Jump to content

Nieuwe Dac (Maar Welk?)

henrykb
 Share

Recommended Posts

[....] straks wordt jij ook nog voor opschepper uitgemaakt

Opschepper? .... hooguit de aardappels.... het ging om luiheid...

Wat een rare wereld leven we, met jaloezie en afgunst.. Ik kan er niets mee

Snelste tijd was 1:34 voor deze afstand.... dat zijn bikkels.

Trol? Ik geloof dat ik het Hear maar voor gezien hou.

Jack

:confused: Nounounou, wie is hier nou een watje? ;)

Was echt niet serieus van mij hoor, ik maak toch wel vaker grapjes? En Henrie bedoelt het volgens mij ook goed.

• 2 weeks later...

Vandaag de b-DAC van Tentlabs 'beluisterd'. Klinkt heel goed, zoals verwacht en zoals ook al uit een aantal testen is gebleken. Komende maand staat er als het goed is een test in Vi-Fi. Een betere DAC onder de 1000 euro dan deze vind je niet, volgens degene die het apparaat heeft getest.

Ik heb begrepen dat er een MKII van komt met meerdere ingangen en asynchrone USB.

Even wachten met de aanschaf dus !

Heeft iemand al de Arcam rDac aan de tand gevoeld. Ik kwam laatst deze DAC tegen en het lijkt mij wel een leuk apparaat voor streaming toepassing. De meeste DACs met een asynchrone USB ingang zijn best duur en dit is volgens mij de eerste die redelijk betaalbaar is.

Ik heb hem laatst bij een vriend van me gehoord, en vergeleken met de Musical Fidelity M1, waar de M1 het duidelijk van de Arcam won.

De Arcam klonk erg analytisch, maar miste ondanks dat nog steeds een hoop details tov de M1, en vooral de dynamiek en plaatsing van instrumenten en stemmen was ver te zoeken tov de M1.

Muzikaal is de Arcam al helemaal niet in mijn oren. Daar scoorde de M1 100% beter voor mij.

De Arcam is dus ook linea recta retour eigenaar gegaan.

Vandaag de b-DAC van Tentlabs 'beluisterd'. Klinkt heel goed, zoals verwacht en zoals ook al uit een aantal testen is gebleken. Komende maand staat er als het goed is een test in Vi-Fi. Een betere DAC onder de 1000 euro dan deze vind je niet, volgens degene die het apparaat heeft getest.

Ik heb begrepen dat er een MKII van komt met meerdere ingangen en asynchrone USB.

Heb je ook de vergelijking gehoord met de dac van zijn zelfbouw speler?

Dat was voor mij het teken dat je zijn nieuwe dac niet moet hebben.

Wel kan ik uit betrouwbare bron melden dat er ook een USB ingang op de cd speler beschikbaar komt.

Wil je dus ook de dac van de cd speler kunnen gebruiken voor de pc dan is de keuze dus makkelijk.

Helaas is het alleen nog de lelijke kast van de cd speler dat een min punt is.

Groetjes George

[....] straks wordt jij ook nog voor opschepper uitgemaakt

Opschepper? .... hooguit de aardappels.... het ging om luiheid...

Wat een rare wereld leven we, met jaloezie en afgunst.. Ik kan er niets mee

Snelste tijd was 1:34 voor deze afstand.... dat zijn bikkels.

Trol? Ik geloof dat ik het Hear maar voor gezien hou.

Jack

Ik zal je geen trol noemen, hoor Jack. Maar iemand anders hear wel, als ie tenminste een beetje consequent is ;)

Ps. 30km in 2:53 is best netjes :) 1:34 is gewoon achterlijk snel :D

Mijn snelste tijd bij de city-pier-city loop op 10 km was iets van 55 minuten (en ik was echt kapot). Hardloopmaatje deed er 40 minuten over: way out of my leage. Tegenwoordig (51, bierbuik) haal ik die 55 min ook al niet meer ;)

Gekke was dat ik tijdens de loop zelf meestal aan het inhalen was en maar zelden zelf wer ingehaald (de echte snelle lopers startten dus waarschijnlijk al voor me, voor mij was de eerste km stapvoets ivm de drukte).

Het zou hier wel erg leeg worden als je hear stopte Jack. Maar de waarheid is, velen gingen u voor, helaas

Ik loop 30 km in twee dagen. Dat lukt me over 20 jaar hopelijk ook nog. De vraag is of jij dan niet met versleten knieën zit. Want een backup van jezelf Jack, maak je niet.

Die streamer van mij leeft over 20 jaar mogelijk ook nog wel, met wellicht de 5e nieuwe harde schijf, maar wel met alle muziek.

M :ph34r: rc

Het schijnt dat als je regelmatig (met beleid) hard loopt (en met goede schoenen natuurlijk) dat je juist minder last van je knieen krijgt. Dat wist ik zelf ook niet, zo dacht ik eens na een verzwikte enkel (niet door hardlopen gekomen overigens) mn conditie eens stevig te gaan bijwerken op de sportschool op zo'n cross trainer apparaat (beetje glijdende lang lauf beweging, dus niet schadelijke dacht ik). Na 2 maanden had ik een ernstige knie blessure. Bleek geen natuurlijke beweging te zijn en met iets te veel weerstand ingesteld veel schadelijker dan hardlopen (volgens de fysio). Het duurde een half jaar voor ik weer normaal kon lopen.

Ik moet dat multi quoten eens leren ;)

boomlange student

Een boomlange student uit Leiden?

Hij zat met zijn hoofd in de wolken zeker...

Ik moet dat multi quoten eens leren ;)

Dan nog maar 1 (iets meer) on topic. Opmerkelijk. Dus met mp3 heb je ongeveer dezelfde ruimtelijke beleving als met niet gecomprimeerde formaten?

Nu vind ik overigens zelf ook wel dat eenm goede MP3 nauwelijks van de origine CD format te onderschieden is (eigenlijk niet, mij is het nooit gelukt iig). Maar ik focus niet zo op ruimtelijkheid en dergelijke. Dat hoor ik sowieso zelden (behalve links-rechts natuurlijk)

Zo, lekker weer eens gemultiquote(d). Dat gaat zo: druk bij elk bericht dat je wilt aanhalen (dat is Nederlands voor quoten) op de multiquote button. Vervolgens klik je op 'Voeg antwoord toe' helemaal onderaan, dus niet bij een bericht, en voil

Je had het al eerder uitgelegd ... Maar meestal lees ik een bericht en reageer ik. Daarna een ander bericht en eventueel een reactie (kun je ook incrementeel multi-quoten ;) )

Eigenlijk zou je verwachten dat de ruimtelijk info in hele subtiele aspecten zit (echo's etc) die juist bij een MP3 compressie het loodje leggen. Ik weet dat natuurlijk niet zeker (heb me niet in het algoritme of onderzoek ernaar verdiept).

Is het al lente?

Je had het al eerder uitgelegd ... Maar meestal lees ik een bericht en reageer ik. Daarna een ander bericht en eventueel een reactie (kun je ook incrementeel multi-quoten ;) )

Eigenlijk zou je verwachten dat de ruimtelijk info in hele subtiele aspecten zit (echo's etc) die juist bij een MP3 compressie het loodje leggen. Ik weet dat natuurlijk niet zeker (heb me niet in het algoritme of onderzoek ernaar verdiept).

Is het al lente?

Tja, echo's...

Ik gebruik voor het beoordelen van de ruimtelijkheid (eigenlijk, gehakt) 2 of drie tracks, eentje van een roodborstje in een bos, met andere vogels eromheen. Er zit een ander roodborstje v

Heb je ook de vergelijking gehoord met de dac van zijn zelfbouw speler?

Dat was voor mij het teken dat je zijn nieuwe dac niet moet hebben.

Wel kan ik uit betrouwbare bron melden dat er ook een USB ingang op de cd speler beschikbaar komt.

Wil je dus ook de dac van de cd speler kunnen gebruiken voor de pc dan is de keuze dus makkelijk.

Helaas is het alleen nog de lelijke kast van de cd speler dat een min punt is.

Groetjes George

Geen A-B vergelijk. Boeit ook niet. Ik luisterde naar harddisk via USB naar Coax naar b-DAC.

Het klonk allemaal zoals ik het graag wil horen.

Die cd speler kast vind ik juist prachtig. Functioneel, super degelijk. Maar goed, ik houd nou eenmaal van een sombere stijl. De UL40-S2 vind ik ook prachtig om te zien, net als mijn speksteen luidsprekers. Het past allemaal mooi in mijn stijl.

Van Volkswagen vind ik de tijdloze somberheid ook prachtig. Mooi zo laten.

Die cd speler kast vind ik juist prachtig. Functioneel, super degelijk. Maar goed, ik houd nou eenmaal van een sombere stijl. De UL40-S2 vind ik ook prachtig om te zien, net als mijn speksteen luidsprekers. Het past allemaal mooi in mijn stijl.

Nou nou, goodtube, niet zo sober!

Nou nou, goordtube, niet zo sober!

:lol::lol:

Nu we het toch over galm hebben... Ik denk dat een deel van het buizengeluid niet meer is dan de nagalm ontstaan door het microfonisch effect van de buizen.

:)

Hij is leuk bedacht Hans, en de roosters in de buis fungeren dan als Hammond veren? Nu begin ik ook te begrijpen waar die veertjes aan een direct verhitte kathode in een VTxx powerbuis voor zijn: Galm :D

;)

Nu we het toch over galm hebben... Ik denk dat een deel van het buizengeluid niet meer is dan de nagalm ontstaan door het microfonisch effect van de buizen.

Hij is leuk bedacht Hans, en de roosters in de buis fungeren dan als Hammond veren? Nu begin ik ook te begrijpen waar die veertjes aan een direct verhitte kathode in een VTxx powerbuis voor zijn: Galm :D

;)

De galm is waarschijnlijk niet het doel, maar bij veel buizenversterkers wel aanwezig.

Meen je dat serieus Hans?? Je hebt toch wel eens een buizenversterker gehoord? :confused:

Jazeker en galmen dat het deed.....

Vooral die lp's van Sara K

;)

Goede buizenversterkers laten details horen. Galm is een vorm van detail. Als het in de opname zit......

Maar ik ga vandaag een propeller op de buizen richten voor de koeling. Krijg ik hopelijk dat mooie Leslie effect ! Doppler wist er alles van :P

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...