Maurice Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Binnenkort (over 8 dagen) heb ik een Siltech SQ-28 interlink. Ik heb deze interlink nog nooit gehoord (voor zover ik weet) en heb ook nog nooit Siltech in mijn setup beluisterd. Wie kent deze kabel en hoe verhoudt hij zich tot mijn huidige Monster M850i? Wie heeft hem beluisterd in een marantz set en wat waren de ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Heb je 'm nog nooit gehoord? En toch gekocht? Of heb je de prijsvraag van afgelopen maand gewonnen? Ps. De prijs van deze maand is ook best aardig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 4 juni 2003 Author Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Henrie:Heb je 'm nog nooit gehoord? En toch gekocht? Of heb je de prijsvraag van afgelopen maand gewonnen? Idd het goede antwoord op de vraag gegeven en was ook nog zo gelukkig om als gelukkige gekozen te worden En nu wacht ik dus met spanning af wat deze gratis kabel voor verandering in mijn set gaat geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Maurice: Idd het goede antwoord op de vraag gegeven en was ook nog zo gelukkig om als gelukkige gekozen te worden En nu wacht ik dus met spanning af wat deze gratis kabel voor verandering in mijn set gaat geven. Gefeliciteerd met de Siltech! Tja, het is altijd afwachten met kabels. Maar als je 'm gratis hebt, dan is het niet zo ramp toch, als ie niet bevalt? Kun je 'm wel verkopen (verdien je er nog op ook )... Ik zou die prijs van deze maand wel willen Zou wel eens het verschil tussen die Missions en m'n JBL's willen horen. Ze zitten namelijk in dezelfde prijsklasse, maar zijn (ook op het oog al) totaal verschillend. Wordt trouwens ook nog eens door een voor mij bekende winkel aangeboden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Bij de prijsvraag van deze maand staat niet eens het goede antwoord trouwens. Althans, niet het volledige antwoord... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 4 juni 2003 Author Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Henrie:Bij de prijsvraag van deze maand staat niet eens het goede antwoord trouwens. Althans, niet het volledige antwoord... Idd, ik vond de vraag ook al ze vreemd! Ik heb wel een tijdje terug de voorlopers van deze missions gehoord, ik meen de 730? Deze speelden op een HK setje. Speakers stonden niet echt optimaal, maar dat ging in zijn geval ook niet op zijn kamer. Warm midden en mooi hoog, alleen veel te veel laag (opstelling!). De speakers hebben wel ruimte nodig. Ik heb alleen Jewel en Dire Straits beluisterd. Voor het geld een mooie speaker, die echter wel ruimte nodig heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Geplaatst door Maurice: Idd, ik vond de vraag ook al ze vreemd! Ik heb wel een tijdje terug de voorlopers van deze missions gehoord, ik meen de 730? Deze speelden op een HK setje. Speakers stonden niet echt optimaal, maar dat ging in zijn geval ook niet op zijn kamer. Warm midden en mooi hoog, alleen veel te veel laag (opstelling!). De speakers hebben wel ruimte nodig. Ik heb alleen Jewel en Dire Straits beluisterd. Voor het geld een mooie speaker, die echter wel ruimte nodig heeft. Hmm... ruimte heb ik niet echt, maar ach, mijn JBL's zullen ook wel meer ruimte willen hebben dan ze nu krijgen. Dat doet ze vast wel goed. Voorlopig zit ik echter vast aan deze ruimte (en das opzich niet zo erg...). Te veel bas zei je? Ze vallen af vanaf 48 Hz, dus dan zal de kamer een behoorlijke gain gegeven hebben. De mijne vallen af vanaf 30 Hz, maar ik heb (ondanks de kleine ruimte) niet echt het idee dat ik naar veel te veel bas zit te luisteren. Overigens valt een teveel aan bas natuurlijk vrij gemakkelijk op te vangen door de bas-knop op je versterker (als die erop zit) een stukje terug te draaien. Bij mij staat die knop 'in het midden' (ik heb source direct ingeschakeld). Het mooie hoog en midden zou wel eens een verbetering kunnen zijn t.o.v. mijn speakers. Op 'gewoon' volume heb ik nergens last van, maar de tweeters hebben bij hogere volumes wel enigszins de neiging wat schel te gaan klinken (schijnt typisch te zijn voor JBL). Van te veel of een boemerige bas (ook typisch voor JBL naar het schijnt) heb ik geen last volgens mij... Hmm... we dwalen van het oorspronkelijke onderwerp af... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbomarco Posted 6 juni 2003 Report Share Posted 6 juni 2003 Ik denk dat je de siltpech liever veruild voor een IT kx80 kabelje want die staat mooier bij de set{hij is namelijk donkerder blauw}klankmatig zit er toch geen verschil in,en ik kan dat beamen want ik ben bij de psjiegologieie{wat een drama}geweest greetz{en ik heb binnenkort in de aanbieding mission speakers}Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 6 juni 2003 Report Share Posted 6 juni 2003 Hallo Maurice, Ik heb wel eens zo'n Siltechkabel (niet exact jouw type) aangesloten op mijn toenmalige set (Marantz PM80 + Tannoy P40). Ik hoorde echt geen enkel verschil met de allergoedkoopste kabel. In mijn huidige set hoor ik die verschillen wel. Ik ben dus benieuwd of jij verschillen gaat horen (wel "blind" testen anders speelt de psychologische factor ook een rol). Toch gefeliciteerd met je aanwinst! Gr. John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 6 juni 2003 Author Report Share Posted 6 juni 2003 Geplaatst door Turbomarco:Ik denk dat je de siltpech liever veruild voor een IT kx80 kabelje want die staat mooier bij de set{hij is namelijk donkerder blauw}klankmatig zit er toch geen verschil in,en ik kan dat beamen want ik ben bij de psjiegologieie{wat een drama}geweest greetz{en ik heb binnenkort in de aanbieding mission speakers}Marco En toevallig heb jij die Intetechnik en ken ik die kabel ook al en is ie idd niet verkeerd (voor het geld). Volgens een vogel kan ik het verschil toch niet horen, en bovendien vind ik de Siltech een mooiere kleur hebben (past beter bij mijn auto, kan ie mooi mijn radio met mijn versterker verbinden.... (hoezoo decadent, siltech in de auto )). Maaruh, ik ga eerst zelf proberen in mijn set, en is het geen verbetering, dan gaat ie aan mijn tuner, want daar zit een prutsdraadje aan..... En wat komt er voor de mission terug? Ga je daar de kasten van Fireman voor gebruiken of zet je daar de vifa/infinity neer? En rijdt je auto al weer? Dynamo had je nog liggen (was ie nog goed?)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 6 juni 2003 Report Share Posted 6 juni 2003 gaan we weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 6 juni 2003 Author Report Share Posted 6 juni 2003 Geplaatst door jopie:gaan we weer. Jopie, soms kan ik je nog wel volgen....., maar nu ff niet. Waar gaan we naar toe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 12 juni 2003 Author Report Share Posted 12 juni 2003 Oei, de kabel vandaag opgehaald, gelijk aangesloten, cd op play.......... Mijn god, dit had ik niet durven dromen! Patricia Barber, nummer Nardis op Caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 dat komt ook wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 27 juli 2003 Report Share Posted 27 juli 2003 wat kostte die kabel??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 27 juli 2003 Author Report Share Posted 27 juli 2003 Geplaatst door jopie:wat kostte die kabel??? Helemaal niets. Alleen een paar liter benzine, en dan wat tijd en moeite. Plus dat ik er nog een kop koffie bij kreeg en nog lekker kon zitten luisteren naar een paar mooie speakers. Maar voor elk ander is ie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts