Jump to content

Nieuwe Dac (Maar Welk?)

henrykb
 Share

Recommended Posts

Ja, ik ook. Zelfs met Dac, maar zonder gehakt, is het niks gedaan. Dat heb ik een keer gehoord, een paar maanden geleden, en dat was schrikken.

Die Linn zal wie weet nog wel beter klinken dan hoe het nu hier klinkt (veel beter dan jij het hebt gehoord hoor!), en in die zin ben ik het wel eens met Jack, voor wie gehakt niet nodig is. Het is tenslotte niks bijzonders, maar wel flink aanpoten en flink duurder wil je met conventionele middelen hetzelfde bereiken.

M :ph34r: rc

Als ik een tegengeluidje mag laten horen...

Gewoon een privémening van een technische nitwit. Een muzikale geluksvogel dan wel weer.

Als die Olive van mij een keer stuk gaat: ik heb een tweede exemplaar met genoeg vervangende onderdelen om het nog een tijdje uit te zingen. Het is een eenvoudig dingetje, net als die DAC, maar dan wel met die onbetaalbare, onnodige, onbegrijpelijke, gehaktmodificatie. Toch zei iemand die hier op bezoek was, dat hij het (bijna) nog nergens zo mooi had gehoord, qua gehakt. Iemand anders voegde me toe: jij hebt een harde schijf, je gaat nog wat meemaken.

Bitsgewijs maakt het geen fluit uit, of je nu een cd neemt of een hd. Qua materiaal wél.

Dat is ook de reden dat velen met ongemodificeerde harde-schijf-streamers niet meer terug willen naar de cd (nog afgezien van het gemak).

En dat is ook de reden dat er hier geen cd-speler meer in deze kamer komt. Ik zie me al 2000 cd's besnotten. Never nooit niet.

Alle streven is ijdel.

Zo is die onzin beter te lezen.. ;)

Ik denk inderdaad dat zo'n Olive inderdaad ideaal is - alles in een aparaat. Het gepruts bewaar ik wel voor mijn platenspeler.

Neem er dan wel een met een behoorlijke DAC aan boord. Anders ga je net als ik verlangen naar iets beters.

@Hans: ieder zijn gekte.

Ah, snap ik best. Las in de nieuw stereophile een verhaal over de Linn Majic DS-1, da's zo'n alles in 1 oplossing, maar wel zonder harde schijf.

Op diverse plaatsen lees ik dat de set-up van de Linn een drama is en dat is toch echt niet nodig, uit de recenties van o.a. de Naim's blijkt dat het voor die apparaten een fluitje van een cent is.

Een 15 meter lange wat? Toch geen usb kabel? Of zaten er 2 hubs tussen?

http://www.esoteric.jp/products/esoteric/d07/indexe.html

Zat één heel zware hub tussen die het mogelijk maakt om kabels tot 50 meter te gebruiken zonder verlies.

Met korte kabel (50CM) en de Mac eraan was er geen verschil waar te nemen hier.

Of het zonder dat eeuwige gehakt van je, niet zou kunnen klinken....

Dat heb ik hopelijk nooit beweerd.

Kan iemand mij vertellen wat jullie nou met "gehakt" bedoelen? Ik dacht dat het een verbastering van "gehacked" was, als in: gemodificeerd.

Kan iemand mij vertellen wat jullie nou met "gehakt" bedoelen? Ik dacht dat het een verbastering van "gehacked" was, als in: gemodificeerd.

Het is eerder tevergeefs gevraagd, maar een betere uitleg dan jouw vermoeden zou wel eens niet gegeven kunnen worden. :)

Hallo,

Even on topic.

Gisteren heb ik thuis een demo gehad van de Antelope Zodiac gold DAC met de Voltikus externe voeding. Hij werd gevoed door een apple lap top via USB. Dit ter vergelijk van mijn Teac 25 VRDS met Tent klokken en Tent voeding en een Matthijs de Vries uitgangstrap.

Om kort te gaan: Gehakt! Nee, niet die van Mumsoft. De DAC maakte gehakt van de CD speler. :D:(

Je kunt alle audiofiele termen er op los laten: Meer detail in alle frequentiebereiken. Beter gestoken beeld (En ik dacht dat ik dat al zo goed had :( ). Meer diepte in het beeld. Een live beleving als niet eerder gehoord. Nieuwe geluidjes bij bekende muziek. Enz.

Dit zou mijn nieuwste aanwinst wel eens kunnen worden. Alleen jammer dat de MAC mijn schuin gerandde CD's niet meer uitspuugt! Kan nog lastig worden bij het rippen in een MAC mini.

Trouwens wel leuk om te horen waartoe mijn zelf gebouwde boxen in staat zijn. (Opmerkingen van de demonstreerder: "Wat een prachtig laag." en "Zo heb ik de vellen van die grote trom nog nooit horen naklinken". (Ikzelf trouwens ook niet.)

Groet,

Leobus

Dat ziet er erg fraai uit Leobus: http://www.ultimateavmag.com/content/antelope-zodiac-gold-24384-dac Dat gaat hem wel worden dan... Wil je ons het prijskaartje verklappen?

Alleen, hoe ze hem op 384 KHz hebben gekregen (op die foto in die link) terwijl daar geen content voor is ??? :lol:

Overigens heb ik zelf een paar wel beschikbare 192 KHz files en ik hoor geen enkel verschil met goed gedownsampled naar 96 KHz. Hopelijk gaat dit geen onnozele/onzinnige "sample rate war" worden om slechts weer nieuwe vliegen te vangen.

;)

Dat ziet er erg fraai uit Leobus: http://www.ultimatea...-gold-24384-dac Dat gaat hem wel worden dan... Wil je ons het prijskaartje verklappen?

Alleen, hoe ze hem op 384 KHz hebben gekregen (op die foto in die link) terwijl daar geen content voor is ??? :lol:

Overigens heb ik zelf een paar wel beschikbare 192 KHz files en ik hoor geen enkel verschil met goed gedownsampled naar 96 KHz. Hopelijk gaat dit geen onnozele/onzinnige "sample rate war" worden om slechts weer nieuwe vliegen te vangen.

;)

Ik zag bij 6moons een prijskaartje van $2500. O, wacht dat is voor de Zodiac+ versie.

Over die sample-rates heb ik mijn zegje al gezegd.

groet,

Edited by mumsoft

Maar ik denk dan maar dat als het goed klinkt.......

Idd daar gaat het om. Aan mijn PC speakertjes hangt ook een UcD met 100 echte RMS watjes per kanaal :D

Vind het een fraaie DAC die er ook erg fraai uitziet, al heb ik hem dan niet werkelijk gehoord :) De prijs valt eigenlijk nog wel mee vind ik voor een dergelijk product, zoiets kan ook tussen de 5K en 10K uitkomen. In dit segment kan het van alles kosten.

;)

Per slot van rekening hebben we ook allemaal te veel vermogen in onze versterkers zitten. Ik tenminste wel. Die heb ik echt niet op vermogen uitgezocht maar op klank.

En op prijs, wellicht?

M 'n versterker is op vermogen uitgezocht. Prijs daarbij voor lief genomen.

Wat zouden jullie verkiezen ter vervanging van je cdspeler?

Er staat nu een uitstekend (gemodificeerde) speler op de plank. Zou proberen net zo 'n goed exemplaar terug te krijgen.

Uiteindelijk worden spelers en schijven een niche. Ga me er dan lekker in nestelen. B)

Mijn behoefte aan een DAC (keuze is reeds gemaakt nl de MKII Tentlabs b-DAC) is sterk verminderd sinds de cd speler het onderste uit de kan haalt.

Maar als streaming in Huize Goodtube zijn intrede gaat doen is de DAC natuurlijk het belangrijkste onderdeel daarvan en dat gaat er dus wel eens van komen. Voorlopig geniet ik van plaatjes draaien met mijn CD speler.

Uiteindelijk worden spelers en schijven een niche. Ga me er dan lekker in nestelen. B)

... en (USB) Dac's ook. Ik denk dat die slechts een zeer beperkte levensduur gaan hebben. Vroeger, als je meer kwaliteit in huis wou hebben dan kocht je een betere CD-speler, daar zat die betere DAC al in. Straks zal dat m.i. niet anders zijn, dan koop je gewoon een beter digitaal front end dat als streaming client dient een DAC heeft en ook nog wat ingangen voor andere spulletjes, zoals b.v een Naim NDX

Per slot van rekening hebben we ook allemaal te veel vermogen in onze versterkers zitten. Ik tenminste wel. Die heb ik echt niet op vermogen uitgezocht maar op klank.

En op prijs, wellicht?

Hallo Marc,

Als je bedoelt dat ik voor mijn budget de voor mij best klinkende versterker heb gekocht, is het antwoord: "ja". Als je bedoelt dat ik kick op dure spullen, is het antwoord een volmondig "NEE".

Overigens gold bij mij nog een aspect: Het moest in mijn wandmeubel passen vanwege de WAF perikelen. Vandaar twee Belcanto klasse D monoblokken. Wel de zwaarste uitvoering, want die klonken dan weer het best.

Groet,

Leobus

En op prijs, wellicht?

Hallo Marc,

Als je bedoelt dat ik voor mijn budget de voor mij best klinkende versterker heb gekocht, is het antwoord: "ja". Als je bedoelt dat ik kick op dure spullen, is het antwoord een volmondig "NEE".

Overigens gold bij mij nog een aspect: Het moest in mijn wandmeubel passen vanwege de WAF perikelen. Vandaar twee Belcanto klasse D monoblokken. Wel de zwaarste uitvoering, want die klonken dan weer het best.

Groet,

Leobus

Tja... gezien de prijs van die DAC -hoe heet-ie ook alweer- kreeg ik vaag de indruk dat jij kickte op dure spullen. Gelukkig niet. sorry dat ik dat suggereerde.

Mijn ervaring is dat je met heel simpele spullen een geweldig mooi geluid kunt krijgen. Dus zo'n hele dure dac is aan mij niet besteed.

... en (USB) Dac's ook. Ik denk dat die slechts een zeer beperkte levensduur gaan hebben. Vroeger, als je meer kwaliteit in huis wou hebben dan kocht je een betere CD-speler, daar zat die betere DAC al in. Straks zal dat m.i. niet anders zijn, dan koop je gewoon een beter digitaal front end dat als streaming client dient een DAC heeft en ook nog wat ingangen voor andere spulletjes, zoals b.v een Naim NDX

Losse dac

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...