Duck-Twacy Posted 21 november 2010 Report Share Posted 21 november 2010 Doe is gek http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=13075&view=findpost&p=377739 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 november 2010 Report Share Posted 21 november 2010 Doe eens gewoon. Dat een Tentlabs DAC niet gemodificeerd zou behoeven te worden, puur omdat Guido Tent hem ontworpen heeft??? Mijn Dacmagic kon uiteraard w Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrykb Posted 21 november 2010 Author Report Share Posted 21 november 2010 Wijze woorden Marc. Maar of geen enkele DAC in de buurt komt ??? Maar goed, naar de showtime geweest van Tentlabs dus, tsja tsja.. ik weet niet, ik denk niet dat het echt een groot bedrijf is he ? Zegt op zich niks over de kwaliteit, misschien wel iets over support als er iets loos is (??). Mooie lokatie, maar alles bij elkaar deed het me niet veel. Wat intern spul bij elkaar op een tafel, die mij als leek niks zegt. Nog wel een gesprekje met geloof Bart, en sowieso moet je wel even geduld hebben. De 1e oplage van 20 stuks is al verkocht (weet niet particulier of zakelijk). En de 2e oplage van 50 stuks komt als het goed is eind december. Geen luistersessie uiteindelijk meegemaakt, helaas was mijn zandloper van geduld al 3x omgedraaid, wachtende op het einde van een vorige luistersessie, en wachten op een nieuwe, dat ik maar besloten heb om op huis aan te rijden (k.. a59 ook nog eens afgesloten .. grrr). Dus helaas niet echt een heel positieve indruk al met al, en niet overtuigd dat het die 879 waard is. Ze hadden wel een vergelijk gemaakt met een DacMagic, en de tentlabs was beduidend beter (volgens hem). Op mijn opmerking dat zowel Dacmagic, maar ook de YBA een mogelijkheid was, werd niet zo "zeker van mijn zaak" gereageerd. Misschien onbekend, misschien een spraakverwarring, weet het niet. Zijn er nog anderen die ook geweest zijn, en positiever zijn over het geheel ?? @Wol, ook helemaal gelijk. Ik ga hier in de buurt bij EastWest de YBA en de Magic eens vergelijken, en voor ik een definitieve beslissing neem, graag eerst thuis uitproberen. De 1e test was al tegen verwachting in, de Fidelity M1 tegen de Magic, en voor mij was het dan de Magic. Maar goed, zou ook kunnen dat de M1 thuis beter klinkt, das wel waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 november 2010 Report Share Posted 21 november 2010 @henry Wat jammer dat je jezelf geen geduld hebt gegund. Ik vind het een gemiste kans dat je niet hebt geluisterd. Merkwaardig. Wel leuk d Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 november 2010 Report Share Posted 21 november 2010 Doe eens gewoon. Dat een Tentlabs DAC niet gemodificeerd zou behoeven te worden, puur omdat Guido Tent hem ontworpen heeft??? Ik heb de electronica van Guido gewoon heel hoog zitten. Gebaseerd op feiten, trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrykb Posted 21 november 2010 Author Report Share Posted 21 november 2010 @goodtube Ja, op zich heb je gelijk, maar eerst 3 kwartier wachten op het einde van vorige sessie. Ok, op een gegeven moment afgelopen, denk.. dan begint de volgende. Maar nee, 20 minuten gewacht, en er werden nog steeds geen aanstalten gemaakt. En qua toegevoegde waarde zonder vergelijkingsmateriaal ?? Denk vrijwel nihil. Dan was het meer geweest, lekker naar muziek luisteren, en wie weet doe ik nog wel leuke muziektips op. Maar nogmaals, geduld was een beetje op. Maar das gewoon mijn ding, ben geen technicus, gewoon muziekliefhebber. En ja, wil ook wel graag geimponeerd worden door hetgeen wat ik zie. Dat geeft voor mij vertrouwen (al dan niet terecht, ben ik me zeer bewust van). Ze kunnen zeggen, ja.. dit zit erin, en dat zit erin, maar dat zegt me gewoon niks helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 november 2010 Report Share Posted 21 november 2010 @Wol, ook helemaal gelijk. Ik ga hier in de buurt bij EastWest de YBA en de Magic eens vergelijken, en voor ik een definitieve beslissing neem, graag eerst thuis uitproberen. De 1e test was al tegen verwachting in, de Fidelity M1 tegen de Magic, en voor mij was het dan de Magic. Maar goed, zou ook kunnen dat de M1 thuis beter klinkt, das wel waar. Of je nu echt thuis moet luisteren betwijfel ik toch, als het maar op een goede set is die voldoende detail laat horen en in alle rust. Dac'jes zijn geen speakers waarbij dat heel anders ligt. Echt verschillen gaan pas goed opvallen in een direct vergelijk en dan hoor je echt wel wat je beter vindt en wat niet. Verder hangt ook veel af van het muziekmateriaal òf je veel verschil hoort. Heb het Hear al eens genoemd: Mooi voorbeeld was toen ik mijn SuperDAC'je eens afstofte en vergeleek met een veel modernere en ook beduidend betere DAC. Met een hele mooie ruimtelijke opname van een klein akoestisch ensemble met zang konden we geen van allen duidelijk verschil aanwijzen en niet zeggen wat wat was. Echter met het studio album van Anouk "Anouk is Alive" was dat heel anders. Met het SuperDAC'je bleef dat een vrij vlak stereobeeld terwijl dat met de modernere DAC beduidend beter klonk en meer diepte kreeg. Het is dus wel lonend om divers eigen muziekmateriaal te vergelijken en niet af te gaan op wat de winkel aan lekker (en meestal makkelijk) klinkend materiaal laat horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrykb Posted 21 november 2010 Author Report Share Posted 21 november 2010 Klopt, maar ik had een Touch en de luisterruimte tot mijn beschikking, en meeer dan genoeg materiaal dus voor vergelijk. Gewoon hier is de IPad, als er iets is hoor ik het wel. Wat het voor mij was, viel me vooral op bij Chris Rea, on the beach (lekker herkenbaar). In het begin zit zo'n pietpeuterig gitaartje er doorheen te lallen, en bij de Magic was het ook gelijk herkenbaar en te plaatsen. En elke keer zo van, hee, die M1 liet dat toch ook wel horen, en ja.. das dan ook wel zo, maar toch anders. En ook al veel detail, en goed te plaatsen, toch bleef het heel muzikaal en lekker om naar te luisteren. Ook oudje van Alison Moyet, bij de M1 was het allemaal beetje schel en scherp (en denk je, pfft.. slecht cd'tje hoor) De Magic daarentegen begon het geheel weer muzikaal te worden en in balans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 november 2010 Report Share Posted 21 november 2010 Dat je de Tent uiteindelijk niet gehoord hebt was dus niet zo'n ramp In zo'n drukte en zonder vergelijk kun je je gewoon niet echt een goed beeld vormen. Veel meer dan goed of slecht wordt het dan toch niet. En slecht spul is er niet veel meer in deze prijsklasse wel goed en beter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 november 2010 Report Share Posted 21 november 2010 .... Of je nu echt thuis moet luisteren betwijfel ik toch, als het maar op een goede set is die voldoende detail laat horen en in alle rust. Dac'jes zijn geen speakers waarbij dat heel anders ligt. Echt verschillen gaan pas goed opvallen in een direct vergelijk en dan hoor je echt wel wat je beter vindt en wat niet. Het is dus wel lonend om divers eigen muziekmateriaal te vergelijken en niet af te gaan op wat de winkel aan lekker (en meestal makkelijk) klinkend materiaal laat horen. Thuis luisteren kun je wel op je gemak, zonder de "druk" dat je een beslissing moet nemen. Ik heb de YBA ook bij Ron beluisterd en ik kon er echt geen zinnig woord over zeggen of hij nou goed was of niet. De set waar ie op stond te spelen was alles behalve. Dan geef ik de Astin Trew echt wel een hoop krediet, want die heb ik al vaker gehoord en dat was bijna altijd OK. Maar de aangesloten Monitor Audio speakers en de ruimte bij East/West audio waren echt niet bijster. Vandaar ook dat Ron gelijk zei van neem dat ding gewoon een paar dagen op proef mee en laat me dan weten wat je doet. Dat is absoluut een pre van de zaak. BTW, de Eastern Electric DAC is ook goed. Die hebben we een paar maanden geleden op bezoek gehad bij de audioclub alhier. Mocht je die op proef willen hebben, neem dan contact op met Jules Peters van MP-Audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 november 2010 Report Share Posted 21 november 2010 henrykb,wat heb je van een audio installatie, versterker speakers ,enz Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrykb Posted 21 november 2010 Author Report Share Posted 21 november 2010 @Sodeju: Ja klopt, ik ken Ron nog van toen hij nog vanuit huis diverse Chinees verkocht (audio dan he). En was toen ook heel gemakkelijk, neem maar mee, en ik hoor wel wat je ervan vindt. Absoluut een heel grote pré. @Wol: Sphinx Project 9 Mk1 (denk dat nu toch vrij zeker te weten ;-)) Spectral DMC20 Serie 2 Spectral DMA100S Avalon Avatar MIT Magnum M3 BiWire MIT Shotgun Interlinks Zelfbouw stroomkabels (niet door mij) op een PS Audio Quintet (niet om een discussie hierover in gang te schoppen, aangeschaft in kader van: het beschermt in ieder geval de apparatuur, meerwaarde aan geluid op zijn zachtst gezegd sceptisch, maar ik zeg sodejuuuu, aanrader ;-)) Onnodig om te zeggen als je rijtje ziet, maar ja, ik hou wel van snel, dynamisch en gedetailleerd :-). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 henrykb,dan zou ik het eerst de Dac Magic uitproberen want die is dynamisch en ik dacht,met verschillende filters er op,alhoewel de DSP, een beetje veel onzin vindt, waarom, cd is 16 bit, en de dynamiek door de DSP krijg je gratis erbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrykb Posted 22 november 2010 Author Report Share Posted 22 november 2010 Dank je Wol. OP het moment denk ik ook het meeste aan de DacMagic, maar dat komt denk ik ook omdat ik hem gehoord heb. Gedetailleerd en toch zeer muzikaal. Wat de YBA betreft, die zou dus dezelfde eigenschappen moeten hebben, alleen op een nog hoger niveau. Enigste waar ik qua Magic mee zit, is dat schijnbaar deze op een nog hoger niveau te tillen is door een aantal upgrades, en ik niet weet wat te doen om dat te bewerkstelligen. Edit: ff neuzen, en zie bij eastwest voor de DacMagic een super-upgrade twv 175 euro. Staat niet bij wat het precies inhoudt, maar dat zou dan zeker een optie zijn Quote: DacMagic super-upgrade nu mogelijk xxx Sinds kort leveren we bij East West Audioshop voor de Cambridge Audio DacMagic een super-upgrade voor slechts 175 euro. Na deze modificatie speelt de DacMagic met nog meer rust en autoriteit. Stemweergave is duidelijk verbeterd, en de klank is nog vloeiender. Ook in het laag is de drive en precisie toegenomen. Wel 1 ding om rekening mee te houden misschien qua DAC, binnenkort wil ik ook naar streaming via een Squeezebox Touch. Liefst dus ook een DAC die de interne DAC van de SB verbetert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 Misschien eens vragen of Je bij mark naar zijn dac (set) kan komen luisteren zijn dac is behoorlijk aangepakt en laat wel horen wat er mogelijk is met de dacmagic. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 Dat mag best, maar die dac van mij heeft ook een modificatie ondergaan die Hear niet zo goed ligt. En wil je hetzelfde bereiken dan moet er nog heel wat water door de Rijn stromen. Daarom wellicht toch die super-upgrade overwegen. Als er maar wel een echte voeding bijzit, want dat is toch wel een voor de hand liggende verbetering. Die kostte mij los al Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 Tja, upgraden, upgraden, modificeren en tweaken, daarmee blijf je aan de gang. En een ieder zijn eigen favoriet en stokpaardje die hij meestal zelf heeft................ Je kunt ook gelijk een goede kopen die naar je zin is. Minder gezeur en misschien wel goedkoper. Er zijn er genoeg genoemd en ik zou er de tijd voor nemen ze eens op je gemak te vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 Made in China http://www.audio-gd.com/Pro/dac/NFB-1/NFB1EN.htm Maar natuurlijk kopen in de UK (geen invoer nodig) http://www.ampcity.co.uk/dacs/audio-gd-dac-nfb-1.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 Tja, upgraden, upgraden, modificeren en tweaken, daarmee blijf je aan de gang. En een ieder zijn eigen favoriet en stokpaardje die hij meestal zelf heeft................ Je kunt ook gelijk een goede kopen die naar je zin is. Minder gezeur en misschien wel goedkoper. Er zijn er genoeg genoemd en ik zou er de tijd voor nemen ze eens op je gemak te vergelijken. Elk apparaat is, af fabriek, een bron voor verbeteringen, omdat het nu eenmaal nooit net zo goed wordt gebouwd als had gekund. Ik geloof dat jij ook wat hebt afgemod aan je eigen DACjes, of dat althans van plan was. Misschien is de behoefte aan verbetering wel minder naarmate de aanschafprijs hoger is? Bij mij is all Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 Elk apparaat is, af fabriek, een bron voor verbeteringen, omdat het nu eenmaal nooit net zo goed wordt gebouwd als had gekund. Ik geloof dat jij ook wat hebt afgemod aan je eigen DACjes, of dat althans van plan was. M rc Beetje open deur. Alles is voor verbetering vatbaar. En wat dat modden betreft, dat valt wel mee. In principe koop ik gelijk spullen die goed genoeg zijn naar mijn zin. Maar goed, mijn vak is nu eenmaal het ontwerpen van elektronica en is de helft van mijn set zelfbouw. Wie appelen vaart die appelen eet. Niet omdat ik het beste niet kan betalen maar omdat dat gewoon een hobby op zich is waar ik ook veel plezier aan beleef. Dat is heel iets anders dan de modificatie cultuur omdat wat je koopt nooit goed genoeg zou zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 Hier heeft Peter gewoon gelijk. Alles is te modden wat commercieel weggezet wordt. Ik heb bewust gekozen voor een product dat ik niet eerst hoefde aan te passen. De DacMagic beviel mij zo uit de doos niet goed genoeg en de YBA absoluut wel. Het speelniveau van zo'n DacMagic kun je niet vergelijken met de DAC die ie moest vervangen, nl de eerder aangehaalde EAD DSP-7000. Dat haalt ie gewoon niet, ook niet met een aangepaste voeding. De YBA haalt dat niveau wel, zonder modden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 Hier heeft Peter gewoon gelijk. Alles is te modden wat commercieel weggezet wordt. Ik heb bewust gekozen voor een product dat ik niet eerst hoefde aan te passen. De DacMagic beviel mij zo uit de doos niet goed genoeg en de YBA absoluut wel. Het speelniveau van zo'n DacMagic kun je niet vergelijken met de DAC die ie moest vervangen, nl de eerder aangehaalde EAD DSP-7000. Dat haalt ie gewoon niet, ook niet met een aangepaste voeding. De YBA haalt dat niveau wel, zonder modden. Dat was dan, neem ik aan, allemaal op de USB-poort? Die is bij de Dacmagic zeker minder goed dan de S/PDIF-ingangen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 Voor USB loont het sowieso om een losse M2Tech of Musiland USB --> S/PDIF converter aan te schaffen en je daar bij een DAC niet op blind te staren. Maar als het DAC'je achter een CD speler en SB Touch moet gaan functioneren speelt dat niet eens. Wat moet je trouwens nog met USB als je een SB Touch hebt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 Hier heeft Peter gewoon gelijk. Alles is te modden wat commercieel weggezet wordt. Ik heb bewust gekozen voor een product dat ik niet eerst hoefde aan te passen. De DacMagic beviel mij zo uit de doos niet goed genoeg en de YBA absoluut wel. Het speelniveau van zo'n DacMagic kun je niet vergelijken met de DAC die ie moest vervangen, nl de eerder aangehaalde EAD DSP-7000. Dat haalt ie gewoon niet, ook niet met een aangepaste voeding. De YBA haalt dat niveau wel, zonder modden. Dat was dan, neem ik aan, allemaal op de USB-poort? Die is bij de Dacmagic zeker minder goed dan de S/PDIF-ingangen. M rc Nope, de USB aansluiting niet gebruikt, omdat ie aangestuurd werd door een cd-loopwwerk. Die heeft geen USB. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb niets tegen de Dacmagic, maar het niveau van een YBA haalt ie niet. Ook niet met een andere voeding* (wat vaak niet meer behelst dan een degelijke trafo (en die kost echt geen 100 euri), want de Dacmagic muurwrat is niet meer dan een 12VAC 1500mA bloktrafo). Intern in de DAC kun je wel eea aan de voeding doen en dat heeft ook zeker nut. Die andere trafo trouwens ook. *) (12VAC 50VA ringkern) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 november 2010 Report Share Posted 22 november 2010 Ok, ik meende (kennelijk verkeerd) dat de YBA (alleen) een USB-DAC is. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts