Guest tubejack Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Duidelijk Tube 300, inderdaad gewoon super slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Ik heb die recensie gelezen, en die kan naadloos worden toegepast op mijn DACje thuis. Nu moet je woorden natuurlijk wantrouwen, dus, mocht jij hem kopen, dan zou het leuk zijn als je die meenam, die keer dat komt. Kunnen we eens vergelijken. M rc Die keer komt. Nu ff niet. Kan nog wel een poosje duren. Er moet eerst gespaard worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Duidelijk Tube 300, inderdaad gewoon super slecht. Zoiets overkomt mij nou nooit....zou het aan mij liggen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 audio note > ed de jong .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Duidelijk Tube 300, inderdaad gewoon super slecht. Zoiets overkomt mij nou nooit....zou het aan mij liggen ? Mij ook normaal nooit en dan te bedenken dat ik al 6 cd klokjes van hem bij kennissen ingebouwd had en 4 paartjes heater modules van hem in gebruik had. Toen ik daarna nog een vraag had over het in het begin fel opgloeiende PX25 buizen bij gebruik van die heater module vond hij het niet nodig om mij nog een antwoord te geven. Ik heb ze er maar uitgelaten en gewone gelijkrichting toegepast ik wilde de gok niet wagen daar is de px25 veel te zeldzaam voor. Mij verkoopt hij in iedergeval niets meer en dat is jammer voor hem Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 audio note > ed de jong .... Het analoge gedeelte wel ja maar daar weet ik zelf meer van dan Ed Digitaal heeft hij ook geen kaas van gegeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Toen ik daarna nog een vraag had over het in het begin fel opgloeiende PX25 buizen bij gebruik van die heater module vond hij het niet nodig om mij nog een antwoord te geven. Ja dit soort kostbare buizen behoort een (op max 110% - 120%) stroom-begrensde gloeispanning te krijgen voor een lange levensduur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Duidelijk Tube 300, inderdaad gewoon super slecht. Zoiets overkomt mij nou nooit....zou het aan mij liggen ? ...........*knip* Mij verkoopt hij in iedergeval niets meer en dat is jammer voor hem Bij mij gaat het product toch voor de verkoper, en dat zal dan de doorslag geven. Ik ken Guido niet zoals ik wel eens lees. Er zijn ongetwijfeld meer positieve verhalen dan negatieve. Alleen worden de negatieve verhalen vaker gepubliceerd. Zo werkt dat. Ik neem het ter kennisgeving aan wat er wordt geschreven maar het verandert mijn keuze in dit geval niet. Je kunt je zelf tekort doen door uit principe iets niet te kopen bij de verkoper die je niet aanstaat. Die b-DAC is voor mij een must-have. Wat een mooi apparaat, trouwens, zo op die nieuwe foto! PS mijn ervaring: ik had mijn E-shunt opgeblazen en kreeg ik van GT alle benodigde componenten franco thuis de volgende dag. Met de groetjes en geen factuur. Guido bedankt nog ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 december 2010 Report Share Posted 22 december 2010 Geen wonder, met zoveel gratis reclame Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 "Gratis reclame" krijg je niet z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Ik wil het niet weten Spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Ik heb die recensie gelezen, en die kan naadloos worden toegepast op mijn DACje thuis. Nu moet je woorden natuurlijk wantrouwen, dus, mocht jij hem kopen, dan zou het leuk zijn als je die meenam, die keer dat komt. Kunnen we eens vergelijken. M rc Die keer komt. Nu ff niet. Kan nog wel een poosje duren. Er moet eerst gespaard worden. Ik verwacht ook niet dat hij langs zal komen marc, kon wel eens pijnlijk voor hem worden als hij de kampeerdac naast de jouwe hoort. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Nieuw DAC, maar welke ? Ik blijf er bij: deze! http://www.alpha-audio.nl/2010/12/tentlabs-b-dac/ Moest even lachen (en R.S. zal t niet leuk vinden dat ik dit schrijf) quote: "Het is zeker niet om te slijmen, maar wij zijn van mening dat Guido Tent achter Tentlabs toch wel de digitale goeroe van Nederland is." ...sinds Remco S. (aka Ultranalog) geëmigreerd is misschien ja Ik kan me nog de (bijna pijnlijke) discussies tussen Remco en Guido over (de hoorbaarheid van) jitter herinneren op Hifi.nl. Helaas niet meer online (dat forum). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Ik kan me nog de (bijna pijnlijke) discussies tussen Remco en Guido over (de hoorbaarheid van) jitter herinneren op Hifi.nl. Helaas niet meer online (dat forum). Dar ben ik eigenlijk reuze benieuwd naar. Ik sla jitter ook niet zo hoog aan, en zie graag mensen met gezond verstand daarover discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Ik heb die recensie gelezen, en die kan naadloos worden toegepast op mijn DACje thuis. Nu moet je woorden natuurlijk wantrouwen, dus, mocht jij hem kopen, dan zou het leuk zijn als je die meenam, die keer dat komt. Kunnen we eens vergelijken. M rc Die keer komt. Nu ff niet. Kan nog wel een poosje duren. Er moet eerst gespaard worden. Ik verwacht ook niet dat hij langs zal komen marc, kon wel eens pijnlijk voor hem worden als hij de kampeerdac naast de jouwe hoort. Groetjes George Welnee, die apparaten van mij zijn helemaal niet zo bijzonder, en als hij die beter vind klinken kan ik hem vertellen hoe je dat bereikt. Jij was trouwens de allereerste die kwam luisteren dit bijna afgelopen jaar, en er is nadien nog veel veranderd. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Het oude hifi.nl forum is (na jaren in een gesloten modus online te hebben gestaan) verdwenen (opgeruimd, disk kapot ofzo). Soms vind ik nog wel wat fragmenten in print page formaat (weet niet hoe dat kan) Hier werd die discussie het ook nog even aangestipt (antw 295 door S00000000000884) http://www.hififorum.nl/index.php?topic=10916.285 Overigens off topic en Guido mag van mij zijn spulletjes best aan de man brengen. Heb zelf ook nog zo'n klokje ooit laten inbouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Ik kan me nog de (bijna pijnlijke) discussies tussen Remco en Guido over (de hoorbaarheid van) jitter herinneren op Hifi.nl. Helaas niet meer online (dat forum). Ja, die kan ik mij ook nog wel herinneren, dat was ergens in 2002 of 2003 of zo. Tent nam toen nogal absolutistische standpunten in met absurde eisen waaraan jitter moest voldoen en alleen zijn klokjes dat uiteraard deden. Meen dat Remco nog een een testkastje heeft gebouwd voor een gerandomiseerde luistertest om al het beweerde in de praktijk te toetsen. Toen ie dat af had liet de hele goegemeente met gouden oren het afweten om die test ook daadwerkelijk uit te voeren. @ Marc, De waarheid ligt een beetje in het midden. Jitter moet laag genoeg zijn om niet storend te zijn maar hoeft ook weer niet tot in het absurde laag te zijn. Dat was toen de controverse tussen Tent en Remco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Bedankt. Ik heb wel even zitten lezen, maar jee, vermoeiend hoor. Ik kan het verschil in een ongehakte Olive laten horen t.o.v. een gehakte, en daar komen geen andere bitjes uit. Of toch wel, zo te horen. Een ietsepietsie verschil in jitter zal toch de oorzaak niet zijn, als het door dezelfde DAC gaat. Dus, ja, jitter moet niet te erg zijn, dat ben ik volkomen eens met Pjotr, maar er spelen heel andere zaken een veel belangrijker rol, mijns inziens. (En dat zal Pjotr wel niet met mij eens zijn, vermoed ik) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Dus, ja, jitter moet niet te erg zijn, dat ben ik volkomen eens met Pjotr, maar er spelen heel ander zaken een veel belangrijker rol, mijns inziens. (En dat zal Pjotr wel niet met mij eens zijn, vermoed ik) M rc Wat is dat nu weer voor suggestief gedoe? Waarom zou ik dat niet met je eens zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Dus, ja, jitter moet niet te erg zijn, dat ben ik volkomen eens met Pjotr, maar er spelen heel ander zaken een veel belangrijker rol, mijns inziens. De voeding(en)? En wat je doet met de uitgangstrap natuurlijk. Of zit ik ernaast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Dus, ja, jitter moet niet te erg zijn, dat ben ik volkomen eens met Pjotr, maar er spelen heel ander zaken een veel belangrijker rol, mijns inziens. De voeding(en)? En wat je doet met de uitgangstrap natuurlijk. Of zit ik ernaast? Nee, je zit er helemaal op! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Dus, ja, jitter moet niet te erg zijn, dat ben ik volkomen eens met Pjotr, maar er spelen heel ander zaken een veel belangrijker rol, mijns inziens. De voeding(en)? En wat je doet met de uitgangstrap natuurlijk. Of zit ik ernaast? Met die andere zaken doel ik op wat het verschil veroorzaakt in de digitale uitgang van twee identieke apparaten, met dezelfde muziek, over dezelfde audio-set (dus DAC t/m speakers hetzelfde) Hier een citaat van de luisteraar: De bovenstaande fragmenten heeft Marc nog eens laten horen met zijn ongehakte Olive. Exact dezelfde setup dus, maar dan met een ongemodificeerde bron. Bij het beluisteren van Piaf komt het ruimtelijke gevoel en de sterke indruk van 'er zijn' die ik in eerste instantie had niet zo goed terug als voorheen. Dat is toch iets wat volgens velen niet kan. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Oh dus je bedoelde eigenlijk jouw "Je weet wel DAC" in jouw "Je weet wel set". Zeg dat dan gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Waarom zou dat niet kunnen Marc je hebt zelfs een behoorlijk verschil in uitgangsspanning tussen 2 dezelfde apparaten dat kan toch ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 23 december 2010 Report Share Posted 23 december 2010 Waarom zou dat niet kunnen Marc je hebt zelfs een behoorlijk verschil in uitgangsspanning tussen 2 dezelfde apparaten dat kan toch ook Precies! Het is er, maar wat is nou de oorzaak? Zijn jullie er al uit? Nou toch maar wat bespiegeingen dan: De ideale DAC: - Heeft geen usb aansluiting. - Heeft geen opamp in het analoge filter gedeelte (shoot me) - Heeft meerdere ruisarme voedingen Geen usb: teveel trapjes, een omzetter teveel en nooit accuraat. Je moet de pc loskoppelen van je audio, ik gebruik toslink. Geen opamp: alleen ervaring met de AKM dac's: Of passief filteren of met een trafo, echt prachtig! Voeding: heel belangrijk, dat zij m'n moeder al. Klopt ook, het is de basis. En dan graag elke trap een eigen voeding dus ws. 3 (3,3v 5V 15v) voedingen. Of 2 met een passive out. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts