Jump to content

Nieuwe Dac (Maar Welk?)

henrykb
 Share

Recommended Posts

Maar ik ga vandaag een propeller op de buizen richten voor de koeling. Krijg ik hopelijk dat mooie Leslie effect ! Doppler wist er alles van :P

Volgens mij krijg je dan het geluid van een galmende ventilator als de theorie van Hans klopt. Tja, is weer eens wat anders :blink:

• 2 weeks later...

Ik vind m veuls te duur (meen 6000 euro), maar ben wel benieuwd hoe die klinkt:

http://www.resolutionaudio.com/cantata.html

Of helemaal van de gekke (>25000 euro) is dit:

http://www.msbtech.com/products/dac4diamond.php?Page=platinumHome

Zou je nou echt verschil horen met een goede dac van zeg 1500 - 2500 euro, bv een wyred4sound of zo'n BMC

http://www.bmc-audio.de/en/bmc-dac-digital-analogue-converter.asp

Die Cantata moet je natuurlijk niet hebben:

the Cantata Music Center will play every note as if it were from the original CD.

Dat wil je toch juist niet :D.

Wel aardig zo'n USB-ethernet dingetje; http://www.resolutio...m/pontneuf.html

Je vraagt je natuurlijk altijd af hoe zoiets nou klinkt, of het nu een Linn Majik DS-1 is, of een Ayre USB DAC, of deze. Maar voor zo'n 25000 euro dac moet je ook in een villa wonen, een Kanzy Kaam (minstens) hebben staan, een paar luidsprekers van 150.000,-, anders gaat het dáár kriebelen.

Enne... ik geloof absoluut niet in het nut van hogere resoluties dan de cd standaard biedt

M :ph34r: rc (die alweer niks in de staatsloterij gewonnen heeft)

Edited by mumsoft

Die Kaam zal wel te veel vervormen (maar vast wel heel mooi).

http://www.hear.nl/n...bij_audio_life/

Waar ligt Buren eigenlijk?

Ja, zag ik ook, en nu vraagt deze computernerd zich af of ze daar nu alleen met cd vergelijken. Dat een duur loopwerk dan beter presteert dan een dure streaming set (hoewel, die Music Cantata is natuurlijk ook gewoon een CD-speler), dat vind ik niet vreemd.

Buren ligt bij Geldermalsen in de buurt. Daar valt wel te komen.

M :ph34r: rc

Ja, kennelijk. Wat een aardige dociele mensen daar op dat forum. Drie pagina's en geen onvertogen woord! Maar ja, het stikt er ook van de zakelijk deelnemers.

Andere cultoer daar.

Voor een dac met gebalanceerde BB1704s kun je ook deze door mij al eerder aangehaalde Chinees in de UK bestellen

http://www.ampcity.co.uk/dacs/audio-gd-dac-reference-seven.html

http://www.audio-gd.com/Pro/dac/RE7.1/RE7.1EN.htm

bijna 1/4 van de prijs maar een minder fraaie behuizing

en geen opamps geloof ik...

Wat zouden jullie verkiezen ter vervanging van je cdspeler?

Gewoon een nieuwe cdspeler

een cdspeler met USBingang en andere ingangen waardoor je toch de mogelijkheid krijgt om ipod en dergelijke af te spelen

Of een losse DAC met deze bovenstaande aansluitingen, je oude cd als loopwerk, en evt achteraf een nieuw loopwerk kopen

Andere cultoer daar.

Voor een dac met gebalanceerde BB1704s kun je ook deze door mij al eerder aangehaalde Chinees in de UK bestellen

http://www.ampcity.c...ence-seven.html

http://www.audio-gd....7.1/RE7.1EN.htm

bijna 1/4 van de prijs maar een minder fraaie behuizing

en geen opamps geloof ik...

Die zien er goed uit!

Gescheiden voedingen, uitstekende trafo's, afgeschermde opbouw, geen op-amps, gebalanceerd. Dat zou erg goed kunnen klinken.

Ik zou de ES9018 wel eens willen horen.

een cdspeler met USBingang en andere ingangen waardoor je toch de mogelijkheid krijgt om ipod en dergelijke af te spelen

Of een losse DAC met deze bovenstaande aansluitingen, je oude cd als loopwerk, en evt achteraf een nieuw loopwerk kopen

Een goede DAC natuurlijk, dan vang je alles in 1 klap. Wordt ook TV geluid veel beter en streaming heeft er ook wat aan. Een CD speler heb je niet meer nodig. Streaming is beter.

Maar mijn cd speler is momenteel supergoed en zal ook nog jaren blijven leven.

Een goede DAC natuurlijk, dan vang je alles in 1 klap. Wordt ook TV geluid veel beter en streaming heeft er ook wat aan. Een CD speler heb je niet meer nodig. Streaming is beter.

Maar mijn cd speler is momenteel supergoed en zal ook nog jaren blijven leven.

Allemaal in de veronderstelling dat je TV tussen de luidsprekers staat :)

Streaming is voorlopig niet aan de orde

Denk ook vr een losse DAC te gaan

Ik heb toen ik voor deze keus stond een tweede hands meridian 563.24 met meerdere ingangen gekozen. cdspeler is in gebruik als loopwerk. Geen spijt van gehad. keuze om cd speler te vervangen voor een los loopwerk zie ik vooralsnog vanaf. geld gaat naar speakers (ooit).

Mart

Guest tubejack

Voor jou:

Ter vervanging van je huidige speler lijkt me een speler van Cambridge of een ander merk

interessant. De dac van dat soort spelers heeft een hoop extra aansluitingen en cd's kun

je afspelen zonder kabel of jitter gedoe.... Want loopwerk en dac zit in

:confused:

Heb ik weer niet genoeg reclame gemaakt?

Andere vraag: Stef, waarom niet?

Marc, het zit em in het woordje voorlopig ...

Ik heb daar nu allemaal geen tijd voor om aan te leren, aan te kopen, echt te begrijpen hoe die hele digitale wereld werkt :)

@Jack en de anderen ook natuurlijk

Ik zoek naar een oplossing waar ik mee ben met de huidige mogelijkheden

Een all in one is een olossing maar een DAC met alles is dat ook

Ik overweeg sterk om in de toekomst, lees na de grote vakantie, de boel om te gooien richting Mac, macmini en ipad bvb ...

Ik heb hier 2 jonge kids rondlopen en die vinden het cool als ik platen was of een gekleurde afspeel maar die vinden het ook cool om de nano touch te gebruiken

By the way Jack, loop jij sterke tijden vr je leeftijd, petje af hoor

We'll see wat het wordt

:confused:

Heb ik weer niet genoeg reclame gemaakt?

Andere vraag: Stef, waarom niet?

Marc, het zit em in het woordje voorlopig ...

Ik heb daar nu allemaal geen tijd voor om aan te leren, aan te kopen, echt te begrijpen hoe die hele digitale wereld werkt :)

Ah, snap ik best. Las in de nieuw stereophile een verhaal over de Linn Majic DS-1, da's zo'n alles in 1 oplossing, maar wel zonder harde schijf. Eerst 3 pagina's over hoe de recensent worstelt met de aansluitingen, de installaties, de software hier, de updates daar, zeg maar de digitale wereld op zijn slechtst. Nou ,dan heeft-ie het eindelijk voor elkaar, en kan de echte recensie pas beginnen. "A description of every task I performed in order to get my review sample up and running would require more space than is occupied by most complete product reviews"

Opmerkelijk wel weer dat die Linn beter klinkt dan de Ayre Acoustics QB-9 DAC, volgens de schrijver. "A more open, nuanced, explicit, involving, and altogether more natural musical experience than any USB-based digital source."

Nou ja, wie weet klinkt die DS-1 wel beter dan mijn Olive Opus 4, maar dat bomt mij niet. Die zet je neer, je stopt er een cd in, je ript, en je speelt af. En dat is a more open, nuanced, explicit, involving, and altogether more natural musical experience than any cd-based player gives me.

Wel zo makkelijk.

M :D rc

Opmerkelijk wel weer dat die Linn beter klinkt dan de Ayre Acoustics QB-9 DAC, volgens de schrijver. "A more open, nuanced, explicit, involving, and altogether more natural musical experience than any USB-based digital source."

Nou ja, wie weet klinkt die DS-1 wel beter dan mijn Olive Opus 4, maar dat bomt mij niet. Die zet je neer, je stopt er een cd in, je ript, en je speelt af. En dat is a more open, nuanced, explicit, involving, and altogether more natural musical experience than any cd-based player gives me.

Wel zo makkelijk.

M :D rc

Is niet heel opmerkelijk hoor.

De Linn is gewoon echt een van de betere media spelers.

Laatst een vergelijk gehoord tussen de Linn en een Meridian streamer en ook dat was ten voordele van de linn doos.

Ik heb nu verschillende malen deze Linn doosjes horen spelen maar die doen het altijd gewoon heel erg netjes.

Het zou mij verbazen als jou geliefde Olive (zonder de dac) het beter zou doen als de Linn.

Helaas heb ik deze vergelijking nooit gehoord maar ik denk dat ik de uitkomst wel aardig kan voor spellen.

Groetjes George

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...