goodtube Posted 8 december 2010 Report Share Posted 8 december 2010 Luister gewoon naar de Hear CD daar staan een aantal LP opnames op. ....tja...25 pagina's over de hear cd maar nergens een iso file te vinden. Ik heb die cd niet. Ik begrijp dat er wat copy's in omloop zijn maar dat lijkt me juist onhandig. Wie kan er van de originele -oorspronkelijke -cd een iso file online zetten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 december 2010 Report Share Posted 8 december 2010 Van het PC gebeuren ben ik afgestapt. Draaide goed op een EeePC'tje met USB Dac maar hield toch teveel OS rompslomp. [...] Dat, Pjotr, heb je eerder gemeld, maar toen ben ik vergeten de vragen, wat dan voor rompslomp? Eenmaal opgezet is het toch klaar? Ja, uit eigen ervaring kan ik je melden dat een NAS ook wel enige snelheid benodigt. Meer om de zoek- en zapfunctie van de aangesloten netwerkspeler te bespoedigen, zeker als je erg veel muziek hebt. [...] Ik heb nu ook een andere streamer op bezoek, die meteen via TwonkyMedia mijn NAS en muziek herkende (bekabeld aangesloten). Deze werkt met zoeken zelfs nog een slagje trager [...] Mijn ervaring is dat het metname al die serversoftware is die alles traag maakt, als je de directory-structuur rechtstreeks benaderd gaat het gewoon allemaal lekker vlot (met op dit moment bijna 3TB aan audio bestanden (en we zijn er nog lang niet)), zelfs met een eeepc netbookje als server/NAS en USB schijven. Een andere optie is de serversoftware op een "echte" server te zetten en de NAS alleen NAS laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 8 december 2010 Report Share Posted 8 december 2010 Seed ,je slaat de plank precies raak soapy,je bedoelt dat ie sneller is en meer software Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 december 2010 Report Share Posted 8 december 2010 Luister gewoon naar de Hear CD daar staan een aantal LP opnames op. ....tja...25 pagina's over de hear cd maar nergens een iso file te vinden. Ik heb die cd niet. Ik begrijp dat er wat copy's in omloop zijn maar dat lijkt me juist onhandig. Wie kan er van de originele -oorspronkelijke -cd een iso file online zetten ? FF naar sodeju een PB sturen die heeft de iso in zijn bezit als je het heel lief vraagt kan hij je misschien een copy doen toekomen. Een iso op het net zetten mag niet he dat vind meneer buma niet zo leuk. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 december 2010 Report Share Posted 8 december 2010 Dat, Pjotr, heb je eerder gemeld, maar toen ben ik vergeten de vragen, wat dan voor rompslomp? Eenmaal opgezet is het toch klaar? Was dat maar zo. Ik heb JRMC, op zich een fantastische player, die draait alleen onder Windows en in mijn geval XP. Windows blijft continue zeuren met updates en niet alleen dat, ook de Firewall en Virusprotectie blijft dat doen. Kun je allemaal wel uitzetten en met de hand doen maar dat vergeet je dan weer. Een PC aan het netwerk heeft gewoon bescherming nodig. Misschien dat het allemaal met Linux beter meevalt maar ook dat moet je onderhouden van tijd tot tijd. De Touch draait ook (embedded) Linux en als je hem uitzet gaat ie niet echt uit maar in STBY, tenzij je de stekker er uit trekt. Zet je hem aan dan is ie gelijk speelklaar en dat is wat je verwacht met een audio speler. Je hoeft dus niet te wachten totdat ie eindelijk opgestart/geboot is en de player geladen, alleen bij een echte power on van het het lichtnet moet ie even booten. Al met al is zo'n Touch een kant en klaar werkend apparaat en voor de gebruiker verder gesloten. Kan die ook niets verprutsen. Wat je uiteraard nog wel moet doen is je muziekcolectie organiseren en Squeezeserver installeren, al stond die al voor geinstalleerd op mijn NAS. Ik heb nou niet de indruk dat de server software de boel traag maakt, daar merk ik niks van. En in mijn NASje zit slechts een 300 MHz Sparkje. Er draaien diverse servers tegelijk zonder problemen op. Enige wat niet snel is, zijn web interfaces met een browser. Overigens met 2 MP3 spelers en de SB tegelijk spelend vanaf de nas heeft de schijf het wel druk, maar goed, daar moet ie tegen kunnen. Het zit elkaar geenszins in de weg en benadeelt de snelheid ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrykb Posted 8 december 2010 Report Share Posted 8 december 2010 Al met al is zo'n Touch een kant en klaar werkend apparaat en voor de gebruiker verder gesloten. Nou, dan heb je nog niet het document gelezen van ene Klaus, over aanpassingen die je kan doen aan de Touch om de geluidskwaliteit te verbeteren. Andere Rsc.local om opstartparameters te wijzigen tot aan loskoppelen van scherm enz. Origineel is even weg, echter Touch aanpassingen staat het nog wel. En daaruit blijkt ook wel het mooie van de Touch, je kan flink los gaan op van alles en nog wat, de basis is beter dan voorgaande modellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 december 2010 Report Share Posted 8 december 2010 Pjotr, installeer maar eens Ubuntu 10.10 naast Windows XP. Dat gaat prima. Kun je altijd op XP terugvallen indien nodig, maar mijn ervaring is dat ik met Ubuntu eigenlijk alles kan wat ik wil... Het beste kun je vanaf een (bootable) usb stick installeren ipv CD/DVD. XP is eigenlijk sterk verouderd en Windows 7 is ook leuk. Maar Ubuntu is gratis en updates komen vanzelf binnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 december 2010 Report Share Posted 8 december 2010 Ja hoor heb ik wel gelezen. Maar ik heb hem als middel om naar muziek te luisteren (en mijn vrouw ook). Niet als knutselproject Ik vind persoonlijk dat die Klaus nogal overdrijft. De audio komt ongemod bitperfect uit de S/PDIF poort. Maar ja, als je er zoveel aan knutselt MOET het natuurlijk wel stukken beter worden @Goodtube, Ik ga helemaal niks met Unbutu, ik luister lekker naar muziek met de SB en dat bevalt prima. Overigens is W7 weer een zoveelste opgeleukte en opgepoetste versie van NT. XP draait op zich al heel lang stabiel, hoezo sterk verouderd? Wat een onzin, Unix is dat zeker ook dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrykb Posted 8 december 2010 Report Share Posted 8 december 2010 Helemaal gelijk.. en veel doe ik ook zeker niet. Maar wel dat de server flac decoded doorstuurt, en wil dat bestandje ook nog wel plaatsen. Maar de andere dingen gaan me ook veel te ver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 december 2010 Report Share Posted 8 december 2010 Maar wel dat de server flac decoded doorstuurt, en wil dat bestandje ook nog wel plaatsen. En dat trekt mijn nasje dus net niet met hi-res files (wel met gewoon 16b @ 44.1kHz Flac files). En aangezien mijn nasje nu 2 jaar probleemloos draait, dat zo wil houden en ik niet op werk zit te wachten was dat één van de hoofdredenen om voor de Touch te gaan. Ik heb niet de indruk dat de Touch dat decoderen niet aankan. Blijft gewoon een processor wat in zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 december 2010 Report Share Posted 8 december 2010 Was dat maar zo. Ik heb JRMC, op zich een fantastische player, die draait alleen onder Windows en in mijn geval XP. Windows blijft continue zeuren met updates en niet alleen dat, ook de Firewall en Virusprotectie blijft dat doen. Kun je allemaal wel uitzetten Ok, snap je standpunt, hoewel ik daar voor mijn situatie niet mee eens ben, maar da's dan ook niet de norm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 10 december 2010 Report Share Posted 10 december 2010 Voor allen waar de squeezebox server niet goed functioneert op een Windows XP-machine: - zet direct bij Energiebeheer de slaapstand uit, die fietst overal tussendoor en claimt periodiek je harde schijf - installeer HDTune (gratis, internet) - test op het vierde tabblad of je harddisk bad sectors heeft - kijk op het derde tabblad of er geen SMART-parameters geel staan gemarkeerd (zoek dan op internet naar de remedie) - kijk op het tweede tabblad of de IDE-waarden okee zijn (of het moederbord past bij de harddisk) Zo niet: Kijk in Apparaatbeheer en zet bij beide IDE-adapters in totaal 4 x in plaats van "PIO Mode only" de waarde op DMA" en herstart de computer - doe de test op het eerste tabblad. Als de grafiek precies horizontaal verloopt, is meestal het moederbord of de IDE-interface daarop te traag of de settings hierboven staan niet goed Als de grafiek zonder dipjes langzaam naar rechts daalt, is alles okee. Als de grafiek regelmatige dips tot bijna nul heeft, claimt een service de harddisk. En een harddisk kan principieel geen twee heren tegelijk dienen, dus de squeezebox server hapert dan. In dat geval moet je bij Start, Uitvoeren, msconfig <Enter>, voorlaatste tabblad, kijken wat allemaal wordt opgestart en daar uitzetten wat je niet perse nodig hebt. Daarna herstarten, wachten op de melding, vinkje aanzetten en op OK klikken. Voer de test opnieuw uit enz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 december 2010 Report Share Posted 10 december 2010 Overigens is W7 weer een zoveelste opgeleukte en opgepoetste versie van NT. XP draait op zich al heel lang stabiel, hoezo sterk verouderd? Wat een onzin, Unix is dat zeker ook dan? In zekere zin is de hele PC verouderd. Cloud computing....Chrome OS (based on Linux) is de toekomst! en een interessante presentatie van 45 minuten: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 december 2010 Report Share Posted 12 december 2010 OS/2 Warp, dat was pas goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 december 2010 Report Share Posted 12 december 2010 <IF PC GOTO MAC> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 12 december 2010 Report Share Posted 12 december 2010 In zekere zin is de hele PC verouderd. Cloud computing....Chrome OS (based on Linux) is de toekomst! Da's ook alleen maar de zoveelste reincarnatie van een al lang bestaand idee en je hebt er nog steeds een "PC" voor nodig. De volgende stap is de personal Cloud, je eigen server thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 december 2010 Report Share Posted 12 december 2010 OS/2 Warp, dat was pas goed. Ik heb er veel mee gewerkt. Maar zou niet terug willen. Wat goed geweest zou zijn is dat Bill Gates er destijds mee door was gegaan. Dan hadden we een betere Windows gehad met een betere multitasking techniek. Meer niet. Ik zet mijn kaarten op Chrome OS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 december 2010 Report Share Posted 12 december 2010 Die van mij en van mijn ega zijn "geschud" wij zijn er klaar mee... On-topic, Zal de Duet weer eens aanzetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 9 maart 2011 Report Share Posted 9 maart 2011 Het topic is al weer een tijdje stil maar ik heb misschien wel een interessant inzicht in deze. Wij zijn begonnen met een SB duet. Via een Naim Dac waren we zeer tevreden met het geluid wat dit voortbracht. Op een gegeven moment gingen we via HD tracks High res muziek downloaden en kwamen we er achter dat de Duet niet met deze files overweg kan met deze files. In de familie wisten we iemand te interesseren voor onze Duet en hebben we een Touch gekocht. Onze indruk is nu dat de Touch beter klinkt dan de Duet. Zowel met internetradio als met de muziek van de Nas. Daarnaast is er het voordeel dat'tie HD kan afspelen. En dat klinkt best goed . Daarnaast werkt de touch sneller (vond de handset van de duet traag, gebruikte daarom altijd iPeng op mijn iPhone) en ik heb de indruk dat het bufferen minder is geworden. Dat hadden we de laatste tijd met de Duet vaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts