Jump to content

zelfbouwof niet

Joost
 Share

Recommended Posts

een omstreden onderwerp aansnijden:

ik heb zelf boxen gebouwd een paar jaar terug begon ik van oude luidsprekers nieuwe te maken want ik installeerde audio dus kreeg veel oude kefs etc.

wat is ieders ervaring mening.

zelf heb ik ook scanspeak boxen gebouwd nu ben ik weer bezig. maar de hifi winkel zecht 9v/d10keer niet doen maar ik laat het hout zagen/infrezen en meet het resultaat met de scoop voor sommige fouten en luister natuurlijk.tevreden!de zorg bij mij krijgen boxen in de fabriek zeker niet,en ik kan de filter meteen naar mijn wensen opbouwen.

ik doe het trouwens niet eens om geld uit te sparen maar ik vind het fantastisch om te doen graag veel reactiesbvbd joost

Guest Sventheman

Top toch, vrienden van mij doen dit ook met enorm veel plezier zelf. Laten zelfs metingen in huis verichten voor de resonanties en trillingen van hun self-mades! Dus keep up the good work!

STM

bedankt ik sleep ook allerlei meetapparatuur mee naar huis om te meten zo kun je leuk met je set bezig zijn want nieuwe kabels etc heb ik al nieuwe aanpassingen zijn tot nu toe nieuwe dure apparatuur wat is er leuker dan aan je set knoeien?

Beste Joost,

Als zelfbouwen je hobby is ! DOEN !

Het is leuk en kunt er je vrije tijd mee vullen.

Doe je het om geld uit te sparen en is het je hobby niet.

Dan kun je in je vrije tijd beter aan het werk gaan om geld te verdienen en fabrieks -apparatuur aanschaffen is vaak goedkoper en kan ook beter zijn.

Hoef je ook niet zoveel vrije tijd opofferen.

Maar zoals ik al zei is het je hobby gewoon doen en je leert er ook nog van en het is leuk om te doen.

Met vriendelijke groet,

Haudio

Ik kan het iedereen aanraden om zelf te gaan bouwen.

Ik ben zelf 2 maand zoekend geweest naar een paar luidsprekers, maar kon in mijn prijsklasse niks vinden wat mij aansprak.

In het begin stond ik ook sceptische tegen over het zelf bouwen, tot ik een bezoek bracht bij speaker en co in groningen.

Bij zelfbouw krijg je gewoon meer kwaliteit voor het zelde geld, en je kunt zelf bepalen hoe en met wat voor componenten je luidsprekers uitrust.

Momenteel ben ik bezig net het bouwen van de scirocco, de scirocco bestaat uit de een combinatie van seas, morel, en vifa.

Aansluit materiaal gebruik ik van wbt.

De kosten kun je in grote lijnen zelf bepalen.

Je kunt kiezen voor een standaardpakket, of je neemt direct het beste wat je kunt krijgen.

Met zelfbouw haal je een topsysteem in huis die vergelijkbaar is met een vele malen duurdere fabrieksluidspreker.

wim

toch zijn dan de meeste speakerverkopers echte want bij mij raadde 5 van de 5 het af, er worden natuurlijk ook veel slechte gebouwd maar goed ik kan ook mijn vriendin een beetje kleur mee laten bepalen enz. die vind al die audio natuurlijk niets en wil het net zien. ik zou het liefst een spotje op mijn versterker richten.

• 3 weeks later...
Guest haivai

Het grootste voordeel bij zelf bouw ,is toch wel dat jij nergens op hoeft te bezuinigen.

Zelfs de grootste(duurste)merken bezuinigen wel iets in het b.v.het filter,heel af en toe niet bij hun(demo?)reference speakers.

je kan als zelf bouwer ook lekker eideetjes"jatten"van de grote merken.

de resoltaten kunnen zelfs verblufend zijn.

Ik heb na o.a.JBL,div.Infinety's,audiostatic,translator,magnapan,audioplan en Avalon!!voor het eerst zelf gebouwd.

Ik wil nooit meer wat anders.

Het zou duurder zijn om zelf te bouwen,dit met de tijd die je er insteekt,aan me hoela!

Al die uuren die ik (zeer aangenaam trouwens met lekkere koffie) bij Rapshody,RAF en Mijn heb doorgebracht op zoek naar de juiste zound dan?

Doe eerst goed onderzoek,begin niet zomaar te bouwen,overleg met je zelfbouw-dealer.

succes.h

• 2 weeks later...
Guest Vanquisch

Zelfbouw is top!!

Ik ben maanden op zoek geweest naar een paar behoorlijke speakers en uiteindelijkde trapezium III van speaker&co gaan bouwen. Het geluid is top en voor die 800 piek aan speakers en filter per speaker hoef je het niet te laten!!

Jazeker, zelfbouw is top.

Het is gewoon leuk om te doen en moet dus ook een beetje hobby zijn. Anders koop je gewoon nieuwe of goede tweede handse (overigens wel goedkoper als zelfbouw).

Vraagje aan de echte zelfbouwers onder ons.

Hoe kan ik mijn Visaton Classic zelfbouw netjes afwerken? Liefst met fineer maar is dat te toen zelf. Heeft iemand hier tips over.

ps. waarom kan ik die zelfbouw luidsprekers aan de straatstenen niet kwijt. Zelfs niet ver onder de materiaal prijs