Jump to content

Luisteren Naar Mp3

marcelti
 Share

Recommended Posts

Duckie,Iaaf ,wave en SACD is goed, de rest is troepie troepi,en als je geen verschil hoort ga daan maar een kijken voor een andere hifi installatie :D

Wollie, wellicht kun je dit draadje even aanvullen, want ik snap maar half van wat je schrijft.

Als ik mn set zou vervangen zou het overigens een aardig gedownsized gebeuren worden (bv Genelic actieve DSP monitors icm een goede streamer en een multi format speler (bv een Oppo of zo). Of als de Genelics niet zouden bevallen, zo'n NAD M2 amp met fraaie diy dipools).

Duckie,heel simpel, ik ga toch ook niet beweren dat de elpee beter klinkt als de mastertape,

maar je hoort wel de verschillen ;)

Ik was jaren geleden op de VAD Genelec gehoord, met een harde schijf klonk geweldig,maar ik hoorde de tape die was super ,ik vroeg of ik een kopie kon krijgen ,wat krijg je te horen ,kon niet ,want er zaten rechten op. :(

Even een stukje historie;

Een paar jaar geleden stond er bij mij in de kamer een serieus setje geluidsapparatuur, net als bij de meeste hier. Ik kon er goed van genieten al betrapte ik me erop dat ik meer naar de techniek begon te luisteren dan naar de muziek. Mijn interesse begon zich in de loop der tijd steeds meer naar multichannel te verplaatsen en de ellende begon. Mijn huiskamersetje werd een rommeltje door deze integratie en beide werelden bleken niet te vereningen te zijn. Dus, niet getreurd en aan de gang om de best mogelijke multichannel set in een aparte kamer te bouwen. Uitgangspunt waren mijn Klipschhorns dus er moesten veel Heresy's bijkomen. De electronica werd opgebouwd rond een Marantz SR14mkII en een tweetal Danley subs ter ondersteuning. Helaas.... bleek na maanden prutsen , mooi maar niet super. Multichannel is echt een andere wereld dan stereo waarbij je je verwachtingspatroon behoorlijk bij moet stellen. Dus, alle spulletjes weer terug naar Marktplaats en zelf naar de winkel voor goed filmgeluid. Makkelijker gezegd dan gedaan maar uiteindelijk prima geslaagd. De Loewedealer heeft zijn schappen leeg kunnen maken en mijn huis is nu van top tot teen voorzien van visueel muziekaal Loewe aluminium. Mijn vrouw is uitermate content met het esthetische gedeelte en ik met het geluid. Voor filmbeleving dan toch hé. Stereo komt op deze set ook uit alle speakers en dat klinkt eerlijk gezegd helemaal nergens naar. Prima als muzikaal behang maar verder niet. Dus besloten om on mijn voormalige filmkamer dan maar een serieus stereosetje en een heerlijke luie stoel neer te zetten. Zo gezegd en zo gedaan aldus. Eigenlijk een betere oplossing dan die spulletjes in de woonkamer en prima ongestoord luisterplezier. Maar het voortschrijdend inzicht is dat ik mijn SACD speler dus weer ga verkopen en mijn audiocollectie volledig op harddisk ga zetten. De cd's archiveer ik fysiek riching een doos in de garage. Wel wil ik dan ook een connectie tussen de stereo en het Loewesysteem zodat ik overal in huis mijn cd collectie kan benaderen. (ik word tegenwoordig met muziek naar keuze gewekt door het Loewe systeem)Maar ook andersom, alle films die Loewe opgeslagen heeft wil ik eigenlijk ook richting mijn stereo kunnen sturen. Alle muziekdvd's hebben mooie stereosporen en kan ik enorm van genieten. De Sooloos gaat er overigens weer uit. Ik vind hem zijn geld niet waard..... Gisterenavond heb ik naar een Olive 4HD geluisterd wat een serieuze optie gaat worden.

gr. Marcel

Herriesy's weg..??

:o

Herriesy's weg..??

:o

Jazeker Hans...... of staat het er onduidelijk? ;-)

Er staan nu PMC luidsprekers in de luisterkamer, anders maar zeker niet verkeerd......

Klipsch was bedoeld voor de multichannel set, maar aangezien mijn ideaalbeeld niet te realiseren was hield het op.

Nog steeds gelukkig met de Omega's?

gr. Marcel

Duckie,als jou de installatie bevalt, gewoon houden,jij moet het goed vinden anders niemand,ik had al die DSP kast opengemaakt om te kijken of ik in het analoge gedeelte kon verbeteren :D ,,

maar ik ergerde een beetje veel over jou MP3 uitspraak :) ,er zijn zoveel formaten,ze beloven veel en toch hoor je de verschillen er zal wel een tijd komen dat het gaat gebeuren dat je geen verschil hoort,maar op dit moment niet,of wol, moet ter zijner tijd tijd doof werden en dat kan ook :D

maar ik ergerde een beetje veel over jou MP3 uitspraak :) ,er zijn zoveel formaten,ze beloven veel en toch hoor je de verschillen er zal wel een tijd komen dat het gaat gebeuren dat je geen verschil hoort,maar op dit moment niet,of wol, moet ter zijner tijd tijd doof werden en dat kan ook :D

Ja, Wollie gaat ooit eens naar het bejaardentehuis: "Zeg opa al die platen kunnen niet mee hoor, kan dat niet effe op een sticky" :lol:

;)