Jump to content

Een Gebruikte Platenspeler Kopen

velothrux
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden,

Sinds de aanschaf van een oude Quad versterkerset en het groeiend aanbod van vinyl in de plaatselijke kringloopwinkel, ben ik op zoek naar een gebruikte platenspeler. Mijn budget is ongeveer € 200,00.

Op het gebied van platen draaien ben ik volstrekt onervaren. Graag zou ik van jullie adviezen ontvangen over de aanschaf en de aansluiting van een dergelijk apparaat. Er komen op dit moment twee vragen in mij op. Ten eerste, is € 200,00 genoeg voor een redelijke platenspeler? Ik zag dat je voor minder al iets als een gebruikte Thorens kan kopen. Ten andere, ik heb geen geaard stopcontact op de kamer waar de platenspeler komt te staan. Gaat dat problemen opleveren?

Beste forumleden,

Sinds de aanschaf van een oude Quad versterkerset en het groeiend aanbod van vinyl in de plaatselijke kringloopwinkel, ben ik op zoek naar een gebruikte platenspeler. Mijn budget is ongeveer

Beste,

Ik zou inderdaad voor een tweedehands Thorens gaan, maar dan wel de TD160mk1 of TD 145/147. Goed controleren of er geen speling op het lager zit, de pulley even nakijken of hij recht is en er mag geen speling op de arm zitten. De snaar meteen vervangen (voor een originele!!!), het lager smeren en er een leuk Grado elementje inzetten. Dit alles moet voor 200 euro te realiseren zijn.

greetz,

Lestat

Bedankt voor de adviezen voor zover. Is de Thorens TD160 mk1 beter dan de mk2? Is een TD165 ook wat?

Ik heb een Thorens Td 160 MK2 met een Benz Ace low beter als een Mk1 ;)

Dat kan ook heel goed! Maar dan heb je hem niet in originele staat!

@Velothrux, ik zou naar

Bedankt voor de adviezen voor zover. Is de Thorens TD160 mk1 beter dan de mk2? Is een TD165 ook wat?

Ik heb een Thorens Td 160 MK2 met een Benz Ace low beter als een Mk1 ;)

Dat kan ook heel goed! Maar dan heb je hem niet in originele staat!

@Velothrux, ik zou naar

Alle drie Thorens zijn goed ze hebben voor en nadelen ,het is grote onzin die zegt deze Thorens is het beste,mischien in hem zijn combinatie maar dat wil niet zeggen in elke combinatie :)

Er zit tussen de Dt en je versterker een losse aardedraad waar door het potentiaal tussen de twee apparaten wordt gelijk getrokken.

Dat is dan ook de reden dat het niet verstandig is om ook je DT aan aarde te leggen om dat er dan een kring kan ontstaan.

gevolg is dan vaak brommmmmm.

Het kan natuurlijk geen kwaad om je versterker wel aan aarde te legen als deze van een aard aansluiting is voorzien.

Heeft deze ook geen aarde dan is het een dubbel geïsoleerd apparaat en mag het niet eens aan aarde gelegd worden.

Je kunt dat herkennen aan het dubbele vierkantje dat meestal op deze apparaten te vinden is.

Nu weet ik echter niet hoe dat met jou Quad 33 zit dus dat zou je zelf kunnen zien.

Anders even een foto plaatsen van de stekker en de aansluiting op het apparaat.

Groetjes George

Er zit tussen de Dt en je versterker een losse aardedraad waar door het potentiaal tussen de twee apparaten wordt gelijk getrokken.

Dat is dan ook de reden dat het niet verstandig is om ook je DT aan aarde te leggen om dat er dan een kring kan ontstaan.

gevolg is dan vaak brommmmmm.

Het kan natuurlijk geen kwaad om je versterker wel aan aarde te legen als deze van een aard aansluiting is voorzien.

Heeft deze ook geen aarde dan is het een dubbel ge

• 5 weeks later...
ziet er prachtig uit

Zou in dit geval dan toch de Thorens td-160 uit dat lijstje kiezen.

Want ofschoon Micro Seiki `n naam heeft in de analoge wereld heeft dit exemplaar de nodige aanpassing ondergaan.

Er is nl `n andere arm opgezet.

Uiteraard `n betere, maar die is op `n iets andere plaats gezet met als gevolg dat er `n behoorlijk gat zit waar de voormalige arm zat.

Ook de stofkap is niet meer mogelijk, want de vervanging blijkt `n stuk hoger.

De Thorens zit er nog vrij ongemodificeerd.

Bij 2e hands `n detail om `ns over na te denken. :)

ziet er prachtig uit

Zou in dit geval dan toch de Thorens td-160 uit dat lijstje kiezen.

Want ofschoon Micro Seiki `n naam heeft in de analoge wereld heeft dit exemplaar de nodige aanpassing ondergaan.

Er is nl `n andere arm opgezet.

Uiteraard `n betere, maar die is op `n iets andere plaats gezet met als gevolg dat er `n behoorlijk gat zit waar de voormalige arm zat.

Ook de stofkap is niet meer mogelijk, want de vervanging blijkt `n stuk hoger.

De Thorens zit er nog vrij ongemodificeerd.

Bij 2e hands `n detail om `ns over na te denken. :)

Ik ben helemaal met Tito eens. Daarbij is die Thorens behoorlijk onderhoudsvriendelijk. Als die goed is gaat die mits goed onderhouden jouw leven mee. Hetzelfde geldt voor de Quad.

Beste mensen,

Ik heb een Thorens TD-160 mk1 aangeschaft en voorzien van een nieuw element. Het betreft overigens niet het exemplaar van W&W. Ik wil iedereen hartelijk danken voor de adviezen. Ze zijn niet in de wind geslagen.

Goeie aankoop daar ga je plezier van beleven.

Ik neem aan dat deze in goede conditie verkeerd?

Ene welk element is jou keuze geworden?

Groetjes George