Jump to content

Nieuwe Dac (Maar Welk?)

henrykb
 Share

Recommended Posts

Noem het dan maar een uitdaging... hoe kan ik luisteren naar muziek, en niet naar geluidjes?

Behalve cd's links laten liggen - en digitaal in het algemeen - en verder gaan met platen draaien, zijn er andere mogelijkheden. M

Marketing en omzet is voor Audio Life het toverwoord <_<

Vroeger moest je lang wachten tot er weer een show beurs was,tegenwoordig schreeuwen ze ,dat spreek boekdelen .

Ik denk dar er nog plaats is voor een paar selectieve audio zaakje in Nederland,jammer.

Wie had ooit gedacht dat Rapssody in Hilversum ooit B en W zouden verkopen. :)

Potjr,wat Audio Life doet is prachtig ,ze maken het bespreekbaar,maar winst genereren is ook niet vies. <_<

Ik moet het altijd een beetje veeeeeel overdrijvend vertellen want anders prikkel je de mens niet :D

Laat ze in godsnaam eens tegen het plafon aan kruipen. :D

Ik ook niet :D Alhoewel ik die jongens van Audio Life sympathieke jongens vind is dit wel preken voor eigen parochie en nogal een vaag stukje.

Laat Audio Life nu ook de vertegenwoordiger/verkoper van 47Labs zijn. Erg objectief dus.... :rolleyes:

;)

De Remko die ik nog ken van Audio-Cube was zeker een groot 47 lab aanhanger. Toch zie ik hem wel in als redelijk objectief in zijn oordeel. Vrij kritisch zelfs. Hij heeft in iedergeval 10 tallen jaren de gelegenheid gehad de meest excusieve merken grondig aan de tand te kunnen voelen (enige jaloezie is mij niet vreemd). Dat ze de Cantata niet afbranden zegt voor hun doen al heel wat.

Guest Heino

[

De Remko die ik nog ken van Audio-Cube was zeker een groot 47 lab aanhanger. Toch zie ik hem wel in als redelijk objectief in zijn oordeel. Vrij kritisch zelfs. Hij heeft in iedergeval 10 tallen jaren de gelegenheid gehad de meest excusieve merken grondig aan de tand te kunnen voelen (enige jaloezie is mij niet vreemd). Dat ze de Cantata niet afbranden zegt voor hun doen al heel wat.

Over Remco hier niets dan goeds: uitstekende demo bij hem thuis, daarna ook hier in Limburg.

Objectief, correct, prettig.

Objectief, correct, prettig.

Objectief nahhh, niet echt. Correct en prettig, dat zeker. Hij heeft zeker een eigen uitgesproken smaak. Hij adviseerde mij destijds JMR, absoluut niet mijn smaak en die benauwde smalle sweetspot (van het toenmalig demo model) vond ik ook helemaal niks. Hij was er erg enthousiast over en bleef plaatjes opzetten om te laten horen hoe goed het klonk.

En dat is dan het sympathieke van Remko, hij heeft er helemaal geen moeite mee dat jij wat anders vind, respecteert dat en luistert er naar. Even goeie vrienden. Uiteindelijk heeft ie mij VS verkocht, een heel ander soort speakers qua karakter.

;)

Hallo,

Even on topic.

Gisteren heb ik thuis een demo gehad van de Antelope Zodiac gold DAC met de Voltikus externe voeding. Hij werd gevoed door een apple lap top via USB. Dit ter vergelijk van mijn Teac 25 VRDS met Tent klokken en Tent voeding en een Matthijs de Vries uitgangstrap.

Om kort te gaan: Gehakt! Nee, niet die van Mumsoft. De DAC maakte gehakt van de CD speler. :D:(

Je kunt alle audiofiele termen er op los laten: Meer detail in alle frequentiebereiken. Beter gestoken beeld (En ik dacht dat ik dat al zo goed had :( ). Meer diepte in het beeld. Een live beleving als niet eerder gehoord. Nieuwe geluidjes bij bekende muziek. Enz.

Dit zou mijn nieuwste aanwinst wel eens kunnen worden. Alleen jammer dat de MAC mijn schuin gerandde CD's niet meer uitspuugt! Kan nog lastig worden bij het rippen in een MAC mini.

Trouwens wel leuk om te horen waartoe mijn zelf gebouwde boxen in staat zijn. (Opmerkingen van de demonstreerder: "Wat een prachtig laag." en "Zo heb ik de vellen van die grote trom nog nooit horen naklinken". (Ikzelf trouwens ook niet.)

Groet,

Leobus

Ik heb net de redelijk positieve recensie van de Zodiac in de nieuwe Music Emotion gelezen, maar wat ik dan altijd heb met dat soort verhalen, en ook met jouw beschrijving, is, dat ik er niet uit kan opmaken of hij nu beter is dan wat ik heb, of niet. Zelf vergelijken lijkt toch het enige dat erop zit. Iets zei me dat er een euvel aan zit, hij zou 'dun' klinken in de 100-200 Hz band, maar de recensent had niet de extra voeding erbij.

Ik heb trouwens een soortgelijke ervaring (meer detail..., beter gestoken.... meer diepte... nieuwe geluidjes...) bij gewoon een andere digitale kabel, de Canare Digiflex Gold (

Marc,

Vergeet niet dat ik vergeleken heb met mijn CD speler. Die wil ik gaan vervangen.

Het verschil van streaming + DAC met de CD speler was enorm.

Overigens heb ik in de winkel de Olive (puur) gehoord en later de computer (Mac met Amarra) streaming met de Zodiac DAC.

Lastig te beoordelen zo ver na elkaar, maar ik schat de streaming met Zodiac DAC toch een klasse hoger in.

Verder heb ik de Gold versie met voeding thuis gehoord en in de resentie gaat het over de Zodiac+ zonder voeding.

Het vergelijk tussen die twee had ik al in de winkel gemaakt en kwam daar tot de conclusie dat de Gold met voeding toch wel flink wat volwassener klonk. Dat de Zodiac+ iets of wat iel klinkt, vond ik ook. (En trouwens meerdere resencenten) Maar ik heb ook kleurdozen gehoord en dat vind ik veel erger.

Spelen met kabeltjes kan later altijd nog. Dat wordt dan wel de USB, want de rest maak ik zelf.

Groet,

Leobus

Marc,

Vergeet niet dat ik vergeleken heb met mijn CD speler. Die wil ik gaan vervangen.

Het verschil van streaming + DAC met de CD speler was enorm.

Overigens heb ik in de winkel de Olive (puur) gehoord en later de computer (Mac met Amarra) streaming met de Zodiac DAC.

Lastig te beoordelen zo ver na elkaar, maar ik schat de streaming met Zodiac DAC toch een klasse hoger in.

Verder heb ik de Gold versie met voeding thuis gehoord en in de resentie gaat het over de Zodiac+ zonder voeding.

Het vergelijk tussen die twee had ik al in de winkel gemaakt en kwam daar tot de conclusie dat de Gold met voeding toch wel flink wat volwassener klonk. Dat de Zodiac+ iets of wat iel klinkt, vond ik ook. (En trouwens meerdere resencenten) Maar ik heb ook kleurdozen gehoord en dat vind ik veel erger.

Spelen met kabeltjes kan later altijd nog. Dat wordt dan wel de USB, want de rest maak ik zelf.

Groet,

Leobus

De Olive puur is, ook al is het de 04HD, natuurlijk niet opgewassen tegen die DAC, die in zijn eentje al veel duurder is, nog afgezien van de bron die je dan nog nodig hebt. Zou je de Olive samen met die DAC hebben kunnen horen dan scheelt het vermoedelijk niet zoveel met de Mac. De Olive is zelf ook een soort computer.

Maar de oude Olive Opus 4 (die ik heb) kan dan net zo goed vermoed ik, omdat je dan toch de interne dac overslaat. Het schijnt wel zo te zijn dat die nogal jittert, waar de dac dan hopelijk korte metten mee maakt.

Ik moet zelf niks hebben van computers als streamers, niet alleen heb je dan sowieso een externe dac nodig, die dingen zijn ware muziekvervuilers. In diezelfde M+E las ik een interview met de oprichter van Linn, dhr Tiefenbrun (altijd gedacht dat Linn een Duits bedrijf was vanwege die dubbele n, en nu ook die Tiefenbrun, typisch Duits, maar ze zitten in Glasgow). Linn ziet ethernet als enige juiste verbinding met de bron, vast omdat dat zo nauwkeurig is, maar evengoed weet de Klimax DS in dat interview volgens Werner Ero geen 3D plaatje neer te zetten. Wel heel precies, details hier & daar, prachtklank en ik weet niet wat, maar niks geen 3D.

Hm, nu ik dit zo overlees, weer een van mijn onnutte bijdragen hier.

Als je hem koopt, wil ik graag een keer komen luisteren.

Wat voor kleurdozen trouwens?

@Wol: Niet altijd.

M :ph34r: rc

Goodtube,wat dacht je wat je verliest bij streaming en het moet opnieuw worden ingelezen en berekend worden :)

Ik stroop heel internet af voor goed opgenomen opname,s en soms lukt dat ook, maar niet altijd.

Elk heeft zijn voor en nadeel <_<

Ik had Goodtube bedoeld en niet Jack,sorry :)

Guest tubejack

Jack,wat dacht je wat je verliest bij streaming en het moet opnieuw worden ingelezen en berekend worden :)

Elk heeft zijn voor en nadeel <_<

Eh, ik geloof dat je me verwisseld met GoodTube.

Streaming lijkt me pas leuk, als je direct van de bron de originele 24bits masteropnames hebt zoals b.v. die van HDTracks.

Anders vind ik het niet meer dan een moderne bandrecorder.

Gisteren toevallig weer een SACD gedraaid, klinkt erg goed maar dat kunnen LPś en CD's ook.

Ik ga niet weer opnieuw investeren, in een nieuw medium, als daar niet heel veel voordeel in zie.

Dan maar ouderwets.... dat gezeur over de CD is passe, hou toch op....

Dat is hooguit om voor je zelf te rechtvaardigen zo'n nieuwe speeltje te kopen....

Moet iedereen zelf weten. maar wees een vent en zeur gewoon niet zo... of ga dat tegen je vrouw doen.

Vriendelijke groet,

Jack

Ik kan mij goed voorstellen dat de dhr Tiefenbrun op internet streaming gaat, dan had die maar een betere platenspeler moeten bouwen en geen galm apparaat :D

Dat is hooguit om voor je zelf te rechtvaardigen zo'n nieuwe speeltje te kopen....

Moet iedereen zelf weten. maar wees een vent en zeur gewoon niet zo... of ga dat tegen je vrouw doen.

Daar zit voor sommigen nou net het probleem :rolleyes:

In vervlogen tijden postte hier iemand die veel baat had bij een banaan op zijn boxen of was dat op HiFi.nl? Overigens adviseerde laatst iemand mij eens een Pinanas op mijn speakers te zetten:

waitrose_pinanas_april_fool.jpg

Dat trekt de scherpte uit het geluid van mijn streamer (waar ik mijzelf overigens helemaal niet bewust van ben).

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...