Jump to content

Audio Physic; fijne speakers?

Robbert
 Share

Recommended Posts

de voornaamste eigenschap die je altijd hoort is helder en erg goede plaatsing van instrumenten.... ken ze zelf niet, hoewel de verkoper van dm7's die ik ooit had de dm7's vervangen had voor een model van audiophysics. qua design wel mooi in mijn ogen...

game

Robbert,

Ik speel zelf met de AP Virgo. Zoals Game al schreef is het sterke punt van deze speaker (en naar ik lees van AP in het algemeen) het enorm ruimtelijk beeld dat ze neerzetten. Ik heb ze niet met veel verschillende versterkers beluisterd, maar op de specs afgaande (veel fasedraaing!) zul je voor optimale aansturing een versterker nodig hebben die zijn output ook stabiel houdt bij complexe lasten.

Of deze speakers ook in jouw kamer goed klinken en of het jouw geluid is? Je weet het niet....

Geplaatst door Robbert:

Hoe moet je ze qua klankkarakter inschatten?

Beste Robbert,

Nu wil ik niet gelijk negatief overkomen,

maar hier kun je bijna geen antwoord op krijgen...

Het ervaren van muziek via weergevers is en blijft een pure subjectieve aangelegenheid.

Jou oren zijn nu eenmaal niet de mijne,en jou beurs wellicht beter gevuld dan de mijne.

Hier zijn zo'n tig topics over gestart,met 'n berg aan postings die geen van alle duidelijkheid brachten...helaas.

Ik ben persoonlijk vaak in luisterkamers geweest op zoek naar de juiste weergevers,en de keuze is verdomde moeilijk,zelfs al zit ik er recht voor.

Dus om nu op dit forum een duidelijk beeld te scheppen over het karakter van een weergever is een welhaast onmogelijke opgave,en zal stranden in de geijkte termen die we vaak aanhalen,maar die een ieder weer anders ervaard.

Muziek is en blijft een persoonlijke beleving,en men kan je alleen de droge specs aanhalen,het beleven zul je zelf moeten ondergaan.

En tot slot van dit lange betoog:

Zoals reeds vermeld,kan je uiteindelijke keuze thuis wel ineens heel anders klinken dan bij iemand anders,of in de winkel waar je ze kocht.

Er zijn zelfs zaken die je ze op proef mee geven naar huis.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,en veel plezier op je zoektocht,het[bijna]mooiste van deze hobby.

--Hans

Geplaatst door RAMA:

Wij wachten op de reactie van Jopie....    :rolleyes:     :rolleyes:     :D

in de recensie van kermit en erik zijn de eigenschappen van de a.p,s goed weergegeven...

dit geld natuurlijk alleen voor de spark,s.

in een andere akoustiek kan dit verhaal misschien weer als niettig worden beschreven.

het klankkarakter daarintegen blijft altijd wel 50 procent voor op staan.....

ik kan mij daarom niet zo goed individualiseren, met het genoemde feit dat a.p.s helder zouden klinken, zeker niet met een ringradiator tweeter van vifa erin.........

ook dit geld weer voor de sparks III.........

van de virgo moet ik dan beoordeeloos blijven, en toch eens een keer expertise daar naar gaan doen......

:)cool.gif

Geplaatst door jopie:

hoewel mij nu te binnen schiet dat ome henk ze wel eens te scherp vond klinken....

dat zou dan gaan over de avanti  dacht ik...    :rolleyes:[ weet niet zeker.]

Gebrek aan midden-output :rolleyes: enfin Henk kent mijn mening over de Avanti

Was vanavond bij een oude kennis. Deze heeft de A.P. Yara. Versterker is een Denon 1500R. Geen houten vloer, maar dikke vloerbedekking.

Wat mij dan opvalt is de preciesheid van het geluid. Maar ook vind ik het geluidsbeeld veel te smal en vind ik de stemmen algauw wat schelachtig worden. Tevens mis ik de bass en vind ik mede daardoor het geluid vrij iel.

Tja; en nu maar hopen dat ik een speaker vind die wel aan mijn smaak (veel rock en pop) beantwoord.

Geplaatst door Robbert:

Was vanavond bij een oude kennis. Deze heeft de A.P. Yara. Versterker is een Denon 1500R. Geen houten vloer, maar dikke vloerbedekking.

Wat mij dan opvalt is de preciesheid van het geluid. Maar ook vind ik het geluidsbeeld veel te smal en vind ik de stemmen algauw wat schelachtig worden. Tevens mis ik de bass en vind ik mede daardoor het geluid vrij iel.

Tja; en nu maar hopen dat ik een speaker vind die wel aan mijn smaak (veel rock en pop) beantwoord.

robbert ga eens voor JBL... veel hoog veel laag en geen midden, lekker dreunend.

echt iets voor jou, klinkt te gek bij rock en pop en house....

:D:)cool.gif

Geplaatst door Robbert:

huhhhhhhhhh richard baas was daar ook....

samenzwering?????????????????

:D:D