Jump to content

Help

peet155
 Share

Recommended Posts

nog ff hoor :unsure: ik ben nog steeds van plan om de PS op proef thuis te krijgen, maar in dezelfde prijsklasse is bij Eastwest audio shop een Zodiac Gold leverbaar ik heb deze man al aan de lijn gehad en hij bied ook de service om een produkt eerst thuis uit te proberen het voordeel van de zodiac is dat ik hem als hoogwaardige Pre kan gebruiken en de draaitafel kan aansluiten...........hebben jullie misschien bij voorbaat al een idee wat het beste zou kunnen klinken?? zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met East west??

Groet Peter

zoals ik het bijzondere van de PS heb begrepen:

de ontwerper van die PS heeft vanaf het begin opnieuw nagedacht over digitale muziekreproductie. cd en cd speler hebben digitale zaken die niets met muziek te maken hebben maar die later worden toegevoegd om te zorgen voor een juiste werking van de cdspeler. Toen de cd en speler werden gedefinieerd was er nog niet zoiets als afspelen via de computer. Het signaal wordt nu ontdaan van al die niet muzikale informatie, gebufferd en geklokt.

Voor zover je dit nog niet gevonden had :)

Mart

Als ik zo het een en ander lees en een beetje na zit te denken........de tentlabs zou misschien helemaal niet gek zijn, maar dan lees ik weer een of ander testverslag over een of andere duur apparaat en denk dan dat is beter" die wil ik graag ben ik voor ALTIJD klaar :angry: tja ik weet het het is gewoon soms een klote hobby en ben soms wel eens jaloers op mensen met een toren en bose boxjes en die daar dan helemaal happy mee is...........

Als ik zo het een en ander lees en een beetje na zit te denken........de tentlabs zou misschien helemaal niet gek zijn, maar dan lees ik weer een of ander testverslag over een of andere duur apparaat en denk dan dat is beter" die wil ik graag ben ik voor ALTIJD klaar :angry: tja ik weet het het is gewoon soms een klote hobby en ben soms wel eens jaloers op mensen met een toren en bose boxjes en die daar dan helemaal happy mee is...........

nog ff hoor :unsure: ik ben nog steeds van plan om de PS op proef thuis te krijgen, maar in dezelfde prijsklasse is bij Eastwest audio shop een Zodiac Gold leverbaar ik heb deze man al aan de lijn gehad en hij bied ook de service om een produkt eerst thuis uit te proberen het voordeel van de zodiac is dat ik hem als hoogwaardige Pre kan gebruiken en de draaitafel kan aansluiten...........hebben jullie misschien bij voorbaat al een idee wat het beste zou kunnen klinken?? zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met East west??

Groet Peter

de ontwerper van die PS heeft vanaf het begin opnieuw nagedacht over digitale muziekreproductie. cd en cd speler hebben digitale zaken die niets met muziek te maken hebben maar die later worden toegevoegd om te zorgen voor een juiste werking van de cdspeler. Toen de cd en speler werden gedefinieerd was er nog niet zoiets als afspelen via de computer. Het signaal wordt nu ontdaan van al die niet muzikale informatie, gebufferd en geklokt.

Mart

Ja. Verkooppraat. En een open deur. De CD (Red book) heeft bijvoorbeeld helemaal niet zo'n bijzondere foutcorrectie in vergelijking met de latere CD ROM.

Jitter bij CD is ook veel voor de hand liggender dan bij streaming media van bijvoorbeeld harddisk. Bij streaming media wordt de data uitgelezen in standje relaxed en gebufferd. Er is dan voldoende tijd om de buffer netjes in de tijd te verwerken.

Er zijn CD spelers die ook eerst bufferen. Dat betekent dat het geluid enkele seconden later wordt weergegeven dan dat de data is gelezen. Maar de meeste CD spelers zijn 'on the fly' en daarmee in hun nadeel. Zelfs al is de klok nauwkeurig.

Mijn inziens is het voordeel door bufferen en het herklokken van de datastream een van de verklaringen waarom streaming media beter kan klinken - de DAC bepaald dan de klank, uiteraard.

Over een SB Touch zijn ook wat negatieve berichten te lezen: http://www.hear.nl/f...showtopic=13613

Heb dan ook liever een Olive, maar ja dat is ook weer 4x duurder. Maar wel zeer interessant die Olive. Heb jij de 04 of de 03 ?

Zo'n slome Opus 4, die kost tegenwoordig ook nog geen 900 euro meer. Maar een externe DAC is dan wel zeer aan te bevelen, wat erin zit is een duffe geluids-chip.

Een veel betere dac heeft de 04HD, maar die is nogal aan de prijs. Om maar te zwijgen van de 06HD.

M :ph34r: rc

Groet Peter

Mart

In dat geval zou je eens naar de ayre QB9 kunnen gaan luisteren.

We jammer dat daar geen SP/Dif ingang opzit maat deze is bewust door de ontwerpers achter wegen gelaten.

Dit is dus puur een USB DAC en kan je direct op je PC of MAC aansluiten en is tot nu toe de beste streamer die ik tot nu toe gehoord heb.

Groetjes George

Goodtube,SACD rip je met de cirkelzaag,pas op voor je vingers :D

Of bedoel Sacd van internet halen en dan rippen ;)

Hoe komt die SACD dan op het Internet ? als 16 bits van de hybrid laag dus als CD geripped ?

Of bij de betaalservices waar je 24 bits files kunt bemachtigen ?

Goodtube ,ik stroop internet naar jonge beginnende muzikanten op internet af, en een half jaar geleden had ik een sacd versie op internet gevonden ,en met een programma sacd naar pcm kon ik dat converteren ;)

Goodtube,die altmann is oud nieuws,er zijn zoveel ook goedkope goede dacjes te krijgen op internet ,kant en klaar voor zelfbouw,kijk is bij de concurent op zelfbouwaudio :)

Persoonlijk ben ik niet kapot van losse dacjes als leek heb je geen keuze,dan moet je kijken naar een dac die voor een verbetering zorgt. ;)

Goodtube,die altmann is oud nieuws,er zijn zoveel ook goedkope goede dacjes te krijgen op internet ,kant en klaar voor zelfbouw,kijk is bij de concurent op zelfbouwaudio :)

Persoonlijk ben ik niet kapot van losse dacjes als leek heb je geen keuze,dan moet je kijken naar een dac die voor een verbetering zorgt. ;)

Tuurlijk zijn er op DAC gebied veel mogelijkheden. Zeker als je zoekt naar het verbeteren van het geluid van je Digi-TV tuner of je PC.

Wil je het geluid van je goede (gemodde) CD speler nog verder verbeteren dan schiet je met de budget-klasse DAC's niet veel op.

Die Altmann vindt jij wellicht oud nieuws, er is een aantal recensenten die hun duurdere DAC er voor hebben omgeruild :P

Goodtube,je moet niet vergeten dat die dac moet wel bij jou installatie passen.

Ander verhaal, is die dac bedoelt voor jou cd speler of naderhand voor een muziek server !

Nou jongens eerlijk gezegd blijft het wazig <_< er zit niks anders op dan er veel tijd in te stoppen en een hoop kilometers te maken.. ik ga een serieus onderzoek houden :) mijn voorkeur is nog steeds de pc via USB direct op de DAC aan te sluiten......de Imac is redelijk stil en staat vlak bij de rest van de installatie.....mijn cd spelertje begint mankementen te vertonen maar daar heb ik op het moment niet veel zin meer in.......ik denk dat uiteindelijk alleen de platenspeler en de PC overblijft.........

peter.

Peetje ,Hear mensen zijn altijd een beetje veel wazig :D :D :lol: :lol: of je zit op Hear of je zit niet op Hear :D Je kunt ook naar Duitsland rijden daaar hebben ook mooie dac,s en je maakt lekker veel kilometers ;)

Hey leuk om jullie reactie's te lezen :)....de uitleg van Johan was deze, als je de dac aansluit via USB dan komt er jitter bij en rotzooi van de slechte voeding van de PC of Mac, sluit je dus via de router aan dan haalt de dac alleen de eentjes en nulletjes op van de computer.....hoe meer ik er over nadenk zou hij best wel eens gelijk kunnen hebben.

Het lijkt me een beetje een kort door de bocht verhaal. Als er ergens minimale voedingkjes bij worden geleverd zijn het wel routers. Het zou hoogstens zo kunnen zijn dat er *een* router een betere voeding heeft dan *een* pc. Maar het zou net zo goed zo kunnen zijn dat jouw pc/mac een betere voeding heeft dan jouw router.

Wat denk ik bedoelt wordt (en wat anderen ook al zeggen) is dat een mediaplayer/streamer op het netwerk aansluit waarmee je de muziek afspeelt. Die apparaten zijn hiervoor bedoelt en dan klinkt het dus logisch dat dat beter klinkt.

By the way: ik hang mijn MacBook af en toe aan de versterker (analoge uitgang) en ben iedere keer toch positief verrast over de geluidskwaliteit. Dit in tegenstelling tot de geluidskwaliteit van mijn HP laptop....

By the way: ik hang mijn MacBook af en toe aan de versterker (analoge uitgang) en ben iedere keer toch positief verrast over de geluidskwaliteit. Dit in tegenstelling tot de geluidskwaliteit van mijn HP laptop....

Niet verwonderlijk. Apple is sinds de iPod en daarmee iTunes ook een geluidsmerk en straalt dat graag uit, en HP is een veredelde printerleverancier waarbij de PC's door de divisie van Compaq gefabriekt worden :P

Hey leuk om jullie reactie's te lezen :)....de uitleg van Johan was deze, als je de dac aansluit via USB dan komt er jitter bij en rotzooi van de slechte voeding van de PC of Mac, sluit je dus via de router aan dan haalt de dac alleen de eentjes en nulletjes op van de computer.....hoe meer ik er over nadenk zou hij best wel eens gelijk kunnen hebben.

Dat is dus de reden dat de manne van Ayre de QB9 hebben ontwikkeld.

Deze speler is wel instaat om direct van af de pc / mac muziek af te spelen via de usb aansluiting.

De QB9 zet de software van de pc buiten spel en dwingt de pc om de data aan te leveren als de QB9 dat wil en dus niet wanneer windows dat wil.

Gevolg is dat er nu wel heel goed muziek via de pc gemaakt kan worden.

9smain.jpg

Ik heb nu de kunnen van dit apparaat een paar keer mogen horen en dat doet het gewoon heel goed.

Toevallig is de QB9 getest in de HVT van november 2010.

Mocht je deze test willen hebben dan kan ik deze wel even in scannen en toe sturen.

Of deze in je prijs categorie past weet ik niet maar als deze dat wel doet dan zou ik dit serieus over wegen.

Groetjes George