mumsoft Posted 24 november 2010 Report Share Posted 24 november 2010 Juist. Ophouden met Wol-bashen svp. En, Wol, ophouden met Spido-bashen ook. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 november 2010 Report Share Posted 24 november 2010 @ Goodtube: vanwaar de drammende betutteling om mensen aan een apparaat te krijgen? Waarom denk je te moeten menen dat iemand niet in staat is om zelf een keuze te maken? Je maakt verder sterk de indruk er een dubbele agenda op na te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrykb Posted 24 november 2010 Author Report Share Posted 24 november 2010 Uiteraard. We zullen zsm demo modellen beschikbaar stellen. Als het zover is krijg je een mailtjehartelijke groet Guido Tent Dusss.. das dan even afwachten. Maar zullen we het voor de rest even gezellig houden, en elkaar enigszins met respect behandelen. Ieder zijn mening, en het zij hem/haar gegund wat mij betreft. Dubbele agenda's geloof ik niet, dan zijn er ook mensen met een agenda in YBA, of een agenda in de DacMagic modificaties. Ik vraag om een mening van 1-ieder, en krijg die dan ook. En waarvoor dank. Uiteindelijk is het toch mijn eigen beslissing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 november 2010 Report Share Posted 24 november 2010 Dubbele agenda's geloof ik niet, dan zijn er ook mensen met een agenda in YBA, of een agenda in de DacMagic modificaties. Die mensen maken hier een duidelijke productvergelijking, net zoals je zelf (overigens helder) doet. Da ‘s wat anders dan het afgeven van sweeping statements over een product dat (thuis) niet met andere is vergeleken. Herhaal nog maar eens om thuis uit the proberen wat mogelijk is. Voorbeelden te over van producten die op die manier onverwacht tegen- of meevielen na een eerdere luisterbeurt elders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 november 2010 Report Share Posted 24 november 2010 Wol heeft best wel een punt. Ik heb in het verleden al wat producten van Guido gehoord de Dac nog niet maar wel zijn versterker en de cd speler. Beide bijzondere apparaten maar voor dat geld mag je verwachten dat deze al in elkaar zitten. Nu is de dac geen bouwpakket meer maar een kant-en-klaar product maar wel stevig aan de prijs. Kijk je naar de courcenten dan kunnen zij voor een vriendelijkere prijs een vergelijkbare dac op de markt zetten. Guido prijst zich zelf aardig uit de markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 november 2010 Report Share Posted 24 november 2010 Wol heeft best wel een punt. Ik heb in het verleden al wat producten van Guido gehoord de Dac nog niet maar wel zijn versterker en de cd speler. Beide bijzondere apparaten maar voor dat geld mag je verwachten dat deze al in elkaar zitten. Nu is de dac geen bouwpakket meer maar een kant-en-klaar product maar wel stevig aan de prijs. Kijk je naar de concurrenten dan kunnen zij voor een vriendelijkere prijs een vergelijkbare dac op de markt zetten. Guido prijst zich zelf aardig uit de markt. Zojuist even gekeken: De CD speler is tegen een meerprijs van 700 euro gebouwd verkrijgbaar. Dus wat is het probleem. Er is keuze. Die 700 euro kun je jezelf besparen door zelf een volle dag te knutselen. Uurtafief verklaard deze meerprijs, zo simpel is het. Voor de techneut is dat bouwen leuk om te doen, ik herken dat van mijn Vanderveen versterker. Voor een niet-techneut is er dus de mogelijkheid om een compleet geassembleerd apparaat te bestellen. DAC: vind je dan Kappa dat er concurrenten zijn? Zijn die net zo goed, bieden die een goede herklokte USB voorziening, een herklokte output evenals een volumeregeling? En hebben die een compromis-loze voeding ? Je mag het allemaal te duur vinden hoor, maar een student (of was je net student-af? Ach, maakt ook niet uit) als jij wil gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang. Wacht 10 jaar dan koop je wellicht een Tent op Marktplaats. Een Tent hoeft niet te concurreren op prijs, die doet dat per definitie al op kwaliteit! Ik heb geen ervaring met een willekeurige DAC, maar heb wel de ervaring dat massa producten altijd te verbeteren zijn. Vanwege Price Point Policy's bij de fabrikant is dat een feit. Daarnaast ben ik een groot voorstander van directe handel, zonder tussenpersonen. Wat mij betreurt is dat de Nederlander niet meer zo trouw is, ik bedoel in de zin van Sjofinistisch. Het is nog niet zo lang geleden dat vrijwel iedereen een TV van Philips in huis had staan. Die kocht je niet alleen vanwege de kwaliteit van het beeld maar ook omdat het een Nederlands product was. Nu zijn er in HiFi land gelukkig nog steeds voortreffelijke producten uit Nederland beschikbaar, maar als het even kan worden die te duur gevonden en afgekraakt. Kijk, en dan zijn we wel weer traditioneel: het mag niet te duur zijn! Prachtig hoor dat er producten zijn uit China, dat maakt andere producten waaronder onze eigen, te duur (vinden sommigen) Concurreren doe je niet alleen op prijs maar ook op kwaliteit. Gelukkig kunnen onze producten zich dan nog weerstaan tegen de import producten maar niet als onze producten het prijskaartje van de import producten moeten dragen. Natuurlijk, het staat er: ik vind wol een flapdrol, en natuurlijk het staat er: Guido prijs zich zelf aardig uit de markt. Die laatste mening deel ik zeker niet. Maar ja iedereen kan maar wat roepen en die vrijheid bevalt me eigenlijk helemaal niet. Er wordt van die vrijheid grondig misbruik gemaakt en het maakt de wereld er niet gezelliger op. Het maakt het tot een kunst om niemand te geloven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 november 2010 Report Share Posted 24 november 2010 (edited) [....] een Dac is ook vaak niet zaligmakend Spido,iedere cd of DAC heeft wel zijn eigen geluid,anders deed niemand modificeren ook Jack niet Wel, met een Tentklok natuurlijk @Kappa7 Ik vind de spullen van hem ook stevig geprijsd, maar wel mooi en heel doordacht M.i. niet te vergelijken met het doorsnee Chinese spul.... en 2x goedkoop is ook duur. @Goodtube mijn volgende TV wordt zeker géén Philips wat een flutkwaliteit Edited 24 november 2010 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 november 2010 Report Share Posted 24 november 2010 @Goodtube mijn volgende TV wordt zeker g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 november 2010 Report Share Posted 24 november 2010 Ik vond de kwaliteit ook niet voldoende, maar het leek me een aardig voorbeeld. Dat ding kostte wel..... 1300 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 november 2010 Report Share Posted 24 november 2010 Ik heb geen ervaring met een willekeurige DAC, maar heb wel de ervaring dat massa producten altijd te verbeteren zijn. Vanwege Price Point Policy's bij de fabrikant is dat een feit. Mee eens. In mijn gemodde cd speler is overigens ook, en tot grote tevredenheid, een Tentlabs XO-2 klok geplaatst. Maar ja iedereen kan maar wat roepen en die vrijheid bevalt me eigenlijk helemaal niet. Er wordt van die vrijheid grondig misbruik gemaakt en het maakt de wereld er niet gezelliger op.Het maakt het tot een kunst om niemand te geloven. In de conclusie van de ME review staat dat de keus afhankelijk is van muzieksmaak en set-samenstelling. Voor de hand liggend maar nog niet overbodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 november 2010 Report Share Posted 25 november 2010 @Kappa7 Ik vind de spullen van hem ook stevig geprijsd, maar wel mooi en heel doordacht M.i. niet te vergelijken met het doorsnee Chinese spul.... en 2x goedkoop is ook duur. De spijker op zijn kop. @Goodtube Student ben al wat jaartjes niet meer nooit geweest ook en ik ben niet te beroerd om voor apparatuur te betalen als deze het waard is. Met de spullen van guido vind ik dat deze de waarde niet vertegenwoordigen die hij er voor vraagd. Daarnaast bouw ik tegenwoordig liever mijn apparatuur zelf. Liever geen dom bouwpakketje met losse modules die al gesoldeerd zijn. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 november 2010 Report Share Posted 25 november 2010 Oppassen George, straks gaat er nog iemand een Kappadac aanbevelen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 november 2010 Report Share Posted 25 november 2010 Die is nog niet gebouwd. Kappa houd zich meer met analoog bezig Link to comment Share on other sites More sharing options...
peet155 Posted 3 december 2010 Report Share Posted 3 december 2010 Weet je wat ik ga doen?? ik ga lekker een wyred4sound dac2 bestelen..........ik heb de laatste dagen hier het forum in de gaten gehouden en af en toe ook gereageerd maar ik kom er ook niet verder mee....Die Sarean Ebean ( hoop dat ik het goed spel) op 6moons heeft er veel tijd ingestopt en ik vertrouw hem dat ie belangeloos is......als ik drie verschillende dac's hier aansluit wordt ik waarschijnlijk een beetje gek.......als het niks is verpats ik hem hier wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 3 december 2010 Report Share Posted 3 december 2010 Weet je wat ik ga doen?? ik ga lekker een wyred4sound dac2 bestelen..........ik heb de laatste dagen hier het forum in de gaten gehouden en af en toe ook gereageerd maar ik kom er ook niet verder mee....Die Sarean Ebean ( hoop dat ik het goed spel) op 6moons heeft er veel tijd ingestopt en ik vertrouw hem dat ie belangeloos is......als ik drie verschillende dac's hier aansluit wordt ik waarschijnlijk een beetje gek.......als het niks is verpats ik hem hier wel Dat lijkt mij een mooi en compleet apparaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 december 2010 Report Share Posted 3 december 2010 Doe is gek http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=13075&view=findpost&p=377739 Heeft in ieder geval een SOTA dac chip en de applicatie lijkt me ook wel ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrykb Posted 15 december 2010 Author Report Share Posted 15 december 2010 wel, de keuze is uiteindelijk een ps audio digital link 3 geworden. Importeur in Belgie heeft nu een actieprijsje, kon ik hem niet voor laten liggen. En trouwens, zag bij Wifimedia website dat ze vanaf januari 2011 ook de tentlabs b-dac in hun assortiment toevoegen Tentlabs b-dac. Deze DAC, ze verkopen ook bv. de Linn Majik.. ze beginnen aardig naar de betere Hifi te neigen. Maar wel mooi dat je de Magic, de MF M1 en de B-dac met elkaar zou kunnen vergelijken Overigens afgelopen weekend ook langs eastwestaudio geweest, om de magic en de YBA te vergelijken. Helaas zit de YBA niet meer standaard in de verkoop, volgens Ron zijn de verschillen dermate marginaal tussen de magic en de yba (dacs in het algemeen tot een prijsklasse van 1000 euro), dat het niet veel zin heeft om beide in de winkel te hebben staan. Wel een vergelijk met een Bel Canto 2.5, en ook hier komt de Magic echt niet slecht uit de bus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 15 december 2010 Report Share Posted 15 december 2010 Ps Audio,heeft Ic2 uitgevonden,maar hadden we dat niet al in 1996 !!!! Of is dat weer iets nieuws !!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Nieuw DAC, maar welke ? Ik blijf er bij: deze! http://www.alpha-audio.nl/2010/12/tentlabs-b-dac/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Veel plezier met de PS Audio. Ik zou er op termijn wel het loopwerk bij nemen. Ik neem aan dat de Sphinx ook niet het eeuwige leven heeft en tis toch wel mooi, zo'n bij elkaar passende combi (daar heb ik speciaal een April loopwerk voor gekocht, voor t visuele plaatje met de Stello April DAC). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Goodtube,meteen kopen en luisteren dan hebben Tentlabs al gehad Wanneer ga je die kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Nieuw DAC, maar welke ? Ik blijf er bij: deze! http://www.alpha-audio.nl/2010/12/tentlabs-b-dac/ Ik heb heel negatieve ervaringen met Guido Tent het is een prutser en hij laat je zitten met de shit als hij het geld binnen heeft. Dat is mijn ervaring daar hoeft niemand zich natuurlijk iets van aan te trekken maar er zijn genoeg eerlijkere firma's ik meld het alleen even Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Niet zo mooi Tube 300 Maar vertel eens concreet, wat is er gebeurt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Nieuw DAC, maar welke ? Ik blijf er bij: deze! http://www.alpha-aud...tentlabs-b-dac/ Ik heb die recensie gelezen, en die kan naadloos worden toegepast op mijn DACje thuis. Nu moet je woorden natuurlijk wantrouwen, dus, mocht jij hem kopen, dan zou het leuk zijn als je die meenam, die keer dat komt. Kunnen we eens vergelijken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Niet zo mooi Tube 300 Maar vertel eens concreet, wat is er gebeurt? Ach dat geeft weer een hoop reaktie's het heeft mij in iedergeval 1000 euro gekost en een mooie Audio Note dac die geruineerd was hij was bijna in brand gevlogen als ik er niet optijd bij was geweest de originele trafo was toen kapot en toen ik hem terug bracht had hij me er een 2de hands flut ringkerntje in gezet. Het ding heeft nooit meer goed geklonken toen ik hem weer terugbracht om er nog eens naar te kijken de "modificatie" had er allen maar voor gezorgd dat het slechter werkte dan origineel moest ik weer 175 euro betalen toen ik thuis kwam was het nog steeds niet goed en zag ik dat hij alleen de 2 IV weerstanden aan de dac chip veranderd had . na nog wat mailtjes en telefoontjes kreeg ik te horen bekijk het maar. dat is het in het kort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts