Jump to content

Help

peet155
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij helpen??? ik ben al een tijdje aan het rondneuzen om mijn PC zo goed mogelijk te laten klinken ik heb veel gelezen op 6moons en recent een nieuwe Imac aangeschaft en wil een goede dac aanschaffen b.v Weis dac2 of wyred4sound er is keuze genoeg de dac wil ik dan rechtstreeks met een goede kabel in de Imac prikken, nou ben ik gisteren bij Hanze Hifi geweest en heb daar mijn oude TD124 bij Jaap Pees achtergelaten en ook nog heerlijk geluisterd naar mooie plaatjes, het was voor mij een rit van 2,5 uur maar zeer de moeite waard.....maar ondertussen hield ik een babbeltje met ene Johan en die beweert dat ik het beste de PS dac kan aanschaffen en dan via een netwerkkabel op de router aan moet sluiten, dat is volgens hem een veel betere oplossing dan wanneer ik de dac gelijk in de PC prik.........Ik ken Johan verder niet maar hij leek heel zeker van zijn zaak........ik snap het niet meer en twijfel, zijn hier mensen die hier al ervaring mee hebben

bij voorbaat dank, Peter

Misschien ook wel een Squeezebox Touch.

Speelt alles af van jouw pc, en heeft best wel een aardige DAC standaard.

Weet het niet zeker hoor, maar denk Logitech Server installeren, maar moet je ff googelen hoe dat gaat.

Verbind met jouw (Wireless) router en speulen maar (en denk dat ie dan beste speelt wat kan vanuit je PC).

Wifimedia heeft nu aanbieding, SB Touch + Harmony 600 voor 279,00.

Wie kan mij helpen??? ik ben al een tijdje aan het rondneuzen om mijn PC zo goed mogelijk te laten klinken ik heb veel gelezen op 6moons en recent een nieuwe Imac aangeschaft en wil een goede dac aanschaffen b.v Weis dac2 of wyred4sound er is keuze genoeg de dac wil ik dan rechtstreeks met een goede kabel in de Imac prikken, nou ben ik gisteren bij Hanze Hifi geweest en heb daar mijn oude TD124 bij Jaap Pees achtergelaten en ook nog heerlijk geluisterd naar mooie plaatjes, het was voor mij een rit van 2,5 uur maar zeer de moeite waard.....maar ondertussen hield ik een babbeltje met ene Johan en die beweert dat ik het beste de PS dac kan aanschaffen en dan via een netwerkkabel op de router aan moet sluiten, dat is volgens hem een veel betere oplossing dan wanneer ik de dac gelijk in de PC prik.........Ik ken Johan verder niet maar hij leek heel zeker van zijn zaak........ik snap het niet meer en twijfel, zijn hier mensen die hier al ervaring mee hebben

bij voorbaat dank, Peter

Die Johan heeft beste oren, en zijn advies lijkt me zinnig, mits het gaat om de PC zo goed mogelijk te laten klinken. Met een router tussen de pc en de DAC 'ziet' de DAC alleen de router als bron. De router fungeert dan als een soort audiofiele buffer tussen de pc en de DAC. Of het ook een PS Audio dac moet zijn laat ik graag in het midden.

Je krijgt soms van zulke mensen goed adviezen die je niet snapt, maar in dit geval kun je het gemakkelijk uitproberen lijkt me.

Ik was bij Hanze Hifi vorig jaar om allerlei netwerkspelertjes uit te proberen, en had daarbij mijn eigen Ziova meegenomen. Ze hebben toen best veel moeite gedaan om die ook aangesloten te krijgen, want die heeft een beeldscherm nodig, en dat had wat voeten in de aarde. Perfecte service, kortom.

Ik heb urenlang kunnen vergelijken, en niks gekocht. Diezelfde Johan vertelde me dat het verschil tussen een Linn Klimax DS en de Akurate DS all

Wat betreft Touch, daar is idd een draadje voor (meerdere zelfs).

Wat betreft router, kan het me bijna niet voostellen dat dat een verschil in geluid oplevert.

Behoudens wat toeters en bellen (firewall/wifi/blokken c.q. parental control enz. in kader, nou we er toch zijn), is de sleutelfunctie, 1 signaal in, en dat routeren we naar meerdere uit.

Maar goed, wonderen zijn de wereld niet uit, dus proberen zou ik het zeker.

[...] die beweert dat ik het beste de PS dac kan aanschaffen en dan via een netwerkkabel op de router aan moet sluiten, [...]

Uhhm, heb ik iets gemist, een DAC die ik rechtstreeks aan m'n LAN kan hangen? Zal dan toch wel iets media playerigs in moeten zitten ...

Hey leuk om jullie reactie's te lezen :)....de uitleg van Johan was deze, als je de dac aansluit via USB dan komt er jitter bij en rotzooi van de slechte voeding van de PC of Mac, sluit je dus via de router aan dan haalt de dac alleen de eentjes en nulletjes op van de computer.....hoe meer ik er over nadenk zou hij best wel eens gelijk kunnen hebben.

Ik ga proberen de Dac van PS op proef hier thuis te krijgen, lijkt me heerlijk zo rond de feestdagen met koud weer en een dik pak sneeuw lekker te luisteren en te testen :)

Ik houd jullie dan natuurlijk op de hoogte

Groet Peter.

Hey leuk om jullie reactie's te lezen :)....de uitleg van Johan was deze, als je de dac aansluit via USB dan komt er jitter bij en rotzooi van de slechte voeding van de PC of Mac, sluit je dus via de router aan dan haalt de dac alleen de eentjes en nulletjes op van de computer.....hoe meer ik er over nadenk zou hij best wel eens gelijk kunnen hebben.

ben nog steeds benieuwd hoe je een DAC aan een router hangt. 'K ken routers met USB poortjes, maar die zijn alleen voor printers (zo ook Airport) en harde schijven en de hardware daarachter zal geen andere protocollen kennen, zeker geen DAC. Als er hier een USB router bedoeld wordt snap ik het nog steeds niet want die communiceert alleen met USB netwerkachtige dingen.

Over welke specifieke DAC hebben we het hier eigenlijk?

Tja ik weet het ook nie hoor :confused: maar het gaat in ieder geval over de Perfect Wave Dac van PS,,,,,,,

Ah je bedoelt deze: http://www.psaudio.com/ps/products/description/perfectwave-dac?cat=audio

Is i.d.d. een media player. Even afgezien van de marketing bla bla daar op die site (die nog al kattig is naar andere fabrikanten) is het een mooi maar ook wel prijzig ding.

oh...een mediaplayer?? maar het is toch een dac :blink: ik wordt er een beetje moe van sample rates en bits 96 khz of 196....ik vind dat echt irritant en inderdaad een hoop geld hee.....maar ik vind het zo heerlijk gemakkelijk om via mijn witte toetsen bordje een stukje muziek te draaien ik luister ook veel naar Spotify en leer zo heel veel nieuwe muziek kennen alleen de geluids kwaliteit is niet geweldig en zou dat graag maximaal krijgen en in de toekomst hoop ik natuurlijk HD tracks te downloaden...........

Hoi Seed7

De AirPort Expres heeft zowel audio uit als optisch S/PDIF uit. Of dat nu het summum is op audiogebied betwijfel ik toch maar ik ken iemand die daar zeker tevreden over is met zijn eigen losse DAC daaraan.

Pjotr,

'k was wat in de bonen en te veel op USB gefocust.

OT: eigenlijk zit ik zelf op zo'n Guruplug muurwrat computertjemet HDMI te wchten, kan ik'm rechtstreeks aan de AVReceiver hangen.

oh...een mediaplayer?? maar het is toch een dac :blink: ik wordt er een beetje moe van sample rates en bits 96 khz of 196....ik vind dat echt irritant en inderdaad een hoop geld hee.....maar ik vind het zo heerlijk gemakkelijk om via mijn witte toetsen bordje een stukje muziek te draaien ik luister ook veel naar Spotify en leer zo heel veel nieuwe muziek kennen alleen de geluids kwaliteit is niet geweldig en zou dat graag maximaal krijgen en in de toekomst hoop ik natuurlijk HD tracks te downloaden...........

't is net een Olive, maar dan anders. Die kan ook muziek vanaf een NAS met mediaplayer of van mijn PC afspelen (mits daar een mediaplayer draait, nog nooit geprobeerd). Die samplerates en bitjes zijn overigens minder spannend dan het lijkt. Dezelfde muziek van de NAS klinkt toch net iets minder dan direct van de harde schijf van mijn Olive, dat vind ik veel spannender.

Ik ga ook eens kijken hoe het vanaf mijn pc klinkt, maar ik verwacht beslist niet beter. En dan zit er dus wel een router tussen.

M :ph34r: rc

nog ff hoor :unsure: ik ben nog steeds van plan om de PS op proef thuis te krijgen, maar in dezelfde prijsklasse is bij Eastwest audio shop een Zodiac Gold leverbaar ik heb deze man al aan de lijn gehad en hij bied ook de service om een produkt eerst thuis uit te proberen het voordeel van de zodiac is dat ik hem als hoogwaardige Pre kan gebruiken en de draaitafel kan aansluiten...........hebben jullie misschien bij voorbaat al een idee wat het beste zou kunnen klinken?? zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met East west??

Groet Peter

nog ff hoor :unsure: ik ben nog steeds van plan om de PS op proef thuis te krijgen, maar in dezelfde prijsklasse is bij Eastwest audio shop een Zodiac Gold leverbaar ik heb deze man al aan de lijn gehad en hij bied ook de service om een produkt eerst thuis uit te proberen het voordeel van de zodiac is dat ik hem als hoogwaardige Pre kan gebruiken en de draaitafel kan aansluiten...........hebben jullie misschien bij voorbaat al een idee wat het beste zou kunnen klinken?? zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met East west??

Groet Peter

Overweeg eens de Tentlabs DAC. Die kost minder dan de helft 1/3e van wat die Zodiac Gold moet kosten, en dan heb je gewoon een perfecte DAC, met ook een goede USB weergave.

Ik vind het jammer en bovendien vreemd dat Tentlabs hier niet zo leeft. Ik ken Guido een beetje en als techneut -toen Tentlabs nog echt een eenmansbedrijfje was- zat hij veelal op de DIY fora maar hier zie ik hem nooit, en dan heeft ie nog gelijk ook. Zijn producten vind ik top.

Guido zit en heeft de naam in dat zelfbouw wereldje en dan een dac bouwen voor 879 euro,s en dan ook nog rechtstreeks aan de klant,

ik denk dat dit niet zo gemakkelijk gaat met verkopen ,steun de dealer :D

niks over zijn kwaliteiten goodtube,maar als jij zo,n dac koopt en een recensie schrijft misschien krijgt hij dan wel die animo op dit forum :)

Wat mij eigenlijk nog veel meer verbaast is dat Matthijs de Vries met z'n Pink Faun volledig over het hoofd wordt gezien.............dry.gif

Wat mij eigenlijk nog veel meer verbaast is dat Matthijs de Vries met z'n Pink Faun volledig over het hoofd wordt gezien.............dry.gif

Nee hoor, heeft best veel aandacht gekregen na de show in Utrecht.

Overigens is het hear de laatste tijd meer dan rustig... maw... er wordt heel veel over het hoofd gezien.

:)

Guido zit en heeft de naam in dat zelfbouw wereldje en dan een dac bouwen voor 879 euro,s en dan ook nog rechtstreeks aan de klant,

niks over zijn kwaliteiten goodtube,maar als jij zo,n dac koopt en een recensie schrijft misschien krijgt hij dan wel die animo op dit forum :)

Wol, ik wil best zo'n DAC kopen. Maar nu eventjes niet. Hij staat op m'n verlanglijstje. Samen met de SB Touch.

En als ik zo'n TL ding heb en ik ga er helemaal lyrisch over schrijven, (ook) dan gelooft niemand me hear.

2750 euro !

Dat is volgens de meesten hear veel te veel geld. De meesten zoeken het in bagger in de klasse van 300 euro. Daar begint het best redelijk maar niet meer dan dat. Een gemodde CD speler klinkt dan beter. Het is de bedoeling dat streaming audio de CD vervangt en dat kan heel goed, want het resultaat van streaming media kan uiteindelijk beter klinken (met dank aan herklokken, wat bij cd niet mogelijk is zonder te bufferen) dan een rechtstreeks afgespeelde CD. Maar dan moet de DAC van goede huize zijn, die is het meest bepalend! Vergeet dus de instap-klasse, die is leuk voor zolderkamertjes.

Wol, ik wil best zo'n DAC kopen. Maar nu eventjes niet. Hij staat op m'n verlanglijstje. Samen met de SB Touch.

En als ik zo'n TL ding heb en ik ga er helemaal lyrisch over schrijven, (ook) dan gelooft niemand me hear.

Over een SB Touch zijn ook wat negatieve berichten te lezen: http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=13613

M :ph34r: rc