Guest Hiburg Posted 18 maart 2001 Report Share Posted 18 maart 2001 Hoi, Vanmiddag was ik aan het luisteren naar de minipod speakers van Blueroom bij een hifi-zaak bij mij in de buurt. Ik vond deze speakers verassend goed klinken voor een kleine speaker en vond ze er ook nog eens zeer apart uitzien (is persoonlijk natuurlijk). Ze stonden aangesloten op een Marantz versterker (weet het type niet meer helaas). Deze speakers zijn gemaakt dacht ik door de oprichter van B&W. Nu zit ik er over te denken om deze speakers aan te schaffen, maar ben nu ook op zoek naar een goede versterker (liefst A/V, zodat ik in de toekomst ook naar DD en DTS kan). Mijn cd en dvd-speler is een Sony 7700. AV-receivers waar ik naar aan het kijken ben, zijn de NAD-751 en Marantz SR5000/7000. Persoonlijk gaat gewoon stereo bij mij nog boven surround geluid, en dan hoor ik vaak dat NAD erg goed is. Is een dergelijke combinatie aan te raden (zoals NAD met deze speakers) en misschien zijn er anderen die ook deze speakers hebben gehoord en wat voor versterker stond daar dan bij aangesloten ? Natuurlijk blijft zelf luisteren het beste, en dat ga ik dan ook zeker doen, maar ik ben benieuwd naar de meningen van anderen hierover. Bedankt alvast voor alle reakties. Groeten, Herman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted 18 maart 2001 Report Share Posted 18 maart 2001 En bij Melk----Pakjes staat er ook een ervaring van een luisteraar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hiburg Posted 18 maart 2001 Report Share Posted 18 maart 2001 Bedankt voor de reakties. Ik heb deze threads gelezen en ben er wel wat wijzer door geworden, alleen ben ik er voor mezelf van overtuigd geraakt dat deze speakers perfect bij mijn situatie passen (en voor staande zuilspeakers heb ik nu eenmaal geen plaats). Dus ik zou alleen nog graag willen weten wat voor versterker mensen met deze speakers gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted 19 maart 2001 Report Share Posted 19 maart 2001 Heb nog wel een tip: Op www.blueroom.nl kun je een voucher uitprinten waarmee je 200 gulden korting krijgt op de bass-unit. Je moet dan bestellen voor 31 maart, maar ze zijn pas in april in Nederland. Een luisterprobleempje dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hiburg Posted 19 maart 2001 Report Share Posted 19 maart 2001 Originally posted by Bjorn:Heb nog wel een tip: Op www.blueroom.nl kun je een voucher uitprinten waarmee je 200 gulden korting krijgt op de bass-unit. Je moet dan bestellen voor 31 maart, maar ze zijn pas in april in Nederland. Een luisterprobleempje dus. Bjorn, bedankt voor deze informatie. Alleen denk ik niet dat ik van plan zal zijn om deze subwoofer te kopen, want volgens de hifi-winkel waar ik was, zou deze ongeveer 2000 gulden gaan kosten en dat vind ik echt te veel voor zo'n subwoofer(tje). Link to comment Share on other sites More sharing options...
david Posted 21 maart 2001 Report Share Posted 21 maart 2001 Beste Herman, Ik heb zelf luisterervaring met de minipods, maar dat had je elders al gelezen geloof ik. Je moet het zelf weten, smaak is erg persoonlijk, maar ik was echt erg teleurgesteld in de minipods. Waarom? Simpel, geen laagweergave. De minipods geven in midden en laag een zeer fraai open stereobeeld, maar je mist gewoon een essentieel stuk geluid in het laag. In mijn optiek is aanschaf van minipods zonder de subwoofer niet aan te raden (en ja, 1100 gulden voor de pods + 2000 voor de sub is veel geld). Wanneer je geen plek hebt voor zuilen zou ik andere speakers overwegen die aan de wand te bevestigen zijn en compacter van formaat. Het design van de minipods is wel bijzonder en ook effectief (je kunt ze met je ogen dicht bijna niet lokaliseren). Affijn, ik wens je succes toe! David Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hiburg Posted 24 maart 2001 Report Share Posted 24 maart 2001 Originally posted by David:Beste Herman, Ik heb zelf luisterervaring met de minipods, maar dat had je elders al gelezen geloof ik. Je moet het zelf weten, smaak is erg persoonlijk, maar ik was echt erg teleurgesteld in de minipods. Waarom? Simpel, geen laagweergave. De minipods geven in midden en laag een zeer fraai open stereobeeld, maar je mist gewoon een essentieel stuk geluid in het laag. In mijn optiek is aanschaf van minipods zonder de subwoofer niet aan te raden (en ja, 1100 gulden voor de pods + 2000 voor de sub is veel geld). Wanneer je geen plek hebt voor zuilen zou ik andere speakers overwegen die aan de wand te bevestigen zijn en compacter van formaat. Het design van de minipods is wel bijzonder en ook effectief (je kunt ze met je ogen dicht bijna niet lokaliseren). Affijn, ik wens je succes toe! David Hoi David, Welnu ik heb deze speakers eerst nog uitgebreid beluisterd en vind ik ze zelf erg goed klinken (maar dat is dus persoonlijk), en vooral voor een wat kleinere ruimte. Daar heb ik juist geen behoefte aan teveel 'laag', en ik vind het geluid wat ze produceren erg goed. Ik heb ze ook vergeleken met de kleinere Nautilus speakers van B&W en vond de Minipods toch een veel mooier geluid geven. Ook was ik op zoek naar een goede versterker (receiver), maar twijfelde nog of ik er een met Dolby Digital etc. moest nemen, aangezien het vooral om de stereoweergave gaat. De NAD 751 (AV-receiver) heeft deze twijfel weggenomen want deze vond ik erg goed klinken en ziet er ook zeer degelijk uit. Ik vond deze AV-receiver een stuk beter dan de Marantz 5000. Toch bedankt voor je reaktie en ja het blijft allemaal een persoonlijke keuze en dat is maar beter ook ... Groeten, Herman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B. Posted 24 maart 2001 Report Share Posted 24 maart 2001 Beste Herman, Herman,Herman toch wat een uitspraak zeg, de Minipod beter dan de Nautilus 805, ik heb beide thuis gehad en de pod is een speakertje met alleen hoog en mid, geen laag, zelfs niet weinig,wel ruimtelijk! daarentegen is de 805 een evenwichtige speaker met alles erop en eraan, oke het laag is niet van een groot systeem maar in de juiste omstandigheden is er prima mee te leven(kleinere ruimtes)ikzelf speel er mee in een ruimte van 42 m2(dat is inderdaad geen kleine ruimte) en ben er ook zeer gelukkig mee. )Kom eens luisteren Haudio.) Groet Ruud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hiburg Posted 25 maart 2001 Report Share Posted 25 maart 2001 Ruud, Begrijp me goed: voor mij is de Minipod beter dan de Nautilus 805 ! Ik bedoel er niet mee dat dat voor iedereen geldt, het is nu eenmaal allemaal persoonlijk. Misschien dat de 805 wel beter klint, maar ik vond hem in de hifi-zaak waar ik beide geluisterd heb (dus de Minipod en de 805 op een NAD receiver) eigenlijk erg tegenvallen voor de prijs die je er voor moet betalen. En aan de apparatuur lag het niet, want er zat zelfs een Meridian cd-speler aangekoppeld (die vond ik eigenlijk ook erg tegenvallen voor die prijs: 3500 gulden heb ik er in ieder geval niet voor over, en dan nog vertraagt deze tussen het overspringen van de nummers ...). Het geluid wat de Minipods produceren vind ik nu eenmaal erg mooi, en ik ben er dan ook erg tevreden over. Want ik hou wel van een ruimtelijke klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hiburg Posted 25 maart 2001 Report Share Posted 25 maart 2001 Originally posted by Ome Henk:Herman, Wat je eigenlijk bedoeld te zeggen is dat je de nautilus 805 te duur vindt voor de geleverde prestatie. Het is nl. niet zo dat de Blueroom beter klinkt dan de 805 (=feit). Als je daarentegen de prijs laat meewegen, kun je op een geheel andere conclusie uitkomen. Dit is nl. afhankelijk wat je je oren wilt laten horen en is dus niet objectief meer. Ik zou zo zeggen, Herman, landt met beide benen op de grond en kijk er eens objectief naar. Als je dan tot de conclusie komt dat de 805 niet de meerprijs waard is, soi. Groetnis, Henk Inderdaad vind ik de 805 voor de prijs niet zo goed als de Blueroom. Maar zelfs als ik de prijs niet in overweging neem, dan nog vond ik de Minipods mooier klinken. Maar dat is dus puur persoonlijk !! Ik heb er dus ook echt objectief naar gekeken en geluisterd. En ik stond toen echt met beide benen op de grond ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest StayBlow Posted 13 april 2001 Report Share Posted 13 april 2001 Overigens hoeft een subwoofer van B&W echt geen 2000,- gulden te kosten. Vanaf 1200,- kan je er al eentje krijgen en dat komt het geluid met je minipods zeker ten goede. Zeker wanneer je muziek gaat spelen met veel laag, dan gaan die minipods, wanneer op volume, zonder subwoofer gegarandeerd over hun nek. VG, SB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blueroom benelux Posted 18 april 2001 Report Share Posted 18 april 2001 Hallo iedereen die interesse heeft in de Blueroom Bass Station, Het klopt inderdaad niet dat de uiterste besteldatum voor de intekenactie op 31 maart is gesteld. Dat is een vergissing die vandaag nog rechtgezet zal worden. Wij houden het vooralsnog op 30 april maar met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal deze termijn worden geprolongeerd wegens uitstel van de leveringsdatum. De fabrikant kan het - door terechte enthousiasme gedreven - niet laten telkens aan te kondigen dat de bass station 'nu echt' binnen enkele weken geleverd zal worden. Vorige week is bij ons een prototype gearriveerd. Niet voor niets een prototype; prestatie fantastisch, ontwerp ook prachtig maar met nog onregelmatigheden in de afwerking. Er wordt alles aan gedaan om een resultaat te bereiken die het maximum geeft voor een minimum aan kosten zodat het ook betaalbaar blijft voor de eindgebruiker. Ik ben het er echter mee eens dat met de uitvoering zoals wij die hebben ontvangen, nog niet toereikend is voor uitlevering. Wij hopen hierover zeer spoedig wel positief over te kunnen berichten. hartelijke groeten, Soo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts