Paulebappie Posted 25 december 2010 Report Share Posted 25 december 2010 Vandaag nog even zitten browsen over de verbinding PC > DAC na de goeie tips van gisteren, kom ik deze tegen: De M2Tech Hiface Evo http://www.m2tech.biz/hiFaceEVO.asp Lekker veel aansluitingen en goede recenties. Maar leveranciers ho maar, kan hem alleen op ebay vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 december 2010 Report Share Posted 25 december 2010 Enne, Jitze, daar zit een... opamp in: LPF OPAmp : NS - LM4562 Van de LPF zelfs Maar, alle gekheid op 1 stokje... @Paulebappie Mijn dac heeft opamps. Mijn dac heeft usb Mijn dac heeft 1 voeding (meen dat-ie intern gesplitst is) Knap waardeloos dus M rc Als het nu goed klinkt prima toch Er is in ieder geval nog ruimte voor upgrading als je dat zou willen. N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 25 december 2010 Report Share Posted 25 december 2010 Enne, Jitze, daar zit een... opamp in: LPF OPAmp : NS - LM4562 Van de LPF zelfs Maar, alle gekheid op 1 stokje... @Paulebappie Mijn dac heeft opamps. Mijn dac heeft usb Mijn dac heeft 1 voeding (meen dat-ie intern gesplitst is) Knap waardeloos dus M rc Als het nu goed klinkt prima toch Er is in ieder geval nog ruimte voor upgrading als je dat zou willen. Nóg meer upgrading? Eerst mocht Machmat, toen maakte KT88 het af. Het klinkt nu best aardig. M rc Zo te lezen heb je de audio al aardig voor elkaar thuis. Ik dacht ook al aardig binnen te zijn na decennia knutselen maar vind toch elke keer wel weer een verbetering. Dan denk je na de laatste verbetering "klaar" en een tijdje later maak je toch weer een stap vooruit. Zoals nu met de pc-koppeling naar de dac. (ik moet het nog horen maar lees alleen positieve berichten dus neem het maar alvast aan). Waar is het einde? Misschien nergens want ik mag zo graag knutselen. PS Waar haal je die kerstboom toch vandaan? leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 december 2010 Report Share Posted 25 december 2010 Ik dacht ook al aardig binnen te zijn na decennia knutselen maar vind toch elke keer wel weer een verbetering. Ja, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrykb Posted 26 december 2010 Author Report Share Posted 26 december 2010 Veel plezier met de PS Audio. Ik zou er op termijn wel het loopwerk bij nemen. Ik neem aan dat de Sphinx ook niet het eeuwige leven heeft en tis toch wel mooi, zo'n bij elkaar passende combi (daar heb ik speciaal een April loopwerk voor gekocht, voor t visuele plaatje met de Stello April DAC). Zeker mooi, zo'n stelletje (zeg ik thuis ook altijd ). En geloof zelfde loopwerk, ps Lambda en de Sphinx (CDM-9). Maar grote reden van nu een DAC, is dat cd bijna passé is, en streamen de toekomst (voor nu). Dus de DAC kan zowel de Sphinx, maar ook de Squeeze Touch een boost geven. En dan denk ik bij een toekomstige upgrade eerder aan een Linn Majik (die wel een digi out heeft.) Aan de andere kant ook veel verhalen dat de Majik tov Touch niet echt veel meerwaarde heeft met een externe DAC. En zou de kans ook groot kunnen zijn dat vinyl weer om de hoek komt kijken (en kans ook groot dat ps audio ook de phone amp gaat worden). Krijg je wel weer probleem van kast, en zeker met dat gek geou gedonder met Spectral, waar je niks even op elkaar mag stapelen, wordt dat er niet beter op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Na enige tijd te hebben rondgekeken, me heftig verbazend over prijzen en de beperkte mogelijkheden van diverse apparaten, heb ik me laten verleiden door een aardige aanbieding van Firestone Audio. De Spitfire MK II voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Gefeliciteerd Jitze, leuk dat ie al zo goed klinkt. Maareh, als ie zo aan een Mac kan zit je toch met de 1 KHz USB1.1 sync die lekker door jittert. Ga zitten Jitzeren over een LM4562 op-ampje (wat echt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Ach Pjotr, zolang opamps meer - negatieve - invloeden hebben op de geluidsweergave dan jitteren en jitzeren krijg je mij niet mee naar dat soort toppers......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Ga dat maar eens aantonen Negatief geloof/vooroordeel zul je boelen.... Heb je er wel enig idee van door hoeveel op ampjes het signaal is gegaan voordat het bij je DAC is aangekomen? Blijft tobben op die manier Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Ga dat maar eens aantonen Negatief geloof/vooroordeel zul je boelen.... Heb je er wel enig idee van door hoeveel op ampjes het signaal is gegaan voordat het bij je DAC is aangekomen? Blijft tobben op die manier En daar zal tot in lengte van dagen over gediscussieerd worden. Veel plezier hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Van opampjes en andersoortige IC's hangt m'n Macje aan elkander, ook in het digitale traject, inclusief de DAC, van mijn cd speler zijn ze aanwezig, hierover zul je me niet horen piepen of jitzeren......... Zou er niet over piekeren met een discreet opgebouwde laptop te gaan slepen. In de eindtrappen van de DAC, net zoals in elke audiotoepassing zijn ze echter duidelijk niet op hun plaats, leveren overal waar ze worden toegepast negatieve effecten,dit zit duidelijk niet tussen de oren. Als je de moeite neemt om eens rond te kijken zul je tot de ontdekking kunnen komen - mits niet teveel gehinderd door vooroordelen en geloof in specs en cijfertjes - dat ik bepaald niet de enige ben die deze overtuiging is toegedaan. Als het een geloof of vooroordeel zou zijn, hoe verklaar je dan dat het wisselen van een opamp voor een discreet opgebouwd versterkertje een ieder opvalt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Jitze, ik mag graag pronken met deze reactie op mijn set, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Marc, het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Jitze, ik geef je 100% gelijk. Opamps met een gain van hier tot Tokyo op die plek waar ze vaak nauwelijks mogen versterken is pure overkill Maar zo'n moduul versterkt toch net zoveel? of zie ik dat verkeerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Zou dit afhankelijk kunnen zijn van de instellingen die je kiest ? Ook met buizen is op die manier de gain heel aardig te regelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Hallo Jitze, Ik bedoelde natuurlijk niet jouw Mac'je maar o.a. dit: Je had toch niet de illusie dat dat allemaal discreet of met Bursons opgebouwd is hoop ik? Nou ja, tegenwoordig is dat allemaal digitaal op de microfoon front-ends na. En daar zitten dan weer op-ampjes in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Zou dit afhankelijk kunnen zijn van de instellingen die je kiest ? Ook met buizen is op die manier de gain heel aardig te regelen. Maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 december 2010 Report Share Posted 29 december 2010 Nou ja, tegenwoordig is dat allemaal digitaal op de microfoon front-ends na. En daar zitten dan weer op-ampjes in Hoeft helemaal niet hoor, ik lees van genoeg bedrijfjes die buizen microfoonversterkers -en andere studio-apparatuur- bouwen. Wil ik zelf ook nog eens gaan doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 5 februari 2011 Report Share Posted 5 februari 2011 Inderdaad opamp er uit en module er in, inmiddels gerealiseerd, met als gevolg een weergave die zich probleemloos kan meten aan die vanaf mijn CD speler AirportExpress geïnstalleerd, het spul aangesloten met een Oehlbach Optostar 400 en lekker onderuit gezakt in m'n stoel door heel de muziekcollectie bladeren NB : dit DACje is nog steeds te bekomen in ruil voor € 149,00 bij Hi Stands in Hapert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 februari 2011 Report Share Posted 9 februari 2011 