velothrux Posted 1 december 2010 Report Share Posted 1 december 2010 Beste forumleden, Sinds de aanschaf van een oude Quad versterkerset en het groeiend aanbod van vinyl in de plaatselijke kringloopwinkel, ben ik op zoek naar een gebruikte platenspeler. Mijn budget is ongeveer € 200,00. Op het gebied van platen draaien ben ik volstrekt onervaren. Graag zou ik van jullie adviezen ontvangen over de aanschaf en de aansluiting van een dergelijk apparaat. Er komen op dit moment twee vragen in mij op. Ten eerste, is € 200,00 genoeg voor een redelijke platenspeler? Ik zag dat je voor minder al iets als een gebruikte Thorens kan kopen. Ten andere, ik heb geen geaard stopcontact op de kamer waar de platenspeler komt te staan. Gaat dat problemen opleveren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 1 december 2010 Report Share Posted 1 december 2010 Beste forumleden, Sinds de aanschaf van een oude Quad versterkerset en het groeiend aanbod van vinyl in de plaatselijke kringloopwinkel, ben ik op zoek naar een gebruikte platenspeler. Mijn budget is ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 1 december 2010 Report Share Posted 1 december 2010 Beste, Ik zou inderdaad voor een tweedehands Thorens gaan, maar dan wel de TD160mk1 of TD 145/147. Goed controleren of er geen speling op het lager zit, de pulley even nakijken of hij recht is en er mag geen speling op de arm zitten. De snaar meteen vervangen (voor een originele!!!), het lager smeren en er een leuk Grado elementje inzetten. Dit alles moet voor 200 euro te realiseren zijn. greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 1 december 2010 Author Report Share Posted 1 december 2010 Bedankt voor de adviezen voor zover. Is de Thorens TD160 mk1 beter dan de mk2? Is een TD165 ook wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 1 december 2010 Report Share Posted 1 december 2010 Bedankt voor de adviezen voor zover. Is de Thorens TD160 mk1 beter dan de mk2? Is een TD165 ook wat? Ik heb een Thorens Td 160 MK2 met een Benz Ace low beter als een Mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 2 december 2010 Report Share Posted 2 december 2010 Bedankt voor de adviezen voor zover. Is de Thorens TD160 mk1 beter dan de mk2? Is een TD165 ook wat? Ik heb een Thorens Td 160 MK2 met een Benz Ace low beter als een Mk1 Dat kan ook heel goed! Maar dan heb je hem niet in originele staat! @Velothrux, ik zou naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 december 2010 Report Share Posted 2 december 2010 Bedankt voor de adviezen voor zover. Is de Thorens TD160 mk1 beter dan de mk2? Is een TD165 ook wat? Ik heb een Thorens Td 160 MK2 met een Benz Ace low beter als een Mk1 Dat kan ook heel goed! Maar dan heb je hem niet in originele staat! @Velothrux, ik zou naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 2 december 2010 Author Report Share Posted 2 december 2010 Bedankt voor de adviezen. Ik ga er mijn voordeel mee doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 december 2010 Report Share Posted 3 december 2010 Alle drie Thorens zijn goed ze hebben voor en nadelen ,het is grote onzin die zegt deze Thorens is het beste,mischien in hem zijn combinatie maar dat wil niet zeggen in elke combinatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 3 december 2010 Report Share Posted 3 december 2010 Naast al het Thorens geweld zou ik ook zeker eens naar (dikke) japanse Direct Drives kijken, Technics, Denon etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 3 december 2010 Report Share Posted 3 december 2010 Alle drie Thorens zijn goed ze hebben voor en nadelen ,het is grote onzin die zegt deze Thorens is het beste,mischien in hem zijn combinatie maar dat wil niet zeggen in elke combinatie Die van mij is natuurlijk de beste Wollie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 december 2010 Report Share Posted 3 december 2010 Gangk dich gouw douchen, tot ze sliemvrie bis, Frenske,en gank wandelen, kom ze op positieve gedachte :D :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 4 december 2010 Report Share Posted 4 december 2010 Informatie over spelers én verschillende wijzen om ze op een hoger plan te tillen : http://www.theanalogdept.com/ http://www.thorens-info.de/ http://www.lencoheaven.net/forum/index.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 4 december 2010 Report Share Posted 4 december 2010 Met name de 701 is `n goede optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 11 december 2010 Author Report Share Posted 11 december 2010 Op dit moment heb ik een platenspeler te leen van een oom. En niet zomaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 december 2010 Report Share Posted 11 december 2010 Op dit moment heb ik een platenspeler te leen van een oom. En niet zomaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 december 2010 Report Share Posted 11 december 2010 Op dit moment heb ik een platenspeler te leen van een oom. En niet zomaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 11 december 2010 Author Report Share Posted 11 december 2010 Bedankt voor jullie reacties, Marc en George. Is het niet zo dat opgebouwde statische lading via de aarde afgevoerd moet worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 december 2010 Report Share Posted 11 december 2010 Er zit tussen de Dt en je versterker een losse aardedraad waar door het potentiaal tussen de twee apparaten wordt gelijk getrokken. Dat is dan ook de reden dat het niet verstandig is om ook je DT aan aarde te leggen om dat er dan een kring kan ontstaan. gevolg is dan vaak brommmmmm. Het kan natuurlijk geen kwaad om je versterker wel aan aarde te legen als deze van een aard aansluiting is voorzien. Heeft deze ook geen aarde dan is het een dubbel geïsoleerd apparaat en mag het niet eens aan aarde gelegd worden. Je kunt dat herkennen aan het dubbele vierkantje dat meestal op deze apparaten te vinden is. Nu weet ik echter niet hoe dat met jou Quad 33 zit dus dat zou je zelf kunnen zien. Anders even een foto plaatsen van de stekker en de aansluiting op het apparaat. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 11 december 2010 Author Report Share Posted 11 december 2010 Er zit tussen de Dt en je versterker een losse aardedraad waar door het potentiaal tussen de twee apparaten wordt gelijk getrokken. Dat is dan ook de reden dat het niet verstandig is om ook je DT aan aarde te leggen om dat er dan een kring kan ontstaan. gevolg is dan vaak brommmmmm. Het kan natuurlijk geen kwaad om je versterker wel aan aarde te legen als deze van een aard aansluiting is voorzien. Heeft deze ook geen aarde dan is het een dubbel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 9 januari 2011 Report Share Posted 9 januari 2011 Voor 200 euro heb je een mooie micro seiki , ziet er prachtig uit en is een naam in de analogue wereld ook nu nog . http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelen.aspx?AHG_IDGR=13&AHG_IDKL=13&ASG_IDGR=30&ASG_IDKL=30 gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 10 januari 2011 Report Share Posted 10 januari 2011 ziet er prachtig uit Zou in dit geval dan toch de Thorens td-160 uit dat lijstje kiezen. Want ofschoon Micro Seiki `n naam heeft in de analoge wereld heeft dit exemplaar de nodige aanpassing ondergaan. Er is nl `n andere arm opgezet. Uiteraard `n betere, maar die is op `n iets andere plaats gezet met als gevolg dat er `n behoorlijk gat zit waar de voormalige arm zat. Ook de stofkap is niet meer mogelijk, want de vervanging blijkt `n stuk hoger. De Thorens zit er nog vrij ongemodificeerd. Bij 2e hands `n detail om `ns over na te denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 ziet er prachtig uit Zou in dit geval dan toch de Thorens td-160 uit dat lijstje kiezen. Want ofschoon Micro Seiki `n naam heeft in de analoge wereld heeft dit exemplaar de nodige aanpassing ondergaan. Er is nl `n andere arm opgezet. Uiteraard `n betere, maar die is op `n iets andere plaats gezet met als gevolg dat er `n behoorlijk gat zit waar de voormalige arm zat. Ook de stofkap is niet meer mogelijk, want de vervanging blijkt `n stuk hoger. De Thorens zit er nog vrij ongemodificeerd. Bij 2e hands `n detail om `ns over na te denken. Ik ben helemaal met Tito eens. Daarbij is die Thorens behoorlijk onderhoudsvriendelijk. Als die goed is gaat die mits goed onderhouden jouw leven mee. Hetzelfde geldt voor de Quad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
velothrux Posted 12 januari 2011 Author Report Share Posted 12 januari 2011 Beste mensen, Ik heb een Thorens TD-160 mk1 aangeschaft en voorzien van een nieuw element. Het betreft overigens niet het exemplaar van W&W. Ik wil iedereen hartelijk danken voor de adviezen. Ze zijn niet in de wind geslagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Beste mensen, Ik heb een Thorens TD-160 mk1 aangeschaft en voorzien van een nieuw element. Het betreft overigens niet het exemplaar van W&W. Ik wil iedereen hartelijk danken voor de adviezen. Ze zijn niet in de wind geslagen. Goeie aankoop daar ga je plezier van beleven. Ik neem aan dat deze in goede conditie verkeerd? Ene welk element is jou keuze geworden? Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts