Jump to content

Het Grote Rega Topic

Recommended Posts

beste Rega mensen,

Ik was benieuwd wie er hier met Rega speelt en/of wie er fan is van Rega.

Ik ben zelf omstreeks 1999/2000 ingestapt met "the good old" ribbelkast set van Rega. Voor wat betreft mijn draaitafel speel ik nog steeds met dit deel van de set. Ik had wat moeite om mijn draai te vinden in de nieuwe Rega lijn maar na, naast de Saturn een Elicit te hebben aangeschaft en goed aandacht te hebben besteed aan bekabeling is het kwartje langzamerhand aan het vallen. Was onder de nieuwe lijn het gebruik van Siltech G3 zilver een absolute "must", in de nieuwe lijn zijn echt andere types interlinks en goede powercords nodig om de set zo te krijgen dat deze echt gaat zingen. Wie is ook fan en waarom? Wat bevalt je in het geluid? Welke Rega apparatuur gebruik je en welke kabels daarbij? Ik ben benieuwd of er andere Rega fanatics zijn. Naim lovers zijn er immers al genoeg :)

beste karma,

zelf ben ik een grote fan van rega sinds ik ongeveer een jaar geleden de rega apollo heb aangeschaft.

de snelheid en detaillering spreken mij erg aan.

wel vondt ik het in het begin wat dun klinken en heb sindsdien een aantal versterkers en interlinks aangesloten om een optimaal geluid te krijgen(voornamelijk vintage)

ik heb nu de rega op een sansui au 9500 aangesloten en dat speelt heel mooi.

de interlink is een van den hul integration hybrid. deze speelt lekker muzikaal, vloeiend en erg ruimtelijk met een prima plaatsing.

wellicht kun je iets met deze info

ps ik ben ook benieuwd hoe de Elicit eigenlijk klinkt.

groeten frans

Ik heb ook iets van Rega. De platenspeler, de P25. Prachtig dingetje. Ik heb er, enigszins toevallig, een Roksan phono-pre op aangesloten. Daarnaast heb ik alleen maar Naim.

Hey musfed

Ik heb mn P25 uitgerust met de Heed Orbit voeding en dat vind ik een zeer goede zet hoor!!

Zeker het proberen waard, voorts heb ik het glazen plateau vervangen dr dat van de funkfirm

(...) The Rega is more of a plug and play turntable for people who want a simple stylish way to get into vinyl and don't mind paying good money for it. Everything about the Rega design upto the 3 point mounting for their carts, which ensure perfect alignment without the hastle of faffing around with protractors, is designed to take the pain out of playing records. They set the budget turntable standard basically.

If you want something which offers value for money which you can upgrade yourself then the Technics is a better new option but if you really want the best bang for buck and are prepared to put the effort in to renovate then vintage is the way to go no question.

http://www.head-fi.org/forum/thread/376125/help-choosing-a-new-turntable

Noteworthy! :rolleyes:

.alhoewel... met kabels zou je toch van een serieuze winkel een probeer-doos mee moeten kunnen krijgen? Of zijn ze bang, dat je dan toch nooit de duurste neemt, omdat de verschillen te klein zijn voor het geld?

Ze zijn natuurlijk bang dat je ze niet meer terug brengt. :D:rolleyes::blink:;)

.alhoewel... met kabels zou je toch van een serieuze winkel een probeer-doos mee moeten kunnen krijgen? Of zijn ze bang, dat je dan toch nooit de duurste neemt, omdat de verschillen te klein zijn voor het geld?

Je zou ook wel een erg hoge borg moeten geven als je naar de winkelwaarde kijkt. In dat geval zouden ze blij zijn als je de koffer houdt. :lol:

Kabel = dikke vette winst voor iedereen behalve de kabelfabriek en de consument.

Je zou ook wel een erg hoge borg moeten geven als je naar de winkelwaarde kijkt. In dat geval zouden ze blij zijn als je de koffer houdt. :lol:

Kabel = dikke vette winst voor iedereen behalve de kabelfabriek en de consument.

De kabelfabriek verdient er nog genoeg aan ,maar de consument is inderdaad de dupe. ;)

Ik heb ook iets van Rega. De platenspeler, de P25. Prachtig dingetje. Ik heb er, enigszins toevallig, een Roksan phono-pre op aangesloten. Daarnaast heb ik alleen maar Naim.

Hey musfed

Ik heb mn P25 uitgerust met de Heed Orbit voeding en dat vind ik een zeer goede zet hoor!!

Zeker het proberen waard, voorts heb ik het glazen plateau vervangen dr dat van de funkfirm

Ik heb ook een P25 met Benz Ace Low en Clearaudio Smartphono.

De combinatie klinkt ook niet slecht.

@Stef ik speel ook nog met die glazen plaat, maar bedoel jij de Achroplat fan funkfirm,

is de geluidsverbetering veel beter, waar is hij verkrijgbaar en hoe duur?

In ieder geval bedankt!

Ar.

@Stef ik speel ook nog met die glazen plaat, maar bedoel jij de Achroplat fan funkfirm,

is de geluidsverbetering veel beter, waar is hij verkrijgbaar en hoe duur?

In ieder geval bedankt!

Ar.

Diegenen die Michell verdelen hebben de Achroplatter en Achromat (Funkfirm)

De naam ontglipt mij volkomen. Hifisupply heeft deze ook dacht ik

Prijs rond de 150 - 160 dacht ik. Audio Selectief liet ze mij eerst uitproberen, zowel de 12mm als de 14mm. Opgestuurd naar Belgi

Mijn mening? Een RB250 met Incognito bekabeling klinkt aanzienlijk beter dan een standaard RB600. Een RB600 met Incognito bekabeling klinkt beter dan een RB250 met Incognito bekabeling. Om eerlijk te zijn zou ik geen andere arm op een Rega draaiafel bouwen. De Rega arm geeft net de rust en controle die een Rega loopwerk mist. Zou je bijv een SME of een Linn erop bouwen, dan wordt de klank tamelijk stresserig. Dat ligt aan het ontwerp (en het concept) van een Rega loopwerk. De Rega arm past er dan precies goed bij. Zou je een andere arm overwegen, zou ik eerder een andere speler overwegen.

Lees dit eens, misschien maakt het dingen duidelijk ;)

Mijn mening? Een RB250 met Incognito bekabeling klinkt aanzienlijk beter dan een standaard RB600. Een RB600 met Incognito bekabeling klinkt beter dan een RB250 met Incognito bekabeling.

Heb ik indertijd ook horen vertellen !!

Vraag is waar in Belgi