zoomer Posted 10 november 2010 Report Share Posted 10 november 2010 Beste lezers, Een kennis van mij heeft een Monitor Audio radius HD 5.1 set (4x90/180/360) en zoekt daar een goede receiver voor en een blueray speler. Hij luistert vaak CD's maar zoekt iets wat ook geweldig klinkt bij films (dus ook surround). Welke receiver sluit goed aan bij deze monitor audio set? En welke blueray speler? Bij voorbaat dank voor uw antwoord! Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 10 november 2010 Report Share Posted 10 november 2010 Beste lezers, Een kennis van mij heeft een Monitor Audio radius HD 5.1 set (4x90/180/360) en zoekt daar een goede receiver voor en een blueray speler. Hij luistert vaak CD's maar zoekt iets wat ook geweldig klinkt bij films (dus ook surround). Welke receiver sluit goed aan bij deze monitor audio set? En welke blueray speler? Bij voorbaat dank voor uw antwoord! Er is veel moois te koop. Geef je oren goed de kost. Als tip wil ik Onkyo noemen en als afrader wil ik Marantz noemen, puur op persoonlijke ervaringen. Marantz klinkt goed, maar gaat bovengemiddeld vaak kapot en de service is om te huilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 10 november 2010 Report Share Posted 10 november 2010 Qua Onkyo mee eens. Maar er zijn meer spelers (merken) op de markt, kijk eens naar Cambridge Audio, Denon, Nad of Yamaha voor receivers. Bluray spelers met een bovenmatig goede beeldkwaliteit zijn toch wel de Nad T577 en de nieuwe Philips BDP9600. Voor stereoweergave raad ik eigenlijk iedere BD=speler af. Of gebruik een externe dac. Mijn advies, hou Home cinema gewoon voor wat het doet en gebruik een goede stereo setup voor muziek. Dit kan gemakkelijk door een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 11 november 2010 Report Share Posted 11 november 2010 Natuurlijk zijn er meer merken. Het was niet mijn bedoeling om een complete opsomming te noemen. Ik beperkte mij daarom tot een tip en een afrader (IMO). Om er nog maar één te noemen: Pioneer (als aanrader). Ik heb alleen geen idee wat het budget is. Mocht dat budget zeer ruim zijn, dan zou ik voor het digitale domein en de versterking kiezen voor Meridian. Dan heb je ook geen aparte stereo- en surroundset meer nodig om een goede muziekweergave te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoomer Posted 13 november 2010 Author Report Share Posted 13 november 2010 Budget voor receiver is ongeveer 500 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 november 2010 Report Share Posted 13 november 2010 Onkyo TX-SR608 is wel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts