://www.automatiseringgids.nl/it-in-bedrijf/cases/2010/46/draadloos-internet-doodt-bomen.aspx?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 WiFi .... het stikt bij ons in de buurt van die dingen en omdat we net wat hoger wonen tel ik zo al een stuk of 15 stations. Echter de planten hebben er hier geen last van... tegendeel zélfs! Sommige groeien tegen de klippen op Moet er wel bij zeggen dat ik de straling tot een minimum heb terug gebracht, mijn Fritz! router staat in Eco mode en heeft maar 6% van het maximale vermogen nodig, en mijn Siemens DECT toestel heeft ECO plus dus 0% straling als ik niet bel of gebeld wordt Wat de resterende straling betreft, denk ik dat mijn spekstenen speakers een reinigende werking hebben wat hoogfrequent troep betreft, is hier al onderzoek naar gedaan Spido? Ik heb er totaal geen last van en ook mijn CE gekeurde buizen versterkers ook niet. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 In alle landen om ons heen wordt er door artsen voor gewaarschuwd omdat men vreest dat de risico' s groter zijn dan nu bekend. Een eco dect is een goed idee. ik heb de dect geheel uit, en geen gsm naast mijn bed 's nachts ... slaapt niet lekker. ik heb ook op meerdere lokaties al gehoord en gedemonstreerd dat wifi in huis het geluid verslechtert (uit die rommel en het geluid verbeterde). maar soms is er ook geen verschil. geen idee waarom. wellicht is de apparatuur minder gevoelig dan (betere maatregelen tegen hf genomen door ontwerper). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 Ontwerpers van audio zijn m.i. al jaren verplicht om rekening te houden met HF. GSM heb ik zoveel mogelijk uit en al helemaal niet in de slaapkamer. Wel een 2e DECT toestel (ook ECOplus) ver van mijn bed af op de linnenkast... Blijft over 2 wekkers op het lichtnet .... die heb ik al zo ver mogelijk weggezet. Een normale "opwind" wekker is waarschijnlijk beter Maar dàt getik.... pfff. Misschien een wekker op batterijen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 Zulke wekkers hebben wij ook, maar wel op armlengte, en zo goed als naast het hoofd. Het zijn tenslotte wekkers, he. Maar die stralen natuurlijk niet net zo als wifi of DECT, laat staan GSM. Al weet ik dat er vast wel wat straling vanaf komt, en er mensen zijn die alle electriciteit uit de slaapkamer weren. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 sory hoor maar ik vind het allemaal een beetje ver gezocht. De invloed van hf op apparatuur kan ik me wel wat bij voorstellen maar bij de mens dan heb je het over opwarming en daar is toch heel wat meer vermogen voor nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 dat het om opwarming gaat is een mening. opwarming = snelle beweging. is die beweging pas schadelijk als er opwarming ontstaat? ik weet het niet. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 Ontwerpers van audio zijn m.i. al jaren verplicht om rekening te houden met HF. GSM heb ik zoveel mogelijk uit en al helemaal niet in de slaapkamer. Wel een 2e DECT toestel (ook ECOplus) ver van mijn bed af op de linnenkast... Blijft over 2 wekkers op het lichtnet .... die heb ik al zo ver mogelijk weggezet. Een normale "opwind" wekker is waarschijnlijk beter Maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 Zulke wekkers hebben wij ook, maar wel op armlengte, en zo goed als naast het hoofd. Het zijn tenslotte wekkers, he. Maar die stralen natuurlijk niet net zo als wifi of DECT, laat staan GSM. Al weet ik dat er vast wel wat straling vanaf komt, en er mensen zijn die alle electriciteit uit de slaapkamer weren. M rc Een DECT schijnt veel meer te stralen dan een GSM toestel (en doet dat vrijwel continu). Een Wifi router weet ik eigenlijk niet. Je heb ze ook met 3 antennes. koel!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 november 2010 Report Share Posted 19 november 2010 een 'eco'dect zendt een veel lager signaal uit dan een 'normale' als je m niet gebruikt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 november 2010 Report Share Posted 20 november 2010 dat het om opwarming gaat is een mening. opwarming = snelle beweging. is die beweging pas schadelijk als er opwarming ontstaat? ik weet het niet. groet Nee Rob dat zie je verkeerd. Die snelle beweging moet door de huid heen komen. Het effect van die snelle beweging is dat er opwarming ontstaat. Die opwarming kost energie en zal door dat het vermogen dat deze apparaten op kunnen wekken niet voldoende zijn om diep genoeg door onze huid heen te komen. Je kan dan dus vast stellen dat deze signalen niet het lichaam binnen komen en dus ook geen effect kunnen hebben op ons lichaam. Wil je hier meer over weten lees dan dit eens door . Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts