carl Posted 13 december 2010 Author Report Share Posted 13 december 2010 Dit zou iets kunnen zijn. Maar wat doet het bij een oppervlakte van 1,5 maal 3,6 http://www.oberflex.com/wood-pannels_10_acousitc-solution_obersound-collections-55-designers__obersound-55-designer_2.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 december 2010 Report Share Posted 13 december 2010 Dit zou iets kunnen zijn. Maar wat doet het bij een oppervlakte van 1,5 maal 3,6 http://www.oberflex.com/wood-pannels_10_acousitc-solution_obersound-collections-55-designers__obersound-55-designer_2.html afscheiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 december 2010 Author Report Share Posted 13 december 2010 [http://www.oberflex.com/wood-pannels_10_acousitc-solution_obersound-collections-55-designers__obersound-55-designer_2.html afscheiden Je bedoelt dus dat die niets doet Hans? Ik kan me het niet even goed herinneren maar wat had jij achter de LS staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 december 2010 Report Share Posted 13 december 2010 Achter mijn speakers is de buitenmuur en een raam. Daartussen staan een 5-tal diffusers. Maar wat ik bedoel is dat er geen zinnig antwoord is te geven op jouw vraag. Akoestiek vraagt om een integrale aanpak en een onderdeel (de achterwand) eruit halen heeft geen zin. Je schiet teveel losse flodders op ons af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 december 2010 Report Share Posted 13 december 2010 Dit zou iets kunnen zijn. Maar wat doet het bij een oppervlakte van 1,5 maal 3,6 http://www.oberflex.com/wood-pannels_10_acousitc-solution_obersound-collections-55-designers__obersound-55-designer_2.html 'k kon zo geen akoestische data vinden, maar verwacht dat het het zelfde doet als veel gelijksoortige materialen, relatief veel mid absorbtie en weinig in het hoog en laag. Verder is het lastig te tunen. Laten we je louvres eens als uitgangspunt nemen. Je kunt ze gewoon laten als ze zijn. Je kunt er een 5 of 10 cm dik pakket harde glaswol achter plakken. De glas/steenwol in een mooie textiel zak verpakken. Is de absorbtie te hoog geworden, zet je tussen de louveres en het absorptie materiaal wat hardboard stroken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 december 2010 Author Report Share Posted 13 december 2010 Wat ik eigenlijk met het aansnijden van dergelijke onderwerpen probeerde is randvoorwaarden te creeeren voor een goede akoestiek. Het is natuurlijk maf om een vloerkleed te leggen van pakweg 600 euro om vervolgens tot een integrale aanpak te komen die zegt leg maar hout op de vloer, was mijn redenering. Zo dacht ik ook over die kastenwand. Ik heb vanmorgen met de kastenmaker gesproken en de prijs valt erg mee. Dus laat ik het maar op het uiterlijk beslissen en zonodig de deuren aanpassen. Als het echt niet klinkt dan geeft mijn vrouw wel een deel van haar klerenkast op zo aardig is ze nu ook wel weer. De kamer krijgt in ieder geval velours gordijnen, een boekenkast achter de LS en de LS met de achterkant naar het dak gekeerd wat op 1,6 hoog begint na de kastenwand is gebouwd. Zonodig kan het natuurlijk omgedraaid worden. Dat neemt overigens niet weg dat ik mijn hoofdset eerst in de L vormige woonkamer ga uitproberen. Overigens heb ik nu op veel akoustiek sites gezeten en hoewel ze natuurlijk eenzelfde basis hebben adviseren ze vaak totaal iets anders. Zo heb ik naast de regel van 3 en 5 inmiddels ook de regel van 38% gevonden. Van Alan Shaw van Harbeth las ik op de Harbeth users groep dat hij zojuist op de bijscholing had geleerd dat het ongecontroleerde refeecties geen kwaad konden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts