Jump to content

Aansturen B&W Matrix 802 Series 3

Albert Maassen
 Share

Recommended Posts

Hoi Albert,

Moet lukken met die Quad, luister er eerst naar voordat je wat anders probeert. Ik denk dat de Qaud vermogen genoeg heeft, zo moeilijk zijn ze ook weer niet aan te sturen, en als je niet op disco niveau draait... zal er geen probleem zijn.

Veel luister plezier.

Groet,

Andre

Hoi Albert,

Moet lukken met die Quad, luister er eerst naar voordat je wat anders probeert. Ik denk dat de Qaud vermogen genoeg heeft, zo moeilijk zijn ze ook weer niet aan te sturen, en als je niet op disco niveau draait... zal er geen probleem zijn.

Veel luister plezier.

Groet,

Andre

Ik denk dat er toch wel iets meer vermogen nodig is. ;)

B&W zijn stroomvreters :D

(...) Geef nou de topic starter een antwoord! Stelletje neuzelaars! (...)

Kort samengevat:

Die B&W 802 valt alleen maar goed in toom te houden en uit te sturen met een krachtpatser van een versterker: veel vermogen (vooral stroom) en een heel hoge dempingsfactor. Denk aan de dikke Rotels, Brystons, Denons e.d.

De Quad versterker kan het best worden gecombineerd met luidsprekers met vrij hoog rendement en een zeer vlak impedantieverloop.

Die luidsprekers zijn echter een veel betere versterker waard dan deze Quad 405...

(...) The main problem with this amp is that it contains some rather bad electronic parts and a crummy protection circuitry . The operation amp at the input, which defines the performance of the whole amp, is type LM 301, a mere noise and distortion generator. In addition the Op Amp is powered by an unregulated DC line. The design of the output stage is rather conservative, because the amplifier can supply its suggested power only into a narrow band around 8 ohms. Beyond and below that load the output power is drastically reduced, partly because of severe current-limiting. Actually the Quad 405 can only supply only 17/18 watts into 2-3 ohms. The instantaneous peak current is 3 amperes, which is very low for a 120 watter ( The 15 watt "strong" Naim NAIT offers a 10 amperes output) .(...)

http://www.quadesl.org/Amplifiers/amplifiers.html

• Members

Doe maar niet teveel moeite meer, straks wordt er toch weer met de botte bijl opgeschoond!

Trouwens, het laatste bezoek van de topic-starter staat op 26 november, die is dus waarschijnlijk ook al afgehaakt...

• 2 weeks later...

Albert,

100w is genoeg. echt! B&W is idd een speaker die wat vermogen vraagt en ook wat kan hebben. Maar het is geen kreng die naar 2 ohm zakt en je eindtrappen afbrand.

Hoe luister jij, ga je hard, heel gard of zes deuren verder hard.... Als je normaal luistert is er geen probleem. Ik heb hier naast mijn AA een (nog) niet nader te noemen geintegreerde versterker staan die levert 2 x 80w aan 8ohm en weet mijn 801 goed aan te sturen. Natuurlijk bij het echte zware werk wordt het wat moeilijk daar waar de AA nooit in problemen komt. Maar dat doe ik niet zo vaak hoor.... Anders hoor ik een paar uur niet meer goed...

Ga eerst na wat je luistert, hoe je luistert en luister eens goed naar wat je van die Quad vind....

Luisteren is het devies.

Groet,

Andre

Albert,

100w is genoeg. echt! B&W is idd een speaker die wat vermogen vraagt en ook wat kan hebben. Maar het is geen kreng die naar 2 ohm zakt en je eindtrappen afbrand.

Hoe luister jij, ga je hard, heel gard of zes deuren verder hard.... Als je normaal luistert is er geen probleem. Ik heb hier naast mijn AA een (nog) niet nader te noemen geintegreerde versterker staan die levert 2 x 80w aan 8ohm en weet mijn 801 goed aan te sturen. Natuurlijk bij het echte zware werk wordt het wat moeilijk daar waar de AA nooit in problemen komt. Maar dat doe ik niet zo vaak hoor.... Anders hoor ik een paar uur niet meer goed...

Ga eerst na wat je luistert, hoe je luistert en luister eens goed naar wat je van die Quad vind....

Luisteren is het devies.

Groet,

Andre

@Bij het zware werk wordt het wat moeilijker. :rolleyes:

Dus niet geschikt. :P:o;)

• 3 weeks later...