Nog een DACje besteld en gevraagd hoe lang deze voor de introductieprijs verkocht gaat worden, welnu tot de voorraad is uitgeput. Op is Op ! Zou haast zeggen doe er je voordeel mee ! NB in eerste instantie had ik van dezelfde fabrikant de Fubar - DAC + Hoofdtelefoonversterker - op het oog, echter gezien hier een tweetal printjes in hetzelfde kastje zitten is er geen ruimte om een Burson module te plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 februari 2011 Report Share Posted 9 februari 2011 Zou er niet over piekeren met een discreet opgebouwde laptop te gaan slepen. Zou ik ook niet willen. Dan krijg je zoiets als een ENIAC Mobile Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 februari 2011 Report Share Posted 10 februari 2011 Tja, upgraden, upgraden, modificeren en tweaken, daarmee blijf je aan de gang. En een ieder zijn eigen favoriet en stokpaardje die hij meestal zelf heeft................ Je kunt ook gelijk een goede kopen die naar je zin is. Minder gezeur en misschien wel goedkoper. Er zijn er genoeg genoemd en ik zou er de tijd voor nemen ze eens op je gemak te vergelijken. Elk apparaat is, af fabriek, een bron voor verbeteringen, omdat het nu eenmaal nooit net zo goed wordt gebouwd als had gekund. Ik geloof dat jij ook wat hebt afgemod aan je eigen DACjes, of dat althans van plan was. Misschien is de behoefte aan verbetering wel minder naarmate de aanschafprijs hoger is? Bij mij is all Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 februari 2011 Report Share Posted 10 februari 2011 Waarom zou dat niet kunnen Marc je hebt zelfs een behoorlijk verschil in uitgangsspanning tussen 2 dezelfde apparaten dat kan toch ook Precies! Het is er, maar wat is nou de oorzaak? Zijn jullie er al uit? Nou toch maar wat bespiegeingen dan: De ideale DAC: - Heeft geen usb aansluiting. - Heeft geen opamp in het analoge filter gedeelte (shoot me) - Heeft meerdere ruisarme voedingen Geen usb: teveel trapjes, een omzetter teveel en nooit accuraat. Je moet de pc loskoppelen van je audio, ik gebruik toslink. Geen opamp: alleen ervaring met de AKM dac's: Of passief filteren of met een trafo, echt prachtig! Voeding: heel belangrijk, dat zij m'n moeder al. Klopt ook, het is de basis. En dan graag elke trap een eigen voeding dus ws. 3 (3,3v 5V 15v) voedingen. Of 2 met een passive out. Mijn ideale DAC heeft zeker wel een USB ingang (een asynchrone USB ingang) en over opamps maak ik mij niet zo druk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 februari 2011 Report Share Posted 10 februari 2011 Elk apparaat is, af fabriek, een bron voor verbeteringen, omdat het nu eenmaal nooit net zo goed wordt gebouwd als had gekund. Ik geloof dat jij ook wat hebt afgemod aan je eigen DACjes, of dat althans van plan was. Misschien is de behoefte aan verbetering wel minder naarmate de aanschafprijs hoger is? Bij mij is alléén de DAC technisch aangepast. M rc Onzin. Ik denk dat er zat apparatuur fabrieks af goed is. Of zou jij aan een Zanden, Dartzeel, AMR, Reimyo apparatuur gaan rommelen? Mordante, het vetgedrukte zinnetje is m.i. in overeenstemming met jouw opmerking. Nu ken ik AMR en Reimyo niet, maar vermoedelijk hebben die ook een dergelijke aanschafprijs. Dat zijn dan tegelijk merken die je onder audiofielen niet veel aantreft, en al helemaal niet bij de knutselaars en zelfbouwers. Voor het overgrote deel van de apparaten die wij met zijn allen kopen, is het mogelijk die middels modificaties te verbeteren. groet, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 februari 2011 Report Share Posted 10 februari 2011 Zeker! met name in de analoge uitgangen van betaalbare apparatuur is er heel veel verbetering mogelijk. Ik kan het hier gewoon A/B laten horen. Opamps eruit en Burson erin En het zou me niets verbazen als het n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts