Guest tubejack Posted 26 december 2010 Report Share Posted 26 december 2010 Wijze woorden... Vind je Hans, 80% akoestiek...? Ja, de akoestiek bepaalt echt voor 80% je klank. Klopt! ik heb gisteren mijn Philips breedbeeld pixelplus verruild voor zo'n plat ding een 2e handsje die ik van mijn dochter heb gekregen. Niet alleen het beeld is slechter, maar ook het geluid is ronduit beroerd uit zo'n plat ding... Zodra ik de hoogspanning van de Philips gerepareerd heb (piept rond 15khz) zet ik hem mooi terug. Met dat platte ding tussen mijn PP's klinken die ook wat "vetter" minder goed dus vind ik.... Maarre hoe vertel ik het mijn dochter Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 december 2010 Report Share Posted 27 december 2010 Wijze woorden... Vind je Hans, 80% akoestiek...? Ja, de akoestiek bepaalt echt voor 80% je klank. Klopt! ik heb gisteren mijn Philips breedbeeld pixelplus verruild voor zo'n plat ding een 2e handsje die ik van mijn dochter heb gekregen. Niet alleen het beeld is slechter, maar ook het geluid is ronduit beroerd uit zo'n plat ding... Zodra ik de hoogspanning van de Philips gerepareerd heb (piept rond 15khz) zet ik hem mooi terug. Met dat platte ding tussen mijn PP's klinken die ook wat "vetter" minder goed dus vind ik.... Maarre hoe vertel ik het mijn dochter Jack Zo'n tv verdient een goede haifai-set om op aan te sluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 december 2010 Report Share Posted 27 december 2010 Een platte TV geeft een beter beeld als het van de latere generaties is en zeker in HD. Wel moet je altijd spelen met kleur/helderheid/contrast want dat staat out of the box nooit goed. Een goedkoop LCD'tje maakt niet uit van welk merk heeft het gewoon niet. Een Philips van 600 euro in 2008/2009 is het gewoon niet, dat betreft tv's met een oude generatie panel. Een hele hoop blur. Dat het geluid minder is is bekend, maar goed het geluid kun je mooi over de stereo laten lopen Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 december 2010 Report Share Posted 27 december 2010 FF of-topic het is een Acer uit 2006/2007 net een HDMI kabel gehaald bij de Action m Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 december 2010 Author Report Share Posted 27 december 2010 FF of-topic het is een Acer uit 2006/2007 net een HDMI kabel gehaald bij de Action mét dikke vergulde pluggen ziet er Profi uit! voor 2euro69 cents Het beeld vanaf de harddiskrecorder is nu wel goed. Geluid kan ik alleen aftappen via Scart tenminste als audio uit is aangesloten Ik weet nog niet wat ik ga doen.... want die Philips heeft échte Dolby surround 6 speakers en achter heb ik 2 van die draadloze "spreeuwenkastjes" Luxe problemen, jack Beter fatsoenlijk stereo dan subwoofers en spreeuwenkastjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 december 2010 Report Share Posted 27 december 2010 Beter fatsonlijk stereo dan subwoofers en spreeuwenkastjes. In die Philips zit voor TV begrippen een heel fatsoenlijk geluid, ik heb hem indertijd gekocht omdat ik TV en audio altijd gescheiden heb. TV geluid, via de stereo set heb ik nooit wat gevonden en voor een aparte beetje 5:1 set, heb ik geen ruimte Ik heb besloten dat hij mag blijven, morgen ga ik e.e.a. doorsolderen met zilverhoudend soldeer. Niet vanwege het zilver hoor... maar dat is net even sterker vanwege het hogere smeltpunt Hoop dat het lukt.. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 december 2010 Author Report Share Posted 27 december 2010 Beter fatsoenlijk stereo dan subwoofers en spreeuwenkastjes. In die Philips zit voor TV begrippen een heel fatsoenlijk geluid, ik heb hem indertijd gekocht omdat ik TV en audio altijd gescheiden heb. TV geluid, via de stereo set heb ik nooit wat gevonden en voor een aparte beetje 5:1 set, heb ik geen ruimte Wanneer stereospeakers goed staan opgesteld en goed klinken is er helemaal niks mis met TV geluid via de stereo luidsprekers. Mits je tenminste enigzins in het midden tussen de speakers kunt luisteren. Ik bedoel... je moet wel allebei de speakers kunnen horen... Ik vraag me trouwens wel af wat dit nog met het kamfiltereffect te maken heeft...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 december 2010 Report Share Posted 27 december 2010 (edited) Ik had er ook netjes of-topic bijgezet Bovendien een reactie op 226, lees maar eens terug. Edited 28 december 2010 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 december 2010 Report Share Posted 27 december 2010 Beter fatsoenlijk stereo dan subwoofers en spreeuwenkastjes. In die Philips zit voor TV begrippen een heel fatsoenlijk geluid, ik heb hem indertijd gekocht omdat ik TV en audio altijd gescheiden heb. TV geluid, via de stereo set heb ik nooit wat gevonden en voor een aparte beetje 5:1 set, heb ik geen ruimte Wanneer stereospeakers goed staan opgesteld en goed klinken is er helemaal niks mis met TV geluid via de stereo luidsprekers. Mits je tenminste enigzins in het midden tussen de speakers kunt luisteren. Ik bedoel... je moet wel allebei de speakers kunnen horen... Ik vraag me trouwens wel af wat dit nog met het kamfiltereffect te maken heeft...?? Misschien... dat niet alle topics over Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2010 Author Report Share Posted 28 december 2010 Ik vraag me trouwens wel af wat dit nog met het kamfiltereffect te maken heeft...?? Maar Hans, als dit topic-deel verplaatst moet worden, kun je dat aan de moderators vragen, toch? M rc Och zo erg is het nou ook weer niet, maar ik vroeg me wel af, hoe veel verder kunnen we nog afdwalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Valt mee, als je het tenminste goed leest.... ik reageer in 1e instantie op akoestiek en daarmee valt of staat voor 80% het eindresultaat zoals jez Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Valt mee, als je het tenminste goed leest.... ik reageer in 1e instantie op akoestiek en daarmee valt of staat voor 80% het eindresultaat zoals jez Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